Goedemorgen Dames, Omdat ik al 10 maanden niet ongesteld ben geworden na het stoppen met de pil,begin ik vandaag met Clomid. Nu zie ik alleen nergens staan wanneer ik het in moet nemen.. Weet iemand dat? Dus bijv. na het avond eten of...? In de bijsluiter staat trouwens dat ik op cyclusdag 5 moet beginnen,maar ik kan mij echt herinneren dat mijn gynaecoloog zei dat ik op 3 moest beginnen? Of zou het bij mij anders zijn,omdat ik geen echte cyclus hebt,maar ongesteld ben geworden door de Primolut kuur. Hoop dat ik er weinig last van heb,hoe was dat bij jullie? En als ik nu geen eisprong heb,wordt het dan de keer erop sowieso verhoogd naar 100 mg? Ik moet volgende week komen voor de echo,om te zien of het geholpen heeft,al snap ik het nog niet helemaal met die follikel meting enz enz moet ik eerlijk zeggen En stel dat als ik volgende week moet komen en ze zien dat ik een eisprong krijg..zeggen ze dan op welke dagen je het moet doen en dan moet je bijv na een tijdje weer terugkomen om te kijken of je zwanger bent ofzo? Kortom,een hoop vragen, dus wie er meer over weet,brand los
Als je twijfelt over de dag, zou ik even naar de gyn bellen. Ik heb gelezen over vrouwen die op dag drie beginnen, zelf moet ik op dag vier beginnen, of ik nu Primolut heb geslikt of niet.. Ik neem mijn Clomid voor ik ga slapen meestal (ik mag zelf kiezen of ik 's ochtends 1 en 's avonds 1 neem, of allebei in één keer) omdat ik dan minder last heb van bijv. duizeligheid. Ik heb veel bijwerkingen, o.a. heel veel hoofdpijn, opvliegers en duizeligheid, misselijkheid.. dat is bij iedereen anders. Ook het verhogen van de dosis gaat in overleg met de gyn, soms proberen ze nog een keer 50, soms gaan ze meteen naar 100, dan naar 150.. (mijn gyn schrijft bijv. niet eens 150mg voor, nooit) Als het aanslaat rekenen ze uit, aan de hand van de groei van een follikel per dag, wanneer je zal ovuleren. Ik zelf kreeg een Pregnyl-injectie om de eisprong te laten gebeuren en ze wisten precies wanneer mijn eitje zou springen. Vaak krijg je dan inderdaad advies over de dagen waarop je seks "moet" hebben. Daarna heb je de gewone wachtweken, dus spannend! Rond de zevende dag na de ovulatie krijg je vaak een bloedonderzoek om te zien of je een goede eisprong hebt gehad. Als je menstruatie weg blijft, test je zoals normaal gesproken. Als de menstruatie zelf doorzet, da's duidelijk dan. Negatieve test en ook geen menstruatie? Dan wordt het waarschijnlijk weer Primolut. Als Clomid niet aanslaat, breken ze je cyclus trouwens ook weer af met een kuurtje Primolut. Heeel veel succes, het kan echt een emotionele rollercoaster zijn maar als het aanslaat, is dat het natuurlijk dubbel en dwars waard.
Hoi, Ik heb bij beide zwangerschappen Clomid geslikt. Bij mijn 1e zwangerschap was ik binnen 1 ronde met 50 mg zwanger. Bij de 2e zwangerschap sloeg 50 mg niet aan en ben ik zwanger geraakt bij de 1e ronde 100 mg. Veel geluk gehad dus! Ik moest ook op dag 3 beginnen, terwijl in de bijsluiter dag 5 staat. Ik nam het na het avondeten. Maakt volgens mij verder niet uit wanneer je het neemt, maar ik nam het liever 's avonds in verband met mogelijke bijwerkingen. Hier bij beide keren geen bijwerkingen gehad. Ik heb overigens geen echo's/metingen gehad tussendoor. Alleen rond cyclusdag 21 bloed laten prikken om te kijken wat de progesteronwaarde was. Ik wens je veel succes en hopelijk heb jij net zoveel geluk als ik!
TempusFugit,jammer dat jij zoveel last heb van bijwerkingen.En Stippel weer helemaal niet, best vaag dat dat per persoon zoveel kan verschillen.Nou ja,we zullen het zien...het is voor het goede doel zullen we maar zeggen Jullie zeggen ook al dat de dag van inname verschillend is en anders kan zijn dan de bijsluiter.Mijn vriend zei ook echt dag 3 gehoord te hebben,dus dan moet dat het wel zijn. Als het tijdstip toch niet uitmaakt,ga ik het ook maar voor het slapen doen denk ik ja!! Bedankt voor jullie antwoorden en succes verhalen als die van Stippel zijn helemaal goed om te horen! Als je 10 maanden niet ongesteld bent,dan raak je het vertrouwen wel een beetje kwijt in je lichaam.Heb nu zoiets van ' het zal wel weer niet aanslaan bij mij' maar ik moet geduld hebben,zijn de gynaecoloog ook al.Ze zei al, soms duurt het wel een half jaar voordat we weten wat de juiste manier is om jou een eisprong te laten krijgen... TempusFugit,bedoel jij dat als ze volgende week bij de echo zien dat het niet werkt,dat ik dan meteen weer Primolut krijg en daarna het opnieuw kan proberen,zodat het allemaal niet NOG langer duurt ?
Ja, bij mij is dat in ieder geval wel het geval. Geen groei als er wel groei zou moeten zijn? --> Primolut voor 10 dagen, daarna weer op CD4 beginnen met Clomid. Als er geen groei is, heeft het geen nut te wachten. Geen eisprong is geen menstruatie, dus dan zou het wel een heeeeel lang traject worden
Ja klinkt eigenlijk heel logisch Want ik zat al te rekenen,stel dat het niet aanslaat,moet je steeds een hele 'cyclus' wachten en dan duurt het helemaal langggggggg maar mooi dat je dan gewoon weer aan de Primolut kan voor een volgende ronde. Hoop uiteraard dat 50 mg genoeg zal zijn,want ik neem aan hoe hoger de mg hoe erger de klachten?
Hoi Hoi, Hier ook een clomid gebruiker, en begin ook dag3 te slikken. Ik neem ze smorgens in na het ontbijt. Bij mij was de 50mg niet aangeslagen en kreeg idd een kuurtje primolut om ongi op te wekken!! Zit nu inmiddels in de 2e ronde 100mg, en moet zeggen dat ik er weinig tot geen bijwerkingen van heb ervaren.. Heel veel succes en ik hoop voor je dat de 50mg voldoende zal zijn en je snel een positieve test in handen zal hebben...
Hi Tessel, Waarom hebben ze jou geen medicatie gegeven om de menstruatie op te wekken? Ik heb Duphaston gekregen om de menstruatie op te wekken. Zoals je weet heb ik het ook van dag 3 t/m 7 geslikt. Ik deed het 's ochtends bij de lunch.
Ik heb Primolut gehad om het op te wekken Dus ik bedoelde met 'cyclus' niet mijn eigen natuurlijke cyclus (want dna kunnen we nog wel jaaren wachten geloof ik ) Ik zette het misschien niet zo duidelijk neer...
Tijdens de fm worden de follikels en baarmoederslijmvlies opgemeten. Als de follikels nog klein zijn, dan moet je na een paar dagen weer terug. Dit gaat net zolang door totdat je eitje op knappen staat. Bij mijn ziekenhuis moet er voor dag 20 reactie zijn, anders wordt de cyclus weer afgebroken met primolut/provera oid. Dan de volgende cyclus op een hogere dosis. Ik slikte clomid ook savonds, van dag 3 tm 7. Vanwege vele bijwerkingen ben ik na een aantal rondes overgegaan op tamoxifen. Dezelfde werking, maar geen bijwerkingen. Nu lijk ik hier ook resistent voor te worden, volgende ronde dus over op spuiten