In Oktober 2015 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door BlijeIk, 14 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mgx

mgx Niet meer actief

Klopt, volgens mij is dat overal zo. Ik nu ook 2 weken en vanaf de 14e (sept) elke week. Wat balen van je voeten! Lekker gezwommen? Ik ook lekker!

2. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Vreeeeselijk! Doet helemaal geen pijn, maar gewoon het idee van die naald in je arm :$
    Ik moet trouwens voor Rhesus laten prikken. En nog een keer een glucosecheck, dat moet volgens mij iedereen bij onze vk.

3. BlijeIk

BlijeIk Fanatiek lid

7 sep 2014
    1.177
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heeeeerlijk gezwommen! :) Leuk zwembad en hebben ons goed vermaakt!

Alleen minder leuk... We gingen weg.. Kijk op mijn telefoon.. Gemiste oproep van de Verloskundige......
    Jaja, voicemail ingesproken.. Ik haar gebeld..
    Minder leuk nieuws! Mijn nuchtere glucosewaarde is IETS verstoord. Dit wil bij mij zeggen dat hij 5.4 mag zijn, bij mij was hij 5.7. Niets schrikbarends.. Maar ik moet dus nu wel onder behandeling van de gynaecoloog verder, dit vind ik minder prettig!
    Verder moet ik naar een diabetes verpleegkundige meen ik, voor een eventueel dieet. Mijn verloskundige gaf ook aan dat het in mijn geval niet ernstig was, en niet super afwijkend is, maar dat dit de regels zijn.
    Nah prima.. Ik heb me er maar bij neergelegd, zijn ergere dingen!
    Maar wat ik evengoed raar vond.. Ze zou me anders gisteren hebben gebeld, gisteren belde ze niet, ging er vanuit dat alles goed was.. Vandaag belt ze! Nja, hoe toevallig :)
    Ik ga vanaf morgen maar wel opletten met bepaalde dingen..
    Ben totaal geen snoepert, eet helemaal niet overdreven veel, ben ook niet super dik ofzo.. Maar heb toch geen zin om te moeten spuiten. Laatste waar ik zin in heb..

Dacht laat het jullie eventjes weten :).. Aangezien ik er nu toch wel van overtuigd was dat er niks speciaals uit zou zijn gekomen! :)

Fijne avond allemaal!

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    @ prikken, ik kan daar ook niet tegen, ik heb dunne wegrollende aders dus ik word vaak mis geprikt, ik heb ook altijd blauwe plekken van zeker 5 bij 5 centimeter door het prikken, moet nu helaas elke week bloedprikken omdat de cholestase in de gaten gehouden moet worden

@ controle, vanaf week 30 moet ik elke week à 1,5 week op controle,
    Baal der stiekem wel van ookal krijg ik steeds Een echo, het is de bloedwaarden door spreken vertellen hoeveel jeuk ik heb en hoe slecht ik me voel en dan uitkijken naar de 36 weken waarin ze me verteld dat ze met 37 weken gaat inleiden ;)
    Moet er zoveel voor omheen plannen en met de kids is dat best lastig haha die moeten over 2 weken ook gewoon weer naar school

@ hier, HET ultieme cadeau gevonden voor mijn man, hij weet het nog niet, en het is ook nog niet geboekt maar ik heb voor volgende maand met een vriend van hem afgesproken dat die dan hier komt om samen even te boeken, dan moet manlief werken in de avond haha :p
    Mijn man wil zo graag eens naar Londen om daar de finale van het dart toernooi te kijken, niet perse voor het darten maar de sfeer die er hangt lijkt hem geweldig om mee te maken, maar het is best duur ( totaal zo'n 700 euro voor 2/3 dagen ) per persoon

Het net na oud en nieuw dus de kleine zal dan nog niet doorslapen gok ik dus voor mij alleen thuis met 4 kinderen vind ik dan wel even spannend maar ik weet zeker dat mijn man dit zo gaaf gaat vinden om te doen :p kan niet wachten tot het geboekt is en ik hem kan vertellen dat hij na al die jaren eindelijk eens naar Londen gaat :p

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    #3065 Hippo89, 7 aug 2015
    Laatst bewerkt: 7 aug 2015
    Maandag bloed moeten prikken voor cholestase,

Ik heb er zelf om gevraagd,maar niet aan de gyn maar aan de balie ( assistent die je dan aan de telefoon krijgt ) vond het zo grappig :p ik
    Goedemorgen met Hippo, zou u dokter van xxx willen vragen of ze voor mij een bloedprikken formulier klaar wil leggen voor het testen of galzuren en zouten, ehm mevrouw, wij testen niet zomaar op cholestase hoor, dat komt maar bij 1% van de zwangeren voor u zou talk poeder of mentholgel kunnen proberen, ik... Zou u toch even willen overleggen want ik heb een enorm sterk vermoeden ;) ( vond het zo grappig dat ze niet mee kreeg dat ik al drie keer eerder had gehad )

Uurtje later terug gebeld, mevrouw u heeft helemaal gelijk dokter xxx ziet graag dat u daar op getest word zeker als u nu al jeuk heeft formulier ligt klaar.

Ik ben afgelopen dagen echt gek geworden van de jeuk, zit onder de krassen en onder het bloed en slaap nog maar 2 uurtjes per nacht de rest lig ik in een steenkoud bad of onder de koude douche.
    Dus ipv a.s. Woensdag de afspraak af te wachten en daar de uitslag te krijgen heb ik nu net gebeld...
    goedemorgen met Hippo,ik heb afgelopen maandag bloed moeten prikken en eigenlijk zou ik aanstaande woensdag de uitslag krijgen maar ik word echt gek van die jeuk dat ik eigenlijk zou willen of die uitslag nu al binnen is. Maar mevrouw wat denkt u dat er gedaan kan worden dan, ik denk ten eerste dat de uitslag er zo snel nog niet is en ten tweede dat er niets mee gedaan kan worden want het komt zo weinig voor ..ik denk dat u er wel vanuit kunt gaat dat u het niet heeft en op zoek moet gaan naar dingen die verlichting kunnen geven.( was een andere miep die ik nu aan de telefoon had ;)) ik vraag of ze toch even wil vragen of de uitslag er al is.
    Ik krijg niet veel later de arts zelf aan de telefoon, dag mevrouw, ik heb het verhaal mee gekregen van de assistent en ik ben blij dat u zelf belt ! ik schrijf meteen een recept voor u uit want ik zie graag dat u vandaag nog begint met medicatie om de waarden naar beneden te drukken

Hij bood zijn excuus nog aan want eigenlijk had ik meteen moeten beginnen met de medicatie ivm de jeuk omdat ik drie keer eerder heb gehad dat het eigenlijk zo goed als zeker was dat ik het nu ook zou hebben en het prikken puur voor bevestiging was, maar dat hij de vervangende arts was en niet zo bekend is met cholestase

Ach kan gebeuren joh ik ben er wel bekend mee en ik zit er wel kort bovenop ;) over twee weken weer mijn eigen vertrouwde gyn :D

Maargoed, ik mag weer beginnen met de medicatie en hopelijk brengt dat de waarde naar beneden ( helaas helpt het niet voor de jeuk tenzij de medicatie het onder de 10 weet te krijgen maar dit zal niet het geval zijn)

Bij de derde had ik een waarde van 75 met medicatie, zonder medicatie kwam die over de 100 dus ben benieuwd.... Zou wel feest wezen als het dit keer wel onder de 10 kan komen :p

6. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

@Hippo: Jeetje, meid. het zit jou ook niet mee he. Alles wat je kunt krijgen krijg jij zo'n beetje. Wat balen zeg.
    Dus nu medicatie slikken? Kan dat allemaal geen kwaad voor beep?

En hoe vind je het dat je waarschijnlijk met 37 weken word ingeleid??

Pff... hier even een dipje hoor! Gisteren slecht geslapen en moest de hele dag werken in een warme ruimte zonder airco. Was kapot! Zo moe gewoon! Toen thuis had manlief gekookt en eigenlijk was het even te weinig dus had daarna nog best wel trek. Toen gisteravond een verjaardag. Ik heb daar best wel beetje lopen snaaien. Ik had gewoon beetje trek en het was prima.
    Maar vanochtend wat uitgeslapen en weer zo enorm moe wakker.

Toen naar een kinderdagverblijf om te kijken. Het grappige was dat ik van te voren beetje negatieve indruk had. We waren al naar een andere geweest en daar erg positief over. Het enige was dat de babykamers boven waren en ik vroeg of ze ook wel eens met de kleintjes naar buiten gaan en dat deden ze bijna nooit. Vind ik jammer.
    Maar verder waren we erg positief dus wilde ons al bijna aanmelden. Maar toen vandaag waren we bij een ander. En dat was zoo anders! De kindjes waren allemaal buiten. Babykamer was er maar één en was gewoon beneden. Veel kleinschaliger (1 babykamer, 2 peutergroepen), die andere had van beide groepen wel 4 ofzo. Ook de leidsters niet van die hele jonge meiden van 18 (begrijp mij niet verkeerd hoor, maar vond het toch ook wel fijn dat er wat oudere dames bij het verblijf vandaag waren). Nja, en lekker buiten spelen dus. Gewoon luchtig met elkaar om gaan. Niet alles zo officieel en netjes en strak als bij die ander. Dus we waren echt super positief! Het enige 'nadeel' is dat deze kinderopvang heeft tot 18.00 uur en die andere tot 18.30 uur maar ach, wil ons kind toch niet zo lang op de opvang hebben (ook al is het maar één dag). Nja.. al met al waren we allebei positief dus ik wilde mij meteen vanmiddag online aanmelden.

Maar toen kreeg ik een huilbui! Nu al! Hoe gaat dat straks? Eigenlijk wil ik gewoon stoppen met werken, ook omdat ik werk gewoon de laatste tijd helemaal niet meer leuk vind. Vanmiddag ook voor een vergadering van werk geweest en blegh, heb er gewoon geen zin meer in. Nog 4 weken tot verlof en zit het echt uit te zitten. Maar moet nog zoveel doen! En hoe ga ik dat straks dan allemaal doen enzo??
    Nou ja, dus huilen en tijdens die vergadering stonden er lekkere dingetjes en dus weer lekker lopen snaaien en nu voel ik mij zo ellendig. Zo moe, zo huilerig, zo ik-wil-van-alles-eten bui. Manlief gaat vanavond uit eten met vrienden en wil gewoon echt even depressief op de bank hangen met een doos negerzoenen en een doos bastogne koeken. Maar weet dat ik het niet moet doen want dan voel ik mij nog ellendiger.

Okay, wat een zeur bericht weer. Haha. Voelt al goed om hier van me af te schrijven.

Weet alleen niet wat ik hier mee wil.

Ben gewoon moe. Verloskundige had vorige keer ook ijzer geprikt. Die was 6.5 en moest dus floradix slikken. Ze vond het te laag, vooral ook omdat ik een multi slik waar ijzer in zit. Dus ze zei als je die niet slikt, zou hij nog lager zijn. Maar nu slik ik floradix en lijk ik alleen maar moeier te worden. Dat kan toch helemaal niet.

Nja.... klaagmodus uit. Ik mag niet klagen van mezelf want dan voel ik ons mannetje weer lekker in mijn buik dansen en dan denk ik......ooooh, wat zeur ik. Ik heb zoiets moois in mijn buik en dat is geweldig.

Nou ja, beetje last van hormonen denk ik.

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Oh meid wat lijkt het mij vreselijk dat je een ik wil alles eten wat los en vast zit bui hebt en je weet dat als je je eraan toegeeft je je nog ellendiger gaat voelen !

Ik vind het wel heel sterk van je dat je er dan ook werkelijk niet aan toegeeft !

Wat naar ook dat je in een ruimte moet werken met deze hitte Zonder airco ! Ik word echt gaar van die hitte en heb het nu sneller warm als normaal, heb je geen waaier ofzo in die ruimte ?

Wanneer ga je met verlof ? Met 34 of 36 weken ? Misschien in de Ziektewet gaan voor 4 weken en daarna zwangerschaps verlof, je moet echt niet hebben dat je duizelig word van die hitte en je er bij neer valt, je moet wel echt naar je eigen lichaam luisteren,

Hoe het voelt om te weten dat ik waarschijnlijk ingeleid ga worden ... Hmm laat ik het zo zeggen ... Bij de eerste twee met 36 weken spontaan bevallen en bij de derde ook ingeleid met 37 weken dus langer lopen als 37 weken kan ik me eigenlijk al niet indenken haha en als ik zou uitdragen zouden het een hele lange drie weken worden denk ik :p

Ik vind het natuurlijk wel spannend, maar ik moet wachten tot de 36 weken, dan gaat ze van onder voelen, bij de derde had ik toen 2 cm ontsluiting, dit is normaal bij meerdere kinderen en betekend niet dat het doorzet, wat het bij mij dus niet deed ;) maar hierdoor weet de gyn of ze me alleen maar de vliezen hoeft te breken ... Of bij geen ontsluiting een ballon moet plaatsen, bij vliezen breken is het gewoon op de dag zelf aankomen en vliezen breken en dan infuus en bij ballon moet ik een dag eerder komen zodat de ballon tijd heeft om ontsluiting op te wekken en daarna de vliezen breken

Ik weet dus wel hoe of wat maar vind het wel spannend om straks ook echt een datum te krijgen en zal daar enorm naar toe leven kan bijna niet wachten om dit kleine hummeltje vast te houden en in het echt te zien,

8. Pitahaya

Knap hoor meis, dat je er zo over denkt.
    Ik wil echt niet ingeleid worden. Wil ook niet dat ze mijn vliezen breken. Wil eigenlijk in alles gewoon de natuur zijn gang laten gaan. Maar snap wel dat je met zo'n zwangerschap als jij hebt, gewoon niet langer wil doorlopen. Wel raar, want jemig, dat is gewoon al over 7 weken!

Ik ben zelfstandige dus niet zoiets als ziektewet. Ik krijg wel een soort zwangerschapsverlof (althans, die heb ik aangevraagd en is nog even afwachten) maar ik ga met 34 weken met verlof. Ik heb zo geen zin in werken en neem daarna een weekje extra vakantie zodat ik in het nieuwe jaar pas weer hoef te beginnen. Dus dat is prima zo. Nog 4 weken werken maar!! Gaat zo snel.

9. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ja het is hier wel noodzakelijk dat de baby niet langer blijft zitten dan 37 weken, hoewel ik het zelf ook graag wil.... 37 weken vind ik lang zat met al deze klachten maar het belangrijkste is natuurlijk de baby ... Als mijn waarde boven de 40 is vanaf 36 weten we dat het gevaarlijk is voor de baby om langer dan 37 weken te zitten ( doodgeboorte kan hierdoor ontstaan en dat is het laatste dat we willen )

Gelukkig hoef je nog maar 4 weken te werken ! Hopelijk vliegen ze een beetje voorbij ;)

10. Pitahaya

ja nee, het gaat zeker om de baby. Dat is het belangrijkste.

Zucht, hier met negerzoenen, bastogne koeken en chocomelk op de bank. Grrr.

11. Seppie

Seppie Actief lid

11 okt 2006
    143
    0
    0
    enschede
    Dag dames, heb alle verhalen gelezen. Van de drankjes de antibiotica, en sommigen zonder klachten (heerlijk toch!) En de rest. Tis wat hoor wat sommigen moeten doen allemaal. Petje af!. Ik kwakkel gewoon wel aan 1 stuk door haha. Had fysio voor mijn bekken en eigenlijk ging het best goed. Nu heb ik dinsdag heel eigenwijs onze wasmachine verplaatst ( niet getild maar. geschoven en toen schoot het me toch in mijn rug bleeh.. fysio heeft gekeken en de spier was gelukkig niet verschoven maar wel gekneusd ( zelfde effect als schouder die uit de kom is geweest en weer terug schiet ) ze vertelde me dat ik een hele grote blauwe plek heb op de plek van de tja verrekking...oh oh dus echt geen zware dingen doen..mijn lichaam is een soft ei. ...oh ja en de baby kamer...die is nog vol met pruttel..en een deel zonder behang whaaaaa..tis niet een klein beetje druk maar heeel veel druk als dit zo doorgaat...volgende week gaan we verder dus komt vast goed. Week 35 vd zwangerschap over naar de gynacoloog ivm de geplande keizersnede. ..doodeng allemaal maar. Ach nu even geen zorgen..morgen op t bootje varen in hardewijk...lekker uitwaaien:) fijn weekend allemaal x

12. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Zelf zou ik daar enorm van genieten ! Ik hoop dat jij ook kunt en je je straks niet nog ellendiger voelt !

Je gewicht is echt enorm netjes voor de duur van je zwangerschap en van 1 avond zondigen kom je niet 2 kilo extra aan ;)

Na de bevalling ben je vaak zo minimaal 6 kilo ook weer kwijt zeker als je ook nog vocht vast houd.

3 A 3,5 kilo is vaak de baby wel zeker bij uitdragen, 2 kilo placenta 1,5 kilo vruchtwater en met borstvoeding schijnt het afvallen ook weer sneller te gaan.

13. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Oei auw dat klinkt ook niet fijn !

Hier nog helemaal niets qua baby kamer ... Eerst
    Moet de zolder klaar zodat onze zoon daar heen kan en dan kan onze
    Jongste naar haar grote zus verhuizen en dan hebben we een kamertje vrij voor de baby :p de eerste drie maanden slaapt de baby wel bij ons op de kamer dus we hebben nog even,
    Maar het lijkt erop dat schoonvader het voor de geboorte nog wel af gaat krijgen dus ik ben happy :d

Veel plezier morgen :d

14. Tamara1803

Tamara1803 Actief lid

19 feb 2015
    348
    100
    43
    Vrouw
    Jaaaaaaaaaaaaaaa. ... De volgende mijlpaal is bereikt!! Vandaag 30 weken zwanger!! :D

15. Pitahaya

Pfff, nou, gisteren toch wel erg genoten van al het lekkers wat ik voor mezelf had gekocht.

Maar jemig, vanacht een hel-nacht gehad. Ging al veel te laat naar bed en toen wilde ik slapen en dat ging niet. Was druk in mijn hoofd over dat ik de beep weinig voelde in eens en ook over het kinderdagverblijf (hebben we ons die middag bij ingeschreven). Doe ik daar wel goed aan??
    Nja... en toen enorm veel maagzuur steeds. Dat kwam maar naar boven dus heb op een gegeven moment mijn voedingskussen onder mijn hoofdkussen gelegd zodat ik hoog lag. Want zat elke keer rechtop omdat ik dacht dat ik moest overgeven.
    Toen enorme kramp wat maar niet weg trok. Zo ellendig en mega pijnlijk. Moest er echt uit en een stukje lopen.
    3x wezen plassen en vanochtend aan de diarree. Niet normaal!! Mijn hele maag en darmen zijn nu overstuur. En ben nu aan het werk maar wil het liefste naar huis. Nog 1.5 uur, ben echt aan het uitzitten. Pfff... Zo geen zin meer.
    Ik voel mij best wel klote. Zit nu de hele ochtend op de wc. Steeds diarree. Echt niet fijn. Beep is gelukkig wel weer druk.

Maar zou het door die floradix kunnen komen? Sinds ik dat slik lijkt het wel of ik steeds beetje dunne ontlasting/diaree heb. In de bijsluiter staat juist obstipatie. Dat is wel gek.

Vanmiddag verjaardag. Heb gezegd dat we wel komen maar maar een uurtje. Wil lekker even naar bed of in de schaduw op een stoel slapen. Voel mij echt bagger.

Vind het zo balen. Tot 30 weken ging alles goed. Voelde mij super en nu in eens gaat het zo. Niet leuk.

Tamara: Jippie. Jij ook 30 weken. Echt weer een mijlpaal, dat vond ik ook! Super!!!

16. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Denk wel dat het zou kunnen, Pita, maar pin me er niet op vast. Naar, zo'n nacht. Hopelijk trekt het weer bij.

17. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Zou niet moeten kunnen van floradix, ik gebruik het ook icm ijzertabletten maar je moet daar juist obstipatie van krijgen in plaats van constipatie :)

18. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ben in de war met magnesium. :) Ging het vannacht beter?

19. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    @Pitahaya: balen joh, dat je je zo beroerd voelt! Maar kan ook gewoon een griepje zijn hè! Dat heerst nu en daar doe je als zwangere dan natuurlijk gezellig als een van de eersten aan mee. Ik ben er zelf ook week beroerd van geweest! Ik werd er ook depri van en zag het werken (moet ook nog 4 weken) totaaaaal niet meer zitten, laat staan de periode erna. Maar nu ik me weer beter voel, gaat et in mijn koppie ook weer goed :) Staat allemaal met elkaar in verbinding!
    Doe vandaag maar lekker rustig aan, af en toe wat kleins eten en dan ben je des te sneller de 'oude'! Beterschap!

20. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    @pita, hoe gaat het nu met je ? Van de floradix zou je indd juist moeilijker moeten kunnen gaan misschien indd een griepje te pakken ? Ik hoop in ieder geval dat je je al wat beter voelt.

@ Tamara ook al bij de 30 weken ! Gefeliciteerd ;) klinkt weer al een doel bereikt he ;) en klinkt toch al een stuk verder dan mijn 29 weken ;)

@ hier, medicatie heb ik nog niet het idee dat het lijkt te helpen, ondertussen begin ik zelf het idee te krijgen dat mijn ogen ( oogwit) in de hoeken wat gelig begint te worden dus ik ben bang dat ik door de cholestase geelzucht krijg, de jeuk word ook als maar heftiger :(

Zaterdag was de verjaardag van onze dochter wel geslaagd :) mijn ouders hebben bij hun achterhuis een springkussen gehuurd voor de kinderen en daar hebben ze zich goed op vermaakt, met de jongste ben ik eerder naar huis gedaan zodat zij gewoon half 8 in bed lag en mijn man is met de andere twee nog op de visite gebleven, ze vonden het geweldig :) missie geslaagd ;)

Ik moet nu bloedprikken voor suiker, daarna ontbijten, dan 1,5 uur later nog een keer prikken en dan tegen 12.00 uur lunch eten en 1,5 uur later weer prikken, ( voor de suiker ) krijg hier dan woensdag de uitslag van ... Eens kijken wat het " dieet" gedaan heeft voor mijn suiker ;)

@ micchan ook nog alles klote ?

Deel Deze Pagina