Gefeliciteerd Woman en Pitahaya!! @ hier: Gisteravond de VK laten komen. Was niet lekker, hoofdpijn, het idee dat ik elke keer zo flauw kon vallen en een zenuwachtig/druk gevoel. Bij de vorige controle (anderhalve week geleden) was mijn bloeddruk aan het stijgen gegaan. Ik heb de hele zwangerschap een te lage bloeddruk gehad met als ondergrens een onderdruk van 54. De vorige controle was dit gestegen naar 78. Een nette bloeddruk, maar wel voor mijn doen een teken dat mijn lichaam het zwaarder begint te krijgen. Moest het in de gaten houden en aan de bel trekken als ik me niet goed zou voelen. Dus zo gezegd zo gedaan gisteravond. De VK kwam en constateerde een bloeddruk van 138/98 aan de ene arm en 132/92 aan de andere arm. We mochten dus op naar het ziekenhuis om 00.00 uur. Daar aan de CTG gehangen, bloed afgenomen en urine in moeten leveren. Bloeddruk daalde wel iets, maar bleef wel hangen rond de 124/89. Niet alarmerend volgens de VK daar, maar aangezien het voor mij wel ineens hoog is, moet ik straks weer op controle komen. Mocht gelukkig naar huis om thuis te slapen!! Uit het bloed was niks gekomen en de urine liet wat witte bloedcellen zien wat kan duiden op misschien toch wel weer een ontsteking. Zou best kunnen als ik zo voel, maar best vervelend want vorige week uitslag van de kweek gehad en toen was alles nog goed. Maar goed... We hebben ons uitstapje naar het ziekenhuis overleefd en moeten om 13 uur weer terug voor de controle en een nieuwe CTG. Ik hoop dat dan alles goed is en ik weer maar huis mag. Morgen gaat mijn zusje trouwen en ze is dan ook jarig, dus wil er die dag wel bij zijn. Of daar die hoge bloeddruk vandaan komt? Geen idee! Ben wel blij als we 37 weken zijn (over 2 daagjes) en de kleine veilig kan komen. Ik merk ook dat ik wel steeds meer angst krijg voor de bevalling... Zie er als een berg tegenop. Werkt natuurlijk ook niet mee voor de bloeddruk. Tot zover mijn avonturen...
Jeetje Tamara, wat een verhaal zeg!! Dat is inderdaad wel wat hoog voor jou inderdaad. Ik had dat ook. In eens onderdruk van 60 naar 75. Dat is dan wel niet hoog voor anderen, maar voor jou is het wel een erg verschil. Wel goed dat ze je in de gaten houden en joh, voordat je het weet zit je alweer op die 37 weken en ben je meer 'veilig'. Ik hoop dat vanmiddag blijkt dat je bloeddruk weer wat gedaald is. Rustig aan he, wat stress kan zeker mee spelen. Je kan ook proberen minder zout te eten...
@Tamara: dat is schrikken! Ik duim heel hard voor je dat je morgen gewoon de hele dag erbij kunt zijn! @hier: opeens veel pijn in mijn buik, rechtsonder. Het zijn geen weeën, want het blijft constant, maar vervelend is het wel! Voel me er ook een beetje dizzy bij. Verder kom ik sommige dagen maar moeizaam door. Ik kan met dl niet de hele dag binnen zitten; arme kind verveelt zich al zo snel. En nadat de waterpokken zijn weggetrokken, heeft ze nu weer veel last van haar eczeem + snotverkouden! Ik wil eigenlijk het liefst de hele dag op de bank hangen en pizza laten bezorgen Gaat em niet worden!
Ach Edith, lijkt mij ook lastig als je nog een kindje hebt. Hoe oud is ze? Kun je haar misschien een paar uur naar vriendin/moeder o.i.d. brengen?
Ze is bijna 2! Schatje hoor, maar wel een energieslurpertje! Gelukkig nu aan dr middagdutje begonnen! Morgenmiddag komt m'n moeder even helpen, dat is wel fijn! En ze gaat iedere maandag naar de gastouder. Voor haar ook leuk, even een dagje zonder d'r saaie moeder, haha!
@ Tamara dat is schrikken, hopelijk is je bloeddruk gezakt vanmiddag, Word je urine nu weer op kweek gezet om te zien of je een ontsteking heb ? @ Edith, die van ons word volgende week 2 jaar, en op dagen dat mijn man druk is of heen werken en ik me echt niet goed voel dan gaan we samen gewoon lekker Peppa big kijken en lekker op de bank liggen, en die pizza zou ik ook gewoon besteld hebben haha onze dochter zou dat zo mee eten @ bloeddruk, ik had altijd 50/110 maar afgelopen weken 85/120 ook duizelig en vlekken voor de ogen maar de gyn maakt zich geen zorgen en vind urine nakijken oid ook niet nodig was heel normaal dat het aan het eind wat omhoog gaat, pas als de onderdruk boven de 95 komt ging ze verder kijken. Hier weer een drukke dag, mijn vader is aan het behangen op onze dochter haar nieuwe kamer, we hebben de wieg neer gezet, ik heb de kleding van onze zoon uitgezocht en naar zijn nieuwe kamer gebracht en de kleertjes van de baby opgevouwen en in de kasten geruimd Ben alweer druk vanaf half 9 vanochtend, en dan ben ik amper op een kwart van wat er nog moet gebeuren haha gelukkig begint het op te schieten, de kamer van onze dochter is zelfs sneller klaar dan verwacht en zelfs zij zou na het weekend in haar nieuwe kamer kunnen als ze zou willen ( dit zou eigenlijk een aantal weken na de geboorte pas kunnen ) maar het ging opeens sneller dan verwacht dus benieuwd of ze er al zou willen slapen.
Peppa wordt hier ook regelmatig ingeschakeld hoor! Ze wordt er wel erg hangerig van en is steeds strijd als het filmpje dan uiteindelijk uitgaat. En indd hebben we vorige week lekker een keer pizza en een keer patatjes gegeten. Ik zeg steeds: 'dat halen we na de kraamweek wel weer in'. Jij succes met de uitzoek- en verhuisplannen! Knap hoor, dat je gewoon maar weer doorgaat!
tamara hoop voor jou dat je de trouw van je zus nog kan bijwonen. hier alles weer proper gepoetst. vanavond bij mn zus eten en morgen strijken
Heerlijk, iedereen is lekker aan het toegeven aan die nesteldrang. Maar die stomme badkamer valt echt tegen hoor! Wat een werk. Nu snel boodschappen doen want manlief komt zo weer en hij moet weer op tijd weg ook.
Hier vorige week en deze week al alle kamers wc's, badkamer en keukenkastjes gepoets/gewassen. Vandaag ramen gewassen. Hihi Morgen alweer 36 weken wat gaat het toch allemaal.snel
Ja wij halen na de geboorte ook van alles in, in de herfstvakantie hebben we leuke uitjes in de planning staan met de kinderen omdat we veel niet hebben kunnen doen in de zomervakantie Maar we hebben dat de kids niet verteld voor het geval ik ingeknipt ga worden en er een ontsteking ofzo bij komt en het dan niet door kan gaan, Tja door gaan, ik kan wel janken van de pijn en de jeuk en de moeheid, maar het veranderd niet, behalve even een opluchting qua emotie dus af en toe janken doe ik wel, maar ik moet wel door, het moet af.. Ik moet proberen mama te blijven voor de andere drie, maar nu heb ik de oudste twee groot genoeg dat ik wel eerlijk kan zeggen.. Jongens mama voelt zich niet lekker nu even niet of even 5 minuten wachten, en de hele zwangerschap hebben ze echt geprobeerd te helpen en rustig te blijven en weinig ruzie maken, luisteren, nu alleen de laatste weken word het ze moeilijk, het duurt al te lang voor ze, en dat is ook logische, kinderen van 5 en 6 horen niet op hun tenen te lopen voor hun moeder, horen niet braaf ja nee en amen te zeggen, dus dat de baby volgende week ( oke 1,5 week ) geboren word is goed voor het hele gezin haha
Kleine update van mij... vanmiddag was mijn bloeddruk weer gedaald. Eenmaal een uitschieter van een onderdruk van 88, maar de rest zat er mooi onder. Wij mochten dus gewoon weer naar huis en terug onder de controle van de VK. Mijn urine is trouwens niet op kweek gezet. Probeer nu extra vitamine c te slikkende om te zorgen dat de waardes omlaag gaan in mijn urine. Voor de rest zojuist alles klaargelegd voor de bruiloft van morgen. Lekker genieten en tussendoor samen met mijn nichtje (dochtertje van mijn zusje) even naar bed. Vond het niet erg om mezelf daarvoor even op te offeren. Hihi! En de nesteldrang... Volgens mij heb ik dat gehad rond de 32 weken. Nu heb ik de rust merk ik en vind ik het wel best. Als de kleine nog maar even blijft zitten. Fijne avond allemaal!
Hallo dames! Jeejtje voor sommige zijn het echt de laatste loodjes hè. Hoop dat de ukkies jullie niet te lang laten wachten! Hier ook al zo'n last van nesteldrang haha. Mijn lieve moedertje heeft de badkamer hier gedaan. De schat! Vanmorgen zelf beneden alles van top tot teen opgeruimd en schoon gemaakt. Stof gezogen en gedweild. Heel veel was weg gewerkt. Rest vd dag weer helemaal kapot natuurlijk. De keuken heb ik ook nog op mn to do list staan. Elke keer denk ik alleen dat en dat nog en dan ga ik rust houden. Maar ik bedenk steeds wat nieuws. Maar dat is voor velen vast herkenbaar 😊 Verder voel ik me wel redelijk goed eigenlijk. Hoop dat de kleine niet super lang op zich laat wachten maar heb zo'n gevoel dat het weer een overloper word.. Hou mezelf gewoon voor Nog 6 weken 😉
Nou, het is gelukt hoor. de hele badkamer is spik en spam. En dan ook echt helemaal perfect, klinisch schoon. Haha. Heb echt alle muren staan soppen, bad schoongeboend, toilet, wastafel, douche, zelfs de afvoer heb ik gedaan... gedweild ook nog daar. Manlief durft er niet eens meer naar de wc. Haha. Morgen ga ik de rest boven doen. Dus stoffen boven, stofzuigen en dweilen en als ik nog tijd over heb dan ga ik de oven schoonmaken. En weer een wasje draaien (zijn nu steeds kleine mini-wasjes maar vind het heerlijk om alles weg te hebben).
hier hou ik alles wekelijks grondig bij kwa poets dus heb nooit zo overdreven veel werk met poetsen. kan niet tegen rommel en vuil.
@ Tamara een hele fijne dag vandaag voor jou zus en haar aanstaande en natuurlijk zelf ook een fijne dag gewenst ! Ik snap dat je het niet erg vind jezelf op te offeren voor een dutje Fijn ook dat de bloeddruk weer wat gezakt was @ pita, jeetje wat knap dat je dat allemaal nog doet ! Hier is met de grote schoonmaak echt manlief de sjaak haha @ hier, ik kijk steeds meer uit naar maandag, ben zo benieuwd of er al wat verstreken en verweekt is en of ik al iets ontsluiting heb en wanneer ze me dan terug laat komen om onze zoon te ontmoeten :d Ik voel me Zo slecht, ik zie er echt niet meer uit.... Kent iemand Orphan black ? Die serie ? Laten we zeggen dat ik er altijd zo verzorgt uitzag als Sarah en nu erbij loop als haar twisted kloon Helena haha zo kijk ik nu ook uit de ogen en helemaal rood rond de ogen van moeheid Hebben meerdere trouwens dat als ze rechtop zitten, dus echt recht op de pruim zeg maar.... Dat het enorm druk geeft in de buik zelf ? Ik moet gewoon iets onderuit gezakt zitten want anders doet het zeer in de buik, ik herken het niet van de andere drie, indalen lijkt me ook niet want dat voelde heel anders bij onze zoon en mijn buik blijft hoog en met indalen zou het toch iets moeten zakken. Ik heb ondertussen vanaf maandag al continu harde buiken echt bijna aan 1 stuk door, elke beweging die ik of de baby maak maakt mijn buik hard.
Dames, "Leuk" om te lezen dat ik niet de enige ben die alles in orde wil hebben! Het begint verdorie ook erg op te schieten! Lijkt me heel normaal dat je dan alles netjes wil hebben! Maar dan denk ik "heeft het wel zin.." Het komt/gebeurd toch als het niet uitkomt zeggen ze! @Tamara, ik hoop dat je vandaag samen met je familie een hele mooie dag mag gaan beleven! Wel even schrikken.. Spannend allemaal! Hopelijk blijft het nog ff rustig! @Hippo, ik ken het gevoel wat je omschrijft wel. Het zitten is niet altijd even handig.. Je weet je moeilijk een houding te geven.. Liggen is dan eigenlijk nog het fijnste! Harde buiken, ik kan je de hand schudden.. Hier eigenlijk ook constant als ik maar beweeg of opsta of wat dan ook.. Heb echt het idee dat het met de dag erger wordt... Reden voor ongerustheid? Ons kleintje mag toch nog echt eventjes wachten.. @Pita, knap van je dat je die rotklus toch onder handen hebt genomen! Ik doe het je niet na! Wel een fijn gevoel als het dan uiteindelijk gedaan is! Ik wens jullie allemaal een hele fijne dag.. Doe rustig aan.. Liefs!
❤❤❤ 【★】Woman21 | 27 jaar | 2de Kindje! | Uitgerekend: 08-10-'15 【★】 【★】MGX | 25 jaar | 1e Kindje! | Uitgerekend: 13-10-'15 【★】 【★】Pitahaya | 29 jaar | 1e Kindje! | Uitgerekend: 15-10-'15 【★】 【★】Edith1987 | 27 jaar | 2de Kindje! | Uitgerekend: 16-10-'15 【★】 【★】Tamara1803 | 29 jaar | 1e Kindje! | Uitgerekend: 17-10-'15【★】 【★】Seppie | 31 Jaar | 3de Kindje! | Uitgerekend: 18-10-'15 【★】 【★】Pooh85 | 30 jaar | 2de Kindje! | Uitgerekend: 19-10-'15【★】 【★】EddieEddie | 36 Jaar | 2de Kindje! | Uitgerekend: 20-10-'15 【★】 【★】Essybess28 | 29 Jaar | 1e Kindje! | Uitgerekend: 21-10-'15 【★】 【★】Micchan | 21 Jaar | 2de Kindje! | Uitgerekend: 22-10-'15 【★】 【★】Bloem93 | 21 Jaar | 1e Kindje! | Uitgerekend: 23-10-'15 【★】 【★】Googelplex | 23 jaar | 2de Kindje! | Uitgerekend: 24-10-'15 【★】 【★】Meysje | 27 jaar | 1e Kindje! | Uitgerekend: 24-10-'15 【★】 【★】Hippo89 | 25 Jaar | 4de Kindje! | Uitgerekend: 25-10-'15 【★】 【★】BlijeIk | 27 Jaar | 1e Kindje! | Uitgerekend: 25-10-'15 【★】 【★】Sunshine813 | 34 Jaar | 2de Kindje! | Uitgerekend: 25-10-'15【★】 【★】MissSter | 25 Jaar | 2de Kindje! | Uitgerekend: 25-10-'15【★】 【★】Marjo88 | 26 Jaar | 2de Kindje! | Uitgerekend: 26-10-'15 【★】 ❤❤❤ Afspraken in september: ~ 25-09-'15 | MGX | Controle Verloskundige! ♡ ~ 28-09-'15 | Tamara1803 | Controle Verloskundige! ♡ ~ 28-09-'15 | Pitahaya | Controle Verloskundige! ♡ ~ 30-09-'15 | Seppie | Afspraak Gynaecoloog! ♡ ❤❤❤ Afspraken in oktober: ~ 01-10-'15 | BlijeIk | Afspraak Gynaecoloog! ♡ ~ 02-10-'15 | MGX | Controle Verloskundige! ♡ ~ 08-10-'15 | MGX | Controle Verloskundige! ♡ ~ 15-10-'15 | Seppie | ♡♡♡ Bevallingsdatum! ♡♡♡ ~ 12-10-'15 | BlijeIk | Afspraak Gynaecoloog! ♡ ❤❤❤