Hoihoi! Sith, wat onwijs leuk die diertjes! Pff ik heb echt een aantal beroerde nachten gehad.. Vannacht eindelijk weer een redelijk normale nacht gehad.. Maar nu komt de vermoeidheid er nog meer uit
Sith, wat ontzettend leuk die beestjes! Dat wil ik ook leren!!! Die zebra vind ik helemaal leuk Haha en ja, R'dam is net ff te ver Cathrien en dreamer, hoe is het met de vermoeidheid? Stephanie, hoe gaat het? Heeft de opname je goed gedaan? Ellin, druk en leuk weekend voor de boeg dus? Ik ben heel benieuwd naar de reacties! Hier, vandaag veel misselijk, echt een lam dagje... Dingen als de was doen stel ik maar uit (geen machine, handwas in ruim 30graden dus...). Veel getrek in mijn onderbuik de afgelopen dagen. De boel is aan het oprekken denk ik. Ik heb ook het idee dat ik 'het' voel als ik op mijn buik lig. Natuurlijk niet die inimini baby, maar het voelt anders en dikker. Dat wordt nog wat...ik slaap zo graag op mijn buik (mede doordat ik een hernia heb gehad en mijn rug een zwakke plek is) Dit weekend gaan we op pad. Ik heb met een fotowedstrijd van een resort hier twee nachtjes in een ander resort gewonnen. Waar wij wonen is het schitterend hoor, maar tis toch ff anders, zoals een weekendje weg! Zijn jullie al bezig met babynamen? Wij dachten al vaak over namen voordat we zwanger waren. Onze smaken verschillen nogal, maar toch kwamen we op zowel een jongens- als een meisjesnaam die we allebei geweldig vinden. Dus het voelt haast alsof de naam al hebben Weet iemand iets over die theorie dat je aan de hartslag van de kleine kunt afleiden of het een jongetje of meisje wordt? Blijft die hartslag steeds gelijk dan.of wisselt die nog? Voor de lijst, ik ben nu uitgerekend op 22-06 en 9 december willen we weer voor een echo gaan. Ik ben dan ruim 12 weken, dus dat zien we dan maar als termijnecho.
juni 2014 mama's uitgerekende datums: 18. cathrien, 33 jaar, 1e kindje, zh, bv 22. sith, 31 jaar, 1e kindje, zh, bv ellin, 29 jaar, 2e kindje, thuis, bv 24. dreamer, 24 jaar, 2e kindje, zh, bv stephanie, 26 jaar, 2e kindje, zh, fv tanja28, 28 jaar, 1e kindje, zh, bv Caramelbaby82, 31 jaar, 1e kindje, zh, bv me and, 29 jaar, 2e kindje, zh, fv 25. daniielle, 24 jaar, 1e kindje, zh, bv 26. RianneB, 25 jaar, 1e kindje, thuis, bv 27. Annaka, 33 jaar, 3e kindje, thuis, bv 30. jolien1982, 31 jaar, 1e kindje, zh, fv kiera, 29 jaar, 2e kindje, zh, bv elionorah, 32 jaar, 3e kindje, thuis, bv 0 meisjes 0 jongens 4 verrassing/geheim 14 zwangeren afspraken: 21-11 Jolien1982: 1e echo 25-11 Cathrien: intake vk 25-11 Daniielle: termijn echo 26-11 Ellin: 3e echo 27-11 Sith: termijn echo 28-11 Tanja28: gesprek vk 02-12 Kiera: 1e echo 02-12 Annaka: 2e echo 02-12 Elionorah: intake vk 04-12 Cathrien: termijn echo en uitslag combinatietest 04-12 Me and: intake vk en termijn echo 06-12 RianneB: 1e echo 10-12 Sith: combinatietest Vlindertjes: εϊз cindy29 wil je in de lijst of iets aangevuld hebben? Zet je berichtje dan even in kleur en het wordt aangepast! Als het niet in kleur staat kan er overheen gelezen worden... [/QUOTE]
Stephanie, ik denk dat je net mijn berichtje hebt gemist bij het updaten van de lijst Komt ook omdat ik het niet in kleur schreef natuurlijk... Maar ik dacht, laat ik de 24e iets minder druk maken, ik verhuis naar de 22e En 9/12 hebben we weer een echo, de termijnecho zullen we maar zeggen. Dank je!
Hey Stephanie, dank voor het aanpassen! Zou je mij op 22-06 kunnen zetten en volgende echo (termijnecho) op 9-12. Dank je!
Vermoeid gaat mwoah.. Probeer nu iig niet meer te slapen overdag want dat kost me m'n nachtrust.. Hier vandaag ook een gevoelige buik.. Hoop geborrel en beetje vage pijn.. Denk idd het oprekken ofzo.. Ook weer vaker voor de grote boodschap dus darmen zullen ook wel weer aan t schuiven zijn...
Vandaag de eerste echo gehad, alles is helemaal prima!!! Ons kindje is 18mm groot, dus ik ben precies 8 weken en 3 dagen zwanger, wat ik zelf ook al dacht. We konden het hartje goed zien kloppen en we konden al zien dat de armpjes en beentjes vorm beginnen te krijgen. Wat iemand in dit topic ook al schreef; net een haribo-beertje! We zijn zo blij dat alles goed is, echt een opluchting. Foto is niet zo duidelijk, maar dan hebben jullie toch een idee. Deze foto heeft mijn man met zijn telefoon gemaakt, maar we hebben ook 6 foto's meegekregen. Voor op de lijst: 4 december termijnecho.
@jolien; wat leuk! fijn dat alles goed was. Toch weer een opluchting he @namen; Ik ben wel al een beetje aan het denken, mijn man vind hele andere namen leuk dan ik. Wordt nog een hele bezigheid om het eens te worden denk ik hihi. Over de meisjesnaam zijn we het wel zo goed als eens. Toch moeten wij wel 2 namen bedenken. De broer van mijn man en zijn vrouw verwachten in februari hun kindje. Niet dat we zometeen dezelfde naam bedacht hadden!
Fijn jolien dat alles goed is! Voor een meisje zijn we er al uit (denk ik, dachten we bij de eerste nl ook tot we wisten dat t echt een meisje was en toen was die naam ineens niet leuk genoeg meer ) Voor een jongen daarentegen...
Caramelbaby gefeliciteerd met je mooie echo! Super! Tanja wat een schattige hondjes heb je! Ja een wagen van 500 euro zou ik ook niet laten staan. Dreamer gefeliciteerd met je goede echo! Balen dat je geen foto hebt meegekregen! Wat een tijd heb je moeten zitten zeg bah. Zou dan ook geen bloed meer gaan prikken hoor. Jolien Gefeliciteerd met je mooie echo!! Super! antwoord op je vraag: tijdens een intake maak je kennis met je vk. Dan neem je allerlei informatie door. Over gebruik van alcohol, drugs etc. Over ziektes die voorkomen in de familie. Over dingen die jij hebt. We hebben nog even mijn vorige bevalling door genomen. Ze heeft al gelijk aangegeven dat ik medisch ga bevallen in het zh ivm bloedverlies. Dus er is het 1 en ander gelijk geregeld. Ook geeft ze informatie over de bevalling, maar ja ik ben al een keer bevallen dus hoefde de informatie niet te weten. Hoop folders meegekregen en doe mee aan een wetenschappelijk onderzoek. Cindy balen dat jij nog niet schoon bent! Hopelijk komt het nog goed en is er geen curretage nodig!! Ellin leuk druk feestweekend voor de boeg dan. Ben benieuwd naar de reacties! Hier krijgt zoonlief zo'n shirt met sintviering aan. Cathrien zo te lezen nog 1 weekje en dan klaar met de verbouwing. Hier ben ik niet eens bezig met verbouwen en ben ik al aardig brak. Lekker op tijd naar je bedje jij! Sith leuke gehaakte beestjes! Mooi!! Over namen hier hadden we al 3 namen. 2 jongens namen en 1 meisjes naam. Laten we nou net als eerste een jongetje hebben gekregen. Dus we hebben nu nog 1 jongens en 1 meisjes naam. We zijn nog steeds heel tevreden met die 2 namen. Maar ik hou ze wel voor me hoor hihi! Mijn zoon zijn naam noem ik ook liever niet. Ben bang dat ik word herkend. Hier verder druk druk druk. Ook s'avonds ontzettend moe. Had gisterenavond geen puf meer achter de pc te kruipen. Hier nog een kleine anderhalve week wachten tot we onze wonder eindelijk via de echo kunnen bewonderen. Heb er veel zin in en kijk er erg naar uit!
Oh de helft van m'n reacties staat op m'n andere Phone. Dus nu Ff de laatste helft posten, de eerste helft komt als m'n Phone weer opgeladen is hihi. @caramelbaby. Wow jullie hebben al baby namen! Das echt snel!! Ik vind t met de derde baby echt een stuk lastiger. Het moet bij de andere namen passen van broer en zus en bij de achternaam klinken en een mooie betekenis hebben dat wordt dus nog even puzzelen haha Over de hartslag weet ik niet alle details. Alleen op een gegeven moment zou je kunnen zeggen bij een hogere hartslag meer kans op een meisje en bij een lagere hartslag meer kans op een jongen. Maar dat is pas met 30 weken ofzo? @jolien, wow mooie echo en dapper lang moeten wachten hè! Eindelijk ook jij je eerste echo gehad. Fijn dat t goed was @danielle, dubbele namen verzinnen, das best lastig. En na februari heb je nog een paar maanden Toch om iets moois te verzinnen. Gaat vast goed komen Wij hebben voor al onze kids 2 namen. Dus ook dit kindje krijgt er weer twee. 1 roepnaam trouwens hoor. Ik hou weer niet zo van dubbele voornamen. Niet dat ik t lelijk vind, maar past gewoon niet zo bij ons @dreamer. Wat grappig dat je de naam ineens niet meer mooi genoeg vond het is ook geen kleine opgave hè, je kind een naam geven voor levenslang! Mooie opdracht vind ik t. @kiera, is t voor jou nog 1,5 week voor je eerste echo? Wow das al een tijdje wachten dus. Knap hoor! Is zeker gelijk je termijn echo he. Ik heb net vernomen dat ik maandag 2 dec mijn termijn echo heb!! Super blij mee Kan iemand dat voor me aanpassen in de mooie lijst? 2 DECEMBER VK INTAKE + TERMIJN ECHO Ohh ML en ik hebben vanmorgen geshopt! Niet normaal haha! Wel uitverkoop dingen erbij hoor. En m'n eerste positiekleding hier gekocht! Een spijkerbroek, hemd en shirtje en winterjas (slim!) Echt heel gaaf! Verder voor de kids nog winterkleding, zodat ze lekker warm thuis komen volgende week Nu ga ik nog even een middag dutje doen. Straks hebben we een etentje met vrienden hier. Een soort Thanks giving feestje. Gezellig!
Hier nog even t eerste gedeelte van m'n reacties @sith, jeutje wat knap weg dat haakwerk!!! Ik dacht dat knuffels haken niet zo mooi zou zijn, maar ze zijn allemaal echt super leuk!!! Mag ik je dan gelijk een vraag stellen. Ik heb een haakpatroon voor een hartje, maar ik snap de uitleg gewoon echt niet. Hier komt ie: Zet 2 lossen op. 1e toer: 8 vasten in de 2e losse vanaf de haaknaald haken (de lus op de haaknaald telt niet mee), 1 losse. Keren. Ik snap dus niet hoe je 8 vasten IN de tweede losse kan maken... En de uitleg over hoe je vasten maakt op internet was ook al super vaag. Kan jij het me uitleggen? Is van deze website: Vijf toeren hartje « Blij met Draadjes @cathrien, ai ai ai, wat frustrerend dat je tegen al die dingen aanloopt! Hopelijk kan je een paar dingen in huis vinden die je wel rust geven (even een cd met rustige muziek luisteren, met koptelefoon op. Stille tijd houden/mediteren. Een warm bad nemen. Wandeling maken. Naar een vriendin gaan en lekker uithuilen. Of lekker gaan haken.) maak je wereldje wat kleiner en voor jou veiliger, zodat je even een eigen plek hebt waar je je wel gelukkig en rustig voelt. Sterkte hoor!! Hou vol! Blijf genieten van kleine dingen. @ellin. We zijn 8 weken weg geweest, en ja ik ben echt aan t aftellen tot we weer naar huis gaan. Ik vind t gewoon echt weer spannend haha. De kids hebben hier enorm genoten! Ze houden erg van zwemmen en dat doen we bijna elke dag! M'n dochter spreekt ook Engels, dus Ze kan contact leggen met andere kids. Het was een hele goede tijd hier voor ons gezin en huwelijk @dreamer, ach ik weet hoe dat voelt, zo beroerd na brakke nachten! Het enige wat mij hielp was zwemmen in de zee, en de zon. Wellicht helpt een zonnebankje pakken jou? Niet te hoge instelling, maar wel licht en warmte pakken! Daar knapt je lijf echt van op. Sterkte! @caramelbaby, een buikslaper dus. Ik ook hoor, en bij vorige zwangerschap tot 9 maanden op m'n buik geslapen hihi. Hoe ik dat doe? 1 been optrekken en met 2 kussens, 1 onder m'n heup en 1 onder m'n zij. Nou ja, wellicht wat vaag omschreven, maar probeer gewoon van alles uit zou ik zeggen. Wow wat gaaf een weekend weg gewonnen! Ga er lekker van genieten. Oeh dat was em. Bye bye
@haakwerk, nou ik heb een filmpje gekeken op YouTube en nu is t gelukt hoor! Ik heb m'n eerste hartvorm gehaakt! Trots haha
Thanks allemaal De echo was trouwens gewoon uitwendig. Ze zei dat ze het gewoon zou proberen en dat als het niet zou lukken, dat ze het inwendig kon doen als ik dat wilde. Of ik kon wachten tot de termijnecho. Maar ze had de kleine al meteen gevonden gelukkig. Cindy, ik hoop dat een curettage niet nodig is. Hoe voel je je verder? Ellin, ik wens je alvast een heel fijn feestweekend! Leuk, dat shirt, ben benieuwd hoe lang het duurt voor mensen het opmerken Cathrien, balen dat je het zo druk hebt en zo moe bent. Ik hoop dat je tussendoor toch wat tijd voor jezelf kunt vinden om wat op te laden. En gelukkig is het einde van de verbouwing in zicht. Sith, wat ontzettend leuk, al die gehaakte beestjes! Echt heel gaaf, ik hoop dat straks ook te kunnen CaramelBaby, vervelend dat je niet meer zo goed op je buik kunt slapen. Ik herken het, ik slaap ook graag op mijn buik maar sinds ik zwanger ben is dat een stuk minder prettig. Mijn borsten zijn zó pijnlijk, dat wanneer ik er op lig, ik echt niet lekker slaap. Alvast een heel fijn weekend in het resort! Kiera, dank voor je antwoord op mijn vraag over die intake. Ik heb zelf gisteren ook meteen de intake gehad, ik had er alleen geen idee van dat dit al ingepland was omdat het inplannen van de afspraak een beetje vreemd verliep. Zo wist ik ook helemaal niet met wie ik de afspraak had, omdat ik nooit een uitnodiging per post heb gehad. Toen ik het vroeg toen ik de afspraak maakte, wisten ze het nog niet omdat ze de planning nog moesten maken... Heel vaag allemaal. Elionorah, ik vind het knap dat het jou door een Youtube-filmpje lukt om iets te haken, ik wou dat ik dat ook kon. Om de een of andere reden moet ik het echt voor me zien, anders lukt het niet. Foto van je creatie? Babynamen, daar zijn wij ook al over aan het nadenken. We hebben een aantal meisjesnamen, maar we hebben eigenlijk maar 1 jongensnaam. Op zich is dat natuurlijk genoeg, want we krijgen maar 1 kindje maar toch zijn we nog wel verder aan het denken. Ik vroeg me nog af wie van jullie een combinatietest gaan laten doen en wat jullie argumenten zijn om het wel of niet te doen? Met de termijnecho moeten we laten weten wat we willen, dus we zijn wat informatie aan het inwinnen.
Ik doe het niet.. Krijgen het sowieso niet vergoed en we hebben een gezonde dochter rondlopen.. Is geen garantie natuurlijk.. Maar grote schokkende dingen zien ze over het algemeen ook met de 20 weken echo wel..
Caramel: Een dagje rustig aan is niets mis mee hoor. Als het even niet gaat, gewoon toegeven aan wat je nodig hebt. Dreamer hoe voel je je vandaag? Heb je afgelopen nacht goed geslapen? Ik weet niet hoe het zit met de hartslag en het geslacht. Maar ik zag wel ergens op deze site iets met zout en water ofzo om het geslacht te bepalen. Elionorah: je eerste positiekleding. Leuk! ik heb deze week een broek gepast, maar die was echt nog te ruim om de buik. Heb hem niet gekocht. Ben bang dat ik straks flink bij kom en dat hij dan helemaal niet meer past. Nu doe ik gewoon mijn broek los als ik er last van heb. Leuk dat het hartje is gelukt! Wanneer komen jullie precies terug naar Nederland? Jolien: Wij gaan de combinatietest doen. We weten dat het geen garantie geeft dat alles goed is met het kindje, maar wat we kunnen weten willen we ook graag weten. Namen: Hier hebben we het gehad over namen voordat ik wist dat ik zwanger was. We kwamen uit op een jongensnaam en een meisjesnaam die we beiden leuk vonden. Toen ik wist dat ik zwanger was hebben we het er nog een keer over gehad. Ik gaf aan dat ik een kleine twijfel had over de jongensnaam. Mijn vriend had dat bij de meisjesnaam. Verder hebben we het er niet meer over gehad, maar we hebben ook nog even. haha.
Sith: kei leuk die beestjes. Ik heb een konijntje klaar en ben nu bezig met een vlinder. Echt heel leuk. Jolien: gefeliciteerd met je goede echo. Mooi om te zien he. Kiera:ja het zijn echt schatjes. Zou ze voor geen goud meer kunnen missen. Als ik nu tegen tygo zeg waar is de baby komt hij met zijn kopje naar mijn buik. Probeer hen al aan het woord te laten wennen scheelt straks misschien als de baby er is. Cindy: echt balen meis. Succes Elionorah: lekker geshopt heerlijk he. Ik ga vandaag even naar mijn zus om positiekleding te halen. Ze is in september bevallen dus die heeft dat nog. En wat ik niet hoef te kopen scheelt weer wat. En idd pak je kids maar goed in als je terug komt. Brrr. Ik krijg een hartje juist weer niet voor elkaar. Combinatietrst: hebben we nog niet over nagedacht. Namen: de meisjesnaam hebben we al 4 jaar in onze gedachte. Dus die word het dan ook. En voor een jongen verschilt het wat. We hebben er nu 2 waar we nog niet over uit zijn. Vinden ze beide erg mooi. Word nog ff denken. Hier: even een paar dagen niet geweest. Heb 3 volle dagen gewerkt en ben dan bekaf als ik thuis kom. Ook ben ik nog steeds elke avond super misselijk en moet ik overgeven. Ik ga vanavond eens proberen om die emesafene om 16,00u in te nemen us kijken of dat werkt, hopelijk ben ik dan een stuk minder misselijk. En mocht dat niet helpen ga ik na het weekend toch maar ff advies vragen aan dokter. Heb me vanochtend gewogen en ben wel wat afgevallen maar niet veel gelukkig. Begon op 53,4 en nu 52,6 Aankomende donderdagavond met collegas naar sister act dus hoop dat ik me dan beter voel dat ik mee kan.