In Oktober 2015 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door BlijeIk, 14 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Haha ja ze zei dat een baby gemiddeld 1400 gram weegt bij een zwangerschapsduur van 30 weken dus hij loopt bijna 500 gram
    Voor als de schatting klopt :p

2. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Nou ja, is niet erg toch? Waren andere baby's ook groot?

Hier 32 weken dansje!! Jippieeee!!!

Vanochtend op de weegschaal: +7.5 kilo. Wel vreemd... t.o.v. vorige week ben ik een halve kilo kwijt.
    En dan lijk ik de baby de afgelopen 3 dagen ook wat minder te voelen. Minder vaak, minder krachtig... en vannacht in eens een nachtmerrie dat beep in buik was overleden. Pfff, dit alles doet dat ik mij niet echt super goed erover voel.

Woensdag weer naar verloskundige. Dan maar vragen...

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Onze zoon was met 36 weken 2600 gram onze dochter met 36 weken 2800 gram en onze andere dochter met 37 weken bijna 3300 gram

De oudste twee waren netjes qua gewicht de jongste was aan de grote kant voor de duur van de zwangerschap ;)

Toen ik zei dat ik ze steeds groter maak kon ze niet ontkennen dat deze waarschijnlijk op 37 weken wat flinker was als onze dochter van bijna 3300 gram dus we krijgen straks waarschijnlijk een lekker speknekje hahah 😍

Als je het niet vertrouwd moet je bellen hoor !

Minder vaak voelen schoppen is heel normaal omdat het nu wat meer geschuif gaat worden omdat de ruimte erg beperkt is maar echt bellen als je het niet vertrouwd ! Beter
    Te vaak dan te weinig

4. mgx

mgx Niet meer actief

volgens mij was onze beeb op een mooi gewicht qua zwangerschapsduur tijdens de groeiecho 2 weken terug, ik dacht een ruime 1400 gram

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    #3205 Hippo89, 20 aug 2015
    Laatst bewerkt: 20 aug 2015
    Zojuist de uitslag gekregen,met de extra medicatie is hij mooi gezakt naar 52, dit is natuurlijk wel nog steeds veel te hoog maar hij is gezakt dat is goed !

Nu 1 extra tablet er nog bij dat is het maximale en hopelijk brengt dit het nog wat naar beneden toe.

Helaas ben ik 1 van de mensen waarbij het wel helpt voor de waarden maar dus niet voor de jeuk. In 60% van de gevallen word de jeuk ook steeds beter

6. mgx

mgx Niet meer actief

Toch fijn dat de waarde gezakt is, Hippo!

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ja ben ik ook heel blij mee, is weer minder galzouten wat de kleine binnenkrijgt,

Helaas zei de gyn wel dat de risico's blijven, of ik nu terug ga naar bijvoorbeeld 13 of zelfs zoals het hoort onder de 10.... De risico's blijven het zelfde omdat ik de 40 gehaald heb, dat is wel balen

De extra medicatie is nu dus vooral in de hoop dat het misschien toch net een klein beetje kan helpen bij de jeuk.

Maar ben wel heel blij dat het gezakt is,want boven de 100 is weer meer direct gevaar voor de kleine, onder de 100 pas vanaf 37 weken.

Nu kan ik gewoon weer hopen op 5 oktober ;)

8. Pitahaya

haha, al echt aftellen he, naar 5 oktober toe. wel fijn dat je waarden zijn gedaald. Maar wel weer balen dat je nu nog meer medicatie moet slikken. Dat lijkt mij ook niet goed voor beep toch of wel? Of kan dat helemaal geen kwaad?

9. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Haha ja nou aan de ene kant denk ik soms... Mijn eerste twee zijn met 36 weken geboren... Moesten 2 nachtjes blijven, ze dronken goed, hielden zich netjes op temperatuur, dus als deze kleine mAn besluit met 36 weken vind ik het eigenlijk wel weer " fijn" dat ik weer een week minder hoef haha

Maar aan de andere kant... Ik vind die 5-10-15 zo leuk klinken :p en ik weet dat wanneer het zover is ik alles weer vergeten ben dus dat weekje extra kan ik dan ook wel ;)

Medicatie is natuurlijk nooit helemaal geweldig tijdens zwangerschap. Deze mag wel maar wel tot een bepaald limiet, ik heb nu 1 tablet extra gekregen van 300 mg en zit daarmee op 1500 mg per dag

Het liefst doen ze niet meer dan 750 mg maarja dat hielp niet, dus met 1200 mg geprobeerd en daarmee ging de waarde zakken, maar hij is nog niet genoeg gezakt dus nu 1500 mg en we hebben goede hoop dat nu de waarde nog meer zakt met dit extra tabletje. De galzouten zijn in iedergeval gevaarlijker voor de baby dan de medicatie dus ze doen dan liever de medicatie

10. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Fijn dat de waarde gezakt is Hippo, wel balen dat het niet helpt tegen de jeuk voor jou, lijkt me zo gekmakend.

11. Pitahaya

Ja, lijkt mij ook echt frustrerend. Gelukkig word je goed in de gaten gehouden.

Vanmiddag wat laatste dingetjes geshopt voor de beep. Ook al cremetjes en badgel enzo. Zo leuk! En mijn pakketje opgehaald bij de kruidvat. Nog 2 weken werken en dan verlof!!!! Joehoeee!

12. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Jippiejjj, ik ook nog 2 weken werken! Kijk enorm uit naar m'n verlof. Begin nu al aan een to-do-lijst en heb al verschillende afspraakjes gepland staan :) Heerlijk!

Heeft iemand ook het pakket van de Jumbo? Ik moet ervoor naar een ander dorp, dus wil eigenlijk weten of het de moeite waard is om erom te gaan ;)

13. Tamara1803

Tamara1803 Actief lid

19 feb 2015
    348
    100
    43
    Vrouw
    De jumbo heeft alleen een agenda, knuffeltje en tijdschrift. Ik vond het persoonlijk niet de moeite waard als ik eerlijk ben.

Hier inmiddels ons 32 weken dansje!! :D

14. women21

women21 Bekend lid

13 aug 2009
    980
    0
    16
    Gehandicaptenzorg
    N-H
    Hey meiden, ik was jullie niet vergeten maar kon het even niet opbrengen om te volgen en te schrijven.

Ben inmiddels al met verlof.. Ik kan niet meer zo veel doen of mijn buik staat alweer strak en gaat steken. Dus nu lekker thuis, rustig aan. Verder voel ik mij toch 1 brok ellende haha. Kan overal om janken, kan amper genieten van leuke dingen en ben ontzettend snel op de kast gejaagd pffffff..... Zo vermoeiend!!

Verder ben ik ontzettend nieuwschierig naar onze zoon, ik heb er zooooo veel zin in, weer zo'n heerlijke kleine spruit. De babykamer is af, alleen nog letters van zijn naam ophangen, maar dat doen wij uiteraard pas als hij geboren is :).

Groeien jullie een beetje lekker? Zal mijn buik even showen.... En nog een recente 3d echo foto, waarbij het kleine aapje zijn tong uitsteekt hihi.

15. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Mooi buikie! En erg schattig die 3D-foto! Dan krijg je er helemaal zin in he!

Mijn buik staat ook snel strak. Ik hoef maar een emmer water te tillen. Scheelt misschien omdat het onze 2de is?? Succes iig! Ik ga vandaag ook lekker weinig doen. Ml is nu met dl om boodschappen, scheelt mij weer sjouwwerk ;)

16. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    @tamara gefeliciteerd met de 32 weken :D morgen doe ik de 31 dans.

Eerst komende dag die ik in gedachten ook deze dans

http://youtu.be/N5Y6piu_lZM

Haha vind hem zo leuk :D

Ah ze zijn super lief geweest voor hun mama afgelopen 7 weken in de vakantie,

@ woman mooie buik en mooie echo ! Wij hebben dit keer geen 3D echo, het geld voor de 3D echo ( hier zo 150 euro) besteden wij momenteel aan de geboortefotograaf die wij erbij willen hebben :p
    Het maakt me wel heel nieuwsgierig, bij de andere drie zag je echt al volle wangen en rond koppie en kuiltje in de kin op de echo, dat is nu niet, hoewel ik denk dat hij op zijn broer en zussen zal lijken is het nu toch net wat meer afwachten haha,

Wel jammer dat je ook niet zo lekker in je vel zit, nog 1,5 maand meid ik tel met je mee ;) geniet van je verlof !

@ pita, fijn he om alles te halen ! Wel even een tip... Als er aanbieding is ofzo van bijvoorbeeld Zwitsal... Probeer het toch te laten staan en koop niet te veel, misschien heeft je kindje een heel kwetsbaar huidje dat snel onder de exceem zit dan is Zwitsal geen goede keus meer.

@ Edith hier geen jumbo pakket aanvraagt dus ik heb geen idee,

Vanochtend hebben de kinderen de buik van mama ingekleurd met schmink stiften haha, lol dat ze hadden :p

17. mgx

mgx Niet meer actief

Ik heb het ook met m'n buik en dit is mijn eerste. Soms trekt het ene lichaam het gewoon even wat minder goed dan de ander. Ik tel ook de dagen af.. Woensdag m'n laatste werkdag.

Wat een mooi buikje heb je @Woman! Wel vervelend dat je je zo voelt..
    Nu kan ik het natuurlijk niet laten om ook een foto'tje te plaatsen. Heb een paar dagen geleden een zwangerschapsshoot gedaan. Toevallig is dit niet een foto van degene waarmee ik de shoot deed maar een voorbijganger met een telelens die zich niet in kon houden hahaha dus ik had wat extra foto'tjes

18. Tamara1803

Tamara1803 Actief lid

19 feb 2015
    348
    100
    43
    Vrouw
    Wow... prachtige foto zo met dat licht MGX!! Erg mooi!

En lieke... ook jij hebt een prachtige buik.
    Jullie hebben allemaal wel echt dikke buiken. .. die van mij valt wel mee. Volgens de VK draag ik meer naar achter. Ook goed... ;)

19. mgx

mgx Niet meer actief

Thanks! Hahah, is het veel verschil dan? Ik krijg namelijk alleen maar opmerkingen van: 'huh, al bijna met verlof? Ben je al zo ver' 'meid gefeliciteerd, 5 mnd zwanger?' Dat ik denk van okeeee.... Haha

20. MissSter

MissSter Bekend lid

3 feb 2015
    687
    0
    0
    Waauw prachtige buikjes dames! En mooie foto's!

Erg herkenbaar wat je schrijft woman.
    Mijn buik staat sinds deze week ook continue op spanning.
    En als ik savonds uit mn werk kom en in de relax stand ga dan krijg ik zo'n buikpijn! Gelukkig is mijn verlof ook in zicht!
    Werk parttime en hoef nog maar paar daagjes verdeeld over de 3 weken..

Vandaag mijn 31 weken dansje! 😄

Opzich geniet ik echt heel erg van de kleine boy en mn buik. Maar andere momenten ben ik het opeens zo zat. Voel ik me alleen en eenzaam. Maak ruzie met mijn man om van alles.
    Vooral omdat hij van het spontane is en ik zo opeens thuis kan komen dat zn vrienden hier zitten en ik uit keek naar een avondje op de bank na mn werkdag.. Hij vind het belachelijk dat ik vind dat je zulke dingen moet overleggen.
    En opeens zijn vrienden uitnodigen te eten terwijl ik niet genoeg aan boodschappen heb gehaald. En hij dus maar patat haalt. Nou sta je met je goeie gedrag..
    Ben ik dan zo'n zeur? 😁
    Nou moet ik er bij vertellen dat hij voor mij hier heen is verhuist en eindelijk een eigen vriendenkring opbouwt. Maar meteen die jongens 2 a 3 keer per week over de vloer.. Pffff ff

Zo ik heb weer even goed van me afgeschreven hihi..
    Voel me nu echt een zeur Maarja haha!

Fijne zondag lieve dames!

Deel Deze Pagina