In onesie naar school

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door LisbethSalander, 12 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Mag jouw kind in een onesie naar school

1. Ja

18 stem(men)
    7,8%
  2. Nee

213 stem(men)
    92,2%
  1. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.278
    25.751
    113
    Je mag toch wel aannemen dat als een ander kind last heeft van een verkleed kind in de klas dat de juf dat opmerkt en daar iets mee doet.
    Ik heb dat iig nog nooit meegemaakt. En het is net zo duidelijk om als regel te hebben dat je wel verkleed mag, als wanneer dat niet mag. Bij het ene zie je af en toe een verklede kleuter en de kinderen die daar in de klas bij komen als ze 4 jaar oud zijn weten niet beter dan dat dat normaal is.

En nou is het opeens zo verschrikkelijk dat er gezegd wordt dat een kind wordt afgeremd of zelfs dat ‘ze zoveel moeten’ en moeten de ouders die niet willen dat hun kind verkleed gaat in hun waarde gelaten worden.

Laten we dan nu eens de andere kant belichten: ouders die het wel toestaan snappen het niet, gebruiken geen gezond verstand, stellen geen grenzen, voeden niet op, kleden hun kind ongepast of niet normaal. Nee, dat is iemand in zijn waarde laten en helemaal niet negatief :rolleyes:

littlemunchkin, MyMiracle, Liselou en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    En de alstublieft/dankuwel?

tuc vindt dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Zo werkt dat echt niet hoor. Er zijn genoeg dingen waar een bepaald kindje (of meerdere) last van kunnen hebben zonder dat dat aan ouders gemeld wordt. Overigens hoeft het dan ook niet per se in de schoolregels te staan. Elke klas is weer anders en de ene leerkracht heeft net andere regels dan de ander.
    Hier zijn die swipe shirts zo'n aantrekkingskracht dat mijn kleuter daar "last" van heeft. Ook als anderen die aan hebben. Maar zowel de juf als ik begrijpt dat je daar niks van kan zeggen. Zou ik ook niet willen overigens. Maar wij hebben dat samen besproken. De juf gaat niet tegen elke ouder zeggen: ja pietje heeft daar last van. En als er een kind met zo'n shirt komt knikt ze braaf en zegt ze: o wat mooi!
    Terwijl ze er zelf knettergek van wordt (dat vertelde ze mij nl)dat de kinderen constant aan hun shirt zitten als ze er zo 1 aan hebben.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Heeft veel waarde als het goed gebruikt wordt, maar als je vervolgens een opmerking maakt als " trek je lekker je unicornpakje aan" is het niks waard. Respect hebben is niet voorbehouden aan dankjewel/alsjeblieft, maar aan je hele gedrag.

MyMiracle, NiVa0230, Liselou en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik kan je totaal niet meer volgen.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Vindt mijn moeder als juf inderdaad ook irritant, dus zij heeft als regel in de klas dat ze bij binnenkomst het mogen laten zien en mogen wrijven en daarna niet weer. Gaat prima.
    En verder heb ik ook een heel fijngevoelig en prikkelgevoelig kind, maar je kunt ze niet overal tegen beschermen.

Liselou, lies276 en Adje vinden dit leuk.
  7. MaritS

MaritS Actief lid

5 dec 2015
    469
    398
    63
    Maar wat is een swipe shirt.?

8. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zeg toch ook dat de juf daar niks van kan zeggen. Dat verwacht ik ook niet. Maar lies beweert dat de juf het allang gemeld zou hebben als iemand last had van haar verklede kind en ik leg uit dat dat dus niet zo werkt.
    Hier loopt de hele klas dus in swipe shirts,en ja die regel is hier ook maar vinden kleutertjes soms nog moeilijk.
    Ik trek mijn kind er bewust geen aan, want die wil wel heel graag luisteren en eraf blijven, maar dat kan die echt niet.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Van die pailetten die je heen en weer kan doen voor een andere afbeelding.

MaritS vindt dit leuk.
  10. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.278
    25.751
    113
    Je hebt natuurlijk verschillende gradaties van last hebben.
    Als een kind echt niet meer tot werken komt en alleen maar naar spiderman zit te staren en aan hem zit te plukken, is dat echt wel een gesprekje waard.
    Je kan niet alle prikkels wegnemen en prikkelgevoelige kinderen moeten er ook mee leren omgaan, dus dan is het zoeken naar de scheidingslijn van wanneer is die ‘last’ belemmerend en moet het kind geholpen worden en wanneer moet een kind daar mee om leren gaan.

dds, Liselou en lies276 vinden dit leuk.
  11. MaritS

MaritS Actief lid

5 dec 2015
    469
    398
    63
    We kunnen ook schooluniformen herinvoeren.
    Gelijkheid. Geen prikkels. ;)

dds, Roanna, nelta en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Opperde ik ook al haha. Enige manier om "gepastheid" te krijgen.

lies276 vindt dit leuk.
  13. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb er dus 1 die dan constant aan dat betreffende kind zal gaan plukken. Daar heeft hij ook hulp bij nodig en die krijgt hij ook van alle kanten.
    Maar andere ouders weten dat niet hoor (of niet allemaal in detail). En dat is wat ik aan lies probeerde uit te leggen die roept dat nog nooit een kind daar last van heeft gehad, en dat weet ze omdat de juf dat niet gezegd heeft. Dat werkt zo dus niet.

14. lies276

lies276 Niet meer actief

Laat ik het dan zo zeggen: Er heeft nog nooit een kind dusdanig last van gehad dat de juf het een gesprek met mij waard vond.
    Beter?

En ja, ik heb zelf een PDD- bos kind en een ADHD-er dus vertel mij wat over prikkels.

suus1983 vindt dit leuk.
  15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.873
    113
    Ik ga mijn kinderen morgen verplichten om in hun onesie (de een heeft een uil en de ander een, jawel, unicorn :cool:) naar school te gaan. Eens kijken wat er gebeurt. :evil:

Grapje natuurlijk. :D

Kleintjuh85, Liselou en nelta vinden dit leuk.
  16. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.278
    25.751
    113
    Dan wordt er dus wel actie op ondernomen en is daarbij blijkbaar besloten dat de andere ouder inlichten of pailletshirtjes verbieden geen meerwaarde heeft. Bepaalde kleding bij andere kinderen verbieden, zou ook het laatste redmiddel voor mij zijn. Sowieso zijn er genoeg ‘normale’ kledingstukken die vele male meer af kunnen leiden dan een verkleedpakje.
    En nogmaals, het is maar net wat de kinderen gewend zijn. In een klas waar het is toegestaan om verkleed te komen, zullen de kinderen nauwelijks nog opkijken als er een kleine Elsa voorbijkomt.

Liselou, Strandbal, suus1983 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

#397 Emilie69, 18 mrt 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 mrt 2019
    Waarom altijd gelijk dat veroordelende bij een vraag wat jij doet of toelaat? Waarom voelt iedereen zich gelijk aangevallen door een andere mening?

We kunnen alleen respect opbrengen voor wat anderen doen en ervan uitgaan dan mensen (meestal) wel een goede reden hebben om dat zo te doen. En ook al lijken die redenen/argumenten volgens sommigen niet juist, ik ga er steeds van uit dan het grootste deel van de mensen echt het beste voor heeft met z'n kinderen.
    De één voelt zich aangevallen als je zegt dat het niet mag omdat het ongepast is (want impliciet hoor/lees je dat je dus jouw kinderen "ongepaste manieren" leert), de ander voelt zich aangevallen als je zegt dat het wel mag omdat je anders kinderen beperkt (omdat je impliciet hoort/leest dat jij jouw kinderen verkeerd opvoedt).
    Ik denk alleen. Van mij mag dat omdat ik niet inzie waarom dat niet zo mogen, ik zie het als een vorm van zelfontwikkeling. Ze leren vanzelf wel als iets gepast is of niet, ze zijn niemand tot last,.... Ik had er eigenlijk nog nooit bij stil gestaan dat andere kinderen er misschien last zouden kunnen van hebben. Ik leer hier nieuwe inzichten en zie dat als aanvulling op mijn visie. Misschien doe ik er iets mee, misschien ook niet.
    Ik weet niet of ik het duidelijk omschrijf, maar misschien moeten we allemaal eens leren van andere meningen meer te lezen als mogelijke verrijking, eerder dan als aanval op onze eigen visie?

Kolibrie2, MyMiracle, Roanna en 6 anderen vinden dit leuk.
  18. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Ik zie boven in dit topic dat 93% het niet zou doen. Dat zegt toch genoeg lijkt mij.

Verder klopt het natuurlijk niet dat te blote/korte/strakke kleding niet gepast is maar je kind als clown laten lopen wel. En wanneer is het nog gepast om verkleed te gaan. Ook in groep 3 of 5? En waarom dan niet meer als een kind dat wel wil?

Gewoon een duidelijke lijn trekken als school.

19. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.278
    25.751
    113
    Ooit dacht 99,9% van de wereldbevolking dat de aarde plat was... En er was maar 1 man nodig die hun ongelijk bewees.
    In de meerderheid zijn met een bepaalde mening, betekent niet dat de mening van de minderheid minder waar(d) is.

MyMiracle, Zara75, lies276 en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. Liselou

Liselou Bekend lid

1 jan 2019
    898
    1.131
    93
    Doet het zeer?:roflmao:

Zara75 en lies276 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina