Ja dat heb ik idd ook gelezen, maar ja, het internet staat vol met onzin.... Ik bel morgen de verloskundige wel even.
ik was met 8 weken bij de vk en die zei dat het vooral belangrijk is als je het vanaf de bevruchting slikt. En met 8weken niet meer nodig is. Ik slik het ook al een aantal weken niet gewoon ook omdat ik het niet weg kreeg.
Ik slik mama-vitaminen van VSM en omega-3 (visolie). Dat laatste omdat ik zelf geen viseter ben en het is o.a. goed voor de hersentjes van de baby. En verder is vitamine D zeer aan te raden voor o.a. ontwikkeling van de botten. Zit alleen in margarine en wordt door je lichaam geproduceerd door UV-licht (de zon dus), is altijd goed om aan te vullen. Zit trouwens al in de mama-vitaminen als je die slikt. We hebben vanavond weer een echo gehad en die was weer goed, super gaaf! Het lag lekker gestrekt, hartje klopte mooi en we hebben hem/haar even wakker gemaakt, was ook grappig om te zien. Placenta ligt aan mijn rugkant. Verder spoken mij dezelfde vragen door het hoofd, dus hier niet anders! Maar komt vast allemaal goed!! Welterusten!
ik slik ook nog etos zwanger zijn, ik denk maar zo"baadt t niet dan schaadt t niet". verder is hier de stress toegeslagen. ons huis is nog steeds niet verkocht en er is hier echt geen plek voor de kleine. Maar als ik nu een ander huis koop dan zit ik met de dubbele lasten die zijn bij elkaar 3000 euro en als ik een huurhuis neem 2400 euro en met een kleine opkomst vind ik dat veel geld. En ik heb echt alle opties overwogen en binnenstebuiten gekeert: in dit huis blijven, ander huis kopen, ander huis huren, dit huis verhuren etc. etc. en er is gwn geen enkele optie waarvan ik kan zeggen ja dat ga ik doen! ik denk er echt elke dag heel de dag aan soms tot huilends toe....weet echt niet meer wat ik moet doen. En met mijn geluk zal het waarschijnlijk zo eindigen dat ons huis verkocht wordt wanneer ik 30 weken of verder ben en ik geen tijd heb om een ander huis te kopen en in te richten met als gevolg dat ik waarschijnlijk tijdelijk onderdak moet zoeken bij mn ouders omdat de tijd dan dringt....en mn ouders en vriend gaan al niet zo goed samen dus dat wordt nog wat.... soms denk ik ach stress niet, alles komt toch wel op zn pootjes terecht maar ik kan het niet helpen. ik wil gewoon zo graag dat alles geregeld is en ik gewoon in mijn nieuw huisje zit met mn zelf ingreichte babykamer...
Ik slik Gravitamon. Voor zwangerschap en borstvoeding. Hiervoor heb ik Dagravit mama geslikt. @ Mennie, die stress is helemaal niet goed voor je kleintje. Maar ik snap het wel... Gelukkig zal bij ons alles wel af zijn, maar het lijkt mij ook vreselijk om aan het eind van je zwangerschap in onzekerheid te zitten.... En waarom niet voorlopig een wiegje op je eigen slaapkamer? Ik vroeg me gister ineens af hoe oud jullie zijn, of jullie borstvoeding of flesvoeding willen gaan geven en of jullie thuis of in het ziekenhuis willen bevallen? Dan begin ik eerst: Jannebo, 28 jaar - borstvoeding - ziekenhuis
Goede morgen dames Hier slik ik de hele zwangerschap foliumzuur, er is hier speciaal eentje voor na de 12 weken ik slik het uit gewoonte hahahahahaha zal me ook even voorstellen: Esther - ben 28 jaar (06.10.1981) - flesvoeding (geen keuze heb borstverkleining gehad ) en beval in het ziekenhuis want thuis bevallingen doen ze hier niet zo aan......... hoop alleen dat het dit keer in elk ziekenhuis mag, vorige keer had ik een risikozwangerschap ivm suiker....als ik dat nu niet heb mag ik zelf het ziekenhuis uitkiezen Anmar: Kon je het kindje nu ook goed zien???bedoel armpjes en beentjes enz??????Fijn dat je zo'n goede echo hebt gehad!!!!!! Mennie: Laat je niet stressen meid, ik zit ook in een gigantische stress situatie adem in, adem uit hihihihi zo zit ik hier altijd komt allemaal goed denk ik maar altijd! Moppie: nee slik geen extra vitamine alleen die foliumzuur, had namelijk eens ergens gelezen dat sommige vitamines niet goed zijn......erg vaag maar daarom slik ik het dus niet hahaha. Allemaal: Maak je geen zorgen over laatste keer enz. dat klopt niet hoor, straks heb je heus ook nog wel tijd om eens te stappen tot in de ochtend als je kleine bv bij opa en oma een nachtje is natuurlijk ga je niet meer elk weekend los, maar er zijn zoveel andere leuke dingen om te doen. je moet gewoon ook aan jezelf blijven denken en niet alleen maar met het ouderschap bezig zijn want dat is ook niet goed Jannebo: Dat is nou eens een leuk kado!!!! Wij krijgen denk ik deze zwangerschap niet zoveel omdat het al de tweede is.......hoop alleen dat ik een wiegje bij elkaar kan sparen, dat wil ik deze keer wel graag hebben Nou ben weer bijgewerkt, ga nu effies wassen liefs Es
@madelief Hier is een foto van de echo Je ziet het hoofdje goed en de beentjes (die strepen links). Op de echo kon je echt goed de armpjes en zelfs de vingertjes zien. En ook de hartkamers en hersenhelften. Carin (is mijn echte naam) - 28 jaar - borstvoeding - ziekenhuis @Mennie, klote van je woonsituatie. Maar het komt vast goed! @Jannebo, super leuk dat je het kamertje krijgt, dat wordt shoppen!
Jannebo - 28 jaar - borstvoeding - ziekenhuis Esther - 28 jaar - flesvoeding - ziekenhuis (Madelief) Carin - 28 jaar - borstvoeding - ziekenhuis (Anmar) Jenny - 27 jaar - borstvoeding - thuis
@ mennie: dat is inderdaad verrot... Ik hoop dat er snel iets gebeurt! En anders moet je je er 'gewoon' maar even bij neerleggen, `t wordt er toch niet anders van... Makkelijk gezegd, I know! @ 'zorgen': het is meer een constatering dan dat ik het jammer vind dat dingen anders zullen worden. De eerste 3 maand was k dan toch vooral verrast; 'och jee, ik ben dan toch écht zwanger!' Dat daar dus uiteindelijk een kind van komt, begint nu eigenlijk pas te komen. Eerst was het dus 'ik ben zwanger' en nu gaat het langzaam worden 'er komt een kindje en ik word moeder'. Natuurlijk weet je dat van tevoren, maar jullie herkennen vast zelf ook dat de grootste magie in eerste instantie rondom dat zwanger worden heerst. Wat nou als.... en/of stel dat.... En dan lees je je hier eens een beetje in en je komt zeer uiteenlopende verhalen tegen. En het is gewoon menseigen om je te identificeren met rampscenario`s. Hoe dan ook, voor de helderheid: ik heb momenteel geen zorgen, ik maak me nergens druk om en heb er gewoon allemaal veel zin in. Het enige probleem op dit moment, is: IK HEB JEUKTIETEN Ik denk dat ze een beetje uit hun voegen groeien... Zo, weer even genoeg voor nu. Grappig om te zien dat we allemaal ongeveer even oud zijn! Hoe oud zijn jullie als de baby komt? Ik 28.
Due Dates 2011 06/01 Chahida - 2e kindje 15/01 Moppie1981 - 1e kindje > verrassing! Denk een jongen 15/01 Mennie - 1e kindje 19/01 Rosa Canina -1e kindje 20/01 Serendipity - 1e kindje 20/01 Jannebo - 1e kindje > verrassing! 20/01 Rhythem84 - 2e kindje 24/01 Glimworm - 1e kindje 24/01 Jenny82 - 1e kindje > verrassing! Euhm, ik denk een meisje 27/01 Anmar - 1e kindje > willen het weten! 29/01 Madelief - 2e kindje > willen het weten! Denk een jongen 02/02 mama2011- 1e kindje > willen het weten! 03/02 Chrisie - 1e kindje Vlindertjes Niki86 (vmk) Kristel79 (8w4d) Marije1980 (8w6d) Mammienes (11w) Afspraken 22/7 Chrisie 2e echo (12w) 28/7 mama2011 afspr en hartje luisteren (13w1d) 28/7 Madelief 4de afspr en echo en suikertest!!! 29/7 Jenny 2e afspraak vk (14w3d) 30/7 Jannebo 2e afspraak vk 2/8 Moppie1981 3e afspraak vk 16/8 Moppie1981 pretecho (18w2d) 31/8 Moppie1981 medisch echo (20w2d) 19/10 Moppie1981 pretecho (27w3d) Extra info Jannebo - 28 jaar - borstvoeding - ziekenhuis Esther (Madelief) - 28 jaar - flesvoeding - ziekenhuis Carin (Anmar) - 28 jaar - borstvoeding - ziekenhuis Jenny - 27 jaar - borstvoeding - thuis Cathelijne (Moppie) - 29 jaar - borstvoeding - ziekenhuis
Eventjes ook deze lijst er weer bij gepakt. Heb bij de afspraken mijn geplande echos's erbij gezet, en een kopje Extra info toegevoegd. Wel zo handig als alles op 1 lijst staat toch? Zijn er nog afspraken die erop gezet kunnen worden? === Jeuktieten: ze groeien Iemand een tip voor cremepjes. Daar wordt het nu toch wel tijd voor vrees ik, anders krijg je allemaal leuke strepen... Hoewel, die had ik al wel van de puberteit. Toen had ik ook 'ineens' een c cup... Ik ben uitgerekend op mijn 30e verjaardag. Misschien gaat het dan toch lukken om voor mijn 30e mama te worden? Maakt ook niet uit, die uk komt er toch wel... De vk zei dat je de eerste keer meestal overtijd loopt, dus ik gok op eind januari. Ik wil proberen borstvoeding te geven, het liefst zo lang mogelijk natuurlijk! En in het ziekenhuis bevallen: we wonen straks in the middle of nowhere. Als de vk dan langs komt duurt het eventjes, en als er iets mis gaat duurt het nog langer voordat er evt. een ambu is ofzo... Nee, geef mij voor de eerste keer maar het ziekenhuis... Mede omdat ik las dat 50% van de thuisbevallingen in het ziekenhuis eindigen. Daarnaast heeft een vk geen pijnstilling, en zou een ruggeprik of andere pijnstilling misschien best prettig zijn
Ik ben 29 als het geboren word tegen jeuktieten weet ik niets, ja jeuken hahaha.....het cremen tegen de strepen heeft bij mij niets geholpen de vorige keer, ben toen uit elkaar gebarsten liefs es
Mijn 80D'tje is echt te klein aan het worden, en het was een meegroei bh! Weet niet wat ik nu moet. Had nog een 80D gehaald maar dit bleek een voedingsbh te zijn (grrrrrrrr) en ook nog eens veel te klein! WTF?? Lijkt wel een 70AA als ik m aan heb... Naja, staat toch echt 80D op het labeltje. Zal wel aan mij liggen...
Er is iemand die graag even naar jullie wil zwaaien: het is al even geleden, maar nu heeft iedereen ze wel zo`n beetje gezien en zijn ze dus 'openbaar'. Ik stel u voor: mijn alien
Erg herkenbaar!! Ik heb nu bij de Hema nog een bh gekocht die nog net kan, die valt iets groter uit. Maar over 2 weken ook niet meer. Op naar de tentenwinkel!
(Ik ben me aan het vervelen) En nog een! Boven de gele lijntjes ziet u handjes. Goed kijken, misschien niet zo dicht op het scherm, maar juist even naar achteren