In oktober starten met iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ikbenhet, 9 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milo79

Milo79 Lid

24 aug 2013
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    De hsg was goed. Ik heb gewoon een cyclus dus nooit eerder clomid gebruikt. Dit moet nu omdat ze 2 of 3 eiblaasjes willen laten groeien om zo de kans te vergroten.

Gefeliciteerd dat je tante wordt.

Ben benieuwd of je ook deze maand kan starten.

2. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    Ik had de afgelopen twee jaar helemaal geen regelmatige cyclus. Varieerde van ongeveer 22 tot 85 dagen. Sinds een aantal maanden is dit spontaan veranderd. Nu zo tussen de 26 en 32 dagen, voor mijn doen dus netjes. Ik heb wel bijna een jaar clomid gebruikt, maar had vaak last van overstimulatie, ondanks dat ik maar een half tabletje gebruikte.
    Ik weet dus niet wat de fertiliteitsarts wil, cyclus met of zonder hormonen? Ben benieuwd!

Ja...voor de 6de keer tante worden! Helemaal geweldig. Heb vandaag een leuke luiertaart, nou ja, uil eigenlijk, gemaakt. Hij is super leuk geworden al zeg ik het zelf ;)

Fionaaa, al ongi? Zie je op tegen het prikken?

Nu hopen dat wij binnenkort allemaal aan zulke leuke cadeautjes kunnen denken...

3. Fionaaa

Fionaaa Bekend lid

10 jul 2012
    554
    0
    16
    Sinds 9 december 2011 gestopt met de prikpil
    Ik moet nog tot donderdag pregnyl slikken dus pas het weekend of later dat ikongi gaat worden.

Wat fijn dat je cyclus zelf korter werd, maar wel balen dat je vaak overstimulatie had

4. Gwendela

Gwendela Lid

13 mei 2013
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal! Wat leuk/fijn zo'n topic. Ik was eerder in een ander topic mee gaan praten maar er werd niet echt meer gereageerd, kort topic dus.
    Wij zijn in november een jaar bezig voor de eerste, dus nog niet erg lang. we zijn twee maanden geleden naar de dokter gegaan omdat ik overstapte. Meteen maar verteld over de kinderwens. De dokter zei dat mijn man even zijn zaad kon inleveren dan kon hij even kijken. Bleek dus niet veel te zijn. Dus, door naar uroloog en allerlei onderzoeken, afspraken, weer naar de dokter, evaluatie en vervolgens gynaecoloog omdat we in aanmerking komen voor iui. Mijn man heeft minder zaad, en daarvan is nog eens heel weinig goed gevormd. Allemaal best vlot en gemoedelijk gegaan dus.
    Wij mogen dus waarschijnlijk ook in oktober iui gaan doen. Ik heb dinsdag een echo om te kijken of het bij mij goed zit. vraag is ook nog of ik aan de hormonen ga.. dan is er wel meer kans.
    Ben benieuwd naar alles! Groetjes en veel succes allemaal!

5. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Hee meiden!

Ik had eerder in dit topic al gereageerd en nu is definitief de kogel door de kerk! Aankomende dinsdag heb ik de intake voor onze eerste IUI met hormooninjecties. We beginnen dan begin oktober, want ik moet eerst weer ongesteld worden.
    Ik ben wel benieuwd welke injecties ik krijg! Hoop gewoon zo'n pen, lijkt me veel minder pijnlijker, hahaha!

6. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    Gwendela, welkom in dit topic 😃
    Spannend voor jou dus aankomende week. Wat kan het allemaal snel gaan he?! Maar fijn dat je arts alles direct wilde controleren, anders had je misschien nog een paar maanden moeten wachten. Laat je dinsdag weten hoe het was? Succes in ieder geval!

Aster14, de knopen zijn dus door gehakt. Wat vind je er zelf van? Wat betreft het prikken, ik heb tot nu toe pregnyl en ovitrelle gespoten, ik vond de pen inderdaad ook fijner. Je zal dinsdag wel alles horen...weet je wat ze allemaal bespreken bij de intake? Ik moet woensdag namelijk... Succes 👍

7. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Ik vind het dubbel. Aan de ene kant denk ik dat we met IUI veel meer kans hebben dan met alleen Clomid. Met Clomid bleef mijn bms steeds hangen op 6 mm, wat op het randje is. En van Clomid had ik verschrikkelijk veel last opvliegers en hoofdpijn. Daardoor sliep ik bijna niet. En aan de andere kant vliegt het me (ons) af en toe wel aan. Straks wordt ons kind niet meer thuis verwekt, maar word ik geïnsemineerd door een arts in het ziekenhuis. Gevoelsmatig druist dat tegen alles in.
    En die prikken. Ja, daar moet ik maar doorheen. Zelfs met mijn angst voor naalden! We hebben het er allemaal voor over, toch?

Ik zal het je dinsdag laten weten, Ikbenhet! Ik gok dat ze gaan uitleggen hoe zo'n IUI behandeling precies gaat, welke medicijnen ik ga gebruiken en hoe vaak ik naar het ziekenhuis zal moeten. Misschien heb ik ook dinsdag mijn prikinstructie al, geen idee!

8. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Zijn hier eigenlijk al dames die de intake al gehad hebben? Zodat we een beetje weten wat we kunnen verwachten..

Liefs!

9. Fionaaa

Fionaaa Bekend lid

10 jul 2012
    554
    0
    16
    Ik ben wel geweest voor gesprek, dus zodra ik ongi word gaan we beginnen. Ik heb een boekje mee gekregen over hoe en wat ma het gesprek.
    Maar om het echt een intake te noemen. Het was een gesprek met mijn behandelende gyn, en samen besloten om iui te beginnen.
    Toen vertelde ze wel dat het hetzelfde is als wat ik nu doe, alleen na de pregnyl moet vl in een potje presteren en dat word dat gecentrifugeerd en de beste er uit gehaald. Daarna word 36 uur na pregnyl door een gyn dat ingebracht bij mij.

10. ikbenhet

ikbenhet Actief lid

5 aug 2011
    271
    1
    18
    Aster...mijn baarmoederslijmvlies was met clomid ook altijd erg dun. Ben dus benieuwd wat de fertiliteitsarts gaat voorstellen.
    Ik heb al het een en ander gelezen op internet, ook de brochure over IUI, ik denk dat we dus weinig 'nieuws' zullen horen.

Fionaaa...hoe vaak moeten jullie naar het ZH voor een follikelmeting? Of gebruik je ovilatietesten?

11. Fionaaa

Fionaaa Bekend lid

10 jul 2012
    554
    0
    16
    Nee geen ovu testen elke keer voor fm naar het zh. Elke keer was het anders omdat clomid elke keer anders tot niet aan sloeg. Maar tussen de 2 en de 5 x keer cyclus. Moest ik heen tot ik pregnyl mocht spuiten

12. crooltje

crooltje Lid

22 sep 2013
    8
    0
    0
    emmen
    Hoi allemaal,

Heb me vanavond net aangemeld, omdat er eigenlijk weinig mensen in mijn omgeving weten wat het is en ik er daarom ook niet zo heel erg veel over kan praten.

In oktober begin ik ook met iui. Wel spannend allemaal en een dubbel gevoel maar hoop dat het na ruim drie jaar toch een keer gaat lukken.
    Laat het eerst allemaal maar over mij heen komen, eerst maar wachten tot ik onge word.

Carola

13. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Welkom, Carola! Wat vervelend dat je niet kan praten met mensen in je omgeving. Ze begrijpen het vaak gewoon echt niet, hè?
    Gelukkig kun je hier volledig je ei kwijt!

Aangezien jullie al zo lang bezig, is er zeker niets uit jullie onderzoeken komen? Of ben ik dan te kort door de bocht..

14. crooltje

crooltje Lid

22 sep 2013
    8
    0
    0
    emmen
    @Aster14,

Er is inderdaad niets uit alle onderzoeken gekomen, aan de ene kant goed natuurlijk aan de andere kant ook best frustrerend, dat het gewoon niet wil lukken.

Dan helpen de reacties van mensen die alles schijnbaar wel beter weten ook niet echt.

Maar we gaan er nu gewoon voor, hoop dat dit voor ons en voor jullie ook natuurlijk goed gaat uitpakken :)...

Las dat jullie dinsdag een gesprek hebben? Die prikken vind ik ook wel spannend trouwens, maar krijg gelukkig wel de prikpen, dat moet meevallen had ik begrepen. (hoop ik)

Succes morgen!

15. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Ah, zie je. Mijn intuïtie laat me in ieder geval nog niet in de steek!
    Inderdaad dubbel als er niets uit komt. Kan me je frustratie goed voorstellen. Ik was destijds blij dat mijn 3 maanden overtijd een naam kreeg..

Maar, dan heeft IUI ook wel goede kansen voor jullie of niet? Heb je ook een HSG en een samenlevingstest gehad? Ik beide nog niet..

16. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    En ja, morgen de intake! Ben benieuwd... Vet spannend, hahaha! Vooral omdat ik echt niet weet wat ik kan verwachten.

17. crooltje

crooltje Lid

22 sep 2013
    8
    0
    0
    emmen
    HSG heb ik wel gehad, samenlevingstest niet. Weet eerlijk gezegd niet waarom ik die niet gehad heb.

Mijn intake over iui ging een beetje raar. Hadden vorig jaar besloten om nog een jaar te proberen, aangezien we 30% kans hadden om binnen een jaar zwanger te worden. na dat jaar zou ik een afspraak maken over eventuele verdere stappen, dit bleek meteen mijn intake voor iui. De eerstvolgende keer dat ik ongi ben, moet ik het zhs bellen voor een afspraak en start ik na drie dagen met met puregon op 75 eenheden. De prikinstructie krijg ik dan ook meteen. Verder heb ik allerlei info gehad over wat iui precies, over de zwangerschapskansen enz.

drie maanden overtijd is trouwens erg vervelend, dat heb ik ook gehad. (heeft me ook best wat testen gekost) haha kon het niet laten om toch steeds te testen, aangezien een nicht van mij na drie maand pas positief testte bij zwangerschap van een tweeling.? Gelukkig is dit het afgelopen jaar voor mij wel beter gegaan, ben iets meer regelmatig met mijn cyclus
    Pcos lijkt me trouwens ook geen pretje, maar kan me voorstellen dat het fijn is, dat dat overtijd zijn wel een naam heeft gekregen.

Zoals ik begrepen heb, hebben wij 30 procent kans op zwangerschap met iui. Weet niet wat ik daar van moet denken, aangezien ons vorig jaar verteld is dat we 30 procent kans hadden op zwangerschap door natuurlijke manier. Aangezien dat ook niet gelukt is? Maar heb wel iets meer positief gevoel hierover, omdat we nu meer zeker zijn over de eisprong.

haha, dat gevoel voor de intake ken ik en daarna was ik ook nog helemaal hyper :D, kwam ook omdat ik dit nog niet had verwacht.

Komt vast goed morgen ;)

18. Gwendela

Gwendela Lid

13 mei 2013
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    #crooltje, 30%? Ik snap er niks van.. ik dacht 10 procent. Net zoveel kans als bij mensen waarbij alles in orde is.
    Wij hadden net een afspraak bij de gynaecoloog. Die zei 20%. Klopt toch niet? Je hebt 1 op de 10 kans, dus kans dat je zwanger wordt is in weze vrij klein van 6 behandelingen. Máár, ik geloof er wel in! Kan ook zomaar raak zijn..
    net een echo gehad. Ik had al een mooi eitje en er was verder niets van obstakels te zien. Over 4 á 5 dagen springt het, heb een vrij regelmatige cyclus dus dat klopt. 2 of 3 oktober moet ik even bloed laten afnemen voor wat onderzoeken; bloedgroep bepaling, progesteron, chlamydia en nog wat. Daarna de derde dag van mijn cyclus nog een keer voor een echo. Als alles goed is mogen we die maand beginnen met iui. (Oktober dus) ben erg benieuwd. Ook bespreken we dan de 3e dag de uitslagen, en of ik aan hormoon moet. Weet alleen even niet meer precies waarom ik de derde dag van mijn cyclus voor nog een echo moet? Ivm hormoon? Of ik las ook ergens dat dat de dag is dat je aan hormoon zou moeten beginnen.. ??..
    Ben heel benieuwd! Allemaal vlot gegaan. Heb dus niet hele intakes gehad enz. Wel uitleg hoor, maar dat was meteen de eerste afspraak een beetje.
    Groetjes Gwendela

19. Niandra

Niandra Actief lid

19 sep 2013
    311
    1
    16
    Hoi,
    @Gwendela en Crooltje: ik dacht ook 10 procent. Bij ons is er ook geen oorzaak gevonden, heb een regelmatige cyclus en een goede eisprong en mijn man's zaad is ook in orde. Ze zeiden dat de kans dat we op de natuurlijke manier zwanger raken groter is dan met IUI, daarom moesten wij het eerst nog een half jaar proberen. Dat half jaar is nu (eindelijk) voorbij en deze ronde ben ik gestart met Clomid. Overmorgen de eerste echo om te kijken hoe de eitjes groeien, en als er 1 of 2 groot genoeg zijn krijg ik een spuit Pregnyl om de eisprong op te wekken. En anderhalve dag daarna krijgen we onze eerste IUI.

Ik heb wel het HSG onderzoek gehad, maar ook geen samenlevingstest. Die doen ze bij ons in het ziekenhuis niet omdat ze het niet nuttig vinden (het maakt immers niks uit voor de behandeling zeggen ze). Vind het zelf wel jammer, want misschien blijkt uit die test wel dat de zuurgraad niet goed is ofzo, en dan weten we tenminste wat de oorzaak is.

@Gwendela, op dag 3 moet je inderdaad beginnen met hormonen. Ik moest zelf op die dag nog een echo omdat ze eerst moeten kijken of er geen cystes zijn. Spannend!

20. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Nou, de intake is geweest! Ze heeft uitgelegd hoe IUI in z'n werk gaat en hoe we dus de komende tijd zitten.
    We gaan nu eerst twee keer IUI doen. Belangrijk daarbij is het aantal zaadcellen ná bewerking, dat moeten er meer dan 2 miljoen zijn bij ons.
    Is het twee keer meer dan 2 miljoen, krijg ik aan het begin van de derde IUI een HSG of TVE.
    Is het twee keer minder dan 2 miljoen, gaan we direct verder naar IVF/ICSI.

Morgen prikinstructie voor Puregon en Pregnyl. We gaan echt beginnen, pffff! Spannend..

Over eventuele kansen is bij ons niet gesproken overigens. Willen we ook niet weten eigenlijk.. De kans is sowieso groter dan nu!

Deel Deze Pagina