In onesie naar school

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door LisbethSalander, 12 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Mag jouw kind in een onesie naar school

  1. Ja

    18 stem(men)
    7,8%
  2. Nee

    213 stem(men)
    92,2%
  1. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.534
    113
    Dank je wel.

    @suus1983 nee idd. Ze had ook van die stevige boots aan, dat ze er uberhaupt tussen pastte is al een wonder. Ws hebben die schoenen nog wel dr voet gered,want die waren helemaal gescheurd aan de zijkant maar geen wonden aan dr voet gelukkig. Op een kuitbeenbreuk na dan:roflmao:
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Ja echt heel heftig zeg. Had de jongste laatst ook eens zo achterop. Doe ik normaal niet, maar liep even zo, maar niet erbij stil gestaan dat dat dus ook zo kan uitpakken. Wat een pech voor je meisje.
     
    tuc vindt dit leuk.
  3. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.257
    2.166
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    @tuc Sterkte!

    Ze mogen hier niet in onesie naar school behalve tijdens het lente ontbijt.
     
    tuc vindt dit leuk.
  4. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Beterschap voor je dochter @tuc !

    En nu lekker in de meest kleurrijke joggingbroeken naar school. :)
     
    tuc vindt dit leuk.
  5. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.636
    1.193
    113
    Beetje heel erg off-topic, maar wil (vanuit mn beroep ;)) toch even iets kwijt over waarom moeders bij uitstek toch vaak zo fel zijn op moeders, die heel andere keuzes maken. Wellicht geeft het een beetje inzicht.

    De belangrijkste reden voor onze felheid ligt in het feit dat we als moeder zoveel keuzes moeten maken over hoe op te voeden, wat wel of niet goed/fout is, ect, waarvan we nooit 100% zeker weten of het echt de juiste en beste keuze is. Wat er gebeurt met onze hersenen in zulke situaties is dat er onbewust een soort angst/stressgevoel onstaat (cognitieve dissonantie). Omgaan met die onzekerheid is lastig. In de ideale wereld zoek je de zaken zo goed uit, dat je 100% overtuigd bent van al je beslissingen, want dat heb je die angst/stress dus niet. Dat is helaas niet haalbaar, we zijn geen computers, we zijn druk en de wereld is al net zo onvoorspelbaar als je kinderen... Een andere manieren om die dissonantie te reduceren is jezelf ervan overtuigen dat jij de juiste beslissing hebt gemaakt (zelfs als je dat eigenlijk dus niet 100% zeker weet). Helaas is de keerzijde van deze munt dat anderen die in een zelfde situatie een heel andere keuze gemaakt hebben, het dan dus wel fout moeten hebben. Hoe meer dissonantie je (onbewust) ervaart, hoe sterker de behoefte kan zijn om je af te zetten tegen anderen en ervan overtuigd te zijn dat zij het fout hebben. En laat dissonantie nu het sterkst zijn bij beslissingen over zaken, die we heel erg bealngrijk vinden - zoals onze kinderen!

    Helaas is op de hoogte zijn van een mogelijke reden voor felheid niet gelijk een remedie tegen die felheid, maar misschien biedt het een uitgangspunt tot zelf-reflectie. We modderen uiteindelijk allemaal maar wat aan en doen wat we hopen dat het beste is ;).

    @tuc: Beterschap voor je dochter! :(
     
    Rozemarijn33, Syane, Akira1978 en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.397
    10.595
    113
    En daarbij verschilt het meestal per kind, per ouder en per situatie wat je denkt dat het beste is om op dat moment te doen.
     
    lies276 vindt dit leuk.
  7. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.983
    2.279
    113
    Noord-Brabant
    @tuc. Sterkte voor je dochter. Dat is schrikken zeg.
     
    tuc vindt dit leuk.
  8. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Die van mij is 3.5 en gaat 2x per week naar het kdv. Heel makkelijk met wat hij aan krijgt, boeit hem niet. Ik zou het persoonlijk niet erg vinden als hij in een onesie naar het kdv wil. Naar school ook niet denk ik, maar goed daar zit hij nog niet op, misschien denk ik er dan anders over. Als hij dat leuk of mooi vindt, dan hou ik hem niet tegen. Vind kledingkeuze en uiterlijk (vind ik iets anders dan je verzorgen) ook helemaal niet belangrijk. Zo'n triviaal iets. Ik had vroeger zelf ook een vrij uitgesproken kledingkeuze. Hoe meer ik erom werd uitgelachen, hoe vaker ik die ene broek juist aan deed. Ik draai al 20 jaar mee in een wereldje waarin perfectie van uiterlijk een vereiste is. Misschien word je daar een beetje recalcitrant van :o::roflmao:
     

Deel Deze Pagina