In oktober starten met iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ikbenhet, 9 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ik zit bij Paul Groenewegen en het medicijn is in de vorm van druppels van allerlei vruchten en kruiden (onuitspreekbare naam).

Moxa stok heb ik niet.

Merk jij tijdens de acupunctuur ook een warm/electrisch veld van navel tot voeten

2. Nee, ik voel dan alleen van alles in mijn buik.
    Hoe lang doe jij het al? Dit is mijn tweede maand.

3. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Maandag fm meting.. Ben benieuwd na 2 jaar weer de mmm in.. Vorige keer werd ik niet echt vriendelijk van chlomid.. Maar manlief altijd heel lief zeggen dat t wel meeviel haha.. Ik slikte ook van dag 3 tot 7 en dan na fm meting meestal op dag 10 of 11 pregnyl die zette ik zelf. In het begin spannend maar eigenlijk viel dat reuze mee! Gelukkig nu eerste 3x alleen pregnyl fingers crossed dat t lukt.. Behandeling zie ik niet tegen op, dat valt echt wel zo mee, alleen die verdomde wachtweken pff die zijn killing! Een lijstje zou idd wel makkelijk zijn.. Maar ik ben daar niet zo goed in ben ik bang.. Hoe is bij jullie de beschikbaarheid van pregnyl hoor dat er flink tekort is?

4. Spannend Ongeduldje! Hopelijk is de Pregnyl genoeg.

Met de Pregnyl heb ik nog geen problemen gehad qua levering. Wel met de Gonal-f...

5. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    @Marloes; komende ronde wordt m'n 3e ronde met acupunctuur.
    Laten we hopen dat het werkt!

6. Ik hoop het ook zo! Het wordt tijd dat onze nestjes warm genoeg worden.

7. Gwendela

Gwendela Lid

13 mei 2013
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees zoveel over acupunctuur, dat ik net ook zo'n bedrijfje een mail heb gestuurd. Haha! Jullie maken me enthousiast :). Als mijn bloed uitslag goed is, kunnen wij de volgende maand beginnen met IUI. Dat zou aan het einde van de maand zijn. De vraag gesteld of ik nog terecht kon, en of het op zo'n korte termijn nog zin heeft. Kom er ook echt nu pas mee.. haha. Beetje impulsief :D Zou het graag willen proberen. Groetjes allemaal!

8. Zo is het bij mij ook gegaan Gwendela.
    De eerste IUI mislukte en toen heb ik een mail gestuurd. Direct een reactie terug en een week later het intakegesprek en een behandeling.
    Omdat wij al zo ver zijn hebben wij een moxa stok meegekregen om sneller de nier kwaliteit te verbeteren en de baarmoeder te warmen.

Afgelopen zaterdag werd ik weer ongesteld en afgelopen dinsdag heb ik weer een behandeling gehad en de kruiden mee gekregen. Hopelijk is dit het zetje wat mijn lijf nodig heeft.

Iedereen: Hoe zit het trouwens bij jullie in de familie? Raakte je moeder en of zus makkelijk zwanger? Bij mijn moeder en zus duurde het ook heel lang. De acupuncturist vertelde ook dat je bij geboorte nierenergie meekrijgt van je moeder en van je vader. Zelf maak je nog een beetje aan tijdens je leven, maar het grootste deel krijg je dus. En als die energie te laag is, is het lastig zwanger worden.

9. Gwendela

Gwendela Lid

13 mei 2013
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn moeder was drie keer in 1 keer zwanger, dus op het begin hoopte ik ook op zoiets. Blijkt aan m'n vriend te liggen.. dus ander verhaal. Mijn zus de eerste keer ook in 1 keer. Mijn schoonfamilie de eerste keer in 1 keer, de tweede keer na drie pogingen. Weten we toevallig. Zij weten allemaal niet van ons. Bij mij weten een paar vriendinnen het, en wij hebben het samen verteld aan twee goede vrienden van ons nog. Verder niemand. We hebben niet zon zin in elke maand de vraag en dergelijk. Als het zover is vertellen we natuurlijk wel het verhaal, maar anders is het nu al een jaar elke keer de 'teleurstelling' vertellen, plus de medische bedoeling. Dat zou dan zovaak het gesprek zijn bij iedereen weer opnieuw vertellen hoe het ondertussen zit. Hebben genoeg aan elkaar en de paar goede vrienden die het weten. Als het raak zou zijn, is het ook echt nog verrassingsnieuws! :D ach, ieder zn behoeftes en manieren he

10. Bij mij weet mijn familie het. Dat wil zeggen mijn ouders, zus en twee broers.
    Dit vind ik erg prettig, omdat ik nu niet hoef uit te leggen waarom ik afentoe verdrietig ben en anders dan normaal (door de hormonen). Zo gaan we met de herfstvakantie met zijn allen naar CenterParcs en dat zou toch wel vreemde taferelen opleveringen aangezien ik spuit (en een van de eerste dagen mijn NOD heb...).

11. Vanochtend mijn spuit bij mijn zus gebracht. Mijn vriend is vanavond pas laat thuis ivm een bedrijfsuitje en ik durf echt niet zelf te prikken. Mijn zus is verpleegkundige geweest, dus die zet hem vanavond even.

12. Gwendela

Gwendela Lid

13 mei 2013
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja marloes, vrij logisch! Toch vreemd als je ineens spuiten zet en niemand zou het begrijpen. haha. En fijn dat hij dat kan doen.

13. Wanneer krijg je de uitslag van je bloedonderzoek Gwendela?

14. Gwendela

Gwendela Lid

13 mei 2013
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    De tweede van oktober, dat is dan paar dagen na mn eisprong moet ik bloed af laten nemen. De derde dag van mn cyclus, rond de 14/15e moet ik een afspraak maken voor nog een echo waar alles meteen wordt besproken. Bloeduitslag, echo en eventueel hormonen.

15. Ik weet nog dat ik het allemaal heel spannend vond. Er gebeurde opeens zoveel.
    Heb je de bloedafname op CD3 ook al gehad? Anders zullen ze dat de 14de/15de ook wel doen.

16. Gwendela

Gwendela Lid

13 mei 2013
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    #96 Gwendela, 27 sep 2013
    Laatst bewerkt: 27 sep 2013
    Oh geen idee wat dat is.. niks over gezegd. Het is voor chlamydia, progesteron, bloedgroep en rubella igg(immunisatie)...wat is cd3??

17. Cyclusdag 3.
    Dan kijken ze of je een eisprong hebt gehad. Dat kunnen ze dan aan je bloed zien.

18. Gwendela

Gwendela Lid

13 mei 2013
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oooooh haha dat klinkt best logisch.. zou kunnen weet het niet zeker. Ik denk datt de dat de 2e doen, progesteron gehalte kijken ze dan omdat die dan hoog moet zijn na mn eisprong.

19. Fionaaa

Fionaaa Bekend lid

10 jul 2012
    554
    0
    16
    Sinds 9 december 2011 gestopt met de prikpil
    zo er was weer veel bij de lezen :)
    ik heb vanmorgen mijn laatste pilletje primolut genomen dus ik hoop dat ik snel ongi gaat worden en kan beginnen met prikken.

bij ons is de pregnyl nog goed te verkrijgen, ik hoor niets over een te kort.
    wij zitten in den helder in het ziekenhuis

mijn zus was van de eerste binnen 7 maanden zwanger en nu binnen 3 maanden dus niet zo lang. van mijn moeder weet ik het eigelijk niet.
    mijn ouders, zus en een aantal vriendinnen weten waar we mee bezig zijn. Ik merk dat ik daar steeds makkelijker in word om het te vertellen. want ik vind het heel fijn het te kunnen delen met hun, als ik me minder voel ed.

20. Misschien hebben wij elkaar dan wel eens gezien in de wachtkamer, want ik loop ook bij het ziekenhuis in Den Helder. :)

Deel Deze Pagina