Nee, in die reglementen ( is bij onze scholen ook zo) staat dat tijdens de gymlessen sportkleding verplicht is. Dat is ivm hygiëne en zorgt ervoor dat kinderen zich soepel kunnen bewegen ( dat wordt nl wat lastig in een Elsa jurk).
Mijn dochter van 11 vindt het helemaal hip om met een diadeem met kattenoortjes op naar school te gaan. Heeft nog nooit iemand iets van gezegd.
Ja ben ik niet met je eens. Ik zie weinig verschil tussen de ene joggingbroek en de andere. Bovendien zou het dat nog erger maken. Je mag wel een joggingbroek aan van een bepaald merk, maar niet een joggingbroek van een voetbalmerk. Nee sorry, ik zie dat echt niet en vind het ook totaal onzinnig. De ene dag gaat mijn oudste in een chino met polo en en de andere dag in zijn fc groningen pak. Zijn gedrag/normen/waarden veranderen daarmee niet en ik zie niet in waarom hij dat niet aan zou mogen. Edit: dat jij dat geen gezicht vindt en niet gepast vindt is niet zijn probleem.
De juf hier vond en vindt het ook altijd prima hoor. Gelukkig! Het gaat hier per schooljaar ook om 3 a 4 kinderen. Wat een drama!
Mijn jongste wil zelf nooit verkleed, maar meerdere kindjes in zijn klas doen dat wel en juf geeft eerder een complimentje dan dat ze er wat van zegt.
Ik heb werkelijk nergens gelezen dat iemand hier het had over 'elke dag', of over een kind dat in groep 8 nog in een prinsessenjurk komt. Langs elkaar heen praten en zoeken in extremen helpt een discussie nooit vooruit.
Hier ook, maar een haarband vind ik iets heel anders dan een complete prinsessenjurk. En een trui met een panter erop waar 2 flapjes van panteroren opzitten ook iets heel anders dan een tijgerverkleedpak. En een trui met elsa print weer heel anders dan de jurk van elsa. Degene die dat verschil niet ziet: tja jammer dan. Hier wordt je met verkleedkleding naar huis gestuurd. Maar 95% van de ouders snapt dat je niet in verkleedkleding komt dus dat gebeurd niet vaak.
Als je kind gewoon verkleed mag naar school, mag dat dus niet de ene dag wel en de andere niet. Dus ja; elke dag is dan heel normaal. Net zoals mijn dochter elke dag niet verkleed naar school gaat.
Nou, precies. En dan zijn het ook voornamelijk kleuters, juist omdat ze dat magische denken nog hebben. Dat gaat allemaal vanzelf weer over. Ze gaan echt niet meer in een spiderman pak naar school als ze 16 zijn Mijn jongste dochter wilde afgelopen carnaval niet eens verkleed, ze was de enige in haar klas. Ik ben dan juist trots op haar dat ze tegen de richting in durft te zwemmen en niet doet wat verwacht wordt of ‘hoort’.
Het gaat om een reformatorische school waar het niet vanzelfsprekend is dat er door meisjes sportkleding ( broekje) wordt gedragen. Daarom ws het woord " toegestaan". Bij de meeste scholen is het verplicht.
Als het niet in de schoolregels staat, zouden ze aan mij echt een verkeerde ouder hebben. Dan bepaal ik toch echt als ouder wat mijn kind wel/ niet draagt.
Als het een reformatorische school betreft vraag ik me al niet eens meer af of ze elke dsg zomaar verkleed naar school mogen komen. En dat zou voor ouders die hun kinderen daar inschrijven ook overbodige informatie zijn.
Tja dan doe je dat. Ik geloof niet dat er vaak in de schoolregels staat: "verkleedkleding is niet toegestaan" omdat dat voor mij zo logisch is als stromend water. En daarom staat er vaak specifiek bij op welke dagen het wel is toegestaan. Maar ik snap nu wel wat leerkrachten met zeurouders bedoelen. Pfff je zal er zo 3 in je klas hebben..
Dat is maar net hoe je er tegenaan kijkt. Ik zou als juf zijnde @lies276 helemaal snappen en daar dus geen enkel probleem mee hebben. Ik zou eerder moeite hebben als een andere ouder zich daarmee zou bemoeien en haar aan zou spreken dat haar kind ‘niet passend’ gekleed is, zoals eerder in dit topic door iemand werd geopperd.
Ik denk dat we allemaal wel snappen dat het erg overdreven is om dat als andere ouder aan de juf te gaan melden. Dat is 1 iemand die dag hier zegt. Hier doet de juf dat dus zelf, want het mag niet. En nee dat staat niet specifiek in de regels (net nog even nagekeken). Wel zou ik als ouder erg moeten lachen als een ouder gaat drammen bij de juf omdat die gezegd heeft dat het kind niet in een verkleedpak mag komen. Sorry hoor, er zijn genoeg uren buiten school waar ze verkleed kunnen lopen.
Haha, ik zie het al helemaal voor me, iedereen die deze kleding draagt gaat tevens geschminkt als panter over straat. Maar even serieus, hier heb je het over "mode" wat gedragen wordt door op dit moment door de helft van de Nederlandse bevolking zeg maar. Iets anders dan een enkeling per school die verkleed komt of voetbal tenues draagt.
Maar dan mag je kinderen die in ordinaire (te blote/korte) kleding komen dus niet discrimineren... Ooit zigeuners/Roma in mijn klas gehad en die zien dat als heel normaal (En onderdeel van hun cultuur). Verder de school bepaald de regels en niet de ouder. Als er opeens kinderen dagelijks denken dat het carnaval is dan zal een reguliere school waarschijnlijk ingrijpen. Natuurlijk heb je bepaalde scholen die het juist aanmoedigen dat leerlingen lekker zichzelf zijn en mogen doen wat ze willen.