@Stephanietaal He bah. Hoop dat je er snel minder last van hebt. En als je dan toch opgenomen moet worden hoop ik dat je daar even goed tot rust kan komen. @Cindy, nogmaals sterkte. Hoop idd voor je dat het er nu allemaal uitkomt. @Caramelbaby, dat je dat zo lang volgehouden hebt! Maar spannend morgen! Ik neem aan dat jullie wel gelijk 's ochtends gaan? @kletsen. Doordeweeks heb ik er wat meer tijd voor dan in het weekend. Zit thuis nl niet zoveel achter de computer....
Ik zit er echt ff doorheen. Zit hier kei hard te janken. Zo misselijk als wa, buikpijn en niets smaakt. Steeds braakneigingen, maja me maag is leeg zit niks in dus kan er ook niks komen. Krijg zelfs braakneigingen van mijn hondje die steeds scheten laat. Klinkt lollig maar da is het niet. Pff ik weet het ff niet meer.
Hey dames, Bij mij is t gelopen tot opname dus lig nu in het ziekenhuis. Mag 24 uur niet drinken of eten en lig minimaal 2 dagen hier. Mag zelfs geen bezoek ontvangen echt balen. Minimaal 2 dagen hier en dan kijken hoe t gaat.
Elionorah, verzorgingshuizen met breiclubjes... Misschien dat die er wel zijn, maar moet zeggen dat ik het toch leuker zou vinden om met wat meiden van mijn leeftijd te haken. En als ik het zo op het forum lees, zijn er genoeg die het doen, dus het zou moeten kunnen. Moet ik ze alleen nog vinden Klinkt wel interessant, een app met een overzicht van de ontwikkelingen van week tot week. Ik ga ook eens kijken. Sith, ja ik snap goed dat opa en oma zich niet meer in konden houden. Vond het wel sneu voor mijn moeder, want die had dus expres nog maar niets gekocht. Achja, als alles goed gaat, heeft ze straks nog alle tijd om haar eerste kleinkind te verwennen! Leuk dat jij ook haakt. Ik vind vooral amigurumi heel erg leuk; die kleine gehaakte beesten. Wat haak jij zoal? Annaka, wat is er gebeurd dat je dochter zo bang is voor zwarte piet? Stephanie, wat balen dat je opgenomen bent, heel erg veel sterkte en beterschap! En wat stom dat je geen bezoek mag ontvangen... Waarom is dat of is dat standaard? Mijn man en ik weten wel wat voor stijl we willen qua meubels, maar we hebben nog niets gekocht. En we willen een vosjes-kamer Kleuren weten we nog niet zo goed. Eerst maar eens kijken of we een leuk behangetje of stofje voor gordijnen e.d. kunnen vinden en dan de kleuren daarbij laten matchen. CaramelBaby, als er bij jou geen kerstbomen zijn, dan tuig je toch gewoon een palmboom op? Ik heb ook dat alles zo sterk ruikt. Ik heb dat sowieso al, maar het is nu wel heel erg. Ik vind nu snel dingen echt stinken. Heel leuk idee om haakpatronen en -kennis uit te wisselen! Ik heb alleen weinig kennis, maar heb wel een superleuk boekje met amigurumi. Dus wie interesse heeft... Roep maar! Spannend, morgen de eerste echo! Succes! Cindy, ik hoop voor je dat die cytotec gaat aanslaan... Nogmaals sterkte. Tanja, balen meid, dat je je zo beroerd voelt Heel veel sterkte, kan me goed voorstellen dat je er even doorheen zit. @ de lijst, ik zag RianneB er voor vandaag op staan en zie dat haar afspraak in het roze staat... Is zij eigenlijk nog actief in ons topic? @ Honden, wij hebben ook een hond; een Shiba Inu van 6. En we hebben 2 katten, eentje van 10 en eentje van 1 1/2 jaar.
ze willen dat ik nu volledige rust neem dus ik mag me vriend op bezoek hebben maar zelfs quintes willen ze liever niet omdat ik me dan toch weer drukker ga maken dan dat ik nu doe. lig nu te wachten tot me vriend komt met me spulletjes. wel heb ik nu heel veel tijd om hier te lezen en mee te schrijven waarschijnlijk. want heb standaard internet hier zit meteen bij de tv aanvraag heel raar maar ja het is zo. kost 3,50 per dag en dan heb ik de hele dag tv en internet. wel fijn want gewoon met toetsenbordje enzo dus eigenlijk geen laptop nodig haha. verder heb ik weinig te vertellen eigenlijk helaas. krijg nu 104ml vocht per uur toegediend maar het eerste ligt er alweer uit helaas. dus nu ook medicijnen die net wat zwaarder zijn dan emasefene. de echo van vandaag liet zien dat ik 8wk en 1 dag ben nu. hij was 16.4 mm nu alweer iets groter haha.
Tanja, hoe is het nu, voel je je al iets beter? Stephanie, wat naar zeg. Beterschap, hoop dat je je snel beter voelt! Jolien, haha ja, een palmboom versieren is wel een idee Cindy, ik hoop voor je dat de medicijnen hun werk snel en goed doen! Sterkte! App, ik heb een app, het heet 'pregnancy' (van babycenter) en is dus in het Engels. Ik vind het wel een leuke app, je krijgt elke dag wat tips en kunt doorklikken naar meer info over vanalles en nog wat. Elke week krijg je een plaatje te zien van hoe je kleintje eruit ziet en wat er aan het groeien is.
Hoi allemaal, Ik ben n paar dagen niet geweest. Zo druk hier met de verbouwing.. pffff.. Maar nu toch maar weer es ff kijken hier. @ stephanie: jeetje zeg, das niet mis. Maar waarschijnlijk wel beter voor jezelf én de baby. Hopelijk sterk je weer n beetje aan. @cindy: sterkte. Ik leef met je mee... @over sinterklaas: bij ons op t dorp is de mooiste intocht van het hele land. Dat moet haast wel. Zo mooi, zoveel ouders met kindjes, feest, gezelligheid, muziek, spanning en dan komt ie aan met n grote stoomboot vaart ie eerst langs, blijft dan stil liggen voor de haven. Dan komt er mooi vuurwerk en als dat afgelopen is komt ie met de boot de haven in en meert ie aan. En zitten zoooveel pieten aan boord, en die zijn zooooo mooi. Prachtige pakken, mooie schmink. Super! Vervolgens gaan alle mensen langs de route staan die de Sint gaat lopen. Eerst te voet, dan te paard. Met n groot fanfare en mooie meisjes met majorette stokken en zo. Super mooi. En alle pieten springen in t rond en delen aan de kindjes aan de kant pepernoten uit. Ik heb t in alle jaren helaas 1x moeten missen, maar het is gewoon n ware happening! Super mooi! @over kerst: hou ik zo van! Ik begin net na sinterklaas met alle spullen te voorschijn halen. Bouw met huisjes en mannetjes en n landschap en lichtjes n heel dorp in de hoek vd kamer. Verder heb ik n (nep) boom maar die is wel super mooi opgetuigd! Ook heb ik n stalletje met beeldjes. Verder gewoon t huis versierd met van allerlei gezellige dingen. Knus! Krijg er zo zin in. @haken: hier ook n haker. Heb voor iemand n das en muts gehaakt. Met erg dikke wol, gewoon van de zeeman, maar prima wol. Verder heb ik de aller liefst babyslofjes gehaakt voor iemand (van katoen, haakt heel makkelijk). Super lief, en stoer! Voor mezelf laatst n sjaal gehaakt, van wat duurdere wol van pipoos. Heb daar ook n mooi boekje gezien met figuren om te haken. Van dat amigurumi waar iemand t al over had. Dat boek ga ik aan de Sint vragen. @hier: misselijkheid valt mee de laatste dagen. Af en toe n vlaag. Verder op t www druk aan r rondkijken voor babykamer ideeën. Leuk!!
Cindy: sterkte meis. Stephanie: misschien wel ff het beste. Rustig aan doen meer kun je nu niet doen. Caramelbaby: pff nog geen haar beter. Net in bad geweest maar helpt ook niks. Ik voel me zo misselijk. Eten van vanavond smaakte ook weer niet dus weinig gegeten. Ik weet eerlijk gezegd niet meer wat ik moet doen.
@stephanie, hoop dat de medicijnen nu wel aanslaan en je het vocht binnen kan houden. Had je dit ook toen je zwanger was van Quintes? @tanja, hoop dat jij je ook snel wat beter voelt. @Cathrien, klinkt heel leuk die intocht! @Jolien, vorig jaar was ze mee naar Sinterklaas bij mij op t werk en toen dacht ze dat ze tegen mij aan het praten was. Helaas bleek dat zwarte piet te zijn die haar ook nog eens heel erg liet schrikken. Vervolgens heeft ze anderhalf uur lang gehuild en zijn we maar naar huis gegaan maar hoewel ze daarna nog meerdere keren zwarte piet gezien heeft is t nog niet goed gekomen...
Jolien nog van harte gefeliciteerd met jou en ml. Lekker dat jullie al begonnen zijn met het kamertje. Kun je straks in alle rust alles verder afwerken. Stephanie oei dat is minder. Je bent wel in goede handen. Hopelijk voel jij je snel weer beter en mag je lekker weer naar huis! Elionorah geniet dan nog lekker van het temperatuurtje daar! Het is een heel verschil met hier. Tanja balen dat jij je nog steeds zo slecht voelt! Je kan langs de ha gaan om een middeltje te vragen hoor! Mijn vriendin heeft ook 1 of andere medicatie geslikt voor het overgeven. Het heeft haar heel erg geholpen. Annaka beterschap met je jongste! Jammer dat je dochter zo geschrokken is van zwarte piet! Hopelijk groeit ze er overheen, al zal dat denk ik nog wel lang duren. Caramelbaby en Dreamer veel succes morgen bij de echo! Cindy ik hoop voor je dat het door de medicatie al lukt en dat je niet alsnog een curretage hoeft te ondergaan! Nogmaals sterkte! @ Haken. We kunnen wel een haakclubje gaan oprichten. Hier nog 1tje die aan het haken is. Hier ligt het even stil. Voorheen deed ik het als mn kleine kanjer op bed lag. Maar nu ben ik zo moe dat ik ook lekker ga liggen. Zo ben een half uur bezig alles een beetje door te lezen en een beetje te reageren. Dus ik vind het wel even genoeg. Ben aardig brak. Vanmiddag ontzettend misselijk! En nu nog steeds is het gevoel aanwezig. Vanavond ook niet zoveel gegeten. Bleh als ik er al aan denk. Ook nog een ziek jongetje in huis. Die heel onrustig slaapt. Wat de zwangerschap nu ook wel weer wat zwaarder maakt. Hier vandaag de intake gehad, door diegene die mij met mijn vorige bevalling heeft geholpen. Was gezellig. Er zitten 4 vlossen in ons praktijk. Dus ik zal iedereen wel weer te zien krijgen.
Nog even snel een berichtje plaatsen en dan ga ik slapen, ben weer heel erg moe... Voor alle (beginnende) haaksters... Ik heb zelf nog eens zitten zoeken naar een leuke workshop of cursus om haken wat beter onder de knie te krijgen. Ik vind vooral knuffels haken (amigurumi) dus heel leuk en ik heb net een leuke 2-delige workshop gevonden! Het is in Prinsenbeek (tegen Breda aan). Omdat we het er zo met elkaar over hadden, dacht ik; ik deel het even met jullie, misschien zijn er nog anderen die interesse hebben
Het begint erop te lijken dat het gaat lukken Ik heb zulke erge krampen dat ik bijna van mn stokje ga Ik bloed heel heftig en komt er echt met brokken uit (sorry klinkt vies) maar ik ben blij dat er eindelijk iets gebeurt Nu hoop ik dat ik dit niet voor niets mee maak en dat ik woensdag te horen krijg dat ik schoon ben
cindy voor jou heel veel sterkte en hoop dat je morgen te horen krijgt dat je bm schoon is voor je. hier gaat het wel goed eigenlijk gisteren nog maar 2x overgeven en vanacht en vanochtend nog helemaal niet. heb wel ontzetten maagkrampen van de honger helaas maar mag pas na 4 uur weer beginnen met drinken en dan pas eten dat is echt een ramp. ik ben een hele erge die echt eet als ik wil en nu helemaal niks de medicijnen blijken hun werk dus wel te doen gelukkig. ondertussen alweer 1700ml vocht binnen gekregen en we moeten tot de 2500 in 24 uur en de 24 uur daarop afbouwen naar 1500 als ik het goed heb. ik ben bij quintes ook misselijk geweest en had er dagen tussen dat het alleen sochtends was maar ook dagen dat ik de hele dag moest overgeven maar nu ist ook flauw vallen en constant spugen dus dit is net iets erger als ik bij quintes had, nou dames ga nog ff tv kijken en slapen dan heb ik het minst last van de honger
@cindy, ach meis wat naar en pijnlijk. Hou vol he. Je moet hier wel doorheen, en daarna wordt t weer rustiger. Ik denk aan je, heel veel sterkte gewenst. Rook je weer nu je dit allemaal doormaakt? Zou ik zeker snappen. @sith, goed om weer van je te horen. Klinkt alsof je dagelijks leven gewoon lekker doorgaat. Misselijk, check. Darmklachten, check. Gaaf jij ook haken! Ik ben vandaag helemaal blij, heb haakgaren en naald gekocht en ben begonnen met een dekentje voor de wieg!!! Ik word er zo blij van En ik ben t m'n dochter nu ook aan t leren, ze maakt nu zelf armbandjes, zo schattig! @annaka, 1 december zijn we weer terug. En ja, we hebben geen winterjassen mee haha! We kopen nog wel wat winterkleding hier, en wellicht worden we opgehaald vanaf t vliegveld. Dan moet t goedkomen @stephanie, oh nee, ik lees net dat je erg ziek bent! Wat ontzettend vervelend zeg! Ik neem aan dat je aan t infuus ligt en zo voorzien wordt van vocht en voedingsstoffen... Sterkte daar hoor! Ah je hebt gelijk even een echo gehad! Das wel weer fijn, en dan zijn we gelijk met 8wk1dg hihi is t dan dubbel op bij jullie, Sinterklaasfeest met kado's en kerst met kado's? Dat is mazzel voor de kids Je vriend houdt niet van kerst! Das wel minder ja. ML en ik zijn christen en vieren kerst met familie en vrienden en we vieren de geboorte van Jezus. Dus voor ons heeft het juist een bijzondere waarde en vinden we een gezellige tijd Woensdag dus de echo? Spannend! Ach we moeten ons maar over die paar dagen verschil heen zetten he. Op een mensenleven maakt t ook niet uit Ergste winter!! Ai ai ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken! Echt waar, 3 honden!!!?! Wow dapper zeg. Wij hebben een hond gehad, maar ik ben blijkbaar geen honden mens, ik hoef geen hond meer. Maar ML wil super graag een hond. Lastige discussie hier dus. Wil je een duo wagen? Wellicht is de explorer iets voor je? Of zo'n kiddy board waar je op kan zitten EN kan staan. Die hadden wij ook, was wel handig. Ja die haak-afkortingen zijn moeilijk he! Je kan op YouTube en Google wel hele goede uitleg vinden over 'lossen, vasten, stokjes' etc. @tanja, meid wat een vervelende tijd is dit eerste trimester voor je!! Ik hoop dat t gauw beter wordt. Wel fijn dat je collega's zo empathisch zijn en je geen avonddiensten meer hoeft te doen. Als je echt zoveel klachten hebt, zou ik naar de huisarts gaan hoor! Er zijn medicijnen tegen misselijkheid die je mag hebben tijdens de zwangerschap. Echt doen hoor! Jij ook al aan de hondjes! Ik vind het maar dapper hihi En je bent er vroeg bij met de kinderwagen, dat je dat al durfde te kopen zo vroeg. Ik heb nog niets gekocht speciaal voor dit kindje. Heb natuurlijk al wel de halve berging vol liggen met spullen van de andere 2 kids hihi. Jij ook al aan de haak, is echt weer helemaal in he Ik kwam met Google juist wel veel gratis patronen tegen. Maar te moeilijk nog voor mij. Weet iemand een boekje of website waar je uitleg kan vinden over de gebarentaal van haken? Ik snap al die afkortingen niet die ze gebruiken bij een uitleg... En dat frustreert me enorm dan. Haha @caramelbaby, thanks ik hou wel van een leuk gesprek. Ben wel benieuwd naar andermans ideeën Ja leuk, jij ook haken. Het is zo te leren, maar je moet wel de omschrijvingen begrijpen. Gaat je zeker lukken zo in een hangmat aan het strand hihi Ja je geur wordt zeker sterker! Daardoor werd ik bij m'n eerste zwangerschap ook heel snel misselijk. Dat valt me nu erg mee. Al merk ik wel dat als ik moeier ben alles me dan nog minder smaakt. Ja of te heet of te koud, beide zijn te he ik vond t ook warm vandaag, maar we hebben heerlijk gezwommen met t gezin, op het witte zand strand hier. Oh heerlijk om dat wat rond te dobberen op een boogy board. Dat deed me echt goed. En op zich kan ik de hitte prima hebben. Dat liever dan kou denk ik... Ik zal t meemaken volgende week haha! Goede tip van die app 'pregnancy' ik ga t uitzoeken. Ik heb geen haakpatroon hier. Maar op Google kan je er heel veel vinden hoor. Oh ja, ineens denk ik weer aan pinterest!! Daar heb je t in t Engels: crochet is dat. Super super gave voorbeelden en ideeën. Ik wordt er helemaal blij van. Ik zou m'n hele huis wel vol gehaakte spullen willen hebben haha (gaat me niet lukken denk ik) @cathrien, goed dat je er weer bent. Nog even doorhalen dus met de verbouwing? Sterkte hoor. Waar woon je, dat jullie zo'n geweldige intocht hebben? Klinkt wat als Amsterdam Zo ik heb alle reacties weer gehad! Ben weer 2 uur verder lijkt wel. Ik heb een vreselijke nacht gehad, zoonlief werd 3x wakker en om vier uur zei hij: spelen?... Hij wilde echt niet meer slapen. Dus moest ik er wel mee aan de slag. Pffff ML heeft t gelukkig van me overgenomen toen ik echt niet meer kon. En doordat het weer dan zo goed is en we lekker konden hangen in zee, was t weer lekker bijkomen vanmorgen. Zoonlief had geen middagslaapje gedaan gisteren en de oppas had hem erg vroeg op bed gelegd omdat hij natuurlijk moe was. Maar ja, dat resulteert in veel verwarring voor hem. Hopelijk vannacht weer lekker doorslapen met z'n allen. Want morgen gaan we de hele dag er op uit. Erg leuk, waterval bekijken, lava berg opzoeken etc. Spannend! Nu kruip ik gauw m'n bedje in, het is 21.57u mooi op tijd nog.
Joehoooeeeeeee wij hebben zojuist een schitterend boontje met een kloppend hartje gezien én even gehoord!!!! Wow wat een magisch moment, we zijn zo gelukkig en onder de indruk van ons mooie kind Ben vooruit gezet met twee dagen en boontje is 2,45cm, hartslag was 166. Wat een fantastische dag!
Super Caramelbaby! Cindy, hopelijk komt alles nu er uit en ben je woensdag idd schoon meis.. Ik moet nog 3.5 uur wachten.. Blegh
Caramelbaby wat super. Gefeliciteerd!!!! Wat roken betreft.... nee ik rook nog steeds niet Deze zwangerschap was niet gepland maar uiteindelijk zooo welkom Dus we hebben besloten er nu ook echt voor te gaan en dan zou het dom zijn om nu weer re gaan roken @dreamer spannend weer
Cindy, hoe gaat het nog? Ik hoop dat je het een beetje vol kan houden en dat je morgen helemaal schoon bent. Ik vind het erg knap van je dat je ons nog volgt met de positieve verhalen! Je bent echt een sterke meid! Tanja hoe is het nog? Weer een beetje bijgekomen? heb je contact gehad met de huisarts, of ze iets voor je kunnen doen? Stephanie: Toch een opname. Balen, maar wel beter voor jou en je kindje. Hopelijk blijft het vandaag goed gaan en hoef je niet meer over te geven. Hier ook een hondenbezitter. Erg gezellig met zo'n hond in huis. De onze is soms wel wat wild. Ze moet leren rustig te zijn met kinderen. Ze is verder wel lief, maar heeft niet in de gaten dat ze ze makkelijk omver kan lopen. Wat leuk dat er hier zoveel meiden haken. Ik haak voornamelijk amigurimi. Heb al een hele verzameling knuffels. Kwam laatst een hele leuke deken tegen met uiltjes. Helaas een betaald patroon. Ga dus maar eens kijken of ik er zelf iets van kan maken. Ik wil graag een leuke deken haken voor de kleine, maar dan heb ik dus nog wel even. Ik zal binnenkort een foto maken van wat creaties van mij. Misschien zit er iets tussen wat jullie leuk vinden.
@elionorah: dat was een heel verhaal haha. ik lig idd aan het infuus ik krijg in 24 uur 2,5l vocht toegediend en dan is het afbouwen naar 1,5l en ik mag om 4 uur beginnen met eten en drinken en dan vraag ik toch of ik al naar huis mag ik voel me weer helemaal fit dus vind het niet nodig om nog hier te blijve. en idd de kindjes krijgen met kerst en sinterklaas kadotjes hier. en de rest krijgt met kerst kadotjes dus allemaal wel heel leuk. of woensdag me echo nog door gaat betwijfel ik aangezien ik nu hier lig haha. ik zou nooit meer zonder hondjes kunnen het is ook onze droom op een boerderij te gaan wonen zodat er nog meer hondjes kunnen bijkomen. ik zal binnenkort is gaan rondkijken voor een kinderwagen wat ik wil. heb echt nog helemaal geen idee hoe of wat.