In onesie naar school

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door LisbethSalander, 12 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Mag jouw kind in een onesie naar school

  1. Ja

    18 stem(men)
    7,8%
  2. Nee

    213 stem(men)
    92,2%
  1. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Haha ja dat klopt, naar de auto en naar de voordeur van de go. Maar naar de supermarkt of naar de speeltuin ofzo kon hij dan wat anders aan. Komt ook een beetje omdat zijn onesie nog mega veel te groot is eigenlijk dus dan slepen zn broekspijpen over de grond
     
  2. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Joggingbroeken heb ik overigens geen problemen mee als ze er een beetje netjes uit zien. Niet van die slobberbroeken maar je hebt mooie aansluitende joggingbroeken bijvoorbeeld van z8 maar ik scoor ze ook weleens bij h&m ofzo, die mogen ze gerust aan
     
  3. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Maar dat bedoel ik juist. Jullie school heeft er geen regel voor. (Overigens heb ik geen idee hoe dat bij ons geregeld is, maar ik ga er dus vanuit dat elke ouder wel snapt dat je kind niet verkleed naar school gaat).
    Maar op een bruiloft is er ook geen regel voor. Jouw kinderen mogen dus ook in hun Piratenpak naar een bruiloft?
     
  4. giebel

    giebel Fanatiek lid

    26 aug 2011
    2.499
    499
    83
    Ben even benieuwd naar het 'geen petten'. In de klas niet of helemaal niet?
    Mijn zoon is een pettenjongen. Al van kleins af aan. Dus altijd op. Maar gaat met de jas in de kluis of bij de gym aan de kapstok. Denk dat hij hem tijdens het buitenspelen (en lopend vd sporthal naar de school) dus wel op heeft. Mag dat bij jullie ook niet?
     
  5. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Het gaat hier toch over school?
    Ik gaf al het voorbeeld van dat kleine meisje; op het strand zal iedereen het normaal vinden dat ze alleen in een bikinibroekje loopt. Op school zal iedereen dat onfatsoenlijk vinden.

    Ik denk dat iedereen op school anders gekleed gaat dan op een bruiloft/ begrafenis / afstuderen/ enz.

    Een kind zit het grootste deel van de week op school. Mag het dan alsjeblieft gewoon dragen waar het zich prettig in voelt?!
     
  6. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ja, maar jij geeft aan dat je kind aan mag wat hij wil en dat je het zielig vind dat kinderen in een keurslijf worden gestopt met wanneer ze wat wel en niet aankomen. Maar dat zijn toch gewoon algemene normen en waarden?
    En ja, mijn kinderen zouden met hun schoolkleren gewoon door kunnen lopen naar een bruiloft. Ze hebben niet de netste van de netste kleren aan, gewoon netjes/sportief, maar zouden daar niet voor gek lopen.
    Ik vind school namelijk ook gewoon onder die gelegenheden passen waar je je op kleed.
     
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Buiten mag het wel, in de klas niet.
     
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Maar waarom zo zwart/wit? Mijn kinderen verkleden zich graag, maar dat betekent niet dat andere kleding meteen onprettig is.
     
  9. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik geloof dat de discussie nu wel heel erg doorgetrokken wordt. Iedereen heeft regels voor kleding, of het nu gaat om het seizoen, wat de kleding bedekt, de kleuren en opdruk, of om het onderscheid tussen verkleden en niet verkleden. De een heeft alleen wat andere regels dan de ander. Dat betekent niet dat een buitenstaander kan bepalen of kledingregels voor de ene gelegenheid passen bij de kledingregels voor een andere gelegenheid. En zelfs al vind je de regels van een ander inconsistent, waar bemoei je je mee?
     
    Rozemarijn33 en lies276 vinden dit leuk.
  10. lies276

    lies276 Niet meer actief

    We hadden het toch over school??
    Ik heb nergens gezegd dat mijn kinderen altijd en overal hun zin krijgen. Op een huwelijk gelden toch hele andere kledingvoorschriften dan op school?! Er zijn tegenwoordig niet voor niks dresscodes. De vergelijking tussen school en een trouwerij vind ik dus niet opgaan.

    Op school zit een kind het grootste deel van de week. Ze zijn nog klein en trekken zich nog weinig aan van wat een ander van hun kleding vind. Ik vind dat heerlijk!
    Er zijn helemaal geen "algemene normen en waarden"als het gaat over wel of niet verkleed naar school. Het staat niet voor niks niet "algemeen en bij elke school" in de schoolregels.
    Bij ons geldt die regel ( die jij algemene normen en waarden noemt?) nl niet en lopen de kleuters regelmatig verkleed.
    Niemand heeft daar problemen mee, er is nog nooit een klacht over geweest en voor zover ik weet wordt er niemand om uitgelachen.
     
  11. lies276

    lies276 Niet meer actief

    #111 lies276, 15 mrt 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mrt 2019
    Dat zeg ik ook nergens.
    Ik heb problemen met het feit dat er blijkbaar wél kinderen zij die zich graag verkleden en dat niet mogen omdat volwassenen bepalen dat dat niet zou kunnen op school.

    Daarbij geef ik ook aan dat het verschil tussen een Elsa jurk en een tule rokje met pettycoat voor mij weinig verschil maakt.
    Het één vinden wij echter "verkleden"en het ander normaal.


    Mijn zoon had een soldatenpak: een camouflagebroek met camouflage boddywarmer.
    Hij had een cowboypak: een bruine broek en zwarte bodywarmer.
    enz, enz
    Wie heeft daar nou problemen mee?????? Kind zielsgelukkig, maar andere volwassenen vinden dat het niet kan.

    Bij mijn jongste in de klas zit ook een jongetje dat zich graag verkleed. Mijn zoontje zegt er nooit iets over ( hooguit: Jelle had vandaag een spidermanpak aan). Hij houdt zelf niet van verkleden, ook niet op de speciale dagen. Prima toch? Als dat ventje helemaal gelukkig is in een spidermanpak, niemand heeft er last van, wie heeft er dan een probleem?
    Ik snap dat gewoon niet.
     
    Snoepjes, NiVa0230, Zara75 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Maar ik denk dat jij zo een heel warm dik ding voor je ziet?
    Mijn zoon heeft ook een onesie als pyjama maar die is heel dun.
     
    Liselou vindt dit leuk.
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Ik ben het hier wel met je eens. Ik vind een onesie niet echt een geschikt kledingstuk, maar aan de andere kant, als een peuter/kleuter daar nu helemaal gelukkig van wordt, wat maakt het dan uit. Mijn oudste is ook wel eens in een prinsessenjurk (de oudste is een jongen) naar school geweest en hier in groep 1-2 zie ik wel vaker Spiderman pakjes voorbij komen.
    Het heeft niet mijn voorkeur, maar stoor me er ook niet aan als een ander dat wel doet.
    Net zoals joggingbroeken/sportkleding, vinden de meesten ook niet kunnen, maar dat draagt mijn oudste nu eenmaal het liefste. Kan ik wel elke dag een strijd over aangaan, maar waar hebben we het over. Hij heeft ook nog eens een heel goed punt, het zit namelijk heerlijk.
     
    Snoepjes, NiVa0230, Liselou en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    De uitslag op de poll zegt al genoeg denk ik. Geen haar op mijn hoofd dat mijn dochter met een onesie aan naar school gaat. Ik vind het al erg als ze perse kleren aan wil naar school die ik absoluut niet bij elkaar vind passen en dat ze dan ook nog het liefste met haar haren los en ongekamt naar school wil lopen. Ze hoeft echt niet helemaal gestyled naar school maar wel goed verzorgd. Bij mijn dochter in de klas zit overigens een jongetje die ik in de 2,5 maand dat dochter op school zit nog nooit in gewone kleren heb gezien, altijd in een voetbal tenue. Daar vind ik ook wat van om eerlijk te zeggen.
     
  15. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Maar waarom? Wie ben jij dan om daar wat van te vinden? Dat je het bij je eigen kind niet goed vindt, prima, maar van een ander heb je toch niks te vinden?
     
    Liselou, Jaimio en lies276 vinden dit leuk.
  16. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.314
    1.782
    113
    Vrouw
    Nee mijn kinderen krijgen geen onesies aan naar school. Hier op school ook nog nooit een kind gezien trouwens met een onesie, alleen een moeder die haar kinderen naar school kwam brengen. o_O
     
  17. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ouders die het een normale zaak vinden om hun kinderen in een onesie naar school te laten gaan en in andere verkleedkleren; mogen jullie kinderen ook geschminkt naar school?
     
  18. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Euh... ik vind overal wel iets van. Jij ook neem ik aan? Waarom mag zij er dan niks van vinden?
     
    Amberxx, Kleintjuh85 en Anna009 vinden dit leuk.
  19. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Ik mag daar toch gewoon een mening over hebben. Je hebt mij nog eens niet gevraagd wat ik er precies van vind. Jij zal vast en zeker ook wel meningen hebben over iets en dat andere die mening juist niet delen. Het zou wel heel saai worden als iedereen hetzelfde vindt en iedereen elkaars mening deelt.

    Ik zal het even toelichten wat ik er precies van vind, en laten we voorop stellen de ouders in kwestie moeten ook gewoon lekker doen en laten waar zij zich goed bij voelen.maar dat jongetje komt dus echt iedere dag in voetbal tenue, dus sportkleren naar school. Dat hij de voetbal tenues graag draagt geen probleem, maar ik zou als ouder zijnde het beperken naar 1 of 2 schooldagen in de week en daarbij ook in het weekend. Maar niet iedere dag, dag in dag uit.
    Ik vind voetbal tenues horen onder de noemer sportkleren en vind dit persoonlijk meer thuis horen bij de gym, voetbal training, vakanties, of bij het voetballen buiten met vriendjes. Zelfde dat ik onesies onder de noemer jogging/huispak vind vallen en onze dochters deze alleen binnenshuis dragen als huispak op bijvoorbeeld een druilige zondag of als ze ziek zijn.

    Eigenlijk van de zotte dat ik mij hier zit te verantwoorden,maar ja zo ben ik.
     
    Fuddey en Mammielove vinden dit leuk.
  20. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Ik vind daar helemaal niets van eigenlijk. Is ook niet aan mij om daar wat van te vinden, moet iedereen lekker zelf weten.
    Ik vind er pas wat van als het kind er last van heeft, teenslippers in de winter etc.
     
    Snoepjes en lies276 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina