Oooooo leuk!!! Ook iemand die vior een derde gaat. Nou jaaa ook... Ml moet het er ook mee eens zijn. Mijn oudste is nu 4,5 en jongate bijna 3. Geen idee hoe oud ze zijn ALS we voor een derde gaan
@Lennylenn- Ik zie dat jouw twee kinderen 1.5 jaar schelen, hoe heb je zo'n klein leeftijdsverschil ervaren?
in het begin best pittig, m. was toen idd net 1,5 toen i werd geboren. het was vooral pittig omdat we niet lang na de geboorte van i. ook gingen verhuizen en we beiden veel werkten. m. sliep die tijd ook niet goed en werd wel 4-5 keer per nacht gillend en woest "wakker" hij was sliep nog want als we dan naar zijn kamer gingen en hem wilden troosten was hij niet wakker..soort nachtmerrie fase. nou i was nog baby dus die kreeg nog nachtvoedingen. dus ja het eerste jaar was wel even doorbijten. nu... heerlijk. ja soms wel dagen dat je op de klok kijkt en hoopt dat het al 19.30 is, maar over het algemeen is het heel goed te doen. ik zou het niet anders gehad willen hebben. de beginfase wel..maar dat kwam echt puur door de verhuizing
ml heeft inmiddels gereageerd, hij vond het wel ok dat ik het niet face to face gezegd hebt omdat hij snapt dat het moeilijk voor mij was. hij kon er nog niet op in gaan omdat hij het op het moment druk heeft. ik antwoordde dus weer met: je hoeft er niet volledig op in te gaan hoor. een ja volstaat
ik denk dat ik er weer flink mee bezig ga zijn maarja, als hormonen moet slikken en regelmatig voor een inwendige echo naar het ZH moet dan is dat ook onvermijdelijk @lennylen ; waarom denk je dat jouw man geen derde wil? wie weet verrast hij je door te zeggen dat hij dat ook wil! haha trouwens een lekker bijdehand antwoord @ Ctje ; grappig mijn gevoel zegt dat ik wederom een meisje ga krijgen haha @ mavi derya ; spannend! hopelijk gaat de clomid straks goed werken en mag je snel positief testen!
hallo dames, mag ik ook met jullie meekletsen? ik ben mama van een dochter van 13 maanden. ik was al jaren gestopt met de pil omdat ik vermoeden had dat mijn cyclus niet goed zou kunnen zijn. dit bleek te kloppen, want ik heb pco. 2 jaar later, 2 miskramen later, en met hulp van clomid is mijn dochter geboren! een 2e kindje is meer dan welkom, eigenlijk al sinds mijn dochter er is. maar helaas nog geen cyclus, dus ik heb weer een afspraak bij de gyn gemaakt. dus we zijn nu gericht en actief begonnen voor een tweede. het lijkt me leuk om elkaar te volgen!
@lennylen - bedankt voor je antwoord. Jeetje een verhuizing met 2 kleintjes lijkt me inderdaad erg pittig. Wel fijn dat het je verder niet zo tegengevallen is. Ik merk dat ik heel erg zit met praktische bezwaren; hoe gaan we dat doen met de kinderwagen? En met de babykamer? Had de kamer graag door willen schuiven, maar zelfs over een jaar is Tijn nog te jong om naar een grotere jongens kamer te gaan, toch? En.. Je man al face to face gesproken? @Kara - wow, jij hebt er veel voor moeten doen om zwanger te kunnen worden. Met recht een wonder dan, jouw dochter! Ik hoop dat de weg naar een tweede kindje minder lang en zwaar zal zijn!
Welkom alle nieuwe meiden! Leuk! Bijzonder te lezen dat er veel van jullie zijn die ook niet via een al te gemakkelijke wijze zwanger zijn geworden. Wij horen hier helaas ook bij.... Maar nu we weten waar het aan lag en ik utrogestan kan gebruiken komt het vast ook deze keer goed! @Lennylen: ik ben zo mega benieuwd wat je man heeft gezegd!! En ik ben zo benieuwd hoe jij de verhuizing en de komst van de tweede hebt ervaren. Wij zitten nu in hetzelfde schuitje... Onze woning wordt gebouwd en zal bouwvak volgend jaar klaar zijn. Met uitloop zal het wellicht later zijn. Wij wilde eigenlijk toen onze zoon 6 maanden was al aan de slag, maar ik kreeg het Spaans benauwd. Veels te bang dat ik zou gaan kramen in onze tijdelijke woning en dat het huis nog niet klaar zou zijn. Vandaar even twee maanden gewacht... @Kara: heb je snel een afspraak bij de gyn? Succes alvast! @mavi derya: hoe lang heb je al geen menstruatie meer gehad? Helemaal niet meer na de bevalling?
gezellig hier, nu al! @ctje: een wondertje is het zeker, maar net zo wonderlijk als alle kindjes vind ik hor. de weg is wat langer geweest, maar ik besef me dat het nog veeeel langer had gekund! ik prijs mezelf dus wel gelukkig. en, zoals onzewonders ook beschrijft: als je eenmaal weet waar het aan ligt ben je al een stuk verder! maar het speelt zeker mee in de vaart achtere deze kinderwens want wat als het weer zo lang zal duren.. gelukkig weten we allemaal dat het kan en dat geeft mij vertrouwen. hoe hebben jullie dat? @onzewonders: de moeilijke zwangeren verzamelen zich toch blijkbaar op een forum he? meer behoefte om erover te kunnen praten denk ik.. ik zie dat jij ook al een hele weg hebt afgelegd. gelukkig dat je blijkbaar met succes lid bent geworden van de utrogestan-club! ben je steeds snel zwanger geworden? mijn afspraak heb ik begin dec staan! gyn had gezegd 2 maanden af te wachten na stoppen met bv, vandaar niet nu meteen. @mavi derya: leuk je hier weer tegen te komen ! je bent dus begonnen met de kuur, spannend weer! merk je al iets aan je productie?
misschien moeten we beheer trouwens even vragen dit topic te verplaatsen naar de 'zwanger worden clubs'? weet iemand hoe dat moet?
@ kara ; spannend!! Krijg je nu weer clomid? @lennylenn ; ah ok. ben benieuwd @ Moeilijk zwanger worden ; Ja, inderdaad.. wij beginnen ook zo vroeg omdat het vorige keer 2 jaar duurde. En als het dan snel mag lukken, dan is het ook helemaal prima. Van de ene kant denk ik nu dat ik snel zwanger zal zijn omdat ik meteen aan de clomid ben gezet. Maar ja, you never know! En ja, ik verbaasde me echt zoveel (jonge) meiden tegen te komen met hetzelfde probleem. Heb toch echt wel veel gehad aan mijn clubje, toevallig zijn we toen met 6en rond dezelfde tijd zwanger geworden dus hebben we nog steeds contact @ verplaatsen topic ; het topic melden ofzo? weet het eigenlijk niet
@ lennylenn.. Gezelig om zo te mailen met je man.. Ik ben benieuwd naar zijn verdere uitleg als hij tijd heeft @ kara.. Zeker leuk om je hier weer te zien en hopen dat we (en de rest natuurlijk) snel zwanger zijn.. Ik ben inderdaad vandaag op dag 4 van de 7 provera. Ik merk nu nog niks.. Maar ik ben ook aan het proberen om de voedingen overdag te minderen omdat mijn zoon anders weigert om te eten. En hij de laatste tijd erg slecht groeit.. nu ik nog maar 1 voeding overdag geef en dus 's morgens niet meer eet hij opeens veel beter en hoop ik dat hij volgende week bij het cb eindelijk is aangekomen is ipv afgevallen. @kzh.. Ik ga nu gelijk puregon spuiten en niet meer aan de clomid. Bij de eerste hielp dat goed maar bij de tweede had dat ook niet het gewenste effect dus nog mocht ik kiezen van de gyn en toen ik zei dat ik niet wist wat het beste was zei ze ga maar lekker gelijk spuiten.. Dat was de vorige keer in de eerste ronde raak dus ik ben benieuwd.. Iemand vroeg hoelang ik al geen menstruatie heb gehad.. Ik weet het niet precies meer maar ik heb van 14 jaar tot 16 jaar de pil geslikt en ik denk dat ik daarna maar een keer of 5 ongesteld ben geworden.. Dus de kans dat je spontaan zwanger wordt is heeeeeeel klein.. Het is een keer gelukt maar dat is een miskraam geworden.. ik dacht dat ik weer een keer ongesteld was geworden maar het was zo heftig dat ik dacht dit is niet goed.. toen ben ik naar de Hap geweest en daar kwamen ze erachter dat het een miskraam was.. maar ik had geen idee dat ik zwanger was..
Mag ik ook mee doen? Wij zitten nu in ronde 2 voor ons 2e kindje. Onze zoon is nu bijna 8 maanden en ik had al heel snel kriebels. Mij lijkt weinig leeftijdsverschil erg leuk. Zelf scheel ik weinig met mijn broer (15 maanden) en met hem heb ik ook echt een goede band en als kind ook veel samen gespeeld. Vorige keer was ik erg vlot zwanger (ronde 1) dus ik ben erg benieuwd wat deze keer gaat brengen. Afgelopen week de vruchtbare periode dus over 2 weken kan ik testen. KZH ken ik trouwens al van de aprilmama's van afgelopen jaar. (leuk om je hier weer terug te zien)
Voor mijn gevoel is de wens voor een eerste heel gelijk, maar ook weer heel anders. Ik vind het minder spannend, maar misschien is de wens voor een broertje/zusje wel groter omdat ik het de kleine zo gun om dat te ervaren. De keuze voor een derde lijkt me ook heel lastig. Ik had altijd gedacht dat ik er 3 wilde, maar er is bij mij wel een beetje twijfel. Bij nummer 1 en nu speelde financiën geen rol. Voor een derde denk ik veel meer aan het feit dat we het ook in de toekomst kunnen betalen/genoeg meegeven. Ze zullen dan waarschijnlijk niks te kort komen, maar kan studeren en de luxere dingen dan ook nog wel. Gelukkig hoef ik me daar de komende tijd niet druk over te maken. Eerst kijken hoe het zwanger worden van de 2e gaat..
@ mavi ; oh, ja had je onderschrift niet helemaal goed gelezen Wat frustrerend dat je zo weinig ongesteld wordt! Ik word dan wel veel vaker ongi ( cyclussen van 70 - 100 dagen) maar weet hoe frustrerend het is als je absoluut niet weet wanneer het gaat komen! En ja, zwangerschapskans is dan ook vrij klein inderdaad.. hopelijk gaat de puregon nu weer zo goed werken! @ flipske ; Fijn dat er nog een april(maart) mama meekletst die zo snel voor weer een kindje gaat! Hopelijk mag je weer zo snel positief testen
Goedemorgen dames! Ik heb even geteld en als ik goed geteld heb zijn we nu met z'n negenen.. wat denken jullie van een ledenstop?? Ik vind het altijd zo jammer als het een super grote groep wordt dan kan ik het niet meer bijhouden..
@flipske - welkom! Leuk dat jullie nu 'al' voor een tweede gaan! Bij mij was het vorige keer ook in ronde 1 raak, dus ben nu ook erg benieuwd ik slik nu nog de pil hoor, maak in ieder geval deze strip af. @mavi derya - het lijkt me idd leuk als ons groepje niet te groot wordt. Het maximale aantal maakt mij niet zoveel uit, als jullie het tijd vinden voor een ledenstop, dan vind ik dat prima. Het groepje van mijn eerste zwangerschap bestond uit 11 meiden en we spreken elkaar nog dagelijks via onze groepsapp. Is een leuke groep geworden!