In ons schaduwrijke hoekje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Elionorah, 30 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Cindy, heel veel sterkte nog een keer, hopen dat je morgen inderdaad helemaal schoon bent!

stephanie; Balen van je opname maar wel fijn dat je je al iets beter voelt..Hopen dat dat zo blijft!!

Wij hebben ook een hond, een kruising tussen een labrador en een beagle. Hartstikke lief beest maar o zo eigenwijs en soms belachelijk druk! Ze leert nu om beneden te slapen, sliep eerst altijd boven in de mand. Iedere nacht om 4 uur begint ze te janken, vermoeiend haha...

Vanochtend eindelijk lekker uitgeslapen, was ik wel aan toe. Helaas erg veel last van mijn gewrichten vandaag (vooral de heupen). Hoop dat dat met rust straks weer over is.

2. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Jolien: was leuk geweest maarik hou het bij hetgeen wat ik nu doe.

Cindy: ik hoop echt voor je dat alleseruit komt. Sterkte meid. En wat knap dat je nog steeds niet rookt.

Eleonorah: ben net klaar met werken en moet zeggen dat het tot nu toe goed gaat. Vanmorgen wel wat overgegeven maar tot nu toe is het daarbij gebleven gelukkig. Ik heb emesafene tabletten thuis liggen masr die werken ook niet echt bij me. Ik kijk het nog wel ff aan, en als ik het echt niet meer kan volhouden bel ik de dokter wel.
    Ja ik heb ook 2 hondjes. 2 echt doerakken.
    Was er idd erg vroeg bij met de kinderwagen. Was ook niet gepland. Maar we waren in de winkel en deze was €500,00. Afgeprijsd. Daar konden we hem toch niet voor laten staan. Hihi

Caramelbaby: super kei leuk. Het is het wachten waard geweest dan.

Sith: vandasg gelukkig een stuk beter. Nee ik wacht nog ff met de huisarts.

Hier een mooie foto van mijn hondjes. Links is Tygo rechts is Hummer

image.jpg

3. CaramelBaby82

24 okt 2013
    86
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wij 'hebben' ook al een kinderwagen... Wij zijn beide erg van het idee dat een baby niet veel nodig heeft, dus we schaffen zelf maar weinig aan. Mijn nicht heeft de kinderwagen waar mijn twee achterneefjes in lagen (20jaar geleden) bewaard. Het is echt een prima ding, lang niet zo fancy als al die kinderwagens die ik op straat zie in NL maar dat maakt mij niet uit. Bak is eraf te halen, dus we hebben meteen een bedje voor die eerste paar weken in NL. Van vriendinnen kan ik dingen als badje etc. lenen dus dat kopen we ook niet. Op Zanzibar komt er natuurlijk wel een bedje, maar die wordt tzt wel gemaakt. Hier denk ik dat ik de kleine vooral draag. Al die Afrikaanse vrouwen binden die kindjes op hun rug;) dus wij kunnen dat ook;)

Dreamer, hoe was het?

Stephanie, hopelijk mag je naar huis als je je goed voelt!

4. Cathrien

Cathrien Bekend lid

20 mei 2013
    704
    0
    0
    Niet ver bij Amsterdam vandaan in n dorp. Maar waar precies hou ik tot de 12wk echo nog even voor me. ;)

@Cindy: hopelijk morgen goed nieuws, dat je schoon bent. Sterkte.

5. stephanietaal

stephanietaal Actief lid

16 okt 2012
    406
    0
    0
    jah als ik me eten binnen hou de komende 24 uur mag ik morgen rond 4 a 5 uur naar huis toe eindelijk.
    hetgaat echt heel goed nu hou alles binnen en ben ook niet eens meer misselijk. krijg dalijk weer lekker warm eten hoop dat het een beetje te eten is maar voor mij is alles lekker nu haha.,

6. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.156
    33
    48
    Holy moly...
    Ik ben weer THUIS!

Afspraken zouden bij elkaar 90 min duren.. Uiteindelijk liepen we tegen 15.30 ofzo een keer terug.. ALLES liep uit.. BAH..

Maar goed, beebje doet het prima.. Is netjes twee weken verder nu. Alleen hebben we helaas geen foto meegekregen :( M'n bloeddruk was voor nu goed dus nog geen medicatie.. Ohja, die trien dacht ff dat ik na twee uur zhuis nog ff bloed ging laten prikken.. Voel ns ff aan je voorhoofd ofzo, dan ga ik gelijk kassie 6 ;) Nu dus over twee weken bloedprikken, urine inleveren en de termijnecho...

Voor de lijst dus 5 december termijnecho en controle 13.40

7. stephanietaal

stephanietaal Actief lid

16 okt 2012
    406
    0
    0
    help me morgen avond even herinneren dat ik de lijst bijwerk want dat lukt hier niet haha.

fijn dat je goeie echo had in ieder geval en snap dat je geen bloed meer ging prikken haha.

ik heb net lekker wat avond eten op helaas niet veel want dat durven ze nog niet aan maar heb t op en nog binnen :)

8. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.156
    33
    48
    Eerst maar even kleine beetje hoor stephanie ;) Meer komt morgen enz wel ;)

Pff ik geloof dat ik zo een hele onverantwoord lange douche ga nemen.. Ik ben moe, begin hoofdpijn te krijgen en ben zo saggo als de pest...

9. stephanietaal

stephanietaal Actief lid

16 okt 2012
    406
    0
    0
    dreamer heb al worstenbroodjes gekregen haha.
    nu vandaag niks meer en morgen weer ontbijt als eerst :) gaat helemaal goed komen haha.

ik verkoop trouwens parfum en make up voor leuke prijzen. zijn er dames die zin hebben om foldertjes te krijgen of een thuisparty te organiseren. lekker gezellig avondje met vriendinnen kletsen en producten snuffelen

10. Jolien1982

Jolien1982 Actief lid

21 sep 2013
    250
    0
    0
    Cindy, fijn dat de medicijnen aanslaan. Veel succes vandaag, ik hoop voor je dat je schoon bent.

Stephanie, fijn dat het wat beter gaat met je. Vervelend dat het tot een opname moest leiden, maar er moest toch wel iets gebeuren want zo kon het ook niet meer.

Caramamelbaby, gefeliciteerd met je goede echo! Fijn dat alles goed is, kan me voorstekken dat het indrukwekkend is om je kindje voor het eerst te zien en te horen.

Annaka, wat sneu voor je dochter.. Ook niet zo'n handige actie van die zwarte piet. Die had toch zelf ook wel kunnen bedenken dat sommige kinderen vaak al wat bang zijn voor ze en dat je ze dan beter niet kunt laten schrikken.

Kiera, wat houdt zo'n intake precies in?

Elionorah, misschien heb je het eerder al genoemd hoor, maar waar zit je precies in de VS? Klinkt als een mooie omgeving in ieder geval.

Sith, leuk dat je foto's wilt plaatsen van je haakcreaties, ben benieuwd!

Tanja, wat een leuke hondjes!

Dreamer, fijn dat de echo goed was!

Over haken; ik heb me dus opgegeven voor die 2-delige workshop, die start op donderdagavond 3 december bij voldoende aanmeldingen. Maar vooralsnog ben ik de enige die me heeft aangemeld. De workshop gaat door met minimaal 2 mensen, dus ik moet even mijn best doen er iemand bij te vinden :)

En morgen eindelijk de eerste echo, ik vind het heel erg spannend. Hoop zo dat alles goed is. Wat ik me afvroeg, ik heb gelezen dat als je nog niet heel ver bent in je zwangerschap, de echo inwendig is/kan zijn. Hebben jullie een inwendige echo gehad? En hoe lang zal een eerste afspraak ongeveer duren?

11. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    @caramelbaby, yay! Ik word helemaal blij van je. Wat heerlijk om zoiets mee te maken he!!! Gaaf joh.
    Hartslag 166, vast een meisje dan hihi

@cindy, goed van je om het roken achterwege te laten!! Gaat ie een beetje met je?

@sith, ahha jij ook al aan de haak hihi

@stephanie, zo je lijkt snel weer aan te sterken! Je voelt je alweer fit. Hopelijk blijft dat zo, maar niet te snel willen gaan he. Neem nu ook echt de tijd om te herstellen!
    Leuk dat je zo je eigen 'ding' hebt in parfum verkopen etc.

@danielle, ah jij hebt dus ook al een hond! Wat veel dames hebben een hond zeg, bijzonder clubje

@tanja, fijn dat t toch wat beter lijkt te gaan. Hopelijk blijft dat zo. En blijf zoeken naar mogelijke remedies tegen de misselijkheid. Misschien gember thee of gember snoepjes, of pannenkoeken, of yoghurt... :)
    Leuke koppies hebben die hondjes van jou! Ondeugend ook haha

@dreamer, huh dat is een dubbel bericht. Een fantastisch bericht, hartje klopt, beeb lijkt oke, maar verpakt in veel gedoe en vertragingen. En als klap op de vuurpijl, geen foto mee gekregen! Das wel raar. Heb je nog gevraagd om een afdruk? En heb je wel een filmpje/foto gemaakt met je phone?...
    Nou, hou vooral het positieve gedeelte vast in je herinnering. Die is van waarde en blijft bij je!

@jolien, gezien de privacy deel ik liever niet waar precies ik zit. Maar het is inderdaad prachtig hier!!
    Spannend, echo morgen! Ik had ook inwendige echo, voelt ff raar, maar gewoon ontspannen, moet helemaal goedkomen hoor. Bij mij duurde t een half uur alles bij elkaar.

Ah ik voel me niet lekker, jeuk kriebel onrustig moe. Lange dag gehad, de hele dag onderweg geweest. Was wel een fantastische dag. Maar nu zo gaar. En ik wil gewoon ff comfort in m'n lijf... Ik ga slapen.

12. Sith

Sith Niet meer actief

Stephanie: Gaat nog steeds alles goed? Mag je vandaag naar huis?

Tanja: Wat een schatjes die hondjes van je!

Jolien: hopen dat de cursus door gaat.

Hier was de eerste echo niet inwendig. Ze kon het goed zien via de buik. Maar ze gaf wel aan dat als dat niet zou lukken, ze inwendig zou proberen.
    Ben benieuwd wat ze de volgende echo zal doen, omdat dat de termijnecho is. Dan zal ze het zeker goed moeten zien.

Ik voel me vandaag net een puber, haha. Lees net op nu.nl dat de backstreet boys in maart een concert geven in Nederland. Zou er graag naartoe willen. Even weer voelen als de puber van zo'n 15 jaar geleden. Schaam, schaam:)

13. CaramelBaby82

24 okt 2013
    86
    0
    6
    NULL
    NULL
    @ jolien, bij mij was het een uitwendige echo. Dat is mede de reden dat ik tot negen weken wilde wachten... Ik wist niet of ze hier inwendige echo's doen en ik wist ook niet of ik dat gezien de hygiëne hier etc wel zou willen. Maar ik hoorde hier van een meid die met 8w1d ook al een uitwendige echo had. Ligt ook aan de dikte van je buikwand vertelde een vk mij. Dus als je wat dikker bent is er een kans dat er pas later een uitwendige echo kan worden gedaan.
    Bij mijn echo gister zei de echoscopiste wel even dat ze m misschien inwendig moest doen omdat ik weinig urine in mn blaas had. Maar toen ze ff duwde kwam alles mooi in beeld!
    In NL heb ik wel eens een inwendige echo gehad en vond het absoluut niet vervelend. Gewoon je aandacht richten op die kleine die je te zien krijgt;)

Ik zie graag foto's van gehaakte werkjes voorbij zien komen!!

@BSB, ik zou zó naar een concert gaan haha, ik was toch ook best wel een beetje fan:)

Ik heb geprobeerd mijn echo foto up te loaden, maar dat lukt niet:(

14. stephanietaal

stephanietaal Actief lid

16 okt 2012
    406
    0
    0
    bsb ben ik ook lang fan van geweest haha :p

vanmiddag rond 5 uur mag ik naar huis omdat het weer helemaal goed gaat.
    heb ook echt meer energie dan ik de afgelopen weken had dus dat zit helemaal goed :p

15. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Bij mij was de echo met 8 weken inwendig. Doen ze hier altijd met de eerste echo
    Spannend jolien morgen eerste echo :)

Wij komen net uit het zh en helaas ik ben niet schoon pfff
    Mijn lichaam heeft nu nog 6 dagen de tijd om zelf iets te doen en anders dinsdag curettage
    Het zit allemaal niet mee zeg

16. CaramelBaby82

24 okt 2013
    86
    0
    6
    NULL
    NULL
    Stephanie, gelukkig!!

Cindy, hè wat balen zeg! Ik hoop dat je lijf het de komende dagen toch nog zelf regelt...

17. stephanietaal

stephanietaal Actief lid

16 okt 2012
    406
    0
    0
    balen cindy hoop dat je lichaam zijn werk gaat doen dan de komende dagen!!!

bij mij is het infuus stop gezet alleen naald zit nog in me arm die halen ze er straks uit en als me vriend dan hier is rond kwart voor 5 a 5 uur mag ik gaan.

18. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    @ Cindy, wat een heftige dagen zo en balen zeg, nog geen eens alles schoon... Hopelijk doet je lichaam nog zn werk en hoeft een curretage niet.

@ Tanja en Stephanietaal, tis even zwaar bij jullie zo met misselijkheid en overgeven, super naar. Aftellen naar die 12 wk, hopelijk wordt het gauw minder!! Fijn Stephanie dat je wel weer opknapt, hopelijk lekker naar huis zo!

@ Jolien, spannend morgen!! Een echo kan bij 8 wkn uitwendig, maar verschilt per persoon. Bij mij lag mn baarmoeder naar achteren gekanteld en kon ze er uitwendig niet bij. Dus dat kan ook nog uitmaken.

@ Elionorah, jullie komen bijna naar NL toch? Hoe lang zijn jullie weggeweest? En beetje zin in? En hoe vinden de kindjes het om weer naar NL te gaan? Wat betreft apps, ik heb een app die pregnancy heet, is wel in het Engels, maar met elke dag info (moet zeggen niet altijd boeiend) en elke week een plaatje hoe de kleine er nu uit zou moeten zien. Vond het ook wel tegenvallen welke apps er waren, zowel gratis als betaalde.

@ Caramelbaby gefeliciteerd met jullie mooie echo! Weer helemaal gerust gesteld!! En straks lekker pepernoten eten met 30 graden als je ouders komen, hahaha, gekke combinatie :)

@ hier alles goed, drukke dagen gehad, elke keer laat thuis, maar vanavond lekker op de bankhangen! Komend weekend wordt mn kleine ventje 3 en mn eigen vent 34, dus feestweekend. Vertellen dat de rest vd familie en vrienden ook maar gelijk van de zwangerschap, ben dan 10 weken, zien dat toch iedereen en anders moet je iedereen weer apart langs. Hebben een shirt gekocht met Ik ben stoer, want word grote broer. Die hangen we op boven de kast waar de verjaardagscadeaus op komen. Kijken hoe lang het duurt voor het kwartje valt :D Vond het om aan te trekken op zn verjaardag niet zo leuk, dus vandaar op die manier!

19. Cathrien

Cathrien Bekend lid

20 mei 2013
    704
    0
    0
    Cindy, wat naar dat t nog niet schoon is. Ik hoop dat t nog goed komt en de curettage niet nodig is.

@hier: te moe om op iedereen te reageren.
    Ben zo ontiegelijk moe. De verbouwing is al dagenlang aan de gang. Elke dag 7uur begint t klusvolk en in t weekend op pad om allerlei dingen nog te kopen, dingen uitzoeken, overpeinzen, regelen en tussen de bedrijven door probeer ik ook nog sintkado's te kopen, verjaardagsfeest te regelen, werk ik ook alle dagen en probeer ik elke avond braaf t eten op tafel te krijgen en t huishouden n beetje bij te houden. Ik ben op! Ik ben zó moe. Ik slaap ook nog es belabberd vanwege de kopzorgen en dat ik snachts nu steeds moet plassen, of irritante zoem-prikmuggen moet vangen! Het is verdorie winter! Prikmuggen in de winter?!
    Hopelijk is t dit weekend iets relaxder allemaal. T einde vd verbouwing is in elk geval in zicht. Nog n klein weekie denk.
    Maar als ik dus n beetje stil ben hier weten jullie waar t door komt.
    Moe... Zzzzzz... Ik ga mn bed opzoeken.

20. Sith

Sith Niet meer actief

Caramelbaby: Ik zou zeggen we gaan samen naar het concert, maar denk dat Rotterdam net wat ver is voor jou. Haha

Stephanie: Fijn dat je je weer beter voelt. Hopelijk blijft dit gevoel!

Cindy: Balen zeg. Het zit je niet mee. Hopelijk komt het de komende dagen goed en hoef je geen curettage te ondergaan. Sterkte

Ellin: Dit weekend en feestweekend. Gezellig. Laat je weten hoe iedereen reageerde op het nieuws?

Cathrien: ik kan me voorstellen dat je het helemaal moe bent. Nog een weekje verbouwen en dan zit je ook al dicht bij de 12 weken, dan zou je baarmoeder minder op je blaas moeten drukken. Hopelijk kun je dan bijslapen.

Ik voeg nog even een foto toe met enkele beestjes die ik heb gehaakt. Hij is een beetje wazig, maar het idee is wel duidelijk.

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina