In mijn rug geschoten, wat helpt?

Discussie in 'De lounge' gestart door KleineFee, 2 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineFee

KleineFee Bekend lid

22 feb 2015
    820
    307
    63
    Rond een uur of 2 is het in mijn rug geschoten. Ik moest niesen en ik voelde iets verschuiven/knakken in mijn rug. Sinds dat moment wordt de pijn steeds erger en kan ik me ook echt moeilijk bewegen. De pijn zit bovenin tussen mijn schouderbladen (in de wervelkolom? Er net naast?) en daardoor is ook geen een houding prettig om in te liggen (zitten doet ongelofelijk veel pijn). Ik heb dit echt nog nooit gehad dus ik weet even niet wat ik ermee aan moet. Ik heb al een aleve gepakt en ik lig op de bank. Maar kan ik nu nog iets meer doen? Moet ik hiermee ook naar de dokter of kan ik verwachten dat het vanzelf over gaat? Het lijkt alsof er iets verschoven is, tenminste zo voelt het.

2. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Frequent een pijnstiller nemen (dus 3 max 4 daags 2 paracetamol 500 mg) ook op gezette tijden en niet wachten tot de pijn weer terug komt.
    Warmte (douchte, warmekussen) en blijven bewegen (wel op geleide van de pijn). Veel beterschap!

3. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!

Misschien beter naar een fysio of ostheopaat? Beterschap meid... tis geen pretje!

4. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    manueel therapeut om alles te checken en bij spit werkte accupunctuur bij mij erg goed liep na 2 uur weer rond!

5. KleineFee

KleineFee Bekend lid

22 feb 2015
    820
    307
    63
    Fysio is inderdaad misschien een betere optie dan huisarts, ik hoop dat het morgen over is!

6. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Gewoon even aankijken. Meestal is zoiets over een aantal dagen ook opeens weer over. Mocht je er over twee weken nou nog steeds last van hebben, dan zou ik even langs de huisarts gaan.

7. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Als ik het weer es heb zitten, is dat voor 4 à 5 dagen.

Liggen of rondwandelen is dan beter dan zitten. En kinesist kan eventueel wel helpen net zoals uv-lampen en kersenpittenkussens ook wel een beetje helpen.

Je kan wel probleemloos voor 4 paracetamols van 1 gram per dag gaan.
    Of zwaarder spul, maar dat is meestal enkel te verkrijgen via de huisarts.

Hier is 't gewoon erfelijk. Mijn moeder en vader hebben het ook vaak.
    Ik weet inmiddels wat mij te doen staat als 't er weer es in schiet.

8. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Auuu.. Geen tips, wel sterkte. :(

9. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    En hier ga ik meestal wel langs de huisarts, want ik kan bepaalde momenten toch echt niet werken (aangezien ik een administratief zittend beroep heb).
    En hier in België heb je dan een attest van je dokter nodig.
    Net zoals je hier voor een kinesist een doktersattest nodig hebt.

10. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Je kan de huisarts even bellen. Een paar maanden na mijn bevalling had ik het ook opeens (schijnt vaker voor te komen) en dacht bel eerst de huisarts wel.
    Deze gaf meteen aan dat het niet goed is om meteen naar de fysio oid te gaan, ze willen liever dat je een paar dagen kalm doet, wel beweegt maar aangepast, rust geven en nemen, pijnstiller en warm houden (douche en kussen)
    Als het dan na een paar dagen nog niet minder zou zijn dan wilden ze wel kijken of er iets aan gedaan moest worden, maar eerste dagen was het aankijken of het met rust goed kwam.

Was bij mij na 4 dagen over, het zijn alleen wel 4 ellendige dagen :(

11. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik weet niet waar je woont en ik heb kans dat ik nu het halve forum over mij heen krijg. Maar blowen helpt, je spieren ontspannen en vaak ben je er zo vanaf. En een bezoek aan de dokter kan geen kwaad.

Ik wil even zeggen bij deze, niet doen waar de kinderen bij zijn en nee, ik ben geen frequent drugs gebruiker. Sterker nog, de laatste keer dat ik blowde is 8 jaar geleden.

12. KleineFee

KleineFee Bekend lid

22 feb 2015
    820
    307
    63
    Bedankt dames! Ik kijk het wel een dagje aan en dan eventueel wat sterkere pijnstilling vragen bij de ha als het nodig is. Komt dus schijnbaar wel vaker voor na de bevalling? Wel lastig met 2 kleintjes heb mijn moeder maar vast standby staan voor morgen.

Deel Deze Pagina