In onesie naar school

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door LisbethSalander, 12 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Mag jouw kind in een onesie naar school

  1. Ja

    18 stem(men)
    7,8%
  2. Nee

    213 stem(men)
    92,2%
  1. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Ik denk dat het verschil tussen "bloot" en kledingkeuze een groot verschil is.
    Een ontblote buik of billen is aanstootgevend.
    Een kledingkeuze niet.

    Een klein meisje op het strand zonder bikinitopje kan je wel of niet passend vinden, ik denk dat hier niemand is die het passend zou vinden als datzelfde kindje zo naar school komt.
     
    Zara75 en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Het gaat mij niet om dat ik bang ben dat ze het op hun 12-25-87ste nog doen, maar hier kleden we ons gewoon gepast en wat ‘gepast’ is verschilt per context. School heeft bv als regel dat je niet in pyjama of zwemkleding naar school komt, geen petten, geen teenslippers, verkleden enkel als daar aanleiding voor is. En zo gaan we ook niet in onze prachtigste outfits het bos in. En niet met kaplaarzen aan naar een bruiloft.
    Wie bepaalt wat gepast is? Dat ligt ook aan de context, maar in principe ben ik dat als het om mijn kinderen gaat. Dat anderen iedere dag verkleedkleding en onesies wel prima vinden; ga je gang. Maar maak het niet zo dramatisch over ‘ze moeten wel kléin kunnen zijn! en onbevangen!’ of geroep over dat kinderen met gewone kleding in een keurslijf worden gepropt. Beeetje normaal blijven doen ;)
     
    littlemunchkin, Roanna, Kleintjuh85 en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Waarom is een ontblote buik aanstootgevend maar keldingkeuze niet? Jij vindt dat aanstootgevend, dus jij bepaalt kennelijk ook zelf wat je gepast vindt en wat niet? Misschien kun je dat dan ook overlaten aan ouders die bv iedere dag verkleedkleding of een onesie naar school niet gepast vinden. Ik vind dat geen gepaste kleding voor op school, zo simpel is het.
     
  4. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Helemaal prima als jij dat vindt en als het een regel is op school, dan is dat zo.
    Ik ben blij dat het bij ons op school niet zo is en naar mijn mening leer je een kind van jongs af aan dat het zich qua kleding dus vooral moet kleden naar wat " men" normaal vindt en dat vooral niet" anders" moet zijn.
    Houdt je kind daar een trauma aan over? Waarschijnlijk niet.
    Al zou mijn zoon er destijds erg boos/ verdrietig om zijn geweest.
    We hebben het er nog vaak over hoe leuk het juist was.
     
    amdaa vindt dit leuk.
  5. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Dat bepaal ik helemaal niet.
    Ik zeg: Ik denk niet dat er hier iemand is die het normaal zou vinden als een meisje met ontbloot bovenlichaam naar school zou komen.

    Dat betekent dus dat " men" dus anders denkt als het over bloot gaat.
     
  6. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Nou precies. Hier zijn die knooptruitjes in,dat je het shirtje aan de onderkant in een knoop legt en dan zie je dus wat blote buik: oeeeee aanstootgevend zeg!
     
    Shay25, Fuddey en suus1983 vinden dit leuk.
  7. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Met een blote buik of te blote kleding kom je in een maatschappelijke aanvaardbaarheids discussie.
    Ik denk zelf dat verkleedpartijtjes op school niet zo snel uit de hand lopen. Althans hier op het schoolplein is het echt zo bont niet, helemaal niet zelfs.

    Overigens vind ik sommige moeders in witte leggings wel lelijk verkleed, of ben ik nu een flauwerik ;-P.

    Ook voor die valse opmerking van net een levensles die net zo goed aan mijzelf geldt, leven en laten leven.
     
    Zara75 en lies276 vinden dit leuk.
  8. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Toch snap ik het niet helemaal. Moet er dan letterlijk in de schoolregels staan welke kleding wel of niet mag? Ik neem aan dat je als ouder zijnde wel weet wat er gepaste kleding voor school is toch? Of had je zoontje er ook mee naar een bruiloft gemogen? Want ook daar zijn (meestal) geen geschreven regels voor voor wat je aan moet trekken toch?
     
  9. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Blijkbaar hebben veel scholen hier dus regels voor.
    Bij ons is er dus geen regel dat kinderen niet verkleed naar school mogen, maar wel dat er geen ontblote buik en billen zichtbaar mogen zijn.
    Overigens geldt die regel ook op de 2 vo- scholen waar onze kinderen naartoe gaan.
    Daar zijn tijdens gym ook de sporttenues van school verplicht.
     
  10. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Daar zou ik helemaal geen moeite mee hebben en ik denk ook niet dat die regel hier zo strak gehanteerd zou worden.
     
  11. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Precies wat ik bedoel.
    Bij ons op school gaat het misschien om 3 kleuters die graag verkleed naar school komen.
    Daar heeft niemand problemen mee.
     
  12. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Precies, en ik zie nooit meer dan 3 witte leggings dus het gaat zo slecht nog niet met de mensheid ;).

    En voordat we weer vervallen in ja maar, dan weten mensen later ook niet hoe het hoort als je naar een gelegenheid moet. Ook daarin heeft iedereen zijn eigen waarheid. Ik heb een waanzinnig lieve schoonzus die er qua kleding echt niet uit ziet, haar man ook niet en haar kinderen ook niet. Op een bruilofts foto herken je hen meteen. Daar kun je je aan irriteren maar het is wel een fantastisch lief mens die ik op mijn bruiloft niet missen wil.

    Ook die mensen die wij ongepast of lelijk gekleed vinden zijn iemand geliefde. Zo bekijk ik het dan maar.
     
    MyMiracle, NiVa0230, amdaa en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Maar die hele redenering gaat dan toch ook op voor een kleuter die op school bv graag z’n broek uittrekt? Dat is gewoon iets wat we niet doen, en dan leer je inderdaad al van jongs af aan dat je je broek aan houdt in het openbaar. En leer je dan dus ook dat je vooral niet ‘anders’ mag zijn? Dat laatste betwijfel ik heel erg...
     
  14. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.466
    113
    Vrouw
    Oww joggingbroeken gaan wel aan naar school.
    Niet de gewone joggingbroeken, die bewaar ik juist voor zwemlessen. :roflmao:
    Maar wel de joggingbroeken van Billy en Lilly. Die vind ik wel mooi genoeg voor op school te dragen.
     
    dds vindt dit leuk.
  15. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Precies zoals @Champetter al zei: Dan kom je in een discussie wat maatschappelijk wel/ niet aanvaardbaar is.
    Je broek op school uittrekken wordt algemeen als onaanvaardbaar gedrag gezien.
    Ik denk dat hier ook niemand oprecht zal vinden dat dat moet kunnen.
    Verkleed naar school komen, heeft meer met smaak/ mening te maken.
    Ik vind dat een kind daarin zichzelf mag zijn en zijn/ haar eigen keuzes mag maken.
    Nogmaals: Niemand heeft er last van.

    Dat wil dus niet zeggen dat er hier geen regels zijn. Mijn kinderen moeten ook gewoon kunnen functioneren in de maatschappij. Dat lukt gelukkig ook prima.
     
    Rozemarijn33 vindt dit leuk.
  16. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    891
    1.121
    93
    Ja klopt dat is hoe ik het zie. Ik vind het onnodig en ongepast dat iemand er half naakt bij loopt, jij vindt een Elsa jurk ongepast. Klopt helemaal.
     
  17. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.392
    4.246
    113
    Vrouw
    Ze deden wij dat ook inderdaad. Uit het water, ondergoed aan, onesie aan en hop naar huis. Makkelijk en snel.

    Nee, ze mag niet in een onesie naar school. Ze draagt hem tegenwoordig wel bijna het hele weekend! Zodra we thuis zijn kleed ze zich uit en gaat een van de twee onesies weer aan...
     
  18. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Half naakt als je een streepje buik ziet:roflmao: kom op zeg!
     
    littlemunchkin, Liselou en Shay25 vinden dit leuk.
  19. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    891
    1.121
    93
    Haha nee tuurlijk niet:roflmao:. Bij een blote buik denk ik aan een echte blote buik. Ik weet niet wat jij bedoelt?
     
  20. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb nee gestemd, vind ze überhaupt vreselijk dus hier hebben ze geen onesie.
     

Deel Deze Pagina