In olijfolie bakken slecht, beter roomboter

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 27 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Top, bedankt!
    En dan moet is de Coconut cooking cream hebben?
    En dan niet de extra virgin?
    Of moet ik de Pure Coconut Oil hebben?
    Het zit ook in een potje, niet in een fles. Hoe doseer je dat?
    Welke op die website is nou de geraffineerde, ontkleurde, ontgeurde?

2. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    De wokolie van conimex bestaat grotendeels uit arachide olie. Inderdaad ook wat aroma (selderij). Dus niet heel erg veel verkeerds aan, nog nooit verbrand ook.

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Coconut Cooking Cream | De Tuinen deze is de ontgeurde

4. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die vloeibare boter is zo gezond niet.

5. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je bijvoorbeeld bakt in Ghee, dat is gezuiverde roomboter dan mogen je kinderen dat ook eten. Zitten geen melksuikers en eiwitten in en toch is het gemaakt van melk.
    Supermarktmelk is niet gezond, maar rauwe melk, met alle levende cellen is wel redelijk gezond.
    Roomboter gemaakt van heel goede bio melk (boter met demeter keur bijvoorbeeld) voegt wel echt wat toe. Het is maar net wat de koeien hebben gegeten. Gewone roomboter koop ik niet.

Er zijn gradaties in wat goed en slecht voor je is. Gewone roomboter is beter dan margarine, maar Demeter roomboter is weer beter dan gewone roomboter etc.

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Als je echt goed wil bakken bak je in een pan met een keramische laag zonder olie of boter

Teflon is ook niet goed voor een mens

7. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik heb niet alle reacties gelezen, dus misschien staat het antwoord er al bij.

Maar het beste en meest gezonde is om te bakken in Kokosolie!

8. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Die bedoel ik! Heb net een emmer van 2.5 l gekocht.
    Smeer het ook op brood als boter... ik gebruik zelf helemaal geen andere boters meer.

9. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet mee eens, want in vet zitten goede stoffen en vitaminen en je hebt vetten ook gewoon nodig. Zeker kinderen in de groei hebben ook verzadigd vet nodig voor ontwikkeling van cellen en hersenen.

Peuterdiarree bijvoorbeeld ontstaat o.a. bij peuters die te mager eten. Vet heb je nodig om poep goed te binden.

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Me81: in welke kokosolie bak jij?

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Toch vermoed ik dat meeste mensen meer dan genoeg vet en suiker binnen krijgen zonder het extra toe te voegen.

Hier ook liefhebber van vloeibare boter trouwens.. Bakt wel fijn.
    (Of met gewone olijfolie dus)
    En hartje Rotterdam wonen is vast ongezonder dan in vloeibare boter bakken.
    De boog kan niet altijd gespannen staan he

12. zogelukkig

Vloeibare boter?;) Margarine zeker?

13. mamavan2

mamavan2 Actief lid

29 jan 2011
    315
    0
    0
    Roomboter is het meest natuurlijke produkt dat er is, en zeer gezond! Olie moet je inderdaad nooit verhitten, behalve kokosolie of rijsolie. Het laatste is tegenwoordig in bijna elke supermarkt te verkrijgen. Veel mensen denken dat roomboter dikmakend is, maar dat is absoluut niet waar. Deze gezonde vetten heb je echt nodig. In tegenstelling tot bijv. margarine, dit is is zulke chemische rommel. Het is echt jammer dat mensen tegenwoordig zicht tegenwoordig zo weinig verdiepen in wat voedsel met je lichaam doet..het boek 100% gifvrij en het boek van Amber Alberda "eet jezelf mooi, slank en gelukkig" zijn echte aanraders!

14. mamavan2

mamavan2 Actief lid

29 jan 2011
    315
    0
    0
    Dit vind ik zo'n ongelofelijke dooddoener: "anders kun je niks meer eten".............:(ik ben zo'n beetje de enige die heel bewust met voeding bezig is van mijn vriendinnen, en dit zinnetje hoor ik zó vaak. Je kunt nog genoeg eten, maar als iedereen die troep eens zou laten staan zijn er een stuk minder ziektes in de wereld. Wie geeft zijn kind bijvoorbeeld aspartaam? Terwijl het in Amerika en Duitsland en nog veel meer landen al verboden is, zit het hier in de helft van de drankjes. Onwetendheid of niet, ik vind het erg dat de consument hier niet tegen beschermd wordt door de regering. En zolang dit niet gebeurd, moet je zelf alles tien keer nakijken. Ik heb dit er erg graag voor over, want ik wil geen rommel in de kleine lijfjes van mijn kinderen (richt nog meer schade aan namelijk dan bij een volwassene). Vooral kinderen hebben puur voedsel nodig.

15. mamavan2

mamavan2 Actief lid

29 jan 2011
    315
    0
    0
    Olijfolie is ook echt gezond, zolang je het maar niet verhit. Dan wordt het toxisch >>> dus kankerverwekkend. Aan pure, biologische roomboter valt niks te sleutelen en is supergezond. Kokosolie en rijstolie kunnen heel goed tegen hoge temperaturen, dus deze zijn wel prima om te verhitten.

Ieder zijn mening natuurlijk, maar ga geen feiten verdraaien die allang bewezen zijn door wetenschappers en voedingsdeskundigen.

16. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Nou de mijne is niet te traag, maar zat al 2x wel tegen het randje. Misschien dit dus maar eens proberen. :D

17. zogelukkig

#97 zogelukkig, 28 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2013
    Arachide-olie vergeet je.

Roomboter gezond? Roomboter bevat ontzettend veel verzadigd vet dat je cholesterol verhoogt en je aderen doet dichslibben. Een gezond mens met een goed BMI kan best af en toe een boterham met roomboter eten of zijn bal erin braden, ik niet.

Tegenwoordig met al die koolhydraatbannende diëten word er net gedaan alsof vet opeens goed is. Bepaalde vetten zijn goed: een beetje goed verhitbare olie om in te wokken en braden, een lik vergin kokosvet op je boterham, een mooie koudgeperste olie met MOV's over je sla, helemaal prima, maar roomboter is en blijft een baggervet goedje dat slecht is voor je cholesterol en voor je gewicht.

Volwassen mensen hebben helemaal geen melk en melkproducten nodig. De mens is het enige zoogdier dat na de uiterlijke speenleeftijd nog melk(producten) consumeert. Nederland is ook het enige land waar zoveel melk(producten) worden gegeten.

18. mamavan2

mamavan2 Actief lid

29 jan 2011
    315
    0
    0
    Goed voor je hart, zegt de fabrikant die er goed geld mee verdiend. Tuurlijk gaan we allemaal een keertje dood, maar ik leef mijn leventje graag zo gezond mogelijk zolang ik op deze aardbol rondloop..ieder zijn keuze. Maar als je beseft dat er op halvarine of margarine nog geen vlieg afkomt als je het midden in de zomer een maand buiten zou zetten, dan zegt dat al genoeg vind ik..allemaal plastic produkten.

19. zogelukkig

Niet de gewone olijfolie, die is zeer goed te verhitten.
    Jij noemt reacties van anderen dooddoeners? Dan zeg ik: verkondig geen onwaarheden als dat je olijfolie niet kunt verhitten en dat roomboter supergezond is.;)

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Deel Deze Pagina