In onesie naar school

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door LisbethSalander, 12 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Mag jouw kind in een onesie naar school

  1. Ja

    18 stem(men)
    7,8%
  2. Nee

    213 stem(men)
    92,2%
  1. Emilie69

    Emilie69 Niet meer actief

    Wat zegt dat precies? Dat die 93% gelijk hebben, dat ze normaal zijn, dat zij hun kinderen onnodig afremmen,...????
    En ja, als die van mij dat nog wil mag dat ook in het 5de leerjaar. Veel kans dat ze er dan op aangesproken wordt door vrienden, klasgenoten, leerkracht,.... En dan leert ze vanzelf wel "dat het niet past". En dan doet ze het niet meer. Niet omdat mama zegt dat het niet mag, maar omdat ze uit ervaring heeft geleerd dat het eigenlijk niet zo geapprecieerd wordt in de maatschappij. Ik voed mijn kind graag zo ervaringsgericht mogelijk op (voor de zaken waar dit bij kan!). Jij zegt je kinderen liever wat kan en niet kan. Even goed toch?
     
    NiVa0230, Champetter, Liselou en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    En 7% dus wel? Met een kleine rekensom kom ik tot de conclusie dat in elke klas een of twee kinderen in een onesie zitten. Helemaal geen enorm ongebruikelijk gezicht dus, en geen enkele reden om een andere ouder te veroordelen. Laat staan een kind.

    Ik word wat tegendraads van al die eenheidsworst. Ik kleed me normaal gesproken niet opvallend, maar ga morgen denk ik toch maar eens als Elsa naar het werk.
     
  3. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.719
    803
    113
    Ik zou het ook niet doen, maar stoor mij totaal niet aan mensen die het wel doen.
    Mijn kinderen hebben er ook nooit last van gehad als een ander kind uit de klas verkleed was, ik hoor ze er zelfs niet over.
     
    MaMa en suus1983 vinden dit leuk.
  4. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Er is toch ook een gulden middenweg, waarin je niet per se zegt dat iets niet kan, maar je kind wel heel duidelijk uitlegt wat de waarschijnlijke reacties zijn en waarom deze reacties zo zullen zijn?

    Het komt zo hard over om je kind niet een duidelijke disclaimer te geven bij gedrag, waarvan je weet dat het tot een pijnlijke ervaring kan leiden. Het kan namelijk best heel pijnlijk zijn als je kindje vol enthousiasme in haar peppa pig onesie naar school huppelt en ze vervolgens door jan en allemaal belachelijk wordt gemaakt. Beter lijkt het mij om haar dan te laten profiteren van jouw ervaringen en in ieder geval een informed decision te laten maken!
     
    littlemunchkin, Amberxx en Roanna vinden dit leuk.
  5. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113

    7% vindt het kunnen, dat betekent niet dat er 7% in een onesie zal zitten ;).

    Ik snap je antipathie tegen het conformeren, ik heb dit zelf ook. Toch probeer ik mn kinderen wel een realistisch beeld van onze wereld te geven. Als zij ondanks verwachtingen van closed mindedness van anderen er toch voor kiezen om verkleed naar school te gaan, kudos voor hen, maar je kunt niet doen alsof de reacties van anderen niks zijn, wanneer jij besluit het altijd lekker op jouw manier te doen. Voor veel volwassenen is acceptatie al belangrijk, laat staan voor kinderen, die hun sociale zelf nog helemaal moeten ontwikkelen.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  6. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.961
    6.077
    113
    Happyland
    Wat een valse reactie zeg.
    Kind heeft het setje waarschijnlijk zelf uitgezocht en is daar helemaal blij mee. Ik vind je nu net zo'n roddelende schoolpleinmoeder die staat te lullen over andermans kind. Een kind dat niet helemaal strak en hip is gestyled door een moeder die zich vooral druk maakt over wat een ander over haar en haar kind denkt.
     
    MaMa, Anouk2005, lies276 en 7 anderen vinden dit leuk.
  7. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Met voorleesdagen mochten ze in hun onesie komen. Met hun knuffel. Dat zag er heel schattig uit! Verder echt niet!
     
  8. Emilie69

    Emilie69 Niet meer actief

    Ja, dat kan ook natuurlijk. Als het in het echt zou voorkomen zou ik daar misschien ook voor kiezen. Ik wou enkel aangeven dat iedereen het doet op zijn/haar manier en dat die alletwee even waardevol zijn. We moeten ons niet steeds aangevallen voelen, we moeten niet altijd direct oordelen.
     
  9. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Daar heb je ook gelijk in, een kind voorbereiden op mogelijke reacties is wel zo prettig. Dat is echter ook een moeilijk besluit. Je weet immers niet of die reacties er wel gaan zijn. En je kind vertellen hoe boos de wereld kan zijn voordat dat nodig is blijft ook een dingetje. Je kunt dan ook zomaar iets verstoren wat niet verstoord had hoeven worden.
    Nou ja, hopelijk valt het bij de kleuters allemaal nog mee.
     
  10. KleineFee

    KleineFee Bekend lid

    22 feb 2015
    820
    307
    63
    Nee mijn kinderen gaan niet in pyjama, onesie, verkleedpak of wat dan ook naar school. Ik vind het geen kleding voor school en het is hier dus ook nooit een punt van discussie geweest met de kinderen. Denk ook niet dat er kinderen in hun klas zitten die het wel aanhebben want heb ze er nog nooit over gehoord.

    Wat andere ouders hun kind aandoen zal me een worst wezen.
     
  11. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Mijn oma zei altijd: 'opvoeden is voorleven'. Je kinderen doen wat jij ook doet. Ik vrees dat er een generatie valse krengen komt, of ze nu in een onesie rondlopen of niet.
     
    sprits, KleineLai, Anouk2005 en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. Emilie69

    Emilie69 Niet meer actief

    En dan heb je ook mensen die een oproep voor verdraagzaamheid en respect fijntjes onderuit halen...:|
     
  13. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    Haha aandoen=aantrekken, aan doen.

    Typfoutje is snel gemaakt ;)
     
  14. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.719
    803
    113
    Ze bedoelde denk ik gewoon ‘aantrekken’, toch?
     
  15. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.719
    803
    113
    Dat vind ik een mooie aanvulling.
    Dat ze wel van tevoren weten dat ze er opmerkingen over kunnen krijgen.
    Wel denk ik dat dit in de kleuterklassen nog heel erg meevalt. Volgens mij zien mijn kinderen het amper, laat staan dat ze er een waarde oordeel over hebben. Maar hoe ouder de kinderen, hoe meer dit speelt.
     
  16. KleineFee

    KleineFee Bekend lid

    22 feb 2015
    820
    307
    63
    Misschien brabantse benaming maar bedoel gewoon aantrekken ;)
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  17. Emilie69

    Emilie69 Niet meer actief

    Oeps, sorry!
    Nu oordeelde ik te snel!
     
    Rozemarijn33 en suus1983 vinden dit leuk.
  18. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Wat enorm veel reacties en “boeiende” discussies.
    Ondanks dat ik na pagina 1 mijn antwoord al had bewust het topic niet laten sluiten. Want daar heb ik altijd zo’n hekel aan als mensen dat doen. ( zie mijn topic in beheerpagina/over deze site) Zou ook jammer zijn geweest want dan zouden er 20 pagina’s aan meningen en discussies niet zijn geweest.
     
    NiVa0230, cowgirl80 en Mystiek vinden dit leuk.
  19. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.950
    15.254
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    In mijn eerste reactie had ik gezegd dat mijn dochter niet in een Onesie naar school gaat maar ik krijg nu toch heel sterk de neiging en zin om haar morgen in haar K3 jurk naar school te brengen ;)
    Ze zal het geweldig vinden evenals haar klasgenoten en de Juf zal haar complimenteren hoe prachtig ze eruit ziet en werkelijk geen enkele ouder zal er kritiek leveren .En als die er al zijn dat zijn het een stelletje azijnzeikers.
    Wat een enorm onnozele en overtrokken reacties heb ik de afgelopen 20 pagina’s voorbij zien komen. Het gaat om een Onesie, verkleedjurk whatever die een kind in de kleuterklas misschien eens zal willen aantrekken en voor mijn part een paar dagen achter elkaar, laat ze lekker en laat mensen eens in hun waarde wanneer ze een andere keuze maken zonder daar direct allerlei dingen bij te moeten halen. De maarschappij die ben jij en in dit topic is die om te janken.
     
    NiVa0230, Roos12, lies276 en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Mee eens dat er bijzondere reacties voorbij kwamen. Als het overigens een kind uit de kleuterklas was geweest zou het me waarschijnlijk niet zijn opgevallen en had dit topic niet bestaan ;) maar het was toch echt een ouder kind.​
     

Deel Deze Pagina