mijn gyn liet mij pregnyl spuiten zonder vooraf een echo. Op de dag van de punctie waren veel follikels plots verdwenen. IK had tijdens de stimulatie zo'n twintig follikels, op de dag van de punctie bleven er nog weinig over om aan te prikken en 1 grote cyste. Mijn laatste echo was twee dagen voor het pregnyl spuiten. Ik zelf denk dat de timing van pregnyl spuiten niet goed was geweest. Zijn er ook meiden die op de dag van het spuiten van pregnyl niet naar het zk hoeven voor een laatste echo? Ging het dan ook bij jullie goed bij de punctie? Hadden jullie ook last van het plotseling verdwijnen van de follikels?
Ik moest niet altijd op de dag van de spuit naar het ziekenhuis. Maar had dan bv de dag ervoor een echo gehad, waarbij de follikels meestal tussen de 15 en 18 mm waren. Het is gelukkig nooit misgegaan en ze zaten er allemaal nog de dag van de punctie. Wat erg en raar dat het zo mis is gegaan bij jou! Wat gaan ze nu voor jullie doen?
Euh.. Ik ken eigenlijk niemand die op de dag zelf nog een echo krijgt, tenzij de follikels ineens een groeispurt hebben gemaakt en blijkt dat de Pregnyl dezelfde dag nog gezet moet worden. Meestal wordt dat wel een dag vooruit gepland hoor! Heb je ook geen medicatie gebruikt om je cyclus plat te leggen?
Bij mijn 1e ivf had ik op de dag dat ik pregnyl moest spuiten nog een echo gehad. De follikels waren groot genoeg en daarom mocht ik opdiezelfde dag pregnyl gaan spuiten. Op de dag van de punctie waren ze toen er nog. Bij mijn 2e en 3e poging had ik last van follikels die niet gelijk op groeien. Had 23mm, 18mm, 16 mm, 15 mm, 14mm, 12mm etc. Op de dag van de echo zei gyn twee dagen doorspuiten met verhoogde gonal F, cetrotide en derde dag pregnyl spuiten en twee dagen later de punctie. Ik hoefde niet terug te komen voor extra echo/controle. Maar dan ging het mis op de dag van de punctie. Tot twee keer toe veel follikels plots verdwenen. Bij beide punctie waren er weinig follikels om te prikken. Daarom denk ik dat de timing niet goed was geweest.
jawel, ik had de pil moeten nemen. Daarna 7 dagen lang decapeptyl spuiten met menopur of gonaf F en daarna cetrotide erbij.