In onesie naar school

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door LisbethSalander, 12 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Mag jouw kind in een onesie naar school

  1. Ja

    18 stem(men)
    7,8%
  2. Nee

    213 stem(men)
    92,2%
  1. lies276

    lies276 Niet meer actief

    En wie heeft daar last van?
     
    mh81, Liselou en belize vinden dit leuk.
  2. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    nou bij de kleuters kwamen meerdere meisjes steeds als sneuwwitjes, elsa's,prinsesjes etc naar school, geen problemen mee.
     
    Liselou en lies276 vinden dit leuk.
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.871
    42.726
    113
    Omdat er bepaalde kleding is voor bepaalde gelegenheden. En ik vind het volstrekt normaal om dat kinderen ook te leren. Je gaat ook niet in een zwempak of ondergoed naar school, want een zwempak is om in te zwemmen en ondergoed is voor onder je kleding. Verkleedkleding en onesies is voor speciale dagen of lekker voor thuis als je nergens heen hoeft.

    Hier op school moet je andere kleding komen brengen als je een kind in verkleedkleding of onesie brengt. Ze hebben een aantal dagen per jaar waarop de kinderen verkleed mogen komen: carnaval en in verschillende thema's. A.s. dinsdag gaan ze voor het sprookjesthema een bezoek aan een kasteel brengen en mogen ze allemaal als ridder of prins/prinses verkleed komen.
     
    Amberxx vindt dit leuk.
  4. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.040
    4.230
    113
    Mijn dochter zoekt ook haar eigen kleding uit, ze is nu 9, maar toen ze afgelopen zondag een shirt donkerblauw met camouflage print, een grijze rok met een hawaii print en een licht blauwe legging vol met vel gekleurde emoticons erop had aangetrokken voor een verjaardag heb ik haar (overigens voor het eerst) wel teruggestuurd naar boven met de mededeling dat ze 1 van de drie aan mocht maar dat de rest vervangen moest worden door kleding zonder motief.
     
    Fristi2012, Mammielove en Mystiek vinden dit leuk.
  5. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.951
    7.878
    113
    Vrouw
    Voor een gewone schooldag mogen ze geen onesie of joggingbroek aantrekken. Voor buitenspelen zou ik een joggingbroek niet erg vinden.

    Een jumpsuit lijkt mij onhandig en zou ik niet snel kopen.
     
  6. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Ik zie het verschil niet zo tussen die tule tutu rokjes of een Anna of Elza jurk bijvoorbeeld.
    Als een kind zich er prettig in voelt, andere kinderen of de juf er geen last van hebben, wat is dan het probleem?

    De jongste 2 willen juist nooit verkleden. Ook prima. Ik ga ze niet dwingen om op meester en juffendag als pipo de clown naar school te gaan.
     
    Liselou vindt dit leuk.
  7. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Gelukkig hebben ze hier die regels niet. De juf moest er juist altijd om lachen.

    De enige regel hier is dat buik en billen bedekt moeten zijn.
    Daar kan ik dan wel weer achter staan.
    Daarnaast vind ik het eigenlijk verdrietig dat je dus op 4 jarige leeftijd al in een bepaald keurslijf wordt gepropt ipv dat je mag dragen waar je je prettig in voelt.

    Ik zie hier in de supermarkt zo vaak mensen lopen in huispak en crocs.
    Ik zou het nooit doen, maar lekker boeiend...
     
    sprits, Zara75, Jo79 en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Want als je je gewone trui aan moet ipv je carnavalspakje word je in een keurslijf gepropt? Tjonge... Hier voelen ze zich óók prettig in hun dagelijkse kleren, het een sluit het ander niet uit. En op gewone schooldagen kleed je je ook zoals dat passend is, dus hier gewoon geen verkleedkleren.
     
    Amberxx vindt dit leuk.
  9. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Als ze in groep 8 zitten, lopen ze echt niet meer in een Sneeuwwitje jurk hoor.
    Laat ze dat gewoon nog lekker wel doen in de kleuterklassen. Ze zijn al zo kort zo klein en onbevangen. Heerlijk toch dat het ze geen bal kan schelen wat een ander er van vindt? Als jij Elza wil zijn, kan je Elza zijn. Ik vind dat juist heerlijk!

    Mijn andere kinderen voelden zich juist niet prettig in verkleedkleren. Moet ik die dan juist dwingen om zich te verkleden als het verkleeddag is? Ook als ze zich voor aap voelen lopen?
     
    Anouk2005, Roos12, Zara75 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier is verkleden met Carnaval ook niet verplicht, niet ieder kind doet dat. Maar een kind passend kleden vind ik niet meer dan logisch, ook in groep 1, en ik zie niet hoe dat minder klein en minder onbevangen maakt.

    Ik dwíng overigens ook niet, ik prop ze niet in een keurslijf, ze kleden zich gewoon met normale dagelijkse kleding. Of voel jij je gedwongen en in een keurslijf gepropt iedere ochtend als je je aankleedt? Ik vind je er behoorlijk overdreven over doen in je woordkeuze.
     
  11. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Maar wie bepaald wat passend is??? Een Anna of Elza jurk vind ik misschien wel meer passend dan een kind in viezige kleren op regenlaarzen.
     
  12. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik geniet er altijd van, verkleed partijtjes. Ze mogen van mij ook zo naar buiten.
    Onesies heb ik dan weer niet.

    Het is gezond een beetje te experimenteren met kleding, stijl en wat je mooi vindt. Er zijn al zoveel 13 in een dozijn mensen.
     
    dds, sprits, Roos12 en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ja, prima???

    Waarom drie vraagtekens?
     
  14. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Omdat jij ( en meer mensen) het steeds hebben over " passend".
    Leg dan eens uit wat passend is.
    Wie bepaald dat?
    Wat jij niet passend vindt, vind ik misschien wel passend.

    Zolang een kind er zelf geen last van heeft, de juf niet en andere kinderen niet, wat is dan precies het probleem?
     
    dds, Liselou en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  15. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.112
    4.315
    113
    Home

    Je hoort gewoon niet in je verkleedkleding op school te komen

    Dat jij het prima vind om je kind elke dag in pyjama te brengen dat is aan jou maar dat wil niet zeggen dat het normaal
     
  16. lies276

    lies276 Niet meer actief

    #76 lies276, 14 mrt 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 mrt 2019
    Waarom " hoort" dat niet?
    Omdat dat jouw gevoel is dat het niet normaal is?
    Want wat is " normaal"?
    Dat wat jij normaal vindt?
    En dat moet dan de norm zijn.

    Ik vind kleuters met bijv een doodskop op hun trui niet kunnen.
    Moeten we dat dan ook maar verbieden? Omdat ik het vreselijk vind?
    Een trui met spiderman zou dus mogen maar een spidermanonesie niet?

    Zolang kleding niet aanstootgevend is, mag van mij iedereen dragen op school wat hij/ zij wil.
     
    Zara75, Rozemarijn33 en Liselou vinden dit leuk.
  17. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    891
    1.121
    93
    Dit! Al is mijn dochter wel ouder. Zo af en toe wil het kind in een aparte outfit naar school (wel passend, dus geen blote buik etc.:)). En ja, dan krijgt ze reacties van kinderen en blikken van ouders maar ze is zo blij en trots dat het haar werkelijk waar niks kan schelen:D. Ik kan daar echt van genieten, heerlijk als je (nog) zo in het leven kunt staan.
     
    Anouk2005, NiVa0230, lies276 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.871
    42.726
    113
    Ik vind de opmerking in een keurslijf gepropt worden als je gewone kleding aan moet heel erg dramatisch overdreven.
    En je kunt je kind toch alsnog in allerlei afschuwelijke elsa truien laten lopen als je daar blij van wordt?
     
  19. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.871
    42.726
    113
    En jij noemt het passend als de blote buik bedekt is? Waarom is dat niet passend een blote buik en een elsajurk wel. Dat is ook hoe jij het ziet, en andere mensen hebben dat dus met verkleedkleding.
     
  20. lies276

    lies276 Niet meer actief

    De zoon die hier dagelijks als politie / brandweer/ ridder/ soldaat naar school ging is nu 17 jaar en draagt, net als al zijn vrienden, een grijze skinny met Levi' s hoody en een Calvin Klein boxer waarvan de elastieken band uiteraard boven de jeans uit moet komen.
    Hij is dus heel" gewoon" geworden, haha
     
    dds, Anouk2005, Roos12 en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina