In oktober starten met iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ikbenhet, 9 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik vind het juist goed dat je er zo positief over denkt.
    En dat moet je ook zeker blijven doen!

Als je op de derde dag een echo/afspraak hebt en ze geven je groen licht, kun je inderdaad meteen beginnen met hormonen. Weer een stapje dichter bij je droom!

2. Nath74

Nath74 Lid

3 okt 2013
    55
    0
    0
    Was effe weg, maar ben er weer :)

Ben het met Marloes eens hoor. Positief denken is goed! En wat ook wel fijn is, vind ik, is dat je steeds een meetmoment hebt. En ergens ook meer zekerheden. Je weet dat een eitje groeit, je ziet het met de echo's, je weet wanneer het gaat springen bijna op het uur nauwkeurig... alleen dan moet de natuur het weer over nemen. En dan dendert die rollercoaster van gevoelens weer een stukje harder ;)

@Marloes85: Bij ons is er nu geen medische reden te vinden. Alleen een beetje endometriose die niet belemmerend is. De eileiders zijn open, dus in principe zou het moeten kunnen. Hormonaal zou het ook oké zijn. En zijn zwemmertjes zijn ook prima in orde.

Zelf denk ik dat het bij mijn natuurlijke eisprong ligt. Ooit toen ik 20 was vertelden ze na diverse gyneacologische onderzoeken dat ik teveel mannelijke en te weinig vrouwelijke hormonen had. Daardoor werden de eitjes wel rijp maar sprongen niet. Daar heb ik wat behandelingen/medicijnen voor gekregen, weet niet meer welke want het is zo lang geleden, maar het zou verholpen moeten zijn. Ook de huidige hormoontests wezen niets afwijkends uit. Nu krijg ik wel steeds een LH-piek bij ovulatietesten, maar als het puntje bij paaltje komt vraag ik me af of ie wel springt. Schijnt heel goed mogelijk te zijn dat het niet altijd zo is. Heb het probleem op andere fora ook gelezen. Heel soms voelde ik wel een sprong en die gaat gepaard met, goh hoe kan het anders: pijn.

Pregnyl laat een eitje zeker springen. Dat schijnt uitvoerig getest en bewezen te zijn volgens mijn gyneacologe. En tja, zie mijn vorige relaas, het is gesprongen.

Nath74 - 39 jaar - 1e kindje - 1e IUI - Gonal-f/Pregnyl - 26.09.13 inseminatie - 10.10.13 NOD

3. Marloes85 - 27 jaar - 1ekindje - 4de IUI - Gonal-f/Pregnyl - 04.10.13 follikel meting
    Nath74 - 39 jaar - 1e kindje - 1e IUI - Gonal-f/Pregnyl - 26.09.13 inseminatie - 10.10.13 NOD

4. Is er bij iemand van jullie trouwens een samenlevingstest gedaan?
    Dus of het zaad van de man niet direct werd gedood door het zuur van de baarmoedermond.

Bij ons in het ziekenhuis doen ze deze test niet.

5. Gwendela

Gwendela Lid

13 mei 2013
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons ook niet gedaan. Het 'ligt aan mijn vriend,' dus ik krijg als check up alleen twee echo's en bloedcontrole. Als het na drie pogingen niet lukt gaan ze verder controleren. Maar samenlevingstest dan denk ik ook niet, want dat maakt voor iui toch niet uit?

6. Nee, ik geloof dat het voor een IUI behandeling niet uitmaakt inderdaad.

7. Gwendela

Gwendela Lid

13 mei 2013
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gwendela - 22 jaar - 1e kindje - eind oktober voor 1e iui als uitslagen goed zijn - hormonen worden nog besproken.

8. Marloes85 - 27 jaar - 1e kindje - 4de IUI - Gonal-f/Pregnyl - 04.10.13 follikel meting
    Gwendela - 22 jaar - 1e kindje - eind oktober voor 1e iui als uitslagen goed zijn - hormonen worden nog besproken

9. Nath74

Nath74 Lid

3 okt 2013
    55
    0
    0
    Bij ons hebben ze dat wel gedaan. Eerst wat testen bij mij, zoals bloed op bepaalde tijden voor check van hormonen. Vervolgens werd zijn zaad getest. Ook dat was oké. Op een paar momenten echo's. En toen mochten we de samenlevingstest doen. Toen dat alles in orde bleek, vroegen ze zich af waar het dan aan kon liggen en dat was het eileider verhaal.

En idd, bij IUI lijkt me dat niet zinvol want ze hoeven niet voorbij de poort te komen, ze worden netjes op plaats van bestemming gebracht.

Marloes, wat is jouw dosis nu met Gonal-f? En heb je ook last ergens van? Meer dan anders?

10. Nath74

Nath74 Lid

3 okt 2013
    55
    0
    0
    En nog een vraag aan wellicht iemand anders: wie heeft er ook van die enorm gevoelige tepels na pregnyl? Ben nu 7 later en oei, raak ze niet aan! hahaha

11. Ik heb spuit 75 per dag en moet zeggen dat het boven verwachting goed gaat. Eigenlijk nergens last van heb. Jij?

12. Nath74

Nath74 Lid

3 okt 2013
    55
    0
    0
    De eerste 6 dagen had ik ook 75, maar omdat er geen enkele actie was moest ik de volgende zeven dagen 100 spuiten. Daar kreeg ik behoorlijk hoofdpijn van in de ochtend. En midden op de dag misselijk. Verder gelukkig niet.

13. Lac

Lac Actief lid

14 jul 2011
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Marloes85 - 27 jaar - 1e kindje - 4de IUI - Gonal-f/Pregnyl - 04.10.13 follikel meting
    Gwendela - 22 jaar - 1e kindje - eind oktober voor 1e iui als uitslagen goed zijn - hormonen worden nog besproken
    Lac - 30 jaar- 2de kindje - wacht nog op herstart 10 okt afspraak met gyn, vorige kindje na 7de IUI met Pregnyl

14. Lac

Lac Actief lid

14 jul 2011
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ ongeduldje wat balen zeg dat je al een eisprong had gehad..
    @ marloes wij hebben wel een samenlevingstest gehad, die was overigens goed, maar met IUI maakt het niets uit, want het slangetje waarmee ze het sperma inbrengen gaat al langs de baarmoeder opening, dus als het slecht zou zijn heb je daar geen last van als je IUI krijgt. was overigens best een genante test, want je moest dus net seks hebben gehad de avond ervoor. Ik weet niet, was gewoon een beetje bizar.

15. Fionaaa

Fionaaa Bekend lid

10 jul 2012
    554
    0
    16
    Sinds 9 december 2011 gestopt met de prikpil
    zo pff was veel bij te lezen zeg :)

welkom Nath, wat een verhaal zeg. hopelijk heb je 10 okt een mooie dikke streep!
    ik heb het onder tussen tegen een aantal vrienden en fam. verteld en ik vind het ook erg fijn dat ik er over kan praten. ze vragen eigelijk niet: en... dat is wel fijn, maar mochten ze dat wel doen en ik vind het niet fijn zou ik dat dan ook gewoon melden. maar ik zoek de mensen ook wel uit hoor tegen wie ik het vertel.

spannend morgen marloes

wij hebben geen samenlevingstest gehad, wel hsg. ik hoop dat ik dat nooooit mee hoef! bah!

ik gebruik 50 gonalf dus, hopelijk is dit niet te weinig, maar dat zal volgende week uit wijzen.
    het zelf prikken vind ik wel elke keer spannend en op de een of andere manier prik ik het liefst links van mijnn navel en niet rechts dat vind ik enger :D beetje vreemd he! hihi

16. Fionaaa

Fionaaa Bekend lid

10 jul 2012
    554
    0
    16
    Marloes85 - 27 jaar - 1e kindje - 4de IUI - Gonal-f/Pregnyl - 04.10.13 follikel meting
    Lac - 30 jaar- 2de kindje - wacht nog op herstart 10 okt afspraak met gyn, vorige kindje na 7de IUI met Pregnyl
    Fiona, 30 jaar- 1e kindje- 1e iui- gonalf/pregnyl- 9 okt FM

17. Fionaaa

Fionaaa Bekend lid

10 jul 2012
    554
    0
    16
    ik heb trouwens ook vaak last van mijn tepels na mijn ei sprong, de ene keer vlak voor mijn ongi die andere keer gelijk na de eisprong.
    maar vaak zo erg dat ik er ook niet aan kan zitten idd.
    bij mij zakt dan ook vaak de moed in mijn schoenen als de pijn weer komt op zetten omdat het wijst op mijn ongi ( tot ooit anders is gebleken hopelijk :))

18. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Zo je bent ff een avondje weg en hebt meteen 3 pagina's te lezen haha
    Kopje thee erbij en leuten maar!
    Welkom nath, succes!
    Ik ga proberen mezelf bij t lijstje te zetten..

19. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Fiona, 30 jaar- 1e kindje- 1e iui- gonalf/pregnyl- 9 okt FM
    Ongeduldje, 33 jaar, 3e kindje*, sept Iui in eigen cyclus, vorige kindjes na 6e Iui chlomid en pregnyl

20. Zo, de laatste echo ook weer gehad!

Die links is echt verdwenen, maar rechts zit er gelukkig 1 van 17/18 mm (en nog 1 van 13, maar daar verwachtten we niets van).

Het baarmoederslijm is 9.4 mm. Perfect dus!

Vandaag moet ik nog Gonal-f spuiten en morgenavond de Pregnyl.
    Maandagochtend is dan de inseminatie.

Deel Deze Pagina