Epelepsie ?

Discussie in 'De lounge' gestart door gabje20, 27 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gabje20

gabje20 Bekend lid

20 jan 2006
    597
    0
    0
    Hallo,

Ben er sinds kort achter dat ik epelepsie heb, wie heeft dit ook en hoe ervaren jullie het ?

Hebben jullie veel last ? Belemmerd het bij jullie je leven ?

2. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Het is epilepsie.
    Epilepsie kan heel hinderlijk zijn, ligt er ook aan in welke mate je het hebt. Het is een beetje moeilijk te beoordelen over hoe het jouw leven kan beinvloeden als je niet meer info geeft.

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    *zucht*... waarom moet iedereen in elk topic wel een keer gewezen worden op haar spelfouten...

Maargoed, zoals dus al gezegt is, ligt het eraan welke vorm van epilepsie je hebt. Medicijnen kunnen erg goed helpen waardoor je hier weinig hinder van zal ondervinden.
    Succes!

4. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik ken 'haar'niet. Dus ik weet niet of ze in elk topic terecht wordt gewezen op haar fouten.
    Maargoed....

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    heb er zelf geen last van, maar zie het op mijn werk regelmatig, Het is maar net wat voor soort epilepsie je hebt. Je hebt verschillende soorten, van kleine aanvallen (absances, tot grote aanvalen tonisch klonische aanvallen.
    Maar ik denk dat je arts je wel kan vertellen over hoe en wat, en at er gedaan kan worden met medicatie enzo. Ik neem toch aan dat je zelf al een beetje weet hoe je het ervaart, komt niet zomaar uit de lucht vallen.

6. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    wil niet lullig doen maar gezegt is met een -d ;)

7. Mila

Mila Actief lid

1 apr 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    :D

8. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    ik dacht, ik zeg al niks meer

9. Kubus

Kubus Fanatiek lid

6 jul 2006
    4.212
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik vind het een beetje zielig om iedereen op taalfouten te gaan wijzen in ieder topic. Daar hebben we het topic sowieso voor toch? Kunnen we daar lekker verder gaan speculeren over ieder zijn of haar taalfouten.

Ontopic: Meis ik denk dat je behandelend arts inderdaad meer kan vertellen. Hij of zij weet precies welke vorm je hebt en wat je wel of niet kunt verwachten. Succes in ieder geval!

10. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb epilepsie gehad, op mijn 16e begon het. Heb een aantal grote aanvallen gehad en slikte jarenlang medicijnen (depakine)
    Bij meisje die het in de puberteit krijgen, is er grote kans dat ze er over heen groeien, Dat is bij mij gebeurd, ben nu al jaren aanvalsvrij en gestopt met medicijnen.

Het heeft mij nooit belemmerd, ik ben blijven doen wat ik graag deed, maar heb wel een regelmatige levensstijl aan moeten houden (omdat aanvallen bij mij steeds kwamen bij stress/slaapgebrek)
    Het "voordeel"van deze ziekte vond ik, dat ik zelf eigenlijk niks merkte als ik een aanval had,. Achteraf sliep ik dan wel zo'n dag of drie maar oke..
    Veel sterkte en als ik je ergens mee kan helpen, laat het weten!

11. Niet meer actief

Mijn vader heeft epilepsie.

Het is erg vervelend, maar hij zegt dat hij het aan voelt komen en dat hij er dan rekening mee kan houden. In het begin was hij heel erg bang, maar hij is nu wat rustiger.

Heb je er vaak last van?

(zo... ctrl c, word-documentje openen, ctrl v, nee geen rode strepen. JAAA, ik mag op ok klikken!)

12. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    als je zelf een ziekte hebt, maar je schrijft de naam verkeerd is het mss handig om er ff op gewezen te worden. De ts wist waarschijnlijk niet hoe ze het moest schrijven en nu wel. Is toch niets mis mee... :D

13. grummelke

grummelke Actief lid

13 jul 2006
    223
    0
    0
    mijn zusje heeft ook epilepsie al van haar 2de ze groeit er helaas niet meer oveheen en heeft ondanks haar medicijnen ongeveer 3 grote aanvallen per jaar opzich vind ze het niet zo heel erg ze is er eenmaal mee opgegroeit het enige waar ze problemen mee heeft is dat ze nooit auto of brommer kan gaan rijden maar zo belemmert het haar niet in het dagelijks leven

groetjes grummelke

14. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Mijn schoonmoeder en zwagers hebben epilepsie. Het enige waarin ze volgens mij belemmerd worden is, dat mijn zwagers jaren zonder rijbewijs hebben gezeten. Als de diagnose wordt gesteld is er namelijk een kans dat ze je rijbewijs innemen. Je moet dan een bepaalde tijd aanvalsvrij zijn voor je weer mag rijden (en een medische keuring ondergaan) Dat is ook waarom mijn zwagers niet meer naar de dokter gaan na een aanval. Mijn schoonmoeder is tot nu toe nog niet zo lang aanvalsvrij geweest dat ze haar rijbewijs heeft kunnen halen.

15. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    ja idd zo irri wordt het.... :(

16. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Soinks.... :rolleyes:

17. gabje20

gabje20 Bekend lid

20 jan 2006
    597
    0
    0
    Ja ik heb er veel last van elke dag een paar aanvallen....

Krijg vanmiddag weer een onderzoek, en worden de medicijnen aangepast.

Ik hoopte dat er meer mensen waren, om uit te wisselen hoe hun ermee omgaan. Ik vind het soms wel angstig.

Sorry voor spelfouten !

18. Lyst

Lyst Bekend lid

29 aug 2007
    580
    0
    0
    Utreg
    In dit geval is het handig voor de topic starter om te weten hoe je die ziekte goed schrijft, omdat ze dan zelf op internet (via Google of een andere zoekmachine) op kan zoeken wat het precies is, welke vormen er zijn, hoe je ermee kunt leren leven, etc.

On topic:
    Er valt heel goed met epilepsie te leven, maar het hangt er ook een beetje van af hoe ernstig de aanvallen zijn...
    Succes ermee, in ieder geval! :D

19. Niet meer actief

oh eplepsie, uh esplesie, nee ipelepsie, epilepsie, nou ja wat maakt het uit, we weten wat je bedoeld meid!

Ik ken wel iemand met epilepsie, ze is eens zo hard gevallen dat ze er een zware hersenschudding op na hield.
    Best wel beangstigend, ik hoop zo voor je dat de medicijnen goed werken, en breng je omgeveing er ook van op de hoogte, en hoe ze moeten ingrijpen bij een aanval.
    ook kan je een kaartje bij je dragen waarop staat dat je epilepsie hebt, dan weet men dat a;s er iets mocht zijn.
    Sterkte ermee meid!

20. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Het is denk ik maar net in wat voor mate je het hebt. Een vriend van mij heeft het erg heftig en die voelt het vaak ook wel aankomen.
    1 keer moest ik hem helpen om zichzelf geen pijn te kunnen doen tijdens een aanval.. vond het geen pretje..

Maar ik denk dat je er eerst zelf meer info over moet gaan zoeken en hoe bekender het allemaal voor je wordt des te beter kun je er mee omgaan.

Ga naar je huisarts of iemand die die diagnose gesteld heeft en vraag de mate waarin je het hebt en wat je kunt verwachten.

Het leven houdt niet op, alleen je moet het even iets aanpassen.
    Succes ermee.. Lijkt me niet makkelijk als je dit te horen krijgt.

Deel Deze Pagina