Je hoeft niet te verantwoorden hoor en ja dat je dit ervan vond kon ik wel raden. Ik vraag me alleen af waarom je er zo ver over nadenkt. Heb jij er last van dat het kind in sportkleding loopt? Is het jouw kind? Zo nee, waarom dan überhaupt er wat van vinden?
Jij hebt idd 2 meiden... Die voetbaltenues zitten erg lekker, goed wasbaar, vallen netjes en je kan ze makkelijk aan en uit doen. Voor de meeste jongens is dat win win en niet te vergeten dat de hele wereld moet zien voor welke voetbalclub jij bent. Hier geen onesie naar school (alleen bij het voorleesontbijt ) Verder zal het me een worst zijn, ik ga die strijd niet meer aan, ik zorg dat ik geen onverzorgde spullen etc in de kast voor ze heb. Kunnen ze ook niet gedragen worden. Verder wel een truitje met knop, dus blijkbaar aanstootgevend blote buik (gelukkig staat er niets in het reglement). Voor de princessenmoeder onder ons.... Laat het los... Laat het gaaaaaaan!
Jij vind dus dat ze dat zelf moeten weten, je vind er dus wel degelijk wat van En zo vind iedereen er wat van.
Ik denk dat je snel iets vindt van dingen die je zelf niet doet. Hier mogen beide kinderen (jongen en meisje) alleen met de sportdag sportkleding aan en verder niet. Omdat ik het geen gepaste kleding vind voor op school. Als ik elke dag een kindje in sportkleding zie denk ik dus: o dat vind ik niet gepast, want dat valt mij dus op. Ik denk dat het een probleem wordt wanneer je een kind erop aan gaat kijken of daardoor anders gaat behandelen. Ik vind de vriendjes van mijn zoon even lief of ze nu in sportkleding lopen of in een 3 delig kostuum. Maar ik vind er dus wel wat van Het enige waar ik mij werkelijk aan stoor zijn meisjes waarvan het haar niet netjes uitgekamd wordt elke ochtend. Ik vind het onverzorgd, zielig ook en met de luizencontrole is het gewoon bloedirritant.
Nee ik heb er geen last van en zoals ik al eerder typte hij is ook niet mijn kind. Maar heb er wel een mening over net zoals dat andere een mening hebben over onesies, witte leggings onder rokjes etc. Ja en over dat laatste heb ik ook een mening. Wie weet heeft zijn moeder ook wel iets te vinden over de kleding van mijn dochter, dat kan, en dat mag ook zeker.
Ik heb idd geen jongens. En hoe je het hier beschrijft klinkt heel logisch en zal zeker zo zijn. Maar dan nog als ik een jongentje gehad zal hebben had hij niet iedere dag in een voetbal teneu naar school gemogen.
Ja ik heb dat dus niet en waar ik het wel heb probeer ik er actief wat aan te doen, het werkt heel rustgevend als je niet meer overal wat vindt.
Nee. Ook puur omdat ik het heel slecht vind voor de huid. Ooit zijn ze een keer geschminkt en liepen ze vervolgens 2 dagen met een opgezet, vuurrood gezicht. Ik vraag me alleen af wat dit met verkleedkleren/ onesie/ voetbal tenue te maken heeft.
Dit dus. Ik vind het inderdaad niet passen voor op school dag in dag uit. En ik zal echt niet anders doen tegen het jongetje of ouders.
Nee. Laatst had de juf een slaapfeestje georganiseerd omdat ze jarig was en mochten ze in pyjama/onesie komen. Alleen toen mocht het dus van mij.
Een school is bedoeld om je kind voor te bereiden op de maatschappij. Waarin bepaalde normen gelden. Omdat die voor iedereen anders kunnen zijn verwacht ik dat een reguliere school regels stelt aan ongepaste en ongeschikte kleding. Anders doet iedereen maar wat en loopt straks de halve klas in zijn zwem/verkleed/pyjama kleding. Als je bewust kiest voor onderwijs of vrije school is dat wellicht anders. Wat je buiten school doet moet je zelf weten. Maar op school hoort een kind geen sportkleding, pyjama's zwemkleding of verkleedkleding te dragen. Ik zal de school dus ook vragen ouders aan te spreken als ik zie dat een klasgenoot in een princessenjurk komt iedere dag of voor de 4e keer in zijn sportkleding. Ook zal ik de ouder zelf vragen of hij niet weet wat gepaste kleding is. Ik kan op mijn werk ook niet in mijn carnavalskleding aankomen. En loop niet in badpak door de supermarkt. En indien ik dat wel doe zal ik negatieve opmerkingen krijgen of bepaald gedrag uitlokken. Dat kan een kind dan maar beter leren.
En wat vrijheid betreft. Klasgenootje en zijn ouders zijn overtuigd naturisten. Huisje op zo'n park, sauna in huis. Dat kind voelt zich het lekkerste zonder kleding. Als een ander wel in een (in mijn ogen ongepaste kleding) mag. Waarom moet hij zich dan verplicht aankleden? In de zomer zal kleding juist erg onprettig kunnen zijn en hij voelt zich het beste zonder.
En omdat jij dat vindt, zou de schoolleiding daar zijn oor naar moeten laten hangen? Kom op nou! Hier nog nooit een klagende ouder gehad. Er staat ook niks over in de schoolregels. En wat betreft de voorbereiding op de maatschappij: Mijn zoon die altijd dag en nacht verkleed door het leven ging als kleuter, is nu een sociale jongen die zich goed aan kan passen en heus weet wat er van hem verwacht wordt in de maatschappij. Laat een kind nog lekker kind zijn. Ze "moeten" straks nog zoveel! Nog tijd genoeg om dat te ontdekken!
Dat is hier al eerder besproken. Naakt is van een hele andere orde. Naakt over straat lopen is strafbaar. In de schoolregels staat op onze school ook dat blote buik en billen niet getolereerd worden.
Nee dat vind ik niet alleen, dat is gewoon een feit. Waarom noem je het anders verkleedkleding? Omdat het kleding is wat in het normale leven niet gebruikelijk is. Je kind leeft dus hele dagen in een rollenspel. En dat is helemaal prima voor thuis, maar op school zit je voor andere dingen mi. En ik weet bijna zeker dat als de hele klas van je kind verkleed zou komen, elke dag weer, daar echt wel wat van gezegd zou worden.