Haha ik teken ook voor die 1,5 kg! Hier ook al rond de 4 a 5. Verschilt nog wel beetje per dag. Heb er af en toe ook wel beetje moeite mee hoor. Heb het gevoel dat ik er ook heel dik uit zie ipv zwanger 😊 Maar idd wat jullie zeggen.. We doen het voor een goed doel dames! 😎
Ik denk dat 0.5 kg. dan wel weer erg weinig is toch? Maar aan de andere kant: Als je goed eet en niet te weinig.. dan zal het vanzelf wel komen. Dank jullie wel voor jullie reacties. Tsja, ik heb toch moeite met die 1.5 kg, ik kan er niets aan doen. Heb ook boulimia gehad dus sowieso een beetje gefocused op gewicht etc. Ook al ben ik nu 100% genezen, het blijft toch een gevoelig puntje. Het grappige is dat ik geen moeite heb met mijn buikje maar alleen met het getal op de weegschaal. Tsja... We proberen maar niet te veel te snoepen, want dat wil ik niet en voelt niet goed. En nou ja, als ik dan aan kom vind ik het ook niet zo erg.
Ahh @pitahaya dat snap ik wel, maar je mag ook nee zeggen he tegen de verloskundige met wegen! Aan mij vragen ze het altijd of ik het wil of niet
Ja wel hoor Bij de eerste ben ik 7 kilo aangekomen bij de tweede 5 kilo en bij de derde zat ik op min 3,5 kilo Nu zit ik op min 10 kilo, ben benieuwd naar mijn eind stand, Het Kan iig geen kwaad volgens de gyn je kindje pakt zijn voedingsstoffen wel, en zeker als je gewoon normaal eet en drinkt is er niets aan de hand,
Ik snap je wel, mijn zusje heeft anorexia gehad, en hoewel ze nu niet meer 10 per dag in de sport school staat en niet meer spuugt enzo let ze nog wel enorm op haar gewicht maar zorgt er wel voor dat ze normaal eet en drinkt maar ze is tijdens zwangerschappen er ook erg mee bezig geweest om niet meer dan 10 kilo aan te komen het liefst nog minder. Die vond die extra kilo's ook zwaar om te zien op de weegschaal,
@hippo snap ik hoor, alleen onze situaties zijn niet vergelijkbaar want jij bent natuurlijk steeds ziek, dat heb ik allemaal niet gehad vandaar dat ik even dacht hmmmm, maar het past wel bij me dat ik straks ineens alles 'inhaal'. De kleine eet volgens de verloskundige goed, heb gister telefonisch overleg gehad omdat ik 6 keer onwel ben geworden door waarschijnlijk bloeddruk dalingen. Gisteravond tot vandaag keiharde buiken gehad waar ik eigenlijk ook wel een beetje van ben geschrokken en nu las ik berichten over gewicht wat dus ook weer anders is bij mij. Gelukkig morgen tot zondag een paar dagen naar België naar familie. Ga het denk ik erg moeilijk vinden dat ik in aug pas weer 1 weekje vrij heb en 'wacht' tot m'n verlof haha
Ja dat is waar, is ook niet te vergelijken, Oeh bloeddruk dalingen ken ik ook, enorm vervelend ! Harde buiken heb ik gelukkig nog geen last van, hoop ook nog een tijdje niet, Wel last van banden pijn bij hoesten en niesen, Fijn dat je er even een paar dagen tussenuit gaat, hopelijk mooi weer er bij
Mgx: fijn een paar dagen er tussen uit. Wij gaan maandag ook lekker op vakantie en dan nog 1 weekje vakantie eind juli en dan werken tot verlof. Voor mijn gevoel moet ik ook nog een eeuwigheid werken tot mijn verlof haha. pita: goh wat knap dat je hersteld bent van boulimia. Heb er in mijn omgeving geen ervaring mee (wel met anoraxia van een kennis) maar lijkt me heel moeilijk om te xien dat je dan nu aankomt, ook al is het voor een goed doel! Nog 2 nachtjes slapen voor wij de geslachtsbepaling hebben... ben echt met de dag nieuwsgieriger haha
Ooohh spannend pooh!! Snap ik hoor. Ik zit de dagen nu al af te tellen tot de 20 weken echo 😁 en die heb ik pas de 26e 🙈 Heb je zelf een gevoel van wat het word?? Ik stond gisteren even bij de kinderkleertjes te kijken voor mijn zoontje en toen zag ik zoooooo'n leuk jongens Babysetje in maat 56. Had hem gewoon bijna mee genomen haha. Maar heb me kunnen inhouden. Denk ja zul je zien is het wel een meisje. Ken zo ook niemand om me heen die een jongen verwacht haha..
*Doet 19 weken vreugde dansje!!* Bijna op de helft! @aankomen, ik ben nu zo'n 2kg aangekomen. Maar straks ga ik ineens ontzettend hard. Was bij Elize ook zo. Aan het einde van haar was ik ontzettend opgeblazen, hield heel veel vocht vast. Nu hoorde ik eergisteren dat mijn gezicht al dikker is... Dat vond ik ook niet tof om te horen, maar ja. Alles voor de baby. @bloeddruk dalingen: herkenbaar, zoals ik al had geschreven heb ik ze voornamelijk in de ochtend op mijn werk. 9 clienten uit bed halen is toch echt te veel van het goeie. Gelukkig nog altijd kunnen voorkomen dat ik gestrekt ging. @vakantie/ verlof: ik heb nu heerlijk vrij tm volgende week zaterdag. Alleen terug komen voor team vergadering en uitje. Daarna 5dgn werken en dan per 1 juni 3 weken vakantie. We gaan 1 weekje naar mijn schoonouders in Frankrijk. Heerlijk! En daarna aftellen tot verlof. Gaat eind augustus in en ik kan niet wachten!! Haha
En hebben jullie een beetje genoten van jullie vrije dag? Of zijn er hier ook bikkels die gewoon hebben gewerkt? Wij zijn vandaag naar een jaarmarkt in een aangrenzend dorpje geweest. Was niet zo super. Daarnz met mijn zusje,zwager en petekindje ergens lekker op een terras geluncht. Nog 1 nachtje slapen en dan weten we hopelijk of dl een broertje of zusje krijgt!
Misster: ik had een sterk gevoel voor jongen en de nub zei ook 3x jongen en mijn droom ook maar nu de echo steeds dichterbij komt is het sterke gevoel weg aan het ebben. Ach zolang het gezond ik ben ik overal super blij mee maar zou stiekem toch wel leuk zijn om een jongen te krijgen. Gewoon van allebei een is toch wel leuk. heb jij een gevoel of voorkeur?
❤❤❤ 【★】Woman21 | 27 jaar | 2de Kindje! | Uitgerekend: 08-10-'15 【★】 【★】MGX | 25 jaar | 1e Kindje! | Uitgerekend: 13-10-'15 【★】 【★】Pitahaya | 29 jaar | 1e Kindje! | Uitgerekend: 15-10-'15 【★】 【★】Edith1987 | 27 jaar | 2de Kindje! | Uitgerekend: 16-10-'15 【★】 【★】MommyLife | 23 Jaar | 2de Kindje! | Uitgerekend: 17-10-'15【★】 【★】Tamara1803 | 29 jaar | 1e Kindje! | Uitgerekend: 17-10-'15【★】 【★】Seppie | 31 Jaar | 3de Kindje! | Uitgerekend: 18-10-'15 【★】 【★】Pooh85 | 30 jaar | 2de Kindje! | Uitgerekend: 19-10-'15【★】 【★】Essybess28 | 29 Jaar | 1e Kindje! | Uitgerekend: 21-10-'15 【★】 【★】Micchan | 21 Jaar | 2de Kindje! | Uitgerekend: 22-10-'15 【★】 【★】Bloem93 | 21 Jaar | 1e Kindje! | Uitgerekend: 23-10-'15 【★】 【★】Meysje | 27 jaar | 1e Kindje! | Uitgerekend: 24-10-'15 【★】 【★】Hippo89 | 25 Jaar | 4de Kindje! | Uitgerekend: 25-10-'15 【★】 【★】BlijeIk | 27 Jaar | 1e Kindje! | Uitgerekend: 25-10-'15 【★】 【★】Sunshine813 | 34 Jaar | 2de Kindje! | Uitgerekend: 25-10-'15【★】 【★】MissSter | 25 Jaar | 2de Kindje! | Uitgerekend: 25-10-'15【★】 【★】Marjo88 | 26 Jaar | 2de Kindje! | Uitgerekend: 26-10-'15 【★】 ❤❤❤ Afspraken in mei: ~ 15-05-'15 | Pooh85 | Geslachtsbepaling! ♡ ~ 15-05-'15 | Bloem93 | Pretecho! ♡ ~ 18-05-'15 | Marjo88 | Geslachtsbepaling! ♡ ~ 21-05-'15 | MGX | 20 weken echo! ♡ ~ 21-05-'15 | Hippo89 | 5de echo! ♡ ~ 22-05-'15 | Pitahaya | Controle Verloskundige! ♡ ~ 26-05-'15 | MissSter | 20 weken echo! ♡ ~ 26-05-'15 | Woman21 | 20 weken echo! ♡ ~ 26-05-'15 | Micchan | 7de echo! ♡ ~ 26-05-'15 | Pooh85 | Controle Verloskundige! ♡ ~ 26-05-'15 | Bloem93 | Controle Verloskundige! ♡ ❤❤❤ Afspraken in juni: ~ 01-06-'15 | Pitahaya | 20 weken echo! ♡ ~ 01-06-'15 | Edith1987 | 20 weken echo! ♡ ~ 01-06-'15 | Pooh85 | 20 weken echo! ♡ ~ 02-06-'15 | Seppie | 20 weken echo! ♡ ~ 02-06-'15 | Sunshine813 | 20 weken echo! ♡ ~ 03-06-'15 | Bloem93 | 20 weken echo! ♡ ~ 03-06-'15 | Essybess28 | 20 weken echo! ♡ ~ 04-06-'15 | Tamara1803 | 20 weken echo! ♡ ~ 04-06-'15 | MGX | Controle Verloskundige! ♡ ~ 04-06-'15 | BlijeIk | 20 weken echo! ♡ ~ 05-06-'15 | Woman21 | Controle Verloskundige! ♡ ~ 08-06-'15 | Meysje | 20 weken echo! ♡ ~ 08-06-'15 | BlijeIk | 4de echo! ♡ ~ 08-06-'15 | Woman21 | Pretecho! ♡ ~ 08-06-'15 | Micchan | 20 weken echo! ♡ ~ 09-06-'15 | Hippo89 | 20 weken echo! ♡ ~ 10-06-'15 | Marjo88 | 20 weken echo! ♡ ~ 12-06-'15 | Tamara1803 | Controle Verloskundige! ♡ ~ 16-06-'15 | Micchan | 9de echo! ♡ ❤❤❤ Afspraken in juli: ~ Micchan | 01-07-2015 | 10de echo! ♡ ❤❤❤
@ Pooh85, wat een lieve reactie van je. Ja, de boulimia-periode was een moeilijk periode. Heb er toch wel aardig mee geworsteld. Vanaf 14e jaar begon het ongeveer en ben nu zo'n twee jaar genezen (ben bijna 30) dus ja, toch wel bijna 15 jaar er mee rond gelopen. Maar wel met goede en minder goede perioden. Rond mijn 18e enorm dieptepunt gehad met enorme depressies erbij en toen hulp gezond. Steeds doorverwezen voor intensievere begeleiding en uiteindelijk dagbehandeling gehad. Was heftig. Maar heb er enorm veel aan gehad. Van mijn 25e tot 28e ging het al een stuk beter maar het bleef zo enorm gevoelig met terugvallen erbij en nu eigenlijk helemaal niet meer. Geen eetbuien meer (althans, niet zoals voorheen ) en compenseren, hongeren, laxeerpillen, dieetpillen of extreem lijnen ... nee, dat zie ik mezelf echt noooooooit meer doen. En heb altijd gezegd: Als ik zwanger wil worden, dan wil ik eerst 100% genezen zijn. Mijn moeder heeft namelijk ook boulimia gehad en tijdens dat ze zwanger was van mij ging ze heel slecht. En ook daarna toen ik kind was: Mijn moeder die niet mee at, of iets anders at... of dat wij niks lekkers mochten en mama zag ik vervolgens een zak chips stiekem in de keuken eten. Tsja, dat doet toch wat met je als meisje. Niet dat het haar schuld is dat ik boulimia heb gekregen hoor.. maar denk zeker wel dat het mee gespeeld heb. Nu krijg ik een jongetje, waarbij natuurlijk ook eetstoornissen kunnen voorkomen, maar wel kleinere kans vaak toch... maar ben blij dat ik nu zo veel genezen ben. Het gaat gewoon goed. Maar de controle over gewicht etc vind ik lastig. Mijn buikje daarentegen, nee, daar geniet ik enorm van. Gek he? De verloskundigen weten van mijn verleden af en 1 verloskundige vroeg ook of ik op de weegschaal wilde... en had toen gezegd dat het prima is. En vind het ook wel prima hoor, maar als ik meer dan 15 kg aankom, pff, dan weet ik het niet. Accepteer het tot die grens zeg maar. Nou goed, heel verhaal, maar wij zijn vandaag naar de babydump gegaan. Jeetje... en hebben best wel wat gekocht. Maar o.a. ook een tummy tub want die wilde ik. Maar nu heb ik al een badje en standaard van de hema (gekregen van een vriendin) en nu past die tummy tub daar dus niet echt lekker op. grrr. Totaal niet over nagedacht dus! Dus nu moet ik een tummy tub via de hema kopen maar.... die hebben ze niet meer. Blegh... heb ik weer hoor! Lekkere leek hier in ook. Weet iemand van jullie dat? Is er een ander merk die er wel op past? Nu moet ik weer terug om te ruilen... En verder vond ik het erg leuk om daar te shoppen! We hebben wat spulletjes gekocht zoals een aankleedkussen, 2 shirtjes, van die kruiken + hoezen, een matrasje voor in de ledikant. Ook hebben we daar een babydoos opgehaald waar best wel leuke spullen in zaten. Dus helemaal blij. Ik wil ook een keer naar babypark. Maar hoeveel setjes kleding kopen jullie per maat? En dan nog een vraagje... Kopen jullie ook een schommelstoel? Welke? Dat lijkt mij ook wel fijn namelijk....
Heftig @pitahaya. En wat goed van je dat je er bovenop bent gekomen! En nu genieten van dat wondertje in je buik en idd een mooi groeiend buikje wat daarbij komt kijken. En heel sterk dat je hebt gewacht trouwens met zwanger worden zodra je genezen zou zijn. Ik denk zelf dat ik een badje haal met badverkleiner. Weet niet of ik met een tummy tub goed overweg kan. Maar ja zo heeft alles zijn voor en nadelen. Toevallig het enige wat ik nog maar gekocht heb is een schommelstoel. (En behang) ik heb gekozen voor een klein design stoeltje omdat we een klein kamertje hebben. Lijkt me opzich wel handig als je borstvoeding wil gaan geven. (Of flesvoeding natuurlijk) geen idee waarom ik die schommelstoel wel al heb gekocht hahah, wilde gewoon IETS
Ik vind het knap van je dat je er overheen gekomen bent en heel moedig dat je voor de zelf de keus gemaakt hebt eerst beter te worden voor je aan kinderen begint. Wbt de Tummy, wij hebben geen badje, uit vorige kraamweken enzo is bij ons gebleken dat wij dit niet fijn en handig vinden, de kleine gaat mee met ons onder de douche, 1 van ons doucht met de baby de ander pakt aan en droogt af, op avonden dat mijn man moet werken zullen we de Tummy erbij pakken, deze zetten wij gewoon beneden op de tafel dus zonder standaard, Een schommelstoel nemen wij niet, simpelweg geen ruimte voor ja het kan wel, maar dan blijft er zo weinig ruimte over op de kamer,en overdag zouden de kinderen er de hele tijd op wiebelen Kleding setjes.....ik heb nogal een koop tic, momenteel is daar weinig van te merken maar ik had bij de oudste echt wel een setje of 25 in maat 50/56 Bij de dames een aantal leggings en heel veel jurkjes zo Een kleding stuk of 120 Ik hou ook niet zo van die setjes, ik hou meer van een jogging broek lekker stoer en dan een shirtje erop, en voor meisjes leggings met een zacht jurkje Nu is het zo dat wij in de pakjes van overdag, onze kinderen in de nacht niet laten slapen, dus extra "setjes" hebben, hier gaan ze mee in ons ritme, kleding uit wassen en of douchen of in bad(je) en daarna de pyjama aan, net als de andere drie, De andere drie zullen 18.00 uur douchen ( zomer later want dan mogen ze zeker in de vakanrie langer opblijven) en dan half 7 zijn ze klaar, even tv kijken bakje yogurt of fruit en 7 uur naar boven verhaaltjes lezen liedjes zingen en half 8 op 1 oor liggen De baby zal er tot zoverre in mee gaan in dat ritme dat hij dan de fles krijgt na het wassen en ook de pyjama aan, ookal word hij in de avond en nacht nog wakker, gewoon zodat hij weet /leert dat na het douchen is het avond, tijd van slapen zeg maar
Blijelk; Ze had moeite om het hartje te vinden, dus schrok me even rot. Maar uiteindelijk toch gevonden! Dus alles was goed