In onesie naar school

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door LisbethSalander, 12 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Mag jouw kind in een onesie naar school

1. Ja

18 stem(men)
    7,8%
  2. Nee

213 stem(men)
    92,2%
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Tja dan moeten jullie beiden beter lezen, want het staat er precies zoals het er staat. Ik zeg nergens dat die kinderen last van andere kinderen hebben. In een post van iemand anders stond dat wel.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is niet opmerkelijk hoor. De reden dat mijn kinderen niet verkleed gaan is omdat het van mij niet mag punt.
    Daar ging de discussie over: de een wil dat wel de ander niet.
    Toen raakte jij met iemand anders in discussie over last hebben. Waar je stelt dat geen enkel kind ooit last gehad heeft van verkleed naar school gaan. Daar wil ik bij opmerken dat die kinderen er wel degelijk zijn. Maar de reden dat ze hier niet verkleed gaan blijft nog altijd om dat ik het niet wil hebben.

3. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

Waarschijnlijk heeft de dochter in kwestie zelf haar outfit uitgekozen, en is het (in volwassen ogen) een niet matchende combi. Zo lees ik het.
    En ik zou daar ook geen moeite mee hebben. Maar al heel goed vinden dat ze zelfstandig iets uitgezocht heeft.

En wbt andere kinderen die er last van hebben (of een kind zelf) Tuurlijk kan dat. Maar ik neem aan dat de juf het dan wel bespreekt en uitlegt waarom ze het niet fijn vindt. In dat geval zou ik daar zeker rekening mee houden. (Maar mijn kinderen willen niet verkleed naar school, zoals ik al zei) maar als er verder niets van gezegd wordt, dan zal het in die klas dus geen probleem zijn. En dan zie ik niet waarom het niet zou mogen. (Behalve dat volwassenen het niet gepast vinden)

Liselou, Adje, suus1983 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik zeg dat nog nooit iemand last heeft gehad van andere kinderen die verkleed lopen.

En ik vind het altijd belangrijk dat je kan motiveren ( ook naar een kind) wat de achterliggende reden is waarom iets niet/ wel mag.
    " gewoon omdat ik het niet wil" vind ik een flutargument.

Adje en suus1983 vinden dit leuk.
  5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wat een gemene opmerking. Wat geeft dat nou als haar kind heel trots is dat ze zelf een outfit heeft gekozen.

Zara75, Liselou, Adje en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Staat er toch echt

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Het is al herhaaldelijk gezegd; sommigen vinden het ongepast. Dat is een prima argument. Waarom toch zo ontzettend negatief naar ouders die een doodnormale schooldag geen dag vinden om te verkleden? Waarom gaan gooien met overdreven zaken als ‘je remt je kind af!’ en ‘laat een kind toch kínd zijn!’ - niet verkleed naar school is niet het einde van de wereld hoor. Laat ouders die het ongepast vinden toch gewoon eens in hun waarde ipv het zo negatief te blijven trekken. Er zijn genoeg gedragingen waar mensen geen last van hebben, maar die gewoon niet gepast zijn. Zo leer ik mijn kinderen ook alstublieft/dankuwel zeggen, mensen krijgen echt nergens fysiek pijn als een 4-jarige dat níet zegt, maar het is gewoon gepast zoiets wél te zeggen. Daarom leer ik ze dat. En ik vind op een gewone schooldag verkleed naar school gewoon niet gepast, het is geen feestdag, net zoals je geen stuk slagroomtaart mee naar school neemt (en van 1 stukje krijg je echt geen overgewicht of gaatjes; het is gewoon geen gepast 10-uurtje).

littlemunchkin, Roanna, Amberxx en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

Idd, ik vind: "ze krijgen er niks van" altijd een slecht argument. Alsof je alles moet toestaan waar ze niet direct bij neervallen.
    Hetzelfde voor: " als ze 16 zijn doen ze dat niet meer" nou fijn, ik wil van bepaalde dingen ook niet dat ze het op 3,4,5,6... jarige leeftijd doen.

Anna009 vindt dit leuk.
  9. lies276

lies276 Niet meer actief

Dat staat er inderdaad.
    En daarmee bedoel ik dat een ander kind nog nooit last heeft gehad van het verkleden van mijn zoon ( of andere verklede kinderen).
    Als je het stukje verder leest, lijkt me dat vrij duidelijk.

suus1983 vindt dit leuk.
  10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat hoeft dus niet voor álle kinderen te gelden.

tuc vindt dit leuk.
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.069
    113
    Ja volgens mij ben jij toch echt degene die het verkeerd interpreteert hier.

Liselou en lies276 vinden dit leuk.
  12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.069
    113
    Nee, dat is waar. Maar ze heeft het erover dat er nog nooit een kind last heeft gehad van haar zoon. Dus daar hoeft Tuc zich niet zo over aangevallen te voelen.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.069
    113
    Die van mij gaan in principe ook niet verkleed naar school, maar "ongepast" is gewoon te algemeen en voor iedereen anders. Zelf snap ik absoluut niet waarom je je zou storen als een ander er wel voor kiest om de kinderen verkleed te laten gaan. Jij wil het niet, de ander wel. Het een is niet beter dan de ander, maar waarom je in hemelsnaam eraan storen?

lies276 en Adje vinden dit leuk.
  14. tuc

tuc Niet meer actief

Dat weet jij toch helemaal niet? Ik snap dat je dat bedoelde maar hoe weet jij dat nou?

15. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik stoor me er niet aan hoor, trek lekker je unicorn-pakje aan. Waar ik me wel aan stoor is zo overdreven negatief blijven hameren op moeders die zeggen dan hun kind het niet mag op een gewone schooldag. Alsof je je kind leert dat het niet anders mag zijn, ze in een keurslijf propt, ‘ze zijn maar zo kort klein’, ‘laat een kind toch kínd zijn!’ etc etc. Hou het gewoon bij jezelf en accepteer dat niet iedereen hetzelfde denkt.

littlemunchkin en tuc vinden dit leuk.
  16. MaritS

MaritS Actief lid

5 dec 2015
    469
    398
    63
    Wat een hysterische discussie weer.
    Laat iedereen lekker zelf bepalen of ze hun kind wel of niet in een onesie naar school laten gaan.

Lekker boeiend. Niet van alles een punt maken. Dan doen die kinderen dat ook niet.

Juul75, Liselou, NiekeKris en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb de ‘ze móeten al zoveel!’ nog niet gehoord bedenk ik me nu!

tuc, Kleintjuh85 en Fristi2012 vinden dit leuk.
  18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.069
    113
    Dat geldt toch net zo goed andersom of ben je vergeten waarmee deze discussie is begonnen?

Zara75 en lies276 vinden dit leuk.
  19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.069
    113
    En de vergelijking met slagroomtaart slaat nergens op. Verkleed naar school gaan is niet ongezond, slagroomtaart wel.

20. lies276

lies276 Niet meer actief

Dat heb ik inmiddels ook al tig keer uitgelegd.
    Dan had de juf er vast iets over gezegd. Ze vond het juist grappig.

Al jaren mag er op onze school ( en niet alleen de onze) worden verkleed wanneer je dat wil. Als er dus kinderen zouden zijn die daar last van hebben, zou het allang in de schoolregels opgenomen zijn.
    Dat is niet het geval.

Deel Deze Pagina