In Oktober 2015 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door BlijeIk, 14 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BlijeIk

BlijeIk Fanatiek lid

7 sep 2014
    1.177
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb eerst toen de pijn is begonnen geprobeerd te blijven werken een paar uurtjes.. Maar dat is me erg zwaar gevallen, waardoor ik de rest van de dag niks meer kon. (Ik zat toen al 100% in de ziektewet)
    Ik heb er toen voor gekozen niet meer te gaan werken, de pijn was het me niet waard.
    Zeker vervelend, als ik me rustig hou gaat het wel.. Maar het is niet fijn!
    Iedere dag hetzelfde.. Je kunt thuis ook niet doen wat je normaal wél allemaal deed.. Dus dat ligt toch een beetje anders allemaal!
    Maar komt goed! Ik geniet wél van de leuke dingen! En buik begint nu eindelijk iets te groeien, dus dat is ook wel fijn! :)

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Vond het altijd zo vervelend om echt blij te doen, of als ik ze voelde schoppen waar ze bij was mijn hand niet op de buik te leggen,
    Niet bezig zijn met namen en kleertjes als zij er was, ze was oprecht blij voor ons maar je weet gewoon dat er diep verdriet in zit op het moment dat je een ander ziet genieten dus ik heb altijd geprobeerd het niet in haar gezicht te gooien zeg maar, en vind het echt geweldig voor haar dat na 10 jaar zij ook eindelijk zwanger is, ze is nog nooit Zwanger geweest, ook niet dat het mis gegaan is ofzo, dus ik hoop echt heel erg dat dit een plakker is ,

Blije ik, balen van de pijn ! Nu dus in de ziekte wet ? Ik werk helemaal niet ik verveel me nooit :p maar ik snap wel dat op een gegeven moment de muren op je af komen als iedereen heen werken is en je zit alleen thuis.

En met zoveel pijn kun je ook niet zeggen we gaan eens lekker een dagje dierentuin doen ;)

Straks als je buik wat Zwaarder word is zwemmen misschien wel fijn ?
    Weet hoe dat voor iemand is met rugpijn maar ik vond het altijd heerlijk even lekker dobberen :p

3. BlijeIk

BlijeIk Fanatiek lid

7 sep 2014
    1.177
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou.. Ik moet wel zeggen.. Ik blijf echt niet constant thuis.
    Probeer evengoed dingen te doen. Ook leuke dingen.. Want anders word je helemaal gek thuis :)!
    Ben in ziektewet, maar gelukkig kan ik evengoed nog wel iets doen!
    Ga leuke dingen daarom ook niet ontlopen.. Dáár geniet ik juist van.. ;)
    Morgen ga ik bijvoorbeeld naar de Toppers. Dit staat al een half jaar ofzo vast. Ga het niet afzeggen omdat ik dit heb. Ook genieten van de leuke dingen vind ik nu belangrijk. Al weet ik dat ik de dagen erna er last van zal hebben, maar dat is dan maar zo. Kan wel alles laten en thuis blijven zitten, maar daar word je ook niet vrolijk van! Vanavond op tijd onder de wol, morgen hopelijk weer fris voor de dag! :D

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Ooh maar dat heb je ook goed ! Anders word je nog gillend gek haha,

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik heb een winter positiejas aangeschaft, omdat ik een ergonomische drager wil aanschaffen en de baby wil dragen en met deze positiejas kan de kleine bij mij onder de jas, was 75% korting dus kon ik niet laten ;)

Ik heb 1 pakje en 1 jumpsuit gekocht en een aantal sokjes die onze zoon vet cool vond voor de baby haha

En toevallig vandaag een wandelwagen,.... Tenminste, die gaan we vanavond ophalen,

Een bugaboo Cameleon, helemaal compleet :) En dan kopen we er een zitje achter voor onze dochter, dit is dan alleen voor naar school en terug lopen, als we echt dingen gaan doen blijft dat plankje met zitje thuis en gaat se buggy mee zodat zij gewoon relax kan zitten ;)

6. BlijeIk

BlijeIk Fanatiek lid

7 sep 2014
    1.177
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik vind de positie winterjassen altijd tegenvallen.. Ik weet niet! En daar moet je vaak op rijd bij zijn anders zijn de leukste weg! :)
    Als wij dadelijk het geslacht weten koop ik wel 2 leuke setjes denk ik!
    Eindelijk gericht shoppen! :D
    Maar nu is er nig veel zomercollectie! Wanneer zal de wintercollectie zo ongeveer online komen? Iemand een idee?

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

2-IN-1 GEWATTEERD WINTER ZWANGERSCHAPSJAS - Mama.licious

Deze heb ik gekocht, het tussenstuk kan er helemaal uit wanneer ik niet draag, en als ik wel draag kan ik hem erin doen, het gaat mij er puur om dat ik het bovenstuk terug kan klappen zeg maar zodat ik het niet koud heb kleine het niet koud heeft maar nog wel kan ademhalen ;)

Een draagjas kost al gauw 150 euro dat ga ik er niet voor neerleggen :p

Meestal begint in juli/aug de winter collectie weer.

8. MissSter

MissSter Bekend lid

3 feb 2015
    687
    0
    0
    Erg vervelend blijeik! Maar goed van je dat je wel leuke dingen blijft doen! Anders word je idd echt gek!!

Ik heb een jumpsuit, wat Positie broeken en shirts aangeschaft. Had ook nog wat liggen.
    En heb al een pakje voor de kleine gekocht. Naast dat ie waarschijnlijk heel veel van zijn grote broer zal dragen vond ik dat ie ook wel nieuwe kleertjes verdiend 😁
    En heb een babyfoon met camera besteld!
    Eigenlijk vond ik dat dikke onzin om 1 met camera te hebben. Maar eigenlijk al zo lang mijn zoontje er is denk ik goh wat zou het handig zijn als ik kon zien wat ie doet. (Zet soms echt de boel op de kop op zijn kamer 😂 ). En we willen hem proberen in peuterbedje te doen omdat ie met zijn knuffels gooit en dan boos word dat ie er niet bij kan. Zo kunnen we hem straks observeren 😊
    En verder heb ik nog heel veel spul van mijn zoontje 😁

9. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

20-weken dansje hier!!!

10. BlijeIk

BlijeIk Fanatiek lid

7 sep 2014
    1.177
    0
    36
    NULL
    NULL
    @MissSter, handig als je nog spulletjes hebt! Dat hebben wij nou net niet! Haha.. ;)
    Maar ochja, ook leuk om alles nieuw te kopen.. Ofja alles, heb ook een hoop van m'n zus gekregen! Ik vind dat niet erg.. Kunt niet alles hebben wat je maar wil, en als je weet waar het vanaf komt vind ik dat helemaal niet erg! Maar bepaalde dingen willen we wel gewoon nieuw.

@Allemaal, fijne dag voor vandaag!

Liefs

11. BlijeIk

BlijeIk Fanatiek lid

7 sep 2014
    1.177
    0
    36
    NULL
    NULL
    Leuke jas! Maar voor mij niet weggelegd! :) moet je staan zo'n jas..
    Ben niet zo groot, vind zo'n lang model dan minder leuk!
    We zullen zien wat de mode brengt! :p

12. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Ik ben 1,63 :p

Maar wil juist geen korte modellen, voor de kinderen ook niet, ja in de zomer wel maar niet in de winter, ook voor onze zoon altijd net iets langer,

Als het gevroren heeft is je zadel zo koud :p of in de speeltuin als de kinderen spelen en je op een stenen of metalen bankje gaat Zitten, brrr dat gaat door tot op het bot bij mij hahah krijg er letterlijk blauwe billen van :p

Positiemode ben ik ook niet zo kapot van, maarja het is maar eventjes ;)

13. Pitahaya

Ik ben ook 1.65 en lange jassen staan juist erg goed.
    Ik heb een positiejas gekregen van schoonzus. Wel winters model dus of ik die nog ga dragen...
    Maar ach, dan krijgt ze hem terug.

Maandag 20-weken echo! Zo spannend!!

14. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Spannend ! Ik moet nog maandag nog een week wachten :p

Ben echt benieuwd of ze nog steeds jongen zeggen bij mij, met 15 weken was wel vroeg en daarna geen echo opnieuw gedaan :p

15. Pitahaya

Ja, daar ben ik ook benieuwd naar. Ik was wel iets verder al. 16.4 maar dan nog erg vroeg...
    Zou het eigenlijk wel jammer vinden als het in eens anders zou zijn. Gewoon ook omdat je je er nu zo erg op instelt...

16. Pitahaya

Dames, hebben jullie je al aangemeld voor kinderopvang?
    En doen jullie dan kinderdagverblijf of gastouder?

Wij zitten hierover nog te twijfelen. Ik heb wat contact gehad via de mail met het kinderdagverblijf hier 100 meter verderop... Maar ik weet niet, via de mail kreeg ik een beetje een bot mailtje terug.
    Ze zeiden echt zo van: Opgeven kan zo en zo.
    Ik dacht: Hallo, ik wil eerst komen kijken hoor. Dat is toch niet zo gek??? Breng mij kind dan liever een paar km verderop waar ik een goed gevoel bij heb, dan 1 op 100 meter afstand waar ik een slecht gevoel bij heb. Maar ze gaf mij het idee dat ik een hele rare eis stelde ofzo?? Bah, lekker die hormonen hoor, voel mij er erg rottig onder nu...

Maar goed... ik had ook gevraagd van: Wanneer ik mij moet aanmelden hiervoor. Ben ik nu heel vroeg en en kan het nog wel even wachten of moet ik er haast bij maken? Kreeg ik ook niet echt een duidelijk antwoord op...

Hoe gaan jullie dat straks aanpakken?

17. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Geen kinderopvang voor ons, dus een aanpak heb ik niet. :) Ik zou van die mail ook een hele nare smaak in m'n mond krijgen, klinkt niet echt uitnodigend zo, nee..

18. Marjo88

Marjo88 Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.160
    514
    113
    Hmm wel een beetje een rare reactie. Toen ik voor mijn zoontje een opvang aan het zoeken was, werd er meteen als eerste reactie gezegd, kom eerst maar even langs dan krijg je een rondleiding en daarna bespreken we de rest.

Heb dit kindje met 12 weken opgegeven. Deze opvang zit heel snel vol, dus heb het maar vroeg gedaan.

19. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    hier ook geen kinderopvang, ik ben thuis voor de kinderen.

ik zou ook doen waar jij je goed bij voelt, hoewel ik persoonlijk dicht bij huis fijner zou vinden, misschien gingen ze er van uit dat je wou opgeven ? ik heb vaker mee gemaakt dat dingen via de mail verkeerd opgevat worden,

ik zou iets terug gestuurd hebben als bedankt voor uw uitleg over hoe ik mijn kind bij uw opvang aan kan melden, echter zult u vast begrijpen dat wij eerst de opvang van binnen willen bekijken en uw medewerksters (of collega's ) willen ontmoeten

je kunt als je daar gaat kijken gewoon netjes dankjewel zeggen voor de rondleiding en dat je de mail nog hebt over hoe je je aan moet melden dus dat ze je aanmelding vanzelf tegemoed zullen zien als je een keus gemaakt hebt. wat natuurlijk niet betekend dat je je ook werkelijk zult aanmelden.

mocht je je nu helemaal niet fijn voelen bij die mail kun je ook inderdaad het er gewoon bij laten zitten en bij de andere opvang kijken.

20. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    ik heb trouwens nog steeds geen kraamzorg aangevraagd, wij willen het eigenlijk niet :p maar ja moeten we wel doen, maar wij hebben er maar 2 in de buurt, en beide hebben we gehad, en beide is ons echt totaal niet bevallen.

we zijn er wel over uit dat we max 3 uurtjes nemen, en als de bevalling net zo goed gaat als de andere 3 bevallingen en ik me weer zo kip lekker voel na de bevalling dan sturen we ze na 1 uurtje weer naar huis.

Deel Deze Pagina