Hahaha klopt hoor. Sommige dingen kan ik nog niet helemaal los laten. Doe mijn best, maar ben ook maar een mens.
Natuurlijk hebben alle scholen die. Onze school ook. Toch gaan de verkleedkleren uit als de kinderen uit de verkleedhoek komen en wordt er verzocht andere kleding aan te trekken als een kind verkleed naar school komt op een "normale" schooldag.
Daar heb je gelijk in. Ik verwacht ook nergens een schoolgids waar letterlijk in zal staan dat de kinderen elke dag verkleed mogen komen. En aan de hand van dit soort nieuwsbrieven kan je dus wel opmaken hoe er over verkleden wordt gedacht op school; leuk voor speciale gelegenheden.
Bovendien is daar toch ook geen beginnen aan? Want wat is gepast? De Elsa jurk hierboven vind ik gepaster dan de tule jurk eronder, maar wie ben ik? De enige manier waarop je dat zou kunnen bewerkstelligen is volgens mij door voor een schooluniform te gaan.
Ik hoop dat je voor de gek gehouden wordt hier en dat iedereen eigenlijk dus snapt dat je op de aangegeven dagen verkleed mag komen, maw doorgaans dus niet. Iemand die dat niet haalt uit de stukjes die jij hier post denkt naar mijn mening heel bijzonder.
Ik wilde hierop nog reageren. Ik weet niet beter dat na het spelen alles wordt opgeruimd voordat er weer in de kring wordt gegaan, ook de verkleedkleren worden dan uit gedaan. Of mogen de poppen en auto’s en andere spellen ook de hele dag mee de kring in?
Ik verwacht, dat als verkleedkleren bij kleuters niet zijn toegestaan, dat dat er dus wel in vermeld staat. Gaan vermelden wat er dagelijks wel gedragen mag worden is natuurlijk flauwekul. Dan ben je tenslotte veel langer bezig. Of verwacht jij ook dat scholen noteren dat kinderen dagelijks een jeans aan mogen? Verder zijn jouw stukjes dus informatief van karakter. Ouders weten dan dat op die bepaalde dag veel kinderen verkleed naar school komen. Wat wel handig is, want gezien de uitslag van deze poll blijkt dat 94% behoefte heeft aan juist die informatie... Dat betekent dus inderdaad dat je op de aangegeven dagen verkleed mag komen, er staat niet dat je op andere dagen niet verkleed mag komen. Het beleid staat in de schoolgids. Geen kledingvoorschriften in de schoolgids betekent ook dat er dus geen eenduidig beleid op is.
Ik vind dit wel een beetje naïef. Ik denk dat bijna alle scholen ervan uitgaan dat iedereen snapt dat je elke dag een spijkerbroek of trui aan mag en ook dat je elke dag in je normale kleding komt en dus niet verkleed. En ze dus specifiek aangeven op welke dagen het WEL mag.
En als er in de nieuwsbrief staat dat je een lunchpakketje mee moet nemen op schoolreisje, betekent dat dan ook dat dat de rest van het jaar niet de bedoeling is?
Niks naíef aan hoor, gewoon een andere visie. Ik was zo’n juf die al die verkleedpartijen gewoon toeliet. En het was maar een enkel kind dat daar behoefte aan had. Niemand had daar last van, hooguit andere ouders blijkt hier in dit topic...
Dit dus. En dan daarbij, wat ik in die andere regelementen wel zag staan; tijdens sportactiviteiten is sportkleding toegestaan. Anders dus niet! Dus óók geen voetbal tenue. Maar Spider-Man mag wel toch?
Als jij dan precies (en voor iedereen met verschillende denkwijzes) kunt definiëren wat "normaal" is... Ik zie hier ook vaak genoeg kinderen rondlopen waarbij ik verkleedkleding in vergelijking "normaal" vind, maar dat is toch niet objectief te beoordelen?
Ja hier wel. Als er hier een dag is dat álle kinderen op school eten, wordt er namelijk voor de lunch gezorgd
Maar waar ligt de grens dan? Mag een broek zoals dit wel? Officieel ook een joggingbroek. Of een jogjeans, mag dat dan wel? Bekijk bijlage 610226
Nee hoor, een schoolreisje is een andere dag dan andere dus daarbij komt aanvullende info en uitleg. Net zoals bij de sinterklaasviering aanvullende info komt dat je verkleed mag. Op andere schooldagen gelden dus de gangbare regels. (Bij de ene school betekend dat dat je je lunch meeneemt naar de overblijf en op andere scholen betekend dat dat de school dat regelt).
Tegenwoordig zie je overal kleding met dierenprintjes, vind ik ook net verkleedkleding. Panter na doen etc, maar dat mag natuurlijk wel weer dan.
Haha, op die betreffende school niet, want daar mogen de meisjes alleen rokken aan dus sowieso mag mijn dochter daar al niet heen als MegaMindy. Maar dr vriendje mag wel als Spider-Man. Denk ik....
Dat je niet alle kleding mooi vindt is wat anders dan verkleedkleding maar dat snap jij best evenals die jogjeans. Een jogjeans of andere joggingbroek is iets anders dan een barcelona of feyenoordpak. Net zoals een elsa jurk.
Jahoor, want een trui van Elsa mag ook gewoon. Als je dat verschil niet ziet, ligt dat niet aan de desbetreffende school en hun regels, maar echt aan jezelf.