Ohja, nog een vraagje: Wat is nou handiger om aan te schaffen? Gewoon zo'n wikkeldeken voor in de maxi cosi of echt zo'n voetenzak??
Spannend! Hopelijk is er een onschuldige verklaring voor! Gelukkig weet je al dat de beeb gezond is. Ik heb btw nooit een voetenzak voor de maxicosi gehad. Altijd een dekentje oid. Ik heb het idee dat je die helemaal niet vaak gebruikt. Ze liggen de eerste maanden veel beschutter in de kinderwagenbak. Mja, das mijn ervaring
Ik heb een voetenzak van Koeka, die ik denk ik in de Maxi Cosi én in de wandelwagen gebruik.. Het is evengoed een lekker warme "slaapzak" die je ook in de bak kunt leggen lijkt me? Verder heb ik ook nog een los dekentje wat we kunnen gebruiken. Ik denk dat het kindje inderdaad zeker beschutter ligt in de bak, Maxi Cosi gebruiken wij denk ik alleen als we "eventjes gauw" ergens heen moeten..
@Eten, hebben meerdere last van "geen trek in avondeten"? Is gewoon een vraagje! Ik "kan" 's avonds namelijk lastiger avondeten.. Warm eten heb ik geen zin in.. Heb meer zin in boterhammen!
Toevallig vandaag. Veel broodjes en voor het idee een kopje soep. Maar kan niet zeggen dat ik dat altijd heb
Dat soort dingen zijn denk ik allemaal persoonlijk. Ik wilde ook vragen badje of tummy tub maar iedereen doet toch wat diegene zelf prettiger vind dus soms moet je het gewoon ervaren hihi
Ik ga voor de voetenzak ... Bij de eerste dekentjes gedaan maar dit beviel niet zo, Dit omdat ik met regelmaat overal heen moet, fysio doktoren ziekenhuizen logopedie voetbal majorette noem maar op, en dan is het even snel de maxi mee nemen op de arm of op de wandelwagen klikken.... Nadeel van een deken vond ik dat je deken echt onder je kindje moest stoppen ( indekken zeg maar) omdat als het waaide was het weg dekentje, Voetenzak vind ik persoonlijk dus fijner. Maar dat is voor iedereen anders.
Ik zeg Tummy Bij de eerste een badje aangeschaft, zo'n dure, totaal 200 euro Wat was ik blij met mijn aankoop, Zoon vond het niets.... Alleen maar gillen ..... En overstekken in het bad De Tummy die we erbij hebben gekocht vond hij heerlijk, hij overstrekte niet en viel heerlijk in slaap in de Tummy, Douchen vond hij nog het fijnst, lekker met papa of mama en dan pakte de ander over met een lekkere badcape dat net van de verwarming af kwam, en op avonden dat mijn man moest werken en dus niet aan kon pakken of ermee douchen gebruikte ik de Tummy Het badje hebben we bewaard voor de tweede, maar bij haar was het precies het zelfde verhaal. Toen hebben we het weggedaan, Bij de derde alleen een Tummy aangeschaft.... Vond ze heerlijk, Maar douchen was en is bij alle drie favoriet, Nu bij de vierde ook alleen een Tummy en geen badje. Maarja het is natuurlijk voor iedereen anders wat diegene en of je kindje fijn vind en daar kun je alleen achter komen door het aan te schaffen en grwoon te proberen of het niet aanschaffen en proberen te doen zonder en als dat niet bevalt alsnog aanschaffen,
Ik denk dat ik ook maar voor de tummy ga! Soms lijken die badjes wel echt commercieel. Bevalt het niet kan ik het alsnog halen!
❤❤❤ 【★】Woman21 | 27 jaar | 2de Kindje! | Uitgerekend: 08-10-'15 【★】 【★】MGX | 25 jaar | 1e Kindje! | Uitgerekend: 13-10-'15 【★】 【★】Pitahaya | 29 jaar | 1e Kindje! | Uitgerekend: 15-10-'15 【★】 【★】Edith1987 | 27 jaar | 2de Kindje! | Uitgerekend: 16-10-'15 【★】 【★】Tamara1803 | 29 jaar | 1e Kindje! | Uitgerekend: 17-10-'15【★】 【★】Seppie | 31 Jaar | 3de Kindje! | Uitgerekend: 18-10-'15 【★】 【★】Pooh85 | 30 jaar | 2de Kindje! | Uitgerekend: 19-10-'15【★】 【★】EddieEddie | 36 Jaar | 2de Kindje! | Uitgerekend: 20-10-'15 【★】 【★】Essybess28 | 29 Jaar | 1e Kindje! | Uitgerekend: 21-10-'15 【★】 【★】Micchan | 21 Jaar | 2de Kindje! | Uitgerekend: 22-10-'15 【★】 【★】Bloem93 | 21 Jaar | 1e Kindje! | Uitgerekend: 23-10-'15 【★】 【★】Googelplex | 23 jaar | 2de Kindje! | Uitgerekend: 24-10-'15 【★】 【★】Meysje | 27 jaar | 1e Kindje! | Uitgerekend: 24-10-'15 【★】 【★】Hippo89 | 25 Jaar | 4de Kindje! | Uitgerekend: 25-10-'15 【★】 【★】BlijeIk | 27 Jaar | 1e Kindje! | Uitgerekend: 25-10-'15 【★】 【★】Sunshine813 | 34 Jaar | 2de Kindje! | Uitgerekend: 25-10-'15【★】 【★】MissSter | 25 Jaar | 2de Kindje! | Uitgerekend: 25-10-'15【★】 【★】Marjo88 | 26 Jaar | 2de Kindje! | Uitgerekend: 26-10-'15 【★】 ❤❤❤ Afspraken in juli: ~ 28-07-'15 | Micchan | 16de echo! ♡ ❤❤❤ Afspraken in augustus: ~ 03-08-'15 | BlijeIk | Groeiecho! ♡ ~ 05-08-'15 | Tamara1803 | Controle Verloskundige! ♡ ~ 05-08-'15 | Marjo88 | Controle Verloskundige! ♡ ~ 05-08-'15 | Bloem93 | Controle Verloskundige! ♡ ~ 05-08-'15 | MGX | Groei & Liggingsecho! ♡ ~ 10-08-'15 | Pitahaya | Controle Verloskundige! ♡ ~ 11-08-'15 | Micchan | 17de echo! ♡ ~ 13-08-'15 | EddieEddie | Groeiecho + Controle placenta! ♡ ~ 14-08-'15 | Marjo88 | 30 weken echo! ♡ ~ 18-07-'15 | Seppie | Groeiecho + Controle placenta! ♡ ~ 21-08-'15 | Bloem93 | 3/4D echo! ♡ ~ 29-08-'15 | Tamara1803 | Controle Verloskundige! ♡ ~ 31-08-'15 | BlijeIk | Groeiecho + Controle placenta! ♡ ❤❤❤
Wij hebben het allebei, wel gekregen.. Dus niet zelf gekocht! Wat wij wel hebben aangeschaft... Een aankleedtafel voor op het bad te bevestigen.. Ik denk dat ik deze veel ga gebruiken! https://www.google.nl/search?q=aankleedtafel+voor+op+bad&espv=2&biw=1366&bih=677&tbm=isch&imgil=XwzC6qzAo46TqM%253A%253BWP-L1EbC0stGIM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.baby-dump.nl%25252Findex.php%25253Fpage%2525253Dproduct%25252526merk%2525253D24689%25252526groep_id%2525253D429&source=iu&pf=m&fir=XwzC6qzAo46TqM%253A%252CWP-L1EbC0stGIM%252C_&usg=__vLsV3doqjYK-68QJvd7zlJHsuwI%3D&ved=0CCwQyjdqFQoTCNvf6ISq_cYCFfIG2wodfJQLgQ&ei=pjK3Vdv0EvKN7Ab8qK6ICA#imgrc=XwzC6qzAo46TqM%3A&usg=__vLsV3doqjYK-68QJvd7zlJHsuwI%3D
Heb je jouw urine op kweek laten zetten? Bij mij kwam er met de gewone test namelijk ook niks uit en vanmorgen hoorde ik van de huisarts dat ik wel een bacterie in mijn urine heb zitten. Als het goed is word ik tussen 2 en 3 gebeld om te horen welke bacterie en wat we eraan gaan doen. Heb zelf ook al een hele tijd last van mijn buik en afgelopen vrijdag lichte weeën of iets wat er heeeeel veel op lijkt. Gelukkig was dat zaterdag weer over. Maar ik zou het wel op kweek laten zetten als ik jou was!
Ehm, ik heb geen idee. Ze hebben het getest. Ze zeiden wel op verschillende manieren. Ik zal het morgenochtend bij de huisarts even vragen. Maarja... gisteren weinig last, alleen in de avond en vandaag dan weer niks. Dus nu voel ik mij zo'n aansteller. Maar jemig, het deed echt mega veel pijn. Maar ik denk eigenlijk niet dat het een blaasontsteking is, want het zit bij mij echt in mijn rechterzij. En daar zit mijn blaas toch niet?
OK... Ik kom weer even spuien, mijn gevoelens delen en de angst die ik heb. Gister gebeld door de huisarts ivm de bacterie in mijn blaas. Het betreft een bacterie die hij niet eens kende. De antibiotica die ervoor staan mag ik niet ivm de zwangerschap. Ze hebben een ander voorgeschreven, maar na het lezen van de bijsluiter ervoor gekozen ook deze niet te slikken. Er stond duidelijk in dat het vanaf de zesde maand van de zwangerschap niet meer gebruikt mag worden.... Uiteindelijk gebeld met de VK en die heeft de gynaecoloog ingeschakeld. Daar naartoe gegaan en weer urine moeten inleveren om op kweek te zetten. Tevens een recept voor amoxiciline gekregen... Een antibioticum wat wel mag tijdens de zwangerschap. Nu hoorden we echter vandaag dat de betreffende bacterie resistent is tegen deze antibioticum en dat het nu eigenlijk slikken is van baat het niet, dan schaadt het ook niet. Ik heb daarop zojuist de gynaecoloog gebeld en wordt nu tussen 12 en 14 teruggebeld. Ik maak me zorgen! Zorgen om ons kindje en zorgen om mijn gezondheid. Het nadeel van de kweek is dat we weer een week moeten wachten op de uitslag. En een week vol onzekerheid duurt lang. Ik heb gewoon echt last van mijn onderbuik en wil dat er iets aan gedaan wordt zonder ons kindje te schaden. Maar zoals het er nu naar uitziet is het kiezen tussen twee kwaden. De antibioticum die wel mag tijdens de zwangerschap, maar waar de bacterie resistent voor is of de antibioticum die de bacterie aankan, maar die afgeraden wordt omdat het kwaad kan voor de baby. Update: net gebeld door de gynaecoloog. Zij weet niet welke antibiotica wel en niet kunnen bij deze bacterie en gaat nu contact opnemen met de huisarts om het een en ander te bespreken. Toch raar... Lijkt me dat een gynaecoloog dat toch wel zou moeten weten of ben ik dan weer zo raar dat ik dat verwacht? Ik wil het beste voor mijn baby en mij....
Nog een update: Er zit blijkbaar niks anders op dan de beruchte antibiotica te gaan slikken. De nadelen als ik het niet doe wegen zwaarder dan wanneer ik het wel doe. Ons kleintje is helemaal "af" volgens de gynaecoloog, oftewel alle organen en alles zitten op hun plek. De antibiotica gaat wel naar de kleine toe, maar mijn lever zal de boel zuiveren en afbreken. De gevolgen voor de baby waren niet bewezen. Bij dieren leidde het tot foliumzuur blokkering, waardoor de foliumzuur zijn werk niet meer kon doen (gevolg: misvorming). De baby heeft nu geen foliumzuur meer nodig omdat alles is aangelegd. De gynaecoloog gaf aan dit medicijn alleen niet te geven aan vrouwen die bijna moesten bevallen. Aangezien ze ervanuit gaat dat dit bij mij niet het geval is, kon ik het gewoon gebruiken. Als ik niks doe tegen de bacterie, is de kans op vroeggeboorte juist wel significant groter of juist een lager geboortegewicht. Kortom... Er zit niets anders op dan dit medicijn toch te gaan gebruiken en te hopen dat de kleine net zo sterk is als papa en mama denken. Het wordt een spannende week! Hopelijk is de bacterie hierna weg en kunnen we weer genieten.
Jeetje wat heftig Tamara ! Ik snap je angst, maar persoonlijk zou ik ook kiezen voor de ab die niet mag tijdens zwangerschap, ik heb het zelf gehad ( en nog steeds) vanaf mei, voor de misselijkheid en spugen dat ik medicatie voor chemo heb gekregen, ik slik het nog steeds af en toe, de risico's voor mij zijn namelijk groter dan de risico's die het medicijn eventueel kan aanbrengen Ik snap dat het je toch enig zins ongerust maakt maar probeer toch op de gyn te vertrouwen ! Eventueel zou je na de kuur kunnen zeggen dat je je toch ongerust maakt over je baby ... Misschien krijg je dan wel een extra echo
@Tamara: Wat spannend! Geen idee wat ik zou doen, maar wilde iig laten weten dat ik met je meeleef! @tummy/badje: wij hadden bij dl ook allebei, maar ik was zelf niet zo handig met de tummy. Ik stond er dan zo krampachtig bij. Dus hier veel vaker het badje gebruikt. Indd grappig dat iedereen persoonlijke voorkeur heeft. @pijn: gisteren naar de fysio geweest. Het blijkt dat ik last van mijn bekkenbodemspieren heb (type hier al eerder dat mijn 'onderkant' pijn deed, maar ik wist toen niet precies welk lichaamsdeel daarbij hoorde). Vooral na een tijdje zitten, kan ik amper lopen. Dit komt omdat er dan opeens veel druk (en zwaartekracht) op de bekkenbodemspieren komen. Nu wat oefeningetjes meegekregen om die druk beter op te kunnen vangen. Heb net m'n 2 parttime dagen achter de rug en weinig last gehad. Ben benieuwd hoe het morgen op kantoor gaat...
@Tamara, je verhaal is zeker niet leuk zeg.. Heftig! Ik begrijp goed dat jullie je zorgen maken, zouden wij ook doen. Ik zou je niet kunnen vertellen wat ik zou doen, dit is jou/jullie keuze.. En denk dat iedereen weet dat jullie het beste voor de baby en jezelf wil! Sterkte meid.. @Edith, succes met de oefeningen.. Hopelijk gaat het gauw beter!
❤❤❤ 【★】Woman21 | 27 jaar | 2de Kindje! | Uitgerekend: 08-10-'15 【★】 【★】MGX | 25 jaar | 1e Kindje! | Uitgerekend: 13-10-'15 【★】 【★】Pitahaya | 29 jaar | 1e Kindje! | Uitgerekend: 15-10-'15 【★】 【★】Edith1987 | 27 jaar | 2de Kindje! | Uitgerekend: 16-10-'15 【★】 【★】Tamara1803 | 29 jaar | 1e Kindje! | Uitgerekend: 17-10-'15【★】 【★】Seppie | 31 Jaar | 3de Kindje! | Uitgerekend: 18-10-'15 【★】 【★】Pooh85 | 30 jaar | 2de Kindje! | Uitgerekend: 19-10-'15【★】 【★】EddieEddie | 36 Jaar | 2de Kindje! | Uitgerekend: 20-10-'15 【★】 【★】Essybess28 | 29 Jaar | 1e Kindje! | Uitgerekend: 21-10-'15 【★】 【★】Micchan | 21 Jaar | 2de Kindje! | Uitgerekend: 22-10-'15 【★】 【★】Bloem93 | 21 Jaar | 1e Kindje! | Uitgerekend: 23-10-'15 【★】 【★】Googelplex | 23 jaar | 2de Kindje! | Uitgerekend: 24-10-'15 【★】 【★】Meysje | 27 jaar | 1e Kindje! | Uitgerekend: 24-10-'15 【★】 【★】Hippo89 | 25 Jaar | 4de Kindje! | Uitgerekend: 25-10-'15 【★】 【★】BlijeIk | 27 Jaar | 1e Kindje! | Uitgerekend: 25-10-'15 【★】 【★】Sunshine813 | 34 Jaar | 2de Kindje! | Uitgerekend: 25-10-'15【★】 【★】MissSter | 25 Jaar | 2de Kindje! | Uitgerekend: 25-10-'15【★】 【★】Marjo88 | 26 Jaar | 2de Kindje! | Uitgerekend: 26-10-'15 【★】 ❤❤❤ Afspraken in augustus: ~ 03-08-'15 | BlijeIk | Groeiecho! ♡ ~ 05-08-'15 | Tamara1803 | Controle Verloskundige! ♡ ~ 05-08-'15 | Marjo88 | Controle Verloskundige! ♡ ~ 05-08-'15 | Bloem93 | Controle Verloskundige! ♡ ~ 05-08-'15 | MGX | Groei & Liggingsecho! ♡ ~ 10-08-'15 | Pitahaya | Controle Verloskundige! ♡ ~ 11-08-'15 | Micchan | 17de echo! ♡ ~ 13-08-'15 | EddieEddie | Groeiecho + Controle placenta! ♡ ~ 14-08-'15 | Marjo88 | 30 weken echo! ♡ ~ 18-07-'15 | Seppie | Groeiecho + Controle placenta! ♡ ~ 21-08-'15 | Bloem93 | 3/4D echo! ♡ ~ 29-08-'15 | Tamara1803 | Controle Verloskundige! ♡ ~ 31-08-'15 | BlijeIk | Groeiecho + Controle placenta! ♡ ❤❤❤