Heej meiden, Wij hebben gisteren een afspraak met de gyn gehad. We gaan meteen deze cyclus aan de gang voor Iui in eigen cyclus. (Komt door onze historie) we gaan nu 3x proberen lukt het niet dan Iui met chlomid (2 jaar geleden ook gehad) destijds bij Iui 6 zwanger geworden van een tweeling. Met 32 weken opgenomen in het ziekenhuis en precies met 34 weken bevallen (vanwege hellp) van een prachtige gezonde tweeling. Helaas hebben mijn kindjes een bacterie opgelopen en hebben wij na 12 dagen afscheid moeten nemen van een van de twee. Dat is ook de rede dat we nu starten in eigen cyclus omdat we liever een tweeling willen vermijden (begrijp me goed, zou welkom zijn, maar misschien te moeilijk)
@ Gwendela en Niandra, 30% was over de zes iui behandelingen in totaal, dat had ik van mijn gyn begrepen. Sorry voor de verwarring trouwens, was niet helemaal duidelijk vorige keer. Zelf had ik idd ook 10% gelezen. maar begrijp er nu helemaal niets meer van, ga bij de prikinstructie gewoon weer vragen. Maar misschien is helemaal niet weten, wel net zo handig Maar we laten het maar gewoon op ons afkomen, zijn er wel van bewust dat het geen grote kans is. Daar ga ik maar van uit, dan kan het ook niet tegenvallen. Nou ja, tegenvallen doet het altijd wel, maar dan niet zo erg. (hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel, weet niet hoe ik het nu moet uitleggen) @ ongeduldje, wij starten ook in eigen cyclus, wel onder andere omstandigheden. Kan me voor het gevoel wel voorstellen dat jullie een tweeling liever vermijden. Heb er ook eerlijk gezegd geen woorden voor. Heb het zelf nooit meegemaakt, maar sowieso lijkt me een kind verliezen heel erg moeilijk. laat staan met alle omstandigheden er omheen. Jeetje ,echt niet niks!
Ja ik dacht al! Maarja kansberekening is eigenlijk ook niet echt eerlijk. Mijn zus was de eerste keer in 1 keer zwanger. En toen ze voor de tweede probeerde lukte dit niet. Blijkt haar man erg weinig goed zaad te hebben en was nummer 1 een soort van wonder. Ik bedoel maar, het kan zomaar raak zijn!
Ongeduldje31, wat een heftig verhaal zeg! Kan me inderdaad voorstellen dat jullie deze keuze maken! Mogen jullie nu direct starten met iui aangezien je bij je vorige zwangerschap ook iui hebt gehad? Of begint het traject dan weer opnieuw? Ik heb vandaag de 'intake' voor de iui gehad. Mijn arts geeft aan dat van de stellen die 6 iui pogingen hebben ondergaan, zo'n 30 tot 40 % zwanger is. Wij mogen de eerst volgende cyclus beginnen, ik zal puregon moeten gaan spuiten om mijn cyclus te regelen en ze willen de kansen 'vergoten' door 2a3 eitjes te laten rijpen. Dan pregnyl en inseminatie...wel spannend, maar ben ook heel blij fat we weer een stap vooruit kunnen. Hoe is het met de andere meiden hier?
Hoi, Ik haak hier ook graag aan, Ik verwacht zelf ook in oktober weer te starten met IUI. Wij hebben nu een 9 maanden oude dochter door IUI (7 cycli opgestart, 6 inseminaties, wv 4 met voldoende goede spermacellen om het uberhaupt een kans van slagen te geven). Ik had echt de hoop opgegeven dat IUI nog iets zou brengen voor ons, maar dat was dus duidelijk onterecht. Ik zag wat verwarring over kansen enzo. Ik denk dat het goed is om uit elkaar te houden wat de kans is per keer of de kans is in totaal dus na 6 pogingen. Bij ons in het ziekenhuis hadden ze het over 50% zwanger na alle pogingen samen. Het verschilt hoeveel kans je maakt op een succesvolle poging per stel, en is afhankelijk van onder andere de hoeveelheid goed beweeglijke spermacellen. zie Resultaten IUI-behandelingen Tilburg - Fertiliteit.info Vond ik zelf een handige website. Ik verwacht nu a.s. vrijdag mijn ongi (of niet, maar ja die kans is vrijwel nihil) en dan weer naar het ziekenhuis. Ik hoop dat ik direct in oktober weer IUI kan starten... @ ongeduldje, wat een heftig verhaal, vreselijk dat je van je kindje afscheid hebt moeten nemen. Heel zwaar, en dan ook nog tegelijkertijd met je andere kindje bezig zijn. Ik kan me niet voorstellen hoe dat moet zijn geweest.
Wij mogen meteen beginnen met Iui zonder verdere vragen/onderzoeken ik weet eerlijk gezegd niet of dat standaard is bij een eerste Iui succes of dat het aan ons verhaal ligt.. Denk een combinatie van beide.. Ik had ook niet verwacht dat Iui iets voor ons zou zijn (bij ons was geen oorzaak gevonden waarom het niet zou kunnen lukken) maar laatste keer dus succes. Ik reageer wel heel heftig op chlomid dus ben stiekum wel een beetje blij dat we nu eerst zonder proberen ( ik had eerlijk gezegd gehoopt dat t zonder mmm zou lukken) maar goed we gaan er gewoon vol voor ik gun mijn kleine echt een brusje... Dank voor jullie reacties. Het is idd een zwarte periode geweest (roze wolk wat is dat) en nu is het nog steeds moeilijk.. Maar stapje voor stapje met heel veel lieve mensen om ons heen komen we er! Nu vol goede moed naar de volgende zwangerschap! Samen met jullie!
*Breekt even in* Meiden, ik was wat aan het lezen en surfen over ZP en kwam bij jullie topic uit en wil jullie een hart onder de riem steken. Ik heb zelf PCOS, had cyclussen tussen de 40 en 88 dagen en moest eerst afvallen, manlief is helemaal goedgekeurd. Na het afvallen Clomid 50 geslikt voor 6 rondes, wel steeds eisprong en nette cyclus maar geen zwangerschap. Daarna besloten met een onderzoek mee te gaan doen (wat de beste behandeling is na 6 onsuccesvolle rondes Clomid) en daarbij Clomid met IUI mogen doen (waren 4 groepen waarin je via loting terecht kon komen). Heb eerst een HSG gehad (alles prima), IUI behandeling gehad en zwanger geraakt met de eerste IUI-poging. Ons wondertje uit de MMM ligt nu boven in bed te slapen Wat ik wil zeggen: Geef de moed niet op meiden, ook als je lang bezig bent (wij bijna 2 jaar vanaf de pilstop waarvan ruim 1 jaar in de MMM voordat ik zwanger werd) en niks lijkt te werken kan het echt! Succes allemaal met de IUI en hopelijk snel voor jullie allemaal een zwangerschap *Breekt weer uit*
@ongeduldje: jee wat heftig, begrijp goed dat je het eerst graag met je eigen cyclus wil proberen... Hier heb ik vandaag mijn eerste fm meting gehad. Maar helaas, ik reageer blijkbaar nogal heftig op 50 mg Clomid want er waren 6 eitjes aan het groeien. Allemaal tussen de 12 en 14 mm. En verder waren er nog wat kleintjes maar dat maakt niet uit verder. Morgen moet ik terug om te kijken of ze allemaal verder groeien of niet, maar de kans is groot dat er te veel verder gaan groeien. En dan moet de poging dus worden afgebroken. Begrijp nu ook waarom ik zo'n buikpijn heb de laatste dagen. Goh, had niet verwacht dat de 50 mg Clomid zo veel zou doen.
@Niandra: Wow!! Dat is veel! Hopelijk groeien ze niet allemaal door dan!! @Mira: Dat is een opsteker!! Hopelijk hebben we allemaal dat geluk.. @Ongeduld: Heftig verhaal, meis! Je zit met zulke dubbele gevoelens dan, dat kunnen wij ons niet eens voorstellen! @Lac: Welkom! En wat fijn dat jullie al door IUI een mooie dochter hebben gekregen! @Ikbenhet: Ah, dan heb jij hetzelfde als ik! Ik gebruik straks ook Puregon en Pregnyl. Intake viel best mee, toch? Krijg je ook nog prikles of hoeft dat niet meer omdat je eerder Ovitrelle/Pregnyl gespoten hebt. Kansen liggen overigens nog best hoog! Ik verwacht dat ze bij mij lager liggen, omdat mijn man ook verminderd vruchtbaar is.. @All: In welk ziekenhuis lopen jullie eigenlijk? Mijn man en ik lopen in het Antonius Ziekenhuis in Utrecht/Nieuwegein. @Hier: Gisteren prikinstructie gehad. Viel best mee! Er zit alleen wel een beurs/rood/blauw plekje op mijn buik nu. En ik heb niet eens met hormonen gespoten, omdat ik natuurlijk nog altijd zwanger kan zijn. Is het handig om even een lijstje te maken van alles dames? Voor NOD's, afspraken, medicijnen, enz. Wie is daar goed in? Liefs!
Aster14...intake viel inderdaad mee..ook nog even de uitslag van de TVE van vorige week besproken, aangezien ze niet hebben kunnen 'bewijzen' dat m'n linker eileider open is gaan ze zich richten op een eisprong aan mijn rechter kant. Prikles heb ik inderdaad al eerder gehad. Ze heeft me alleen de 'pen' van puregon even laten zien. En wat toevallig...ik loop ook in het ziekenhuis in Nieuwegein/ Utrecht! Wellicht hebben we elkaar wel eens gezien haha! Ik hoop dat we binnenkort allemaal goed nieuws kunnen brengen...
Goedemorgen, Graag zou ik ook met jullie mee willen kletsen. Ik ben Marloes, 27 jaar (nog precies een maand) en mijn vriend en ik proberen nu al 2 jaar om zwanger te worden. Na een jaar zelf proberen zijn we naar de huisarts gegaan voor een doorverwijzing naar het ziekenhuis. Daar hebben ze alles getest en heb ik een laparoscopie gehad. Er is niets gevonden; alles werkt zoals het hoort. Na de operatie zijn we voor een half jaar naar huis gestuurd en sinds juli zijn we bezig met IUI. De eerste drie rondes met Clomid en Pregnyl hebben we onsuccesvol afgerond en we zijn sinds maandag begonnen met Gonal-f. Daarnaast ben ik ook gestart met acupunctuur (een mens probeert wat...) in combinatie met Chinese kruiden. Zelf slik ik ook nog tarwekiemolie capsules voor een goed baarmoederslijm. Baat het niet dan schaadt het niet! Nu alleen nog een keer resultaat zien...
Welkom Marloes85, Je hebt dus ook al een traject achter de rug. Hoe heb je de IUI's tot nu toe ervaren? Moest je vaak voor controle naar het ZH? Als ik het goed begrijp zijn jullie dus nu voor de eerste keer bezig met gonal-f voor een volgende IUI? Succes!! Ik zal duimen...
We zijn nu bezig met de 4de IUI. Dit is de eerste keer met Gonal-f. De eerste drie keer waren met Clomid. De Clomid vond ik erg meevallen. Ik werd er zelfs liever van. Van de Pregnyl daar in tegen werd ik echt een hormonster... Nu kan dat ook met het wachten te maken hebben. De twee wachtweken vind ik echt slopend. Je wordt echt door hoop en verdriet uit elkaar getrokken. Je voelt van alles en het kan ook echt van alles zijn. En aangezien ik nog nooit zwanger ben geweest, weet ik ook niet hoe het zal voelen. De inseminatie zelf vind ik geen probleem. Net als de echo's. Hoe vaker ik naar binnen mag kijken hoe beter. Met Clomid begon ik op dag 3 met slikken van de pil en ging ik door tot dag 7 (dus 5 dagen slikken). Met Gonal-f begin je ook op dag 3 alleen dan spuiten en ga je door tot de dag van inseminatie. Ik heb echt angst voor naalden, dus de Pregnyl laat ik al in het ziekenhuis spuiten en de Gonal-f zet mijn vriend. Ik voel het wel en gister deed het echt zeer, maar ik denk dat ik rechts gewoon gevoeliger ben (je moet de ene dag rechts en de andere dag links sluiten; om en om dus).
Owh, ik slik trouwens tarwekiemolie capsules omdat de eerste ronde IUI het baarmoederslijm erg traag op gang kwam. Tweede ronde ben ik met de capsules begonnen en sindsdien is het slijm elke keer perfect.
@Marloes85; ik doe er ook acupunctuur bij met Chinese kruidenmedicijn. Misschien zitten we bij dezelfde man?