In Oktober 2015 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door BlijeIk, 14 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    De rugpijn hield ik niet meer alleen onder de douche of ik bad, wist niet waar ik het zoeken moest, nog steeds niet, wat een hel !

We hebben toch maar gebeld en ik mocht komen voor een ctg,
    Ik heb wel weeën maar ze zijn erg onregelmatig, de ctg laat zien dat ze een hoogte hebben van 127 per wee ( vanaf 90 zijn weeën begreep ik ?) ze hebben gevoeld van onder en ik heb nu 3 cm ontsluiting

Ik moet nu twee uurtjes blijven over een uurtje weer een ctg en daarna een uur later weer voelen van onder of de ontsluiting zo is gebleven of dat het iets gevorderd is, als het gevorderd is moet ik blijven is het nog steeds 3 cm mag ik naar huis helaas met de ongelofelijke pijn en rugweeen en word er een datum gepland voor inleiden

2. Marjo88

Marjo88 Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.160
    514
    113
    Pretty en women; Vervelend dat zorgen maken hè. Helaas hoort het erbij

Women dat pijn aan je schaambot lijkt me echt niet fijn! Ken dat (nog) niet. Pfff laatste loodjes...

Wauw Hippo! En nu hopen dat het snel doorzet, jeetje wat zou dat voor jou heerlijk zijn! Zal voor je duimen. En hopelijk hoef je geen datum meer te prikken ;) sterkte en succes!

3. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Gefeliciteerd Marjo!

Ik ben zelf ook wat 'banger' dan bij de eerste zwangerschap. Ik maak de baby soms expres even wakker als ik em al een tijdje niet heb gevoeld :) Is gelukkig niet zo vaak nodig!

@gewicht: hier al een tijdje +20 kg! Toch krijg ik van veel mensen te horen dat ze het alleen aan mijn buik zien! Ik vind zelf vooral mijn benen en kont gigantisch :D Normaal ben ik maat 36/38, maar kan me er deze keer niet zo druk om maken. We krijgen het straks zo druk dat die kg's wel weer verdwijnen. Toch?

@opmaken bedje: hebben jullie het wiegje al helemaal opgemaakt? Lijkt me zo stoffig worden, mocht de beeb zich pas over een paar weken melden! Ben benieuwd hoe jullie dat doen!

4. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Wauw Hippo, zie je berichtje nu pas. Hopelijk is alle pijn niet voor niks en gaat het nu echt doorzetten!! Superspannend! Sterkte hoor! Kun je nog niks krijgen voor de pijn?

5. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Jeetje hippo, al 3 cm. ontsluiting! Dus sowieso is jou beep er deze week of anders volgende week met inleiden! Ben benieuwd wat ze vanmiddag zeggen zeg! Maar die weeen doen dus wel degelijk iets! Neemt het nu geen groter risico met zich mee voor de beep? Aangezien je nog geen 37 weken bent! Het zou enerzijds wel fijn zijn als je net even die grens over zou gaan toch??

Jullie hebben dus ook die angst van beep overleden in buik... Hier vanacht gedroomd daarover! Was zo vreselijk. Werd bijna huilend wakker maar voelde mij zo ellendig. Net alsof het echt was gebeurt. Gelukkig wel daarna weer beep gevoeld.

Net naar de verloskundige geweest. Bloeddruk niet meer gestegen en alles was goed. Hartje klopte nog mooi en regelmatig en geen bijzonderheden. Ik ben nu 11.5 kg aangekomen en vind dit zelf vrij veel. Maar sommigen van jullie dus ook wel of soms nog meer...
    Ik moet er wel even om denken want merk dat ik de laatste tijd weer veel meer snoep. Zojuist even lekker een appel en kiwi genomen, weer even wat gezonds voor de beep en vanochtend in de yoghurt al een banaan dus ik zit weer aan mijn fruit-tax. Haha.

6. Pitahaya

Ik heb wiegje wel al opgemaakt. Ledikant ook al (terwijl hij daar pas na 6 maanden in gaat is het plan). Maar vind het zo leuk!! En als het echt stoffig is, dan haal ik het er weer af en gooi ik het weer in de was en doe ik het weer overnieuw. Vind het er zo leuk uit zien nu!
    Babykamer is nu ook echt helemaal klaar. Jippie!!

Vandaag weer even wasje draaien (voor onszelf) en bovenverdieping stoffen, stofzuigen en dweilen.
    Misschien als ik tijd heb het toilet beneden nog... Eigenlijk wil ik ook de oven nog doen maar kijk wel waar ik aan toe kom. Gisteren met manlief de schuur opgeruimd. Heerlijk weer!

7. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Haha, heerlijk die nesteldrang ;) Ik ga het wiegje dan ook maar opmaken. Heb er zin in!! We hebben ook nog een gekleurd (houten) stoeltje, de naam in sloophout voor aan de muur, etc. Ga ik ook maar es uitstallen!

Hier hangt ook lekker een wasje buiten (veeeeeel frisser dan dat het binnen moet drogen) en boven gedweild. Straks ga ik eindelijk de enveloppen voor de geboortekaartjes schrijven en beneden nog even stofzuigen!

Fijne dag dames!

8. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

De liggingsecho was helemaal goed, ze ligt al volledig ingedaald en vast, klaar om eruit te komen dus.

Ze schatte d'r nog rond de 8 pond en ze is een iets grotere baby dan gemiddeld, vooral d'r benen waren opmerkelijk 'lang'.

Volgende afspraak 09/10

9. Pitahaya

Mooie lange benen... een echt modelletje dus. Haha. Leuk hoor!
    Fijn dat ze al helemaal vast ligt. Dat ligt onze beep nog niet. Wel al ingedaald, maar niet vast...

10. Tamara1803

Tamara1803 Actief lid

19 feb 2015
    348
    100
    43
    Vrouw
    Spannend hippo!! Ben benieuwd hoe zich dit ontwikkeld.

Vanmorgen controle gehad bij de VK en alles was goed. Volgende afspraak op6 oktober.

Vraagje... Onze kleine komt op onze slaapkamer in een wiegje te liggen. Nu heb ik van jollein een kabeldeken dubbelgevouwen erop liggen (niet de wintervariant). Daaronder een lakentje. Is dit warm genoeg voor als de kleine in een pyjama erin gaat of is dat te koud? Wij slapen eigenlijk altijd met het raam open. Het dekentje schijnt een TOG waarde van 0.6 te hebben, maar neem aan dat dubbelgevouwen 1.2 betekent. Moet ik een ander dekentje bijhalen en zo ja, wat voor iets??

11. PrettyGreenEye

PrettyGreenEye Fanatiek lid

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    pas ontslaan omdat ik aan mijn kinderwens begon, n
    ham, limburg, belgie
    edith hier is alles al maanden klaar.. geen stof te bespeuren hoor.

bloem super dat ze er helemaal klaar voor is :)

tamara in het mini bedje op onze kamer heb ik geen dekentje liggen. ik leg hem er met zijn pyama in en een super zacht dekentje. ik zou wel nietmeer met de venster open slapen

12. Marria

Marria Actief lid

6 jan 2015
    182
    42
    28
    Spannend hippo, duurt niet lang meer zo te zien. Hou ons op de hoogte.

Ik heb ook al heel lang het wiegje klaar, wij hebben er plastic overheen gedaan.

13. BlijeIk

BlijeIk Fanatiek lid

7 sep 2014
    1.177
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hi lieve allemaal!

Wat ene boel informatie zo op een dag! Hihi..

@Marjo, nogmaals van harte gefeliciteerd! Hoop dat je een leuke dag hebt gehad!

@Hippo, wauw zeg.. Jij maakt het hier wel spannend zeg! Ben benieuwd hoe de dag gaat lopen voor jou! Denk aan je!!!

@Pita, rommelen.. Met rommelen bedoel ik persoonlijk dat ik merk dat het kindje onrustiger is dan normaal, ik meer pijn heb, bijna niks meer kan.. Steekjes van beneden heb.. Gewoon, een heel ander gevoel dan zeg maar een week geleden! Moet zeggen dat het vandaag weer iets rustiger is.. :)

@Bedje opmaken, iemand vroeg hierom. Bedje al paar weken geleden opgemaakt. Daarover een grote badhanddoek gelegd, om inderdaad eventueel stof tegen te houden! :)

@Jolein wafeldeken.... Ik herken je woorden.. Het lijkt een heel dik dekentje, maar is eigenlijk best heel dun!
    Ik had deze voor in de wandelwagen besteld.. Ook dubbel gedaan.. Maar vind hem gewoon echt te dun!
    Heb toevallig vanwege die reden ook een ander dekentje besteld, echt een winterdekentje. Dit keer een wiegdeken van het merk Baby's only, met een teddy "vacht" aan de binnekant! Dat moet toch wel lekker warm zijn! Verder kan ik je aanraden de dekens van Koeka. Wel duur, maar superfijne kwaliteit en heeeeerlijk warm! Ook met teddy aan de binnekant! Deze zijn speciaal voor de winter!
    Je betaalt er wel veel voor, maar de kwaliteit is super. Ik heb deze in neutrale kleuren besteld (grijs).. Zodat ik ze altijd nog een keer kan gebruiken bij een tweede!

@Hier, vandaag gesprek gehad met de Verpleegkundige over de praktische dingen van het bevallen in het ziekenhuis.
    Pijnbestrijding etc. besproken. Wel heel fijn..
    Wat praktische tips gekregen.. Was een fijn gesprek!
    Moet zeggen dat de harde buiken hier blijven komen en gaan. Komen steeds vaker en steeds heftiger. De laatste loodjes, tsja.. Die wegen inderdaad het zwaarst!! Maaaaaar ondanks alles.. Nog eventjes genieten van het "kunnen doen wat je wil en de rust!" Hahaha..
    Donderdag mag ik weer op controle! Ben heeeeel benieuwd wat daar uit gaat komen.. Zouden er al stappen ondernomen worden? Of moet ik toch nog eventjes wachten tot de volgende afspraak.... Wie zal het zeggen!
    Ga zo mijn tas maar eens inpakken en checken of ik wel alles heb.
    Van de week alle boodschappen bij elkaar gehaald.. Vermoeiend, maar wel een fijn gevoel. (Toiletspullen... Laatste spulletjes voor de baby.. Enz..)
    Ik vraag me af wanneer je er eigenlijk echt klaar voor kan zijn.. Iedere dag zijn er wel dingen die ik nog wil/moet doen.. Bang dat het niet op orde is als ik plots naar het ziekenhuis zou moeten!
    Herkennen jullie dit gevoel?

Nah, genoeg over mij.. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen hier met iedereen! :)

Rustig aan, liefs!

14. Pitahaya

Jaaa, blijeik! Dat herken ik echt enorm!! Wil het steeds klaar hebben voor het geval de weeen komen. Dus elke dag wassen. Elke dag vaatwasser aan. Steeds alles opruimen. Heel herkenbaar dus. Maar het is nooit klaar!

Wat spannend donderdag... Is dat gewoon een standaard controle of gaan ze dan ook checken of er al iets gebeurt?

We hebben nog niks gehoord van Hippo. Ben zo benieuwd! Zou ze misschien gewoon moeten blijven? Ik denk dat zij de volgende is van deze groep hoor!! Ik vraag mij af of dat niet erg is, aangezien ze nog geen 37 weken is!

15. BlijeIk

BlijeIk Fanatiek lid

7 sep 2014
    1.177
    0
    36
    NULL
    NULL
    Haha! Fijn dat ik niet de enige ben dan! Heel gek dat we toch bijna allemaal zo zijn! ;)
    Donderdag zal een gewone controle zijn, maar kan goed zijn dat ze misschien gaan kijken. Heb namelijk best wel last van steken, daarvoor ben ik pas nog in de avonduren naar het ziekenhuis gegaan, voor te controleren. Dus kan goed zijn dat ze ff gaan kijken. Dit vind ik dan ook helemaal niet erg, dan weet je zelf tenminste ook iets.. Want nu hebben we allemaal geen idee wat daar in onze buiken allemaal gaat gebeuren! :)

Hippo.. Ja.. Normaal zou ze meteen reageren. Misschien is ze wel aan het bevallen, wie zal het zeggen! Ik hoop het stiekem eigenlijk voor haar.
    Hopelijk gaat alles goed.. Ik denk dat het geen probleem is als ze eerder zal bevallen. Tegenwoordig hoor je dat wel vaker. Toevallig hoorde ik vorige week, iemand die ik ken van zien is met 35 weken spontaan bevallen. Ook dat kan. Alles goed gegaan, alleen moet het kindje wel tot 37 weken in het ziekenhuis blijven. Nja, zolang het kleintje maar gezond is toch?

We wachten maar in spanning af.... :)

Fijne avond!

16. BlijeIk

BlijeIk Fanatiek lid

7 sep 2014
    1.177
    0
    36
    NULL
    NULL
    :) Marria? Ben je iemand die van naam is veranderd? Offf heb ik iets gemist! *Hoezo nieuwsgierig! ;)

17. Pitahaya

Ik denk echt dat hippo aan het bevallen is hoor. Normaal is ze altijd enorm snel met reageren!!

Spannend!!

18. women21

women21 Bekend lid

13 aug 2009
    980
    0
    16
    Gehandicaptenzorg
    N-H
    Klopt inderdaad, ze is altijd wel heel actief.. Spannend hoor! Mocht het zo zijn... Duimen dat alles goed gaat

19. BlijeIk

BlijeIk Fanatiek lid

7 sep 2014
    1.177
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn duimen zullen draaien!

Tot morgen! Ben benieuwd of ik dan goed nieuws lezen mag! :)

20. Pitahaya

Mijn duimen draaien ook voor haar!
    Ik hoop dat we snel een mooi berichtje van haar lezen. Spannend hoor!

Deel Deze Pagina