In oktober starten met iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ikbenhet, 9 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milo79

Milo79 Lid

24 aug 2013
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat grappig, ik werk ook in de zorg.Ik voel me nu wel wat rustiger. Maar het wisselt sterk. De ene dag gaat beter dan de ander. Eergister kwam het denk ik ook doordat ik de dag ervoor met een vriendin en haar kindje op pad was gweest en ze is ook zwanger. Het was heel gezellig maar ik vind het ook moeilijk.

Mijn nod duurt nog ff 14 sept.

2. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Hee meiden,

Mag ik me ook melden hier? Ik moet nu nog twee rondes met Clomid doen en daarna stappen we over op IUI. De start van mijn eerste IUI zal dan nog in oktober vallen.

Ik ben enorm bang! Hebben jullie dat ook? IUI is bij mij niet in mijn eigen cyclus, omdat ik geen cyclus heb door PCOS. Ik moet dus sowieso aan hormooninjecties..

Liefs, Aster

3. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee aster,

Geloof me. Jezelf injecteren klinkt enger dan het is. Ik zag er als een berg tegenop maar inmiddels prik ik als een ervaren junk :)

4. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sprak jou overigens ook in het topic wat ik gestart had hoe omgaan met de mmm.

Je gaat over op iui dus?
    Hopelijk ist niet nodig en is 2 ronde clomid nog genoeg voor je!
    Waarom meteen iui en niet alleen puregon?

5. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    Aster14, natuurlijk mag dat! Ik hoop ook dat iui voor jou niet nodig hoeft te zijn. Hoe lang gebruik je de clomid nu? Ik ben er niet bang voor, maar vind het juist 'fijn' om een stap in de (hopelijk) goede richting te nemen. Ben natuurlijk wek benieuwd wat ons allemaal te wachten staat...

Milo79, kan inderdaad soms confronterend zijn he?! Sommige zijn misschien al voor de tweede keer in verwachting en wij maar wachten. Soms heb ik die momenten ook, alhoewel ik dat zoveel mogelijk probeer te onderdrukken. Vrienden van ons die 2,5 jaar hebben moeten wachten op hun kindje kwamen op een gegeven moment bijna nergens meer omdat ze dat té moeilijk vonden. Ik wil dat niet...maar ja, je gevoelens schakel je ook niet makkelijk uit...

6. Milo79

Milo79 Lid

24 aug 2013
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik probeer me groot te houden. Vandaag naar een baby shower geweest van een andere vriendin. Heel dubbel gevoel en daarna veel verdriet. Ik voelde me even heel eenzaam. Mijn vriendin snapt het wel maar ik wil er toch voor haar zijn.Nu lekker met mijn vriend op de bank bijkomen van vandaag.

Ik ben niet bang voor de iui maar besef me wel dat het een lange weg kan worden. Al hoop ik natuurlijk dat het snel zal lukken. Op zich heb ik goede hoop.

7. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    @Spidy: Ja, wij gaan binnenkort dus over op IUI. Ik zit nu in mijn 5e cyclus met Clomid (mag morgen beginnen). Ze hebben bij ons voor IUI gekozen, omdat ik pcos heb en dus geen eisprong heb. Op Clomid reageer ik in principe goed, behalve dat mijn bms steeds aan de dunne kant is. Daarnaast is mijn man verminderd vruchtbaar. Bij de laatste twee tellingen kwamen ze uit op ongeveer 7 miljoen goede zaadcellen. Geloof me, hier zijn wij al erg blij mee! De eerste telling kwam slechts tot 700 duizend.
    Het ziekenhuis is van mening dat wij met IUI dus een betere kans zullen hebben. Onze kans zonder de IUI is kleiner, vanwege de zaadkwaliteit.

@Ikbenhet: Hoe kan het dat ze bij jullie ook pas in oktober IUI gaan doen? Hebben jullie nu ook een andere behandeling?

@Milo: Groot houden lukt niet altijd.. Maar ik weet precies wat je bedoelt! Ik ben nu ook wel weer klaar met mijn gejank, word er zo moe van. Maar emoties houd je niet tegen, hoe graag je dat ook zou willen.

8. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    @aster zelf hier ook pcos. En ervaring met dun bms. Met spuiten geen last van gelukkig.

@babyshowers zo confronterend. Knap dat je gegaan bent maar snap dat het pijnlijk is.

Hebben jullie ook al een hsg gehad?

9. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Knuffel voor jullie allemaal.

Ik heb morgen weer een fm en hopelijk de pregnyl en hoef ik helemaal geen iui..

Ben trouwens 28 (nog 3 wk :) en vriendlief 30.

10. Milo79

Milo79 Lid

24 aug 2013
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb al een hsg gehad.

11. Milo79

Milo79 Lid

24 aug 2013
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik geef iedereen een dikke knuffel

12. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Ik heb nog geen hsg gehad en ik heb ook geen idee of ik die nog ga krijgen..

Ik vind jullie wel lief.. Dikke knuffel!

13. Fionaaa

Fionaaa Bekend lid

10 jul 2012
    554
    0
    16
    Sinds 9 december 2011 gestopt met de prikpil
    wij zijn vandaag naar de gyn geweest en ook besloten te beginnen aan iui.
    vandaag begonnen met primolut op ongi op te wekken en daarna beginnen met prikken van gonalf en iui, ik wil graag mij praten :)

14. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    Hallo dames,

Ben door omstandigheden even niet geweest!
    Hoe is het met jullie?

Ik heb vandaag de TVE gehad, ik was nuchter, maar ondanks dat toch zenuwachtig. Ik heb alles over me heen laten komen maar het is me erg tegen gevallen. Bah!
    Lig nu lekker met een slaapzak op de bank bij te komen.

Knuffel voor jullie!

15. Milo79

Milo79 Lid

24 aug 2013
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

Vraagje, wat is tve?

Ik ben vandaag in het ziekenhuis geweest en we beginnen de volgende cyclus met de iui. Dus eerste iui in oktober

16. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    @milo79, TVE is een transvaginale endoscopie. Het is een soort kijkoperatie waarmee ze met contrastvloeistof kunnen zien of je eileiders goed doorgankelijk zijn en ze kunnen bijv verklevingen opsporen. Ik zag er niet erg tegenop maar het onderzoek ik me wel tegen gevallen. Het was pijnlijk (ondanks de plaatselijke verdoving) en ik reageerde raar op de verdoving. Mn armen en benen waren helemaal verkrampt, leek wel een soort spasme, hierdoor had ik geen controle meer over m'n armen en benen. Echt een naar gevoel.
    De uitslag was redelijk. Mijn linker eileider was mooi open, maar bij m'n rechtereileider konden ze dat niet met zekerheid zeggen omdat ze vloeistof daar niet doorheen wilde lopen. Echter zag de eierstok er wel goed uit.

Ik bel vandaag naar m'n behandelend arts om een afspraak te maken voor de eerste iui in oktober. Spannend ;)

Wanneer begin jij precies milo79?

17. Milo79

Milo79 Lid

24 aug 2013
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend dat het zo tegen viel. Dat had ik met de hsg, dat deed ook erg veel pijn.

In week 41 moet ik weer ongesteld worden en dan strart ik met clomeed.

En jullie? Wanneer gaan jullie het traject bespreken?

18. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    Was bij jou HSG alles goed?
    Spannend zeg...tweede week van oktober dus? Heb je al eerder clomid gebruikt?

Ik heb voor volgende week woensdag een afspraak staan met ons behandeld arts. Dan bespreken we wanneer we gaan starten. Ik moet rond 5 oktober mijn menstruatie krijgen dus hoop dat we dan kunnen starten. Weet alleen niet of we de IUI in eigen cyclus gaan doen of dat ik ook hormonen moet gaan slikken/ spuiten. Dat bespreken we dus volgende week.

Hoe is het met de andere dames?

19. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    Ik heb trouwens twee weken geleden te horen gekregen dat ik weer TANTE word in april 2014!
    Ik ben zo happy 😍

20. Fionaaa

Fionaaa Bekend lid

10 jul 2012
    554
    0
    16
    Sinds 9 december 2011 gestopt met de prikpil
    ik heb een ook hsg gehad, en was idd erg pijnlijk. ik was wel blij dat ik dat van te voren niet wist en had ik mij er dus niet over opwinden van te voren.
    maar gelukkig was alles wel goed dus dat is wel een opluchting.

@ikbenhet, heb je wel een cyclus van je zelf? ik moet op ongi dag 3 beginnen met prikken (gonalf) en dan tot ik pregnyl mag prikken daarmee door gaan. en dan aan de iui.
    en wat leuk dat je tante word!

Deel Deze Pagina