`t was een inwendige echo. Spekkies in de weg Komt ze aan met dat ding, minstens 2 keer zo lang als een staafmixer, wel wat dunner. Het was maar goed dat ik er al over gelezen had en papa-alien voorbereid had op die optie, anders was hij er ter plekke jaloers op geworden!! Ach ja, lig je daar in je blote flamoes, haha! De echo voor de combitest was wel uitwendig, die foto`s zijn lang niet zo mooi/helder. Bij de foto`s van de termijnecho zag zelfs m`n vader het zo`n beetje meteen. En geloof me, dat zegt wat.
Zo, en nu ga ik eens even wat doen. Ik weet nog niet wat, maar anders krijg ik nog RSI. Misschien wel m`n bikini aan en dan in de achtertuin. Oh nee, kan niet; die past niet meer.
Hoi meiden, wat is er weer veel geschreven!! @ Jennybo Wat veel vragen iedereen komt er helemaal los van En ik denk vaak genoeg, pff het moet er ook weer uit, met daarna meteen de opmerking, wat heb ik gedaan!! Onze verjaardagen waren de vorige keer al voor het laatst! En m'n vriend had bedacht om dit jaar z'n moeder en broertje mee te nemen op vakantie, zij leven in de bijstand en hebben daar dus geen geld voor! Het leek mijn een goed idee... tot dat m'n moeder zei.. het is wel jullie laatste vakantie samen he? WTF, dat is waar ook!!! @ Jenny Gave echo!! En zo goed kijken hoeft niet hoor, je kan de vingertjes tellen echt mooi! @ foliumzuur Ik las op het potje dat het tot 10 wk moest?? Toevallig was mijn potje (van heeeeel veel pillen) toen op, dus ben gestopt... @ Vitamines Ik weet niet meer wie het zei... maar idd vitamine A is niet goed voor de kleine... tenminste te veel vitamine A... daarom mag je ook geen leverproducten, of iig veel minder! Maar de meeste zwangerschapsvitamines houden daar wel rekening mee, dus even op het potje kijken! Ik slik ze zelf niet, maar dat komt omdat ik geen pillen kan slikken :s (had vroeger al moeite met DE pil... kan je nagaan) Nou zijn die vitamine pillen veel groter... ik heb wel van gravitamon ofzo in huis, maar dat lukt me zelfs niet! Wilde ze fijn maken en door de yoghurt doen, maar dat is zo'n gedoe, dus nog niet gedaan! @ cremetjes enzo Ik had goeie verhalen gelezen over bio-oil.. dus die heb ik in huis (helpt ook tegen littekens) alleen vind dat spul zo vet, dus gebruik ik niet altijd! Nu gebruik ik dagelijks borstencreme en buikbalsem van zwitsal... geen idee of het goed werkt, maar ik vind het zo lekker ruiken! Ook gebruik ik nu Q10 body lotion... geen idee waarom, maar hoop dat daardoor alles steviger blijft hahahahaha, waarom geloof ik die reclames?? @ Mennie Pff wat een stress situatie... kan me voorstellen dat het echt niet fijn is als alles anders loopt zoals je had gepland! Een oud klasgenoot van mij, had pas een maand voor haar bevalling een ander huis gekocht... en die heeft het ook nog gered dus het kan nog @ Even voorstellen Ik ben Annette, 25 jaar (tot nu toe de jongste??) Ook nog net 25 als ik ga bevallen, en dat vind ik heel fijn... wilde op m'n 24ste al moeder zijn! Ik wil heel graag borstvoeding geven, ga misschien ook nog een cursus doen (gratis bij m'n zorgverzekeraar) en of ik thuis of in het ziekenhuis wil bevallen weet ik echt niet nog :s... ik las namelijk dat je de eerste centimeters ontsluiting thuis moet doen... pff lijkt me helemaal niks om dan nog in de auto te moeten naar het ziekenhuis, maar aan de andere kant... die pijn, ik ben heel kleinzerig en ben bang dat ik om een ruggeprik ga schreeuwen... dus ik top nog even verder! Verder heb ik nu besloten dat ik wil weten wat het wordt (m'n vriend wilde het graag weten) maar dat we het dan aan niemand gaan vertellen (ben nu al bang dat m'n vreind z'n mond niet kan houden) Ach we zien wel...
Due Dates 2011 06/01 Chahida - 2e kindje 15/01 Moppie1981 - 1e kindje > verrassing! Denk een jongen 15/01 Mennie - 1e kindje 19/01 Rosa Canina -1e kindje 20/01 Serendipity - 1e kindje > willen het weten! Denk een jongen 20/01 Jannebo - 1e kindje > verrassing! 20/01 Rhythem84 - 2e kindje 24/01 Glimworm - 1e kindje 24/01 Jenny82 - 1e kindje > verrassing! Euhm, ik denk een meisje 27/01 Anmar - 1e kindje > willen het weten! 29/01 Madelief - 2e kindje > willen het weten! Denk een jongen 02/02 mama2011- 1e kindje > willen het weten! 03/02 Chrisie - 1e kindje Vlindertjes Niki86 (vmk) Kristel79 (8w4d) Marije1980 (8w6d) Mammienes (11w) Afspraken 22/7 Chrisie 2e echo (12w) 28/7 mama2011 afspr en hartje luisteren (13w1d) 28/7 Madelief 4de afspr en echo en suikertest!!! 29/7 Jenny 2e afspraak vk (14w3d) 30/7 Jannebo 2e afspraak vk 2/8 Moppie1981 3e afspraak vk 11/8 Serendipity controle ha 16/8 Moppie1981 pretecho (18w2d) 31/8 Moppie1981 medisch echo (20w2d) 19/10 Moppie1981 pretecho (27w3d) Extra info Jannebo - 28 jaar - borstvoeding - ziekenhuis Esther (Madelief) - 28 jaar - flesvoeding - ziekenhuis Carin (Anmar) - 28 jaar - borstvoeding - ziekenhuis Jenny - 27 jaar - borstvoeding - thuis Cathelijne (Moppie) - 29 jaar - borstvoeding - ziekenhuis Annette (Serendipity) - 25 jaar - borstvoeding - geen idee
Misschien is het wel handig als we vanaf nu het lijstje er een beetje meer bij houden anders ga ik alle echte namen vergeten hahahahaha Moppie: zag net dat je babypoesjes hebt wat lief!!!!!!!!!! liefs Es
O ja Annette kwam er achter dat ik toch wel vitamientjes slik.....keek even op het pakje en er zit foliumzuur in en calcium en vitamines.....dus ik had geen gelijk bij mij is het zo'n bruistablet.......
Als jullie maar weten dat jullie jongens (iedereen denkt jongen) van mij meisje (de enige) af moeten blijven! Ik moet zo ergens heen (lekker vaag he) waarvoor ik iets aan moet dat vrij netjes is. Lees: dat je maar af en toe aan hoeft. En wat denk je? De blouse past niet meer dicht. En dat begint al bovenaan, hahaha!
Hihi, ja dat had ik de eerste keer dus ook. wist dat de 8w echo inwendig werd gedaan dus had vriendlief er al op voorbereid, maar jemig wat een enorm ding (dun, lang...) ik schrok er van... gelukkig legde ze meteen uit dat ie maar een paar cm naar binnen zou gaan... Had overigens wel verwacht dat ze ff iets over me heen zou leggen, maar nee hoor, inderdaad ook broek uit, benen wijd... Combitest heb ik niet gehad. Bij 8w werd het ons gevraagd, en ik dacht dat ik er nog over na kon denken. Bij 12w was het al te laat voor het bloedonderzoek dus hebben we het gelaten voor wat het is...
Super he! Heb er nog 2 te geef... De donkere met witte pootjes (katertje) en het witte poesje met rode vlekjes. De wit met zwarte blijft bij ons. We zijn haar aan het bijvoeden met poedermelk. En het rode katertje gaat naar mijn collega. Foto's in mn album!!!! Zat ook al te denken om de lijst op elke nieuwe pagina te quoten, of is dat overkill?
Als ze allemaal 17-18 zijn is het geen probleem toch? Heb hetzelfde probleem met al mn blouses. Echt vervelend! Alles staat op springen. Collega zat me vorige week ook al vreemd aan te kijken...
zo ik heb weer een nachtje kunnen slapen en voel me al een stuk geruster... maar goed ik ben vanochtend na 10 weken is op de weegschaal gaan staan omdat ik al die weken echt bang was om erop te gaan want zoals ik al zei mij buik is echt wel gegroeid dus ik verwachtte minimaal 3 a 4 kilo erbij en wat blijkt 0.6 gram eraf! Ik heb nog net geen dansje gedaan en ohw ja ff voorstellen, ik ben Manouschka,25 jaar, werk op een vmbo school en ik ga borstvoeding geven.
Vind het ook niet erg. Het enige wat er uit kan komen is syndroom van down, en dan kunnen we ons er op voorbereiden, maar denk dat dat bij de 20w echo ook wel naar voren kan komen? Maakt ook niet uit, hoe dan ook, dit kindje wordt niet geaborteerd. Alleen als het geen kans van overleven heeft buiten de baarmoeder, of als kasplantje zou moeten leven. Dan zouden we het eerder laten opwekken.
Misschien een idee om een foto te plaatsen voor degene die dat willen van jezelf leuk om te weten wie we zijn nou hier komt ie.......deze is van april 2010 toen we stroomuitval hadden liefs Es
@ lijst; dat is denk ik niet nodig... Als iedereen hem aanpast als er iets is! @ combitest: wij hebben ervoor gekozen omdat we het graag zouden willen weten als het kindje 'iets heeft', wat dan ook. Zo ben je zelf voorbereid en je omgeving ook; dan word je iig gefeliciteerd met de geboorte. Snappie?
Due Dates 2011 06/01 Chahida - 2e kindje 15/01 Moppie1981 - 1e kindje > verrassing! Denk een jongen 15/01 Mennie - 1e kindje 19/01 Rosa Canina -1e kindje 20/01 Serendipity - 1e kindje > willen het weten! Denk een jongen 20/01 Jannebo - 1e kindje > verrassing! 20/01 Rhythem84 - 2e kindje 24/01 Glimworm - 1e kindje 24/01 Jenny82 - 1e kindje > verrassing! Euhm, ik denk een meisje 27/01 Anmar - 1e kindje > willen het weten! 29/01 Madelief - 2e kindje > willen het weten! Denk een jongen 02/02 mama2011- 1e kindje > willen het weten! 03/02 Chrisie - 1e kindje Vlindertjes Niki86 (vmk) Kristel79 (8w4d) Marije1980 (8w6d) Mammienes (11w) Afspraken 22/7 Chrisie 2e echo (12w) 28/7 mama2011 afspr en hartje luisteren (13w1d) 28/7 Madelief 4de afspr en echo en suikertest!!! 29/7 Jenny 2e afspraak vk (14w3d) 30/7 Jannebo 2e afspraak vk 2/8 Moppie1981 3e afspraak vk 11/8 Serendipity controle ha 16/8 Moppie1981 pretecho (18w2d) 31/8 Moppie1981 medisch echo (20w2d) 1/9 Jannebo mediche echo (19w62) 19/10 Moppie1981 pretecho (27w3d) Extra info Rianne (Jannebo) - 28 jaar - borstvoeding - ziekenhuis Esther (Madelief) - 28 jaar - flesvoeding - ziekenhuis Carin (Anmar) - 28 jaar - borstvoeding - ziekenhuis Jenny - 27 jaar - borstvoeding - thuis Cathelijne (Moppie) - 29 jaar - borstvoeding - ziekenhuis Annette (Serendipity) - 25 jaar - borstvoeding - geen idee Manouschka (mennie) - 25 jaar - borstvoeding - ? Zo, ik heb lijstje aangevuld. Mennie (manouschka) ik heb je erbij gezet! Mijn echte naam is Rianne ook nog even aangevuld en mijn 20 weken-echo is op 1 september!