Lieve allemaal! Hoe gaat het met jullie? Is iedereen ondertussen bevallen? Eindelijk heb ik eens de tijd voor mezelf kunnen nemen om eventjes terug te keren naar dit gezellig en fijne forum! Ik heb echt niet eerder de rust gehad om hier mijn verhaal te komen doen en jullie ervaringen en alles te lezen.. Ik vond dit erg vervelend, maar het was eventjes niet anders! Hoop op jullie begrip hiervoor.. Hier mijn verhaal.. 12-10 ben ik op controle geweest bij de Gynaecoloog. In verband met mijn zwangerschapsdiabetes wist ik dat ik ingeleid ging worden met ongeveer 38 weekjes! De Gynaecoloog vroeg deze dag wat ik graag zou willen... Ik heb toen aangegeven dat ik liever vandaag als morgen zou bevallen.. Ik was het echt moe, ik kon amper meer wat.. Ik was er naar mijn idee helemaal klaar voor .. Nou, de dag erna kon ik dan terecht. Inleiding met de ballon. 08.30u geïnstalleerd op de kraamsuite.. Mooie afdeling, mooie kamers, geweldig personeel.. De ballon werd `s morgens ingebracht, wat ik immers echt geen fijne ervaring vond.. Zoals de meeste weten, die kan uren zitten, een dag zitten, maar mag 48 uur blijven zitten.. Nah.. Die dag veel gelopen.. (was schijnbaar goed).. Geslapen... Toen was nacht 1 om.. Dag erna weer veel gelopen.. `S middags met plassen viel de ballon eruit.. 2 cm ontsluiting.. Nja, we zullen zien hoe de dag verder loopt.. De ontsluiting vorderde niet.. Ze kozen ervoor om me `s middags nog een gel in te brengen.. Deze zorgde voor een hoop gerommel, maar deed niet optimaal z'n werk! De verloskundige vertelde dat ze die dag de vliezen niet meer gingen breken, en ook niks meer gingen doen als het niet spontaan op gang zou komen.. Nah, lekker dan.. Hopen dat er wel IETS gaat gebeuren dan.. Maar nee.. De verloskundige merkte aan mij (denk ik) dat ik het allemaal een beetje moe werd.. Ze kwam met een "tegenbod".. Ik mocht die 2de nacht wel thuis gaan slapen.. Ik wist niet wat ik hoorde.. Was zooo blij! Lekker eigen omgeving.. Lekker in ons eigen bedje, heerlijk! Toen ik eenmaal opstond uit bed (want die middag lag ik wat op bed).. Begon het ineens flink te rommelen.. Maar tóch koos ik ervoor `s avonds naar huis te gaan.. Het was ondertussen 19.00 geweest, maar ik dacht.. Boeie, al moet ik vannacht terug, zal mij een rotzorg zijn! Dan ben ik in ieder geval nog ff thuis geweest! Nah, daar gingen we dan.. Eenmaal thuis gekomen gedoucht, Paracetamols gepakt.. En lekker naar bed gegaan! Die nacht last gehad van wat voorweeën.. Maar niet zo ernstig dat ik dacht dat ik terug moest gaan! 'S morgens moesten we ons weer om 7.30 melden.. Ze zouden deze dag zoals beloofd de vliezen gaan breken! Yes, eindelijk gaat er dan iets gebeuren? Nah, de vliezen gebroken.. Maar er kwam verder niets op gang.. Infuus geprikt.. Kreeg weeënopwekkers.. Glucose.. Vocht.. Op een gegeven moment gaf de verloskundige aan dat ik eens moest nadenken over pijnbestrijding.. Nah, ik wilde echt geen ruggenprik! Maar toen zij aangaf dat het nog wel een dag kon duren allemaal.. En omdat ik mij door de pijn niet kon ontspannen.. Adviseerde ze mij deze tóch wel.. Want doordat ik mij niet kon ontspannen, vorderde de ontsluiting niet. Uiteindelijk toch gekozen voor de ruggenprik! 2 x mis geprikt, gelukkig verder niets aan over gehouden.. Vond het erg vervelend moet ik zeggen.. (ook al ben ik het nu vergeten) Toen de ruggenprik eindelijk gezet was.. Kon ik gaan ontspannen.. Ik zag jullie zeggen.. Ik voelde me ontspannen, alsof ik in de 7de hemel was! Doordat ik kon ontspannen.. Vorderde de ontsluiting ook.. Rond half 6 voelde ik rugweeën door de prik heen.. Om 19.15 had ik 10 cm ontsluiting.. Ik mocht gaan persen! Volgens de dames aan mijn bed deed ik het goed.. Maar uiteindelijk na 1 uur en 45 minuten persen.. Moest er toch gekozen worden voor een "kiwi".. (vacuum) Nah, en dát ging dus heel snel.. Veel te snel.. Kon het nog amper bevatten.. Vrouwtje kwam eraan.. En voor ik het wist werd ik ingeknipt & werd ons meisje er (ja grof gezegd) uitgetrokken.. Het was een vervelend beeld.. Hoe het vrouwtje zich afzette tegen het bed.. En ja.. Toen ineens lag ons meisje.. Nat, glibberig, huilend, warm op mij! Ik wist op dat moment echt niet wat ik meemaakte! Het enige wat ik deed was huilen en zeggen dat ik niet durfde te kijken en haar niet durfde aan te raken.. Ik denk dat het enkele seconde duurde, maar voor mij was het een gevoel van 10 minuten! En dit was ook hetgeen wat ik echt eventjes heb moeten "verwerken".. Ik had me dit alles veel anders voorgesteld.. Het besef was er niet.. Ik was zo in een andere wereld.. Toen ik eenmaal gewassen ben geworden.. Kwam er bezoek.. Heel fijn... Maar ook toen had ik nog geen besef.. Nadat het bezoek weg was.. En Fem naast me in haar bedje lag.. Had ik pas echt zoiets van "Wauw, dat is onze dochter".. Ik heb me echt dagenlang zo niet mezelf gevoeld.. Huilen om ALLES.. Hoefde mensen maar te zien, een liedje te horen.. En ik huilde.. Ben overstroomd geworden met appjes/belletjes/berichtjes op wat voor manier dan ook.. Hier heb ik ook echt tijd voor nodig gehad om hier mijn grenzen in aan te geven.. Sommige mensen zijn erg claimend.. En ik had hier veel moeite mee! Ook dat is nu weg, maar heeft wel echt tijd nodig gehad.. De eerste dagen had ik gewoon alleen behoefte aan mensen die dicht bij me staan.. Mam, Pap, zus, schoonbroer.. Schoonouders ook wel een beetje.. Maar zonder bepaalde mensen had ik het niet gered denk ik! We zijn na de geboorte 15-10 om 21.17 24 uur daar moeten blijven.. De dag na de bevalling wilde ik gelijk weer lopen nadat ruggenprik was uitgewerkt.. 16-10 `s avonds zijn we nog naar huis gegaan.. Ook rond de klok van 21.15! Hier thuis aangekomen een warm ontvangt door mijn moeder en zus.. Leuk versierd.. Heerlijk! Thuis! Kraamzorg kwam die avond rond 22.00 nog.. Tot een uur of 00.00. Kraamzorg heb ik goed ervaren.. Ondanks het een grote kwek was .. Ze deed haar werk goed.. Maar ik was ook wel weer blij dat ze donderdag de laatste dag had! Heb eigenlijk maar één middagje op bed gelegen.. Waar ik me echt niet prettig bij voelde.. Wel heb ik proberen te rusten, wat echt niet lukte.. Doordat de "film" constant door me heen ging.. Ik ben dus eigenlijk constant beneden geweest.. Maar heb me evengoed lekker laten verwennen.. Ik was daar op dat moment tevreden mee, mij maakte je niet blij om boven te gaan liggen.. Verder heb ik erg veel moeite gehad met de voedingen.. Die zegt dat, die zegt dit.. Verschrikkelijk! Heb ook bij de kraamzorg aangegeven dat ik een beetje een dagschema wil. Deze structuur heeft ze me gelukkig kunnen geven.. Ook wat moeite gehad in het begin met de fles.. We hadden de Difrax.. En nu uiteindelijk de Dr. Browns.. Ze had met de Difrax in 10 seconde de fles leeg.. Waardoor dat ze naar ons idee kramp had.. De Dr. Browns gaat nu heel goed... Hebben wel Sab Simplex aangeschaft voor haar.. Dit werkt tot op heden supergoed! In de avonduren is het de afgelopen week erg onrustig geweest.. Waarschijnlijk toch haar "huiluurtje" dan?.. Ze krijgt op het moment 7 voedingen. Waarvan we iedere keer 90 cc moeten maken (uiteindelijk 100cc..) En die drinkt ze sinds gisteren iedere voeding op! Laten haar wel op de helft even boeren en dat gaat eigenlijk heel goed. Heb gemerkt dat boeren heel belangrijk is, anders is ze na de voeding in bed erg onrustig.. Als dit haar nog dwars zit! Hoe zitten jullie met de voedingen? Ze meld zich wel iedere nacht netjes rond de klok van 3.. De laatste fles wachten we ook af.. Kan 22.00 zijn.. 22.30.. 23.30 of misschien wel later in de komende dagen! 'S nachts zetten we geen wekker.. En `s morgens beginnen we ALTIJD rond de klok van 6.30-7.00! Nu sinds enkele dagen ligt ze in de Puckababy Piep, vanwege de onrust.. Tot nu toe werkt die goed.. Meerdere hier met ervaring?? Verder doet ze het supergoed! We zijn al veel "op stap" geweest.. Heerlijk, vooral met dit weer.. Afgelopen nacht heeft ze bij mijn ouders geslapen, is supergoed gegaan! Ikzelf begin ook met de dag meer te genieten.. Meer rust te krijgen.. Daarom ook nu mijn lange verhaal.. Ben blij dit eventjes kwijt te kunnen.. En om hopelijk nog veel met jullie mogen te delen! Voor ieder van jullie; hartelijk gefeliciteerd voor degene die ik dat nog niet heb gezegd.. & geniet! Graag zou ik de lijst nog up to date maken.. Maar dan heb ik wel écht jullie hulp nodig.. Aan jullie de keus of jullie dit nog nodig vinden/willen.. Want ik las iets over de "Oktober Mama's??".. Dames, ik wens jullie een hele fijne avond.. & tot gauw! Veel liefs.. & een dikke knuffel van Fem!
Jeetje meid wat heftig zo allemaal. .ik ben ook dmv vacuüm extractie bevallen. .ging echt erg snel ook..ze hingen met z'n 2en aan de pomp..k heb er veel over gepraat en dat werkte goed. Geniet van je mooie meisje!
@Lieke, heb ik inderdaad ook gedaan.. In de eerste week dacht ik er alleen maar aan en huilde ik al.. Verschrikkelijk gevoel over gehad.. Maar nu kan ik het al vertellen zonder te huilen, dus dat is al een vooruitgang Met de juiste mensen om je heen kom je er wel! Hoe gaat het met jou meid? Ben benieuwd.. Liefs!
Blijeik, jeetje heftig zeg ! Fijn dat je de kraamzorg wel als fijn hebt ervaren en dat ze je qua voedingen een soort schema heeft kunnen bieden, Voedingen hier zijn erg wisselend, aan mijn ervaring momenteel heb je dus weinig, M krijgt soms 6 en soms 8 of 10 voedingen, die van 6 voedingen zijn 120 cc en dat is dan ongeveer elke 4 uur, Maar zoals nu is hij erg verkouden, voelt zich niet lekker, last van zijn ademhaling en zuurstof tekort waardoor hij rustig elke 2 uur een klein flesje van 60cc drinkt. Wij hadden ook de difrax, gaat opzich prima en hebben er nooit problemen mee gehad met de andere drie, ideale flessen vonden we het.maar M heeft zo enorm buikpijn dat wij vandaag een dr Brown fles gekocht hebben om te proberen of dat iets helpt. De oktober mama's kun je vinden als je wat meer naar beneden scrolt,dan heb je baby's en dreumes en peuter en kleuter mama en gezin en daaronder het gedeelte mama's daar klik je op en dan de oktober mama's
Lief, dankjewel! Ik heb het topic gevonden! Hoop daar nog veel met jullie te mogen delen! Wij hebben de Dr. Browns fles nu ook.. Wij vinden hem fijn! succes ermee.. & nog bedankt dat je ff een berichtje voor me had geplaatst! @Marjo, ik las dat je onze naam zo leuk vond? Ik vind die van jullie ook erg leuk! Stond bij mij ook hoog in de lijst!
Indd rustig aan en dan komt het goed..is heel wat indd ook lichamelijk. Morgenochtend worden we gebeld of er bevruchting is..heb donderdag Punctie gehad
Nou idd wat een reis heb je bewandeld @blijeik. Dat gevoel wat jij zo snel had heb ik nu pas. Heb wel in m'n kraamweek m'n baby blues gehad maar merk dat ik nu pas alles aan het verwerken ben. Maar wat is het genieten he! Ik heb een baby met toch wel wat kleine probleempjes dus ik zit te denken om naar een osteopaat te gaan. Iemand ervaring hiermee of goede verhalen over gehoord? Ik heb trouwens echt een Buikslaper! Dus de nachten gaan minder lang goed omdat ie op z'n rugje onrustig wordt en last krijgt van z'n reflux achtige klachtjes
Meis, Dat verwerken zal ook nog wel ff duren denk ik.. Alles heeft z'n tijd nodig.. Heeft iedereen denk ik wel! Osteopaat? Baat het niet, schaad het niet denk ik maar!
@Osteopaat: heeft onze dochter destijds veel baat bij gehad! Ze had, door een gecompliceerde & lange bevalling, een paar beknellingen in haar middenrif. Na 2 bezoekjes was ze een stuk rustiger en huilde ze minder. Dus zeker het proberen waard!
Haalloo allemaal. Ik kan het andere topic niet vinden help help! Blijelk. Hier zo n beetje hetzelfde met savonds wat onrustiger Zijn. Ook de boertjes moeten heeel goed gaan anders blijft hij er last van houden. J drinkt 7 flessen (half 11laatste en 1x nacht) en krijgt 120 aangeboden. Hij was in 1 week van 3180 gr naar 3600 gr gegroeid 😮. En denk dat hij nu na nog een week de 4 kilo wel haalt haha. Hij geeft duidelijk aan wat hij wil met eten. Honger is honger haha en of er nu 2 3 of 4 uur tussen zit. .maar meestal wel 4 uurtjes. De andere kids genieten ook echt van J. Flesjes geven. Kinderwagen duwen. Echt heel fijn!.. Wie oh wie kan me helpen met de oktober mama s topic..zou het jammer vinden jullie allemaal ineens helemaal niet meer te spreken!x
http://www.zwangerschapspagina.nl/de-mamas/596395-oktober-2015-mamas-10.html Hier is het topic! Na de geboorte > De mama's > Oktober 2015 mama's
@Seppie.... Marjo.. Waar zijn julllie? Ik mis er nog meer bij de "Oktober Mama's!".. Alle respect hoor als jullie iets anders aan het hoofd hebben! Heb dit zelf ook een dikke week gehad.... Hoop jullie allemaal nog daar te "zien".... Liefs!
Ja, ik mis ook wat dames!! Jammer! Druk met de beeps? We zijn beniewd hoe het gaat! Komen jullie ook naar de mama-club?