Ik heb even een vraagje over in ondertrouw gaan. Mijn vriend en ik gaan trouwen en vanavond zijn we aan het regelen geslagen aangezien ik de datum mag gaan vastleggen morgen van hem!(blij blij blij!!! ) Het gaat 14 september 2007 worden,mits deze datum beschrikbaar is nog maar denk het wel aangezien het pas volgend jaar is Maar we moeten ook in ondertrouw maar mijn vraag is wanneer kan je het beste in ondertrouw gaan? Kheb geen idee hoe het werkt zoiets regelen voor ondertrouw haha! Kan ook weinig vinden op de gemeente site,alleen dat het gratis is ofzo mja dat boeit me niet echt haha! Weet iemand hoe je dat het beste kan regelen?? Liefs!!!
Ik heb toen gewoon gebeld en gevraagd of de datum vrij was, toen kreeg ik een brief ter bevestiging. Wij zijn al vrij snel in ondertrouw gegaan, moet volgens mij minimaal 2 weken of een maand van te voren (weet het niet zeker) en als je in ondertrouw gaat moet je binnen 1 jaar getrouwd zijn. Het kost wel iets, al weet ik de prijs niet meer, je moet een uitreksel hebben van je geboorteregister (geloof ik) en de kosten van het trouwboekje, maar dat is niet zoveel.
Bij ons stelde de gemeente een paar data vast voor ondertrouw waar uit we mochten kiezen. We zijn 12 mei getrouwd en 7 maart in onder trouw gegaan. En ondertrouw stelt helemaal niets voor. Je bent binnen 10 minuten weer buiten. Wat papier werk in vullen en een boekje uit zoeken. (net als of je in de winkel zit.) En dan een week voor het trouwen kwamen ze bij ons thuis lang voor wat wat persoonlijke gegevens, zodat ze een verhaaltje over je kunnen vertellen.
bij ons is het geloof ik Max. een jaar voor het huwelijk en minimaal 6 weken voor het huwelijk. Ik denk dat je even moet bellen of ze vaste dagen hebben voor ondertrouw.
In ondertrouw gaan is per gemeente verschillend. Je moet die dag wel betalen voor de echte huwelijksdatum, dus als je dit jaar dit doet scheelt zich weer ettelijke euro's t.o.v. volgend jaar, aangezien het elk jaar omhoog gaat. Ik heb de datum dat we wilden gebruiken telefonisch doorgegeven en gellijk een afspraak gemaakt voor alle papieren in te vullen en de copieën in te leveren. Je hebt namelijk ook een copie van het paspoort van de getuigen nodig.
wij gaan volgende week in ondertrouw. Bij ons is het 2 weken voor het trouwen. Toen we de afspraak maakte om in ondertrouw te gaan is ook gelijk het trouwzaaltje voor de huwelijk gereserveerd.
Wij zijn 9 juni in ondertrouw gegaan en gaan 7 oktober trouwen..... Het is gratis, kregen wel de rekening mee voor het huwelijk en het trouwboekje.... Je moet een afschrift van je geboorteakte hebben. Die kan je halen in de plaats waar je bent geboren. Ook hebben we gelijk de namen en een kopie van de paspoorten van de getuigen gegeven. Natuurlijk heb je ook je eigen paspoort nodig. Verder vind ik het niet zo veel voorstellen, handtekening en het volgende stelletje staat al weer achter je te wachten. Wij hebben trouwens wel een afspraak gemaakt hiervoor, zodat er wel even de tijd voor je is. Groetjes
Wij zijn 3 maart in ondertrouw gegaan en gaan 12 juli trouwen. Toen we in ondertrouw gingen hebben we die datum vast laten leggen en is t Stadhuis gereserveerd. We hebben toen gelijk de gegevens en kopieen ingeleverd, dus alles was meteen geregeld. Vorige week hebben we een gesprek met de ambtenaar gehad die ons gaat trouwen, zodat we een beetje weten hoe t gaat lopen en zij wilde natuurlijk wat van ons weten zodat ze wat persoonlijk kan zeggen.
Ondertrouw is in het algemeen binnen 1 jaar van te voren. Ondertrouw is ook maar 1 jaar geldig. Ik ben 3 weken terug in ondertrouw gegaan en ik trouw op 1 augustus.
Thanx voor de tip meiden Ik ga straks naar de gemeente toe aangezien ik al vanaf gisteren aan het bellen ben ik steeds het antwoordapparaat krijg Beetje irritant is dat zeg maar hehe!! Wel spannend hoor DE datum laten vastleggen haha!! Gaat het eindelijk gebeuren
bij ons moest je eerst in ondertrouw om vervolgens je datum vast te stellen.... wij zijn dus ook precies een jaar van te voren in ondertrouw gegaan, omdat er meer mensen waren die op die dag wilden trouwen (en op die tijd) maar wij waren het eerst.... ook moesten wij toen al de getuigen doorgeven.....
oja, en als je je geboorte akte gaat halen moet je er wel bij vermelden dat het voor het huwelijk is die is namelijk anders dan voor je rijbewijs enz.
Ik was net bij de gemeente,snikheet daar binnen en ik kom er aan gezwalkt hehe. Ik leg het uit en moet ik alsnog bellen!! Moet ik de voicemail inspreken en dan word ik straks terug gebeld
Heb net gebeld en nu kan ik pas een jaar voor de geplande datum de datum vast leggen. 14 september a.s. bel ik als eerste naar de gemeente en dan staat het officieel vast
Hoi Denise, wil je in purmerend trouwen dan of ergens anders??? Wie weet woon je dan al in het zuiden Karin
Tot nu toe hebben wenog Purmerend want ik weet niet of het handig is om te verhuizen met een ukkie. Mn vriend en ik gaan vanavond weer ff ervoor zitten voor hoe en wat enzo haha. Tis wel een gedoe hoor die trouwplannen En als we in het zuiden wonen ( IK HOOP HET ZO!!) dan ben ik helemaal de gelukkigste ter wereld die dag haha
Wat raar joh, ik ben zelf 16-06-2006 getrouwd en heb in maart vorig jaar de datum vastgelegd, en in november zijn we in ondertrouw gegaan want je moet zeg maar binnen het jaar trouwen als je in ondertrouw bent geweest. Ik wens je veel succes met het regelen en zoek op tijd een mooie jurk uit Bij mij zat er een levertijd op van 10 maanden, is namelijk helemaal met de hand gemaakt.
Als ik straks bevallen ben en weer mn oude postuur terug heb ga ik samen met mn moeder op jurkenjacht Ik vroeg of mn moeder met me mee wou gaan als ik de jurk ga zoeken en ze vind het geweldig Heb nog geen flauw idee wat voor jurk ik zou willen eigenlijk!! haha!