In onesie naar school

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door LisbethSalander, 12 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Mag jouw kind in een onesie naar school

  1. Ja

    18 stem(men)
    7,8%
  2. Nee

    213 stem(men)
    92,2%
  1. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Absoluut niet. Hier hebben ze nog niet eens een onesie. Maar ze zouden hem ook niet aankrijgen naar school, net zoals een joggingbroek. Mijn neefje heeft ook bijna altijd een joggingbroek aan, ook naar school. Ik vind het geen gezicht.

    Ze hebben bij ons nu het thema 'ziek zijn' en vrijdag (school is gewoon open) mag de oudste in haar pyjama naar school.
     
  2. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Alleen op onesie/pyjamadag en dat is het 1-2 x per jaar.
    Bij een kleuter zou ik er niet heel moeilijk over doen als ze dat af en toe willen.
     
  3. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    Vanzelfsprekend niet... Het idee alleen al...

    Vraag mij af welke normale school dat zou accepteren (buiten Carnaval of een speciale dag ofzo).
     
  4. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Bij mijn broer precies hetzelfde
    Dochter wilde niet meewerken en toen heeft hij haar in haar pyama naar school gebracht , alleen was zijn ex vergeten te zeggen dat ze die dag school foto’s hadden. Staat ze dus op de klassen foto in haar pyama . Wij hebben dubbel gelegen toen we het hoorden en het resultaat zagen op foto.
     
    chrystel73, Iertje81, Zara75 en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    891
    1.121
    93
    Ik vraag me toch af wat er mis is met een onesie.

    Hier een hele normale school:rolleyes:.
     
    belize vindt dit leuk.
  6. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    Volgens mij hebben (de meeste scholen) geen of weinig kledingeisen, en dus zal het op papier echt wel mogen. (Als je kind elke dag verkleed wil en daardoor de hele klas verkleed wil, is dat lastiger voor de juf en zullen er waarschijnlijk wel regels komen) Dus dat het gewoon mag vind ik echt niet vreemd.
    Net als een joggingbroek. Daar zit nogal verschil in tegenwoordig en in de ene zal ik mijn kinderen niet naar school sturen en in de ander wel. Ze kunnen er in elk geval wel lekker in bewegen, en dat vind ik wel een vereiste voor een kind. (Zoon heeft 1 hele nette, lijkt bijna een spijkerbroek, die mag hij aan.)

    Verder zijn het vooral sociale oordelen. Zo zal het op de ene school vaker voorkomen dan op de andere...
     
  7. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    Het is geen normaal kledingstuk maar een pyjama.

    Los van het feit dat het er niet uitziet is het erg onhygiënisch. Als school daaraan begint moeten ze kinderen in verkleedkleren of zwemkleding ook toestaan. Er is een tijd en plaats voor dat soort kleding. En dat is niet op school.
     
  8. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    891
    1.121
    93
    Ik vind het gebruiken als pyjama dan weer gek...wie slaapt er nou in zo'n warm ding:oops::roflmao:.

    Dat het er niet uitziet is een mening, geen feit. Onhygiënisch, ik zou niet weten waarom:oops:. Zwemkleding zal wel meevallen lijkt me...al hoewel die ultra korte broekjes met ultra korte shirtjes zie je natuurlijk ook. Verkleedkleren lijkt me dan weer niks mis mee.
     
    spruitje80, belize en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  9. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Hahaha!

    Onze tweede zoon wilde in groep 1 en 2 altijd in verkleedkleren naar school. Ik had daar geen problemen mee en we hadden dus een hele verzameling.
    Op een ochtend stonden we al op het punt om naar school te gaan, toen hij zich nog wilde verkleden.
    Dat ging dus niet meer lukken en hij heeft de hele rit naar school zitten huilen.
    Ik zei nog: Maak er niet zo'n punt van, morgen mag je weer verkleden.
    Komen we op school, loopt ie-de-reen verkleed!
    Was het meester en juffendag.
    Oepsie!
    Elke dag liep dat kind verkleed en juist op die speciale dag liep hij in zijn dagelijkse kloffie.
     
    Kolibrie2, Adje en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  10. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als je met onesie naar de wc gaat, ligt je onesie op de grond, vind ik echt geen lekker idee op school...
     
  11. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    Precies, niet fris... En al het zand en viezigheid wat in zo'n pak blijft hangen brr.

    Verkleedkleren zijn niet voor naar school. Je kunt een kind prima leren welke kleding voor school is en wat voor thuis. Accepteren ze hier gelukkig niet buiten Carnaval etc.
     
  12. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    891
    1.121
    93
    Oh ja, achja, zie ik het probleem niet zo van in. Kinderen en wc’s zijn over het algemeen niet al te fris.

    Haha oei zand en viezigheid, bah. Zeker kun je dat een kind leren. Een kind wat af en toe een onesie aan mag naar school ook hoor.
     
    Roos12, lies276 en Adje vinden dit leuk.
  13. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik geloof dat ik wat minder streng ga zijn dan veel mama's hier. Ik ga geen bezwaren maken tegen joggingbroeken en psychedelische kleurencombinaties (en dat zeg ik nu, bijna twee jaar voor de eerste schooldag). Een onesie lijkt me echter geen goed idee vanwege de moeilijkheden met toiletgebruik. En als het gaat om verkleedkleren... Dat ook liever thuis eigenlijk, al zal ik het schoolbeleid even afwachten.

    De tip van in een onesie naar zwemles vind ik trouwens een hele goede! :thumup:
     
  14. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    op de oude school hadden ze ook pj dagen. kinderen vonden het erg leuk.
     
  15. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Als een kind nou dolgraag de hele (school)dag in een prinsessenjurk wil lopen, of in een tijgerpak, wat is daar mis mee? Niemand die er last van heeft en het kind is blij.
    Ik heb daar echt geen problemen mee.

    En onhygiënisch? Dat is een tuinbroek of jumpsuit dan ook. Dat hangt ook op de grond bij het toiletbezoek.

    Of je het mooi vindt, daar valt over te twisten natuurlijk.
     
    Adje en Liselou vinden dit leuk.
  16. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    mijn kind mag van mij wel, maar hij hft dat nooit gevraagd. toen hij 4 was had hij wel onesie's. daarna niet meer. maar nooit naar school gegaan in een onesie
     
  17. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.121
    4.335
    113
    Home

    Omdat school geen carnaval is elke dag....
     
  18. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier mag het van school ook gewoon niet, en ik ben het daar wel mee eens.
     
  19. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Dat snap ik dan weer niet. Waarom deed je hem aan dan? Je moest eerst ook zelf met hem over straat toch?
     
  20. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Uhm... Nee.

    Hier is wel vriendelijk verzocht om de verkleed partijen achterwege te laten. Kinderen komen niet verkleed naar school. Gewone kleding graag en als er wat speciaals is dan krijgen we dat door en mogen ze verkleed. Vaak icm een thema.

    Onesies zijn in mijn mening niet om te slapen (althans niet die wij hebben van dikke teddystof) maat om heerlijk op de bank te hangen. Huispakkie dus ;)
     

Deel Deze Pagina