Hoi dames, Mijn vriend en ik hebben de eerste onderzoeken gehad, hieruit is niets gekomen en alles is goed Deze cyclus volgen ze in het ziekenhuis. Vandaag een uitgangsecho gehad (zag er netjes uit) en ik mag volgende week weer voor nog een echo. Mochten ze niets raars vinden, moeten wij het nog een jaar zelf proberen! Hier ga ik dus niet mee akkoord want wij hebben zelf al te lang geprobeerd, maar goed. Mijn vraag is, bij wie waren de 'standaard' onderzoeken allemaal goed? En zijn jullie uiteindelijk zwanger geworden of in welk traject zitten jullie nu? Of zijn er in het verdere proces misschien wel 'afwijkingen' oid gevonden? Liefs.
Hoi Sita, bij ons was in eerste instantie ook alles ok. Het zaadonderzoek was eerst 18 miljoen waarvan 80% bewegelijk. Ik had door echo onderzoek en een bloedonderzoek een bewezen eisprong. Toen dat ook allemaal goed was heb ik een HSG gehad (ze kijken dan of je eileiders open zijn) Omdat dit onderzoek ook goed was moesten we het weer een half jaar zelf proberen en toen mochten we met IUI starten. Toen bleek dat het zaadkwaliteit toch zeer matig was. En dan ben je weer 2 jaar verder. Mijn eigen cyclus was heel regelmatig. Volgens de gyn moeten ze een protocol aanhouden. Het is heel frustrerend. Aan de ene kant ben je blij dat er eigenlijk niks gevonden wordt, maar aan de andere kant voel je je zo machteloos omdat het niet lukt! Sterkte
Hier ook de stempel 'onverklaarbaar verminderd vruchtbaar' . Wij zijn na 17 maanden proberen in februari 2011 naar de gyn gestapt en alle onderzoeken waren goed. We mochten pas in september 2011 terug komen en beginnen aan IUI omdat we gezien onze leeftijd en de goede resultaten van de onderzoeken nog 50% kans hadden om zelf zwanger te raken en de kansen van IUI lagen lager. Uiteindelijk in oktobee 2011 de eerste IUI gehad die gelijk raak bleek te zijn!!! Helaas werd dit na 5w4d een BBZ en ben ik geopereerd. Daarna nog 5x IUI gehad zonder succes en in september 2012 begonnen met de eerste IVF poging. Tot 2x toe is deze afgebroken (eerste keer overstimulatie en 2de keer maar 1 ei en dat werd een escape IUI). De 3de poging voor IVF 1 ging ei delijk goed en heb in april de eerste punctie gehad waarbij ze 11 eicellen vonden. Hiervan waren er 6 bevrucht en 1 werd teruggeplaatst, de andere 5 zitten in de vriezer! Aan de bevruchting ligt/lag het dus niet. De eerste tp is direct gelukt en zie mijn banner Persoonlijk denk ik dus dat het altijd aan de i nestelling heeft gelegen en dat het daarom nooit gelukt is en bij IVF plaatsen ze het embryo al ín je baarmoederslijmvlies. Mag ik vragen hoelang jullie het al proberen aangezien ze jullie waarschijnlijk nog een jaar zelf willen laten proberen??
Wow, een jaar is lang he... Hoe lang zijn jullie tot nu toe 'bezig'? Hier na 9/10 maanden naar de gyn, eerst alle standaard onderzoeken (bloed, echo, zaadonderzoek) waarbij niks gevonden is. Boodschap: een jaar wachten.... Na een half jaar ongeveer zijn we teruggegaan met de boodschap dat we eigenlijk niet nog langer wilden wachten. Keuze gehad tussen IUI, laparoscopie en HSG, zelf keuze gemaakt voor laparoscopie. Ook daar niks gevonden. Uiteindelijk een paar maanden na de laparoscopie nog niks, aangegeven dat we met IUI wilden starten. 1x IUI gehad met 5x 50mg Chlomid, en meteen raak Uiteindelijk bijna 2 jaar geduurd dus, maar wel deels eigen keus om nog even IUI uit te stellen... Als ik jou was, zou ik aangevend dat je graag door wil naar de volgende stap (IUI?) en als ze daar niet mee accoord gaan kun je altijd nog een ander ziekenhuis opzoeken, de protocollen zijn overal weer anders...
Volgens mij als ik zeg zie onderschrift dan lees je genoeg 1e zwangerschap dmv 6e IUI (2000) Daarna 9x IUI zonder resultaat. Toen IVF poging 1 raak (2003) Daarna weer 2x IVF (2004 en 2009) en ook eerste keer raak. Nu in de wachtweken voor onze enige cryo tp. Bij ons waren alle standaard onderzoeken goed maar ook de uitgebreide waren goed (chromosomentest kijkoperatie etc). Label : "onbegrepen onvruchtbaar".
Hey! Hier ook alle onderzoeken in orde. Man is pro forma getest want na mijn pilstop werd ik niet ongesteld dus daar is "iets" en dat is de reden dat het niet lukte. Ze hebben geen idee waarom ik geen cyclus heb (geen vervroegde overgang etc.) maar aangezien we het dus zelf niet KUNNEN proberen (zonder cyclus) mochten we meteen het traject in. Clomid, Puregon en nu menopur. Tot nu toe geen succes . Hopelijk komt er snel verandering in jullie situatie! Ze hebben helaas die regels (wachten en proberen) aangezien de poli altijd druk is en er veel ernstige gevallen zijn..
Hier ook geen duidelijke reden. Man's zaad is niet mega goed, maar zou toch goed genoeg moeten zijn. Bij mij is alles goed bevonden, hoewel ik wel medicijnen slik voor schildklier en immuunproblemen (maar die had ik bij mn dochter ook al en toen werd ik er ook zwanger mee). Ik ben er bij ons echt van overtuigd dat er nog wel meer is dat ze gewoon niet hebben kunnen opsporen met hun standaard onderzoekjes, aangezien we met alle pogingen voor mn dochter erbij al zeker 60 cycli op de juiste tijden hebben gesexed en allemaal zonder succes.
Hier ook alle onderzoeken goed, Na bijna een jaar proberen naar de huisarts gestapt.. Omdat alles goed leek moesten we toen maar blijven oefenen.. Na wat moppert toch afspraak bij de gyn gekregen, alle onderzoeken goed, (inmiddels zaten we op 1.5 jaar) nog een half jaar proberen..zucht Toen aan Iui begonnen. Iui 6 chlomid en pregnyl was raak!
Zie mijn onderschrift. Ik Ben nu in de IVF molen, nooit een oorzaak gevonden, alles goed, half jaar gewacht op laparoscopie, toen 6 keer iui en nu dus eindelijk dit... Het is niet meer onverklaard! Ik hoop dat het bij jullie iets anders is en dat je snel zwanger bent!
Hier ook alle onderzoeken goed, alleen bij hsg niet bewezen dat 1 eileider open was. Daarna ook een half jaar zelf weer proberen. Vervolgens 10 iui zonder resultaat. Ben nu bezig met de 7e ivf poging. Ondertussen is er na de 3e ivf een kleine verkleving gevonden en tijdens de 5e ivf een endometriose cyste aangeprikt. Het blijkt dus na een aantal ivf pogingen dat ik endometriose heb (verder geen behandeling voor gehad omdat ik toch al in het ivf proces zit).
Wij zijn na anderhalf jaar naar de huisarts gestapt. Uiteindelijk na twee jaar dus het ziekenhuis met onderzoeken, laparoscopie gehad en niets gevonden. We mochten gelijk door (was immers al ruim 2 jaar na stoppen met de pil) 4x IUI gedaan en daaruit bleek dat zaadkwaliteit slecht is dus onverklaarbaar is het nu niet meer. Volgende week ga ik beginnen met de icsi spuiten.
Hier een beetje hetzelfde verhaal. Na een jaar naar de dokter gegaan, en in het half jaar daarna zijn alle onderzoeken gedaan (duurde nogal lang vanwege wachtlijst gyn). Alles bleek in orde en wij mochten terugkomen als wij in totaal 2 jaar aan het proberen waren. Wij voelden ons toen echt verslagen, in de steek gelaten... maar er zat niks anders op. Nu ben ik eindelijk begonnen met mijn eerste IUI, maar die is afgebroken vanwege teveel grote eitjes door de hormonen die ik heb gekregen. Dus volgende maand misschien de eerste echte poging.
Schorpioen79 ; Het is heel frustrerend. Aan de ene kant ben je blij dat er eigenlijk niks gevonden wordt, maar aan de andere kant voel je je zo machteloos omdat het niet lukt! Precies wat je zegt! Ik vind dat protocol zo vervelend.. ieder stel is toch anders? pff. Je hebt 29 september tp gehad zie ik, en? Justme1985 ; Wat een verhaal zeg. Waarom denk je dat het aan de innesteling ligt? Ik denk dat bij mij namelijk ook.. Daarbij ben ik draagster van een translocatie en dat helpt ook niet mee. Gefeliciteerd nog haha Eki, wauw toch vrij snel allemaal, en mooi dat ze gewoon akkoord zijn gegaan! Wij zijn in totaal zelf al zeker twee en half jaar bezig, veel te lang natuurlijk. Dus ik vind niet dat ze kunnen zeggen ga het zelf nog maar een jaar proberen. Zoals hierboven staat ben ik draagster van een translocatie en heb ik recht op IVF -PGD. Gefeliciteerd met jullie kleine RogiJuli, wat een onderschrift! Pfoe Ik vind dat zo raar ''onbegrepen verminderd vruchtbaar'' , bah IVF doet zijn werk bij jullie iig Nephthys, Jeetje, raar dat ze geen oorzaak kunnen vinden! Hoop dat ook jullie snel succes zullen hebben! Nana33 ; Oh Vervelend bah. Word je nog verder onderzocht? Of ga je nog door met IUI? Ongeduldje31 ; Je moet er gewoon zelf achteraan anders zouden ze je zo lang mogelijk zelf laten proberen Ik zie dat je nu bezig bent met IUI in je eigen cyclus, spannend ik hoop snel raak voor je Doortje81 ; Wauw, eerst onbegrepen en nu dit Ik snap het niet, de zaadjes komen niet bij/door het eitje? Dat heb ik nog nooit gehoord. Met het zaad van je man is verder alles goed? Linda18 ; Dat ze dat niet eerder gevonden hebben! Ook al lang bezig zeg 7e IVF poging alweer, wauw. Hoop snel raak voor jullie! Ivy1979 ; Hebben jullie niet van te voren de zaadtest gehad dan? Of bleek het daaruit wel goed te zijn? Mooi dat jullie toch door mochten met IUI. Niandra ; Duurt lang he? Spannend volgende ronde, ik ben benieuwd. Ik hoop snel raak voor jullie Hier dus zo'n twee en half jaar bezig zelf. Als deze cyclus alles goed blijkt en zij willen mij niet verder helpen dan gaan wij aan IVF -PGD beginnen. Ik ga niet nog langer wachten, en lukt niet spontaan dat heb ik nu wel opgegeven. Eergisteren eerste uitgangsecho en alles leek goed te zijn, ik moet volgende week zaterdag weer.
Sita belachelijk!!!!! dat ze jullie nog een jaar willen laten proberen terwijl de meesten stellen, bij onbegrepen infertiliteit, na 2 jaar geholpen worden omdat de slagingspercentages van zelf proberen lager liggen dan IUI, IVF en ICSI. Wat is een translocatie?? Houd dat in dat de kans groot is dat een kindje van jullie dan een bepaalde ziekte zal hebben?? Ik denk dat het bij ons aan de innesteling ligt omdat er van de 11 follikels 6 bevrucht waren (meer dan 50% dus en dat is al veel!) Van die 6 bevruchtingen is er 1 teruggeplaatst in mn bms en is gelijk blijven plakken . De andere 5 bevruchting waren zo goed van kwaliteit dat ze allemaal ingevroren zijn en ook dit is heel uitzonderlijk. Zoals het ons toen verteld werd, word er maar bij 1 op de 5 stellen embryo's ingevroren en bij ons dus alles. De enige andere keer dat ik zwanger was was het een goede zwangerschap maar op de verkeerde plaats, dat wondertje heeft zich door kunnen delen doordat het niet verder kwam dan mn eileider en daar dus bleef "plakken". Als dit zkh jullie niet verder wil helpen ga dan voor een 2nd opinion, ik vind het niet kunnen dat ze na 2,5 jaar niet verder willen helpen nog! Succes en sterkte want idd ondanks dat er niks gevonden is, wat heel mooi is, raak je onwijs teleurgesteld in jezelf en je lichaam Verlies de hoop niet en blijf positief (met de tijdelijke dipjes tussendoor ) en lucht regelmatig ff je hart.
Justme, is het niet logischer dat jouw eileiders het eitje niet goed leidden? Want blijkbaar lukt het innestelen ook gelukkig goed, of heb je veel vmk's gehad? Sita, het zaad van mijn man is wel wisselend, maar de laatste paar keer heel goed en bij deze IVF waren het 30 miljoen, zeer beweeglijke zaadjes. Ze missen misschien een stofje waardoor ze niet aan de eicel hechten of de eicel heeft een stofje wat ze op afstand houdt, dat weten we niet, maar als dit het enige probleem is, is ICSI dus de oplossing, hoop het zo! Ik hoop dat jij nel ook mag beginnen met behandelingen waarbij je idee kansen hebt, ik weer hoe frustrerend het is! Succes!
Dat is ook een mogelijkheid Doortje. Ik heb nooit (naar mijn weten) vmk-en gehad. Maarja omdat het aan de bevruchting niet ligt dacht ik dus aan de innestelling, misschien mn bms te stug waardoor een embryo er niet doorheen komt? En met de IVF zetten het embryo al ín het bms. Ik denk dat wij nooit zullen weten waardoor het komt, maar ben blij dat de medische wetenschap al zover is dat het voor ons toch mocht lukken op deze manier. Ik hoop dat ICSI voor jullie dé oplossing is!! Veel succes de komende poging
Justme18985 ; ja ik vind het ook belachelijk! Maar wij mogen -hoe dan ook- starten met PGD -IVF omdat ik dus die translocatie heb. Maar wij moeten dan naar limburg voor eicelselectie. Dus dan moeten wij overstappen... Translocatie - Wikipedia Hier vind je uitleg over wat een translocatie inhoud In het ziekenhuis vertelde zij mij dat onze kans om het aankomende jaar nog spontaan zwanger te worden groter is dan de kans met ivf oid want dat zou onze kans op dit moment alleen maar verkleinen?! Pff, wat een #$%&($#:x Wauw wat goed 5 ingevroren! Dat is idd erg veel! Jammer dat je er nu niet achter komt waar het aan ligt, maar gelukkig is jullie eerste IVF poging geslaagd Doortje81 ; Oh dat heb ik nog nooit gehoord Wel mooi dat ICSI nu misschien de oplossing is voor jullie! Ik hoop het voor jullie! thanks, ik hoop dat wij ook snel van start gaan
Hier ook onverklaard onvruchtbaar. Wel een chronische auto immuunziekte bij mij. Sinds 2009 zijn we bezig. Uiteindelijk 3x iui en 1 x ivf en 1 x cryo tp gehad. Allemaal mislukt. Nu ivf2. Als ik google dan zie ik dat de kansen bij onverkaarde infertiliteit & IVF klein zijn. Jammer dat de medische wetenschap nog niet alles kan oplossen.
Hier ook het label onbegrepen onvruchtbaar. Na een jaar zijn we naar de huisarts geweest die ons niet wilde doorsturen naar de gyn. Uiteindelijk een beetje gepushd en na een paar maanden alsnog doorgestuurd. In het ziekenhuis alle standaard onderzoeken gehad waar niks uit kwam. Ik heb toen zelf aangedrongen op een Laparoscopie, omdat ik het gevoel had dat er iets niet goed zat en wilde weten wat. Ook uit die operatie kwam niks raars. Gyn heeft ons toen naar huis gestuurd met de melding dat we nog maar een jaar moesten proberen. Zelfde als bij jou dus. Na een half jaar was ik hier helemaal klaar mee, waarom zou het in die 6 maanden opeens wel lukken als het al anderhalf jaar niet lukt? Dus weer naar het ziekenhuis en deze keer gesprek aangevraagd met een andere gyn. Deze was super begripvol en heeft ons meteen op IUI gezet. De dag na ons gesprek ben ik al begonnen met spuiten van Fostimon! Ondertussen twee IUI pogingen gehad en daarna vier maanden pauze. Toen we van de week terug gingen voor een gesprek om te kijken hoe verder kregen we te horen dat het zaad van vl niet goed was. Komen ze nu mee! Super raar, want er is altijd beweerd dat er niks aan de hand was. Nu moeten we nog 4 IUI pogingen en dan over op IVF als we nog niet zwanger zijn. En ik heb er een hard hoofd in. Maar we gaan gewoon verder met goede moed Dus mijn advies, als jij niet meer zelf wil proberen dan mag je best een beetje op je strepen gaan staan. Het is jullie leven! Ze mogen je niet weigeren, ze mogen het je alleen afraden. Sterkte!