In Oktober 2015 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door BlijeIk, 14 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

05-10-15

Wat een mooie datum zou dat zijn!!! Mag je dan ook je datum kiezen??? Anders zou ik die doen! :D

Patat is misschien niet zo erg? Weinig suiker toch?

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Klopt maar dat mag ik weer niet ivm de gal aanvallen ;)

Nou vorige keer ben ik met precies 37 weken ingeleid, dit zou vallen op 4 oktober, nu is dat op een zondag en ik denk niet dat ze het weekend zullen inleiden dus ik gok daarom op de maandag 5-10-15

Zou inderdaad mooie datum wezen ! Onze dochter is van 3-10-13 :p

3. Seppie

Seppie Actief lid

11 okt 2006
    143
    0
    0
    enschede
    Haallo dames.

De beeb is idd erg vroeg ingedaald. Ik voel hem nog heel goed maar op een minder prettige manier..billen in mijn maag en hoofdje ligt zo laag dat ik net een eend wordt met waggelen.

Maar voor een 3e kindje is het wel wat vreemd maar zegt niks over de bevalling.

@Hippo ik denk dat we een zelfde data krijgen haha. Ligt er aan welke dagen de geplande keizersnede s in enschede worden gedaan.;)

Straks de echo, ben benieuwd wat er te zien is. Ze kijken of de placenta goed ligt en naar de groei van de baby.

Fijne dag allemaal

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Wat leuk ! Ik hoop stiekem wel op 5-10-15, dan heb ik een 3-10-13 en een 5-10-15 en ik vind het wel een fijn idee dat ik eerst op de derde nog de verjaardag kan vieren van onze dochter,

Hoewel ik ook weer zoiets heb van... Ze word 2 .... Heeft er nog geen besef van, wat nou als ik haar verjaardag en kraamfeest in 1 doe... Maarja ben er nog niet over uit.

Bij de eerste twee met 36 weken spontaan bevallen dus dat hij eerder komt dan de 37 weken kan ook nog... Maar ik heb liever de inleiding, heel gek, er zijn zoveel mensen die juist geen inleiding willen en die redenen snap ik en die mening deel ik ... Maar ik zou het zo enorm jammer vinden als ik spontaan beval en mijn eigen gyn zou er niet zijn om die bevalling te doen, ik wil echt heel graag dat zij mijn bevalling doet.

5. Pitahaya

Waarom wil je dat zo graag dan?
    Heb je een goede band met haar?

Ik hoop dat onze beep gewoon op de uitgerekende datum komt. Dat hebben we met elkaar afgesproken. :)

Vandaag alweer 31 weken dansje!!! Beep danst lekker met mij mee in mijn buik.

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mijn eigen gyn is een hele aardige vrouw, ze staat open voor mijn mening en ook als zij denkt beter van niet... Maar het is niet schadelijk voor jou of de baby...dan is ze bereid jou het zelf te laten proberen, ze dringt haar mening niet op en ze is straight to the point, daar hou ik van, weten waar je aan toe bent,

Bij de eerste heeft zij mijn bevalling gedaan, bij de tweede zou ik door haar op 9 augustus ingeleid worden maar onze dochter kwam 8 augustus ter wereld, mijn eigen gyn zou de volgende dag pas weer aanwezig zijn en een andere gyn heeft dus mijn bevalling gedaan, deze bevalling is goed gegaan, maar die gyn aan het bed, ik kende haar niet, zij mij niet, hup persen, wat een dikke baby gefeliciteerd ermee en doei ( dochter was 2800 gram)

De derde heeft mijn eigen gyn gedaan dmv inleiden, grapjes maken tussendoor, elke keer even controleren hoe het met mij en de baby gaat ipv verpleegkundigen sturen voor een update, maar ook tijdens de bevalling een hele grote steun, ze had die dag 13 bevallingen !! Ik vroeg haar waarom ze mij dan ingeleid had als ze een dag gewacht had dan had ze er iig 1 minder, maar ze wou echt dat ik die dag zou bevallen, en het nadeel is dan gewoon dat je tussen elke client maar een hapje brood moet eten en niet rustig kunt zitten, risico van het vak zei ze ;). Toen we zagen dat ze om 20.00 uur rust had hebben we Mac donalds gehaald, 11 kindjes waren geboren en 2 lieten nog even op zich wachten, we vroegen of zij en de twee aanwezige verpleegkundigen ook van de Mac wouden en daar hadden ze zo onwijs zin in, dat mijn man een hele bestelling heeft opgenomen ( op onze kosten uiteraard ) en samen met de gynaecoloog en de verpleegkundigen hebben we heerlijk van de Mac gegeten en een beetje na praten, en over koetjes en kalfjes,

Een goede band met haar.... Nee dat niet, maar ze is gewoon onwijs geweldig en met haar weet ik zeker dat de ervaring van het bevalling wederom geweldig zal zijn.

7. Pitahaya

Ach, wat mooi. Dat zou dan inderdaad wel erg fijn zijn , als je haar er weer bij zou hebben.

Sowieso lijkt het mij prettiger als je iemand hebt die je kent. Want ik ken nu alle 4 de verloskundigen en zou graag thuis willen bevallen.. Maar stel dat ik toch naar het ziekenhuis ga. Dan zal ik toch sowieso een andere verloskundige van het ziekenhuis krijgen of niet? Dat is dus sowieso iemand die je niet kent dan...

8. BlijeIk

BlijeIk Fanatiek lid

7 sep 2014
    1.177
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hi,

@Hippo & Pita, nee.. De waarde was nuchter 5.5, je mag tot 5.7 hebben (in mijn geval in ieder geval)
    Waarde NA het drankje was prima!
    Ik moet volgende week naar de diëtiste, het is even zelf uitvogelen wat ik wel en niet kan. In mijn geval weet ik wel een beetje waar het aan ligt.. Dronk veel frisdrank.. Eet graag brood..
    Frisdrank nu weg laten en koolhydraten verdelen over de dag.
    Ik moet me inderdaad 3 x per dag bloedsuiker prikken!
    Echt niet prettig, de handeling stelt niks voor, maar nu mijn vriend en ik samen vakantie hebben moet je overal rekening mee houden.
    Je eet wel eens later, anders.. Dus is eventjes aanpassen en uitzoeken!
    Ik moet me 2 x in de week nuchter prikken. Dit heb ik al 2 x gedaan en die waardes waren prima, onder de norm!
    Het contact wat ik nu moet hebben met de diabetesverpleegkundige.. Moet naar diëtiste, moet in oktober naar internist.. En nu verder onder behandeling van de gynaecoloog. Hier ben ik minder blij mee.. Maar ook dát heb je niet allemaal zelf voor het zeggen!
    Ik zeg nog maar één ding.. En dat is.. Als het kindje maar gezond geboren wordt! Voor de rest maakt het me weinig meer uit allemaal..
    Verder hier alles goed, lekker aan het genieten van onze vakantie!
    Genoeg over mij..

Hoe is het met jullie? Ik lees zoveel.. Pff.. Wat zullen we allemaal blij zijn als alles goed gaat en uiteindelijk helemaal goed is!

Sorry dat ik de lijst nog niet bijgewerkt heb, beloof.. Morgen doe ik dat! Ben weinig thuis (lijst staat op pc)
    Hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen ;)

Voor jullie allemaal; het allerbeste en rustig aan!!!

9. BlijeIk

BlijeIk Fanatiek lid

7 sep 2014
    1.177
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Zwangerschapsdiabetes.. Ik heb trouwens ook een kans eerder te gaan bevallen. Veel meiden met zwangerschapsdiabetes worden ingeleid met 38 weken. Iemand hier ervaring mee?

10. Pitahaya

ja omdat de baby volgens mij eerder wat te groot is.. Dus dan word je ingeleid inderdaad.
    Hopelijk is dat bij jou niet nodig!

11. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Maar als jou waarden goed zijn.... Waarom moet je dan prikken ? Of lees ik het verkeerd ?

Iig goed dat je het wel in de gaten moet houden dan heb je er iig zicht op wanneer het toch te hoog word

12. Pitahaya

Ja, inderdaad... Maar meer prikken om het in de gaten te houden volgens mij omdat ze op het randje zit. Ze hoeft niet te spuiten. Maar gewoon steeds de waarde controleren.

Hoe zitten jullie nu in gewicht?

Ben met 31 weken 8 kilo aangekomen nu...

13. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Ja dat vind ik dus zo raar :p ik zit niet op het randje maar erover en hoef helemaal niet te prikken en te spuiten of bij te houden, alleen een dieet, en met dat dieet zit ik net goed en nog hoef ik niets behalve zo door gaan :p

Zo raar dat elk ziekenhuis/arts daar anders mee omgaat :p

Ik ben nu bijna 30 weken en moet nog 1,5 kilo dan zit ik weer op mijn gewicht van het begin van de zwangerschap

14. mgx

mgx Niet meer actief

+10kg - ineens ging het heel snel! Hopelijk blijft het nu wat stabieler haha

15. Pitahaya

Ja, dan heeft je beep een groeispurt gemaakt. En misschien ook vocht door de warmte? Hoop dat ik dat niet krijg....

Vraagje. Misschien beetje vreemde vraag hoor: Maar moet je zo'n handspiegeltje zelf aanschaffen voor als je tijdens de bevalling zelf wil mee kijken? Of heeft de verloskundige dat?

16. LianneE

LianneE Niet meer actief

Weet ik eigenlijk niet... maar ik hoef het niet te zien haha :D als je trouwens naar het ziekenhuis gaat om daar te bevallen poliklinisch neem je gewoon je eigen vk mee. Als het medisch wordt, word je overgedragen aan de gyn of arts-assistent en gaat je vk weg.

ik heb de 10 ook al aangetikt.. wel even schrikken maar het is nog prima volgens de vk. daarna maar alles snel eraf krijgen ;)

17. Pitahaya

Oooh, ik wist niet dat je dan je eigen verloskundige mee neemt. Weer wat geleerd!

Maar nee, wil je dat niet zien? Lijkt mij juist mooi... zie je voor het eerst het hoofdje enzo.

18. LianneE

LianneE Niet meer actief

Nee.. ik denk dat ik het allemaal gewoon heel vies enzo vind :D maar iedereen haar ding toch :)

19. Tamara1803

Tamara1803 Actief lid

19 feb 2015
    348
    100
    43
    Vrouw
    Ik zit inmiddels ook al op de 10 kilo...zelfs al 11 als ik eerlijk ben! Ach ja... Als sporter hoop ik het er toch weer zo af te hebben zodra ik mijn lesjes weer mag gaan geven. Mis het nu toch wel!!

Vraagje... Ik heb sinds gister regelmatig wat krampen enzo onder in mijn buik. Soms ook wat lichte steken van onder. De kleine is behoorlijk beweeglijk en er zit geen regelmaat in de krampen, maar nu vroeg ik me af of dit het indalen zou kunnen zijn of toch wat anders? Iemand ervaring met indalingspijn of die mijn pijntjes herkent?

Morgen zit ik alweer op 31 weken. Ik wil per de voorbij de 31+5 (toen is mijn schoonzus bevallen) en voorbij de 33+1 (toen is mijn zusje bevallen). Ik weet dat het niks zegt, maar met deze krampen enzo krijg ik toch mijn twijfels en de angst dat ook ik eerder aan de beurt ben. Hoop het niet!
    Moet ook zeggen dat ik de VK bij ons niet echt goed vind met info verschaffen. Als ik niks vraag, hoor ik ook niks. Bijvoorbeeld wat je kunt verwachten in deze periode tussen de vorige controle en de volgende aan pijntjes enzo. Nu loop ik mezelf zo onzeker te maken merk ik. Krijgen jullie wel allemaal goede uitleg enzo?

20. mgx

mgx Niet meer actief

Ik heb die pijntjes ook. Volgens de verloskundige niks om zorgen over te maken. Soms trekt je lichaam het groeien even niet. Ik roep ook al een paar dagen dat de baby niet meer lang in mijn buik past, hahaha, onzin natuurlijk! Maar zo voelt het. Wat betreft je verhaal over de verloskundige heb ik ook. Maar ik mag ze altijd bellen zeggen ze!!

Deel Deze Pagina