Ik ga er zeker vanuit dat een goede juf op een reguliere school zelf in actie komt en ouders hier zelf op aanspreekt. Het zou zeker niet nodig hoeven zijn dat ouders dat doen. De juf hoort zelf de ouders te verzoeken of ze panter trui gaan ophalen aangezien Carnaval al geweest is. Een keer een sport outfit aan zou van mij niet zo'n probleem zijn (wellicht gekregen en kind wil het trots laten zien. Maar dagenlang erbij lopen als Disney figuur of voetballer is dat wel. Je mag als school verwachten dat de gemiddelde ouder dat besef zelf wel zou hebben. En dat ze niet alles hoeven opschrijven in schoolregels. Maar als ik lees dat er scholen zijn waar het blijkbaar normaal is en meerdere kinderen er zo bij lopen is dat anders. Je kind kan ook zichzelf zijn zonder 24/7 als dino door het leven te gaan.
Bij mijn dochter op school heb ik tot nu toe geen een kindje gezien die verkleed (voetbaltenues niet meegeteld dan ) naar school komt. Ik denk dat dit mede komt doordat de kinderen keuze werkjes mogen gaan doen, zoals knutselen, verkleden, bouwen, etc. Dus zullen er in dat uurtje vooral veel meisjes zich storten op de verkleedkleren. Behalve onze dame die staat dan te knellen bij de zandtafel, maar dat terzijde.
Tja, ik vind ouders juist " zeurouders" als ze voor een ander willen bepalen wat ze hun kind wel/ niet aan mogen laten trekken naar school. Ik moet hier een beetje aan mijn moeder denken als ik vroeger aan haar vroeg: Waarom mag dat dan niet? Dan zei ze vaak: Omdat ik het zeg. Grrrr, wat had ik daar een hekel aan! Ik heb hier eigenlijk ook nog geen enkele goede reden gehoord.
De school bepaalt inderdaad de regels. In de schoolregels staat vaak wel dat te blote kleding niet mag. Als je dat niet aanstaat, schrijf je je kind op een andere school in. ( al zal daar ws dezelfde regel gelden) Daarbuiten heb je dus de vrijheid om je te kleden zoals je wil. Dat kan een jeans en trui zijn, een trainingspak, een spidermanpak. Maar net waar je je prettig in voelt.
Ik zou ook echt niet in het bijzijn van andere ouders gaan drammen bij de juf, maar never nooit dat ik andere kleren zou komen brengen en never nooit dat de juf de kleren van mijn kind uit zou mogen trekken. Ik bepaal wat mijn kind wel of niet mag dragen en niet de juf ( of andere ouders)! Zolang dat niet in de schoolregels staat, sta ik in mijn recht. Gelukkig is dit nooit nodig geweest en kan het hier gewoon.
Ik weet niet hoe oud jouw kinderen zijn, maar mijn oudste is 11 en zeker de helft, zo niet nog meer jongens in zijn klas, dragen minstens 1 keer per week een voetbaltrainingspak.
De eerste keer dat zoiets gebeurd zal een juf het melden aan je en verder niks. Maar als jij zegt: ik bepaal wat mn kind draagt dan zou je het dus vast nog een keer doen. Dat vind ik drammen. Beweren dat jij bepaald omdat het niet in het schoolregelement beschreven staat. Zoals gezegd kwam hier een kind in een onesie, juf meteen gezegd dat dat niet de bedoeling is, tegen de ouders, het kindje en ook in de klas besproken. En beloofd dat ze een keer een speciale onesie dag zou doen. Dat heeft ze overigens ook gedaan. Zo weet iedereen dat het dus niet mag en staat het erg drammerig als je het een volgende keer weer aantrekt. Dan zou je hier overigens dus naar huis kunnen om wat anders te halen.
Dan zou ik de juf meteen de eerste keer duidelijk maken dat ze die regel zelf heeft bedacht, zonder reden en dat ik niet van plan zou zijn om me aan" haar" regel te houden. Mocht dat niet voldoende zijn, weet ik de directeur te vinden. Nu lijkt het net of ik inderdaad een zeurende ouder ben. Dat is helemaal niet zo. Ouders zijn hier heel veel aanwezig op school om te helpen. We gaan heel vriendschappelijk met andere ouders en de leerkrachten om Ik kan me dus niet voorstellen dat zoiets hier zou gebeuren.
Want jij houdt je aan geen enkele andere regel op school als deze niet letterlijk in de schoolgids staat?
Ik zou niet weten om welke regel dat dan zou moeten gaan. Ik heb nl nog nooit ergens problemen mee gehad ( behalve dan met de staking maar dat is een heel ander onderwerp). Ook dit onderwerp is totaal geen issue hier.
Er zijn toch genoeg regels die in de school/kla gelden, maar niet in de schoolgids staan? Die lap je toch ook niet aan je laars?
Ik denk dat ik mijn dochter maandag ga dwingen om in een elfjespak naar school te gaan, word een beetje recalcitrant van dit topic. Echt, waar hebben we het over..kleuters die verkleed niet zichzelf zouden zijn. De mijne loopt keurig gekleed en is de helft van de tijd àlles behalve zichzelf. Want zo is de gemiddelde kleuter nu eenmaal : Vol fantasie en rollenspel, daar hebben ze geen verkleedkleding voor nodig hoor. Ik moet btw de 1e volwassene nog tegenkomen die verkleed naar zijn/haar werk gaat, omdat hij/zij als kind weleens verkleed naar school ging.
Waar lees je dat een verkleed kind niet zichzelf kan zijn? Het gaat over hoe ze naar school gekleed gaan. In onesie/verkleed kleding of niet. En volgens mij had jij al eerder gepost dat ook jij een onesie niet voor school vind maar voor thuis. Ik ga er dan boor t gemak vanuit dat je dat ook van verkleedkleding vind? Ik snap je post dus niet helemaal
- dat je geen speelgoed mee naar school mag nemen - dat je buiten wacht tot de deur opengaat ipv de school binnenstormt om 15.15 - geen petten oid op in de klas Paar voorbeeldjes van regels die bij ons niet letterlijk beschreven staan maar waar je met gezond verstand van sbapt dat het de bedoeling is. Net als verkleedkleding dus.
Ik moest eerlijk gezegd wel even verzinnen, omdat juist die dingen voor mij dus zo vanzelfsprekend zijn. Maar hier enkele voorbeelden. En voor mij valt hier dus ook onder dat je niet verkleed naar school gaat, net als dat je niet elke dag je pop of auto meeneemt. - ouders brengen hun kinderen zélf naar het zwembad of sporthal - elke 5 weken wordt het lesboekje op school ingeleverd - de tassen blijven op de gang