In ons schaduwrijke hoekje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Elionorah, 30 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stephanietaal

stephanietaal Actief lid

16 okt 2012
    406
    0
    0
    juni 2014 mama's

uitgerekende datums:

18.
    ♥cathrien, 33 jaar, 1e kindje, zh, bv
    ♥sith, 31 jaar, 1e kindje, zh, bv

22.
    ♥ellin, 29 jaar, 2e kindje, thuis, bv
    ♥Caramelbaby82, 31 jaar, 1e kindje, zh, bv
    ♥daniielle, 24 jaar, 1e kindje, zh, bv

24.
    ♥stephanie, 26 jaar, 2e kindje, zh, fv
    ♥tanja28, 28 jaar, 1e kindje, zh, bv

25.
    ♥dreamer, 24 jaar, 2e kindje, zh, bv

26.
    RianneB, 25 jaar, 1e kindje, thuis, bv

28.
    ♥jolien1982, 31 jaar, 1e kindje, zh, fv

29.
    ♥kiera, 29 jaar, 2e kindje, zh, bv

30.
    ♥me and, 29 jaar, 2e kindje, zh, fv

0 meisjes
    0 jongens
    3 verrassing/geheim
    12 zwangeren

afspraken:

02-01 Sith: controle
    02-01 Ellin: controle
    03-01 Jolien1982: echo
    03-01 Dreamer: controle
    08-01 Me and: controle
    10-01 Caramelbaby: controle + echo
    11-01 Stephanie: 2d pretecho en geslachtsbepaling
    15-01 Stephanie: gesprek verloskundige afdeling
    30-01 Stephanie: 20 weken echo

03-02 Tanja28: 20 weken echo
    06-02 Dreamer: 20 weken echo
    21-02 Stephanie: gyn

17-03 Stephanie: 3d/4d pretecho

Vlindertjes:

εϊз cindy29
    εϊз elionorah
    εϊз Annaka

wil je in de lijst of iets aangevuld hebben? Zet je berichtje dan even in kleur en het wordt aangepast! Als het niet in kleur staat kan er overheen gelezen worden... [/QUOTE]

2. stephanietaal

stephanietaal Actief lid

16 okt 2012
    406
    0
    0
    zo vandaag weer afspraak gehad bij de gyn.
    maar vind dat nog steeds veel onpersoonlijker dan een verloskundige helaas. nu ook weer ff snel hartje luisteren :)
    we hebben de kleine gezien het hartje zien klopen. en dat was het.
    en ik ben weer terug gezet naar 24 juni uitgerekend dus zo weer even banner aanpassen en dan laat ik het voort zo :)
    gelijk tot eind februari alle afspraken gemaakt. dus nu weer even wat vaker als 4 weken.

3. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Ellin: ja vroeg naar bed gaan werkt meestal het beste voor me. Wel beetje saai voor me vriend maar gelukkig zegt ie dat hij liever heeft dat ik me goed voel.
    Zaterdag uiteten is misschien ook net zo dijn. Stuk minder druk lijkt me.
    Leuk een nieuw kamertje voor je zoon, en dan ook dlink aan de klus.

Stephanie: dat ga ik die van ons ook aanleren als hij/zij straks geboren is :D
    Wat wel fijn is bij gyn, dat je de baby ziet dat is bij onze verloskundige dan weer niet. Alleen hartje horen.
    Vind het bij ons ook niet echt persoonlijk. 10 min en dan weer klaar.

Jolien: ja de kerstdagen waren aan de drukke kant. Vandaag lekker vrij. Ff bijkomen. Vanaf morgen 5 dagen werken. Ook met oud en nieuw.

Hier: de ene dag gaat het beter dan de andere. Gelukkig de kerstdagen misselijkvrij door gekomen. Hopelijk blijft dat weg. Maja niet te vroeg juichen. Ik ben ook nog erg moe. Kan savonds om 21,00u naar bed gaan en sochtends om 09.00u opstaan en nog moe zijn.
    Vandaag de zwangerschapsbox bij de etos opgehaald. Zaten paar leuke dingen in.
    Heb van me zus nog een herl leuk shirtje gekregen met de tekst: i am cute and i know it. Hihi. En slofjes in de vorm van beertjes. Echt super lief. Gisteren lekker met mijn neefje van 3 maanden geknuffeld. Kunnen alvast wa oefenen met zon kleintje in de familie.

4. Cathrien

Cathrien Bekend lid

20 mei 2013
    704
    0
    0
    Vl werkt nu in de fijne elektronica; werken met allerlei draadjes om t even simpel te zeggen :D
    Hij zoekt dus weer zo iets, in de elektrotechniek. Vrij specifiek, dat maakt t wel wat lastig. Tot nu toe n paar afwijzingen en 1 bedrijf die m graag wil hebben. Maar daar zou ie qua loon echt zooooveel moeten inleveren. Das gekkenwerk, in de ww krijgt ie nog meer zelfs! En 2 bedrijven gaan zn sollicitatie in t nieuwe jaar behandelen. We duimen dus stevig door.

Bij informeren bij de dealer leek de auto die we voor n mooie prijs gezien hadden, verkocht te zijn. Maar we kregen vandaag t bericht van de dealer dat de koper de financien niet rond kreeg. Dus hij is nu gereserveerd voor ons. We gaan maandag heen om te kijken en n proefrit te maken. Spannend!

En ik heb de laatste 2 weken ook weer enorme last van opgeblazen buik en rare protesterende darmen. Ik kan weer amper naar de wc. Echt zo vervelend. Misschien komt t de laatste dagen ook door t onregelmatige en anders eten dan normaal vanwege de feestdagen, maar leuk is t niet. Voel me soms echt n opgeblazen olifant. :(
    De misselijkheid is wel n stuk minder, maar soms ineens moet ik uit t niets ineens overgeven. Heel raar. De moeheid is ook nog niet echt verbeterd. Maar ik vermoed dat dat ook deels komt door m'n darmen. Als ik niet naar de wc kan, voel ik me meestal moe en ellendig.
    Als straks de feestdagen en al het 'schransen' voorbij is ga ik me vast n stuk beter voelen! :D

Voor op de lijst:
    20 januari 16:10: controle vk
    29 januari 17:30: 20weken echo

5. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    @ Cathrien, dat is dan een meevaller dat jullie misschien toch die auto kunnen kopen, spannend maandag!

@ Stephanie, wat heerlijk zo'n slaapkop!! Hier is het meestal rond 6.30u feest, meestal kijkt hij dan vrij rustig tussenin tv tot uur of 8 en kunnen we nog beetje dommelen :)
    Moet je heel je zwangerschap bij de gyn blijven?

@ Jolien, ideaal zo'n lange echo! Leuk om zoveel te zien, vind de echo bij 20 weken nog mooier! Hier ondanks tweede trimester ook nog niet echt beter qua kwaaltjes, nog steeds snel moe, vaak vroeg naar bed en soms zomaar ineens misselijk. Weet dat bij mn zoontje vanaf 17 weken de ergste vermoeidheid verdween dus daar hoop ik maar op.

@ Tanja altijd leuk die cadeautjes! Zo schattig ook al die kleine spulletjes! Ga binnenkort ook eens die boxen aanvragen, vaak hoop reclame in maar ook altijd leuke spulletjes!

6. Knuffie85

Ellin: ja idd een hoop reclame. Maar voor bij mij als eerste kindje wel fijn. En er zitten ook wel leuke dingen in.
    Cadeautjes krijgen is altijd leuk.
    Hier: ik durf het niet al te hard te roepen maar ben al 4 dagen niet meer misselijk geweest. Hopelijk blijft het nu ook weg. Gisteren een klein beetje maja ik had ook shoarma met knoflooksaus gegeten, dat wil wel. Haha.

7. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Allereerst.... allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar! Dat het maar een heel mooi jaar voor ons allemaal mag worden!!

Mijn jaar is in elk geval al goed begonnen: vanmorgen onze uk weer op de echo gezien! Alles gaat goed en weer mooie plaatjes gezien en gehad! De kleine lag op een gegeven moment helemaal met zn benen wijd, vk heeft geprobeerd te kijken wat het geslacht is, maar helaas... was nog niet te zien. Jammer, want begin wel heel nieuwsgierig te worden!! Nog 5 weekjes geduld tot de 20wk echo!

Allemaal een leuke jaarwisseling gehad?

Voor op de lijst:
    30 jan. controle vk
    3 feb. 20 wk echo

8. Jolien1982

Jolien1982 Actief lid

21 sep 2013
    250
    0
    0
    Inderdaad nog de beste wensen voor 2014!

Fijn dat de echo goed was, Ellin! Jammer dat er nog niet te zien was wat het geslacht is.

Wij mogen vanmiddag weer voor een echo. Is wel redelijk dicht op de combinatietest waar we de beeb ook uitgebreid hebben kunnen zien nog, maar dat komt omdat de combinatietest er nog tussendoor kwam. Ik ga straks ook een afspraak maken voor de pretecho om het geslacht te laten bepalen (hopelijk). Ben ook zo benieuwd!

Ik vroeg mij nog af of jullie iets van een zwangerschapscursus gaan doen en zo ja, wat?

En weten jullie al hoe jullie het gaan doen met kinderopvang? Ik werk 2 dagen en mijn man fulltime, voor 2 dagen in de week zullen we dus iets moeten regelen. Zowel mijn moeder als schoonmoeder zouden het wel willen doen, maar die wonen allebei nogal ver weg. Ik hoorde dat kinderopvang heel duur is, dus ik ben benieuwd hoe jullie het geregeld hebben. En of je dat al vroeg moet regelen?

9. Knuffie85

Idd de beste wensen en laat 2014 ons jaar worden.

Ellin: super dat je weer een mooie echo hebt gehad. Wel jammer voor je dat het geslacht nog niet te zien was. Nog even geduld.
    Mijn jaarwisseling heb ik slapend doorgebracht. Ik was super moe en moest beide dagen werken van 07.00/15.45u. Maar ach het maakte me eigenlijk niet zoveel haal ik volgend jaar wel in.

Jolien: een fijne echo vandaag.
    Ik ga geen zwangerschapscursus doen. Ben niet zo om dat in miijn eentje te moeten gaan doen.
    Mijn vriend werkt in ploegen en ik werk ook onregelmatig. Ik wil dalijk 24u voor vast gaan werken. Als ik dan het weekend gewerkt heb is min. Vriend thuis en heb ik er al 16u opzitten. Maar ik moet daar nog ff over hebben. Breng hem/haar liever niet weg naar opvang. Mijn zus woont 2 deuren verderop dus die kan ook nog eens bijspringen dat scheelt wel.

10. stephanietaal

stephanietaal Actief lid

16 okt 2012
    406
    0
    0
    hey meiden weer tijdje afwezig geweest sorry. maar ja met deze dagen is het beetje druk geweest hier.
    en nu veel last van buikpijn dus veel liggen zodat ik het minst last ervan heb.
    ga nu even terug lezen en reageren op iedereen.

en uiteraard iedereen nog de beste wensen!!!!

@tanje28: bij mij was bij quintes de verloskundige echt heel fijn altijd uitgebreid de tijd enzo en elke x een
    echo en ff hartje luisteren echt super.
    ik heb nog nergens een bericht van gekregen dat ik een box mag ophalen helaas :(

@ellin: ja ik blijf heel de zwangerschap bij de gyn door mijn eerste bevalling dus heb ook geen keus waar ik
    ga bevallen dat is gewoon 100% zeker in het ziekenhuis.

@jolien1982: en wanneer heb je de pretecho of nog niet gebeld?
    ik ga geen zwangerschapscursus doen bij de eerste ook niet gedaan en mis het ook niet eigenlijk.
    verder heb ik nog niks geregeld voor opvang omdat ik nog moet kijken hoe alles gaat lopen met mij enzo hoe ik me
    lichamelijk voel na de bevalling weer enzo.

@hier: ik moet om 16:20 bij de gyn zijn omdat ik echt teveel buikpijn heb. heb al hele dag paracetamol op enzo
    voel me echt niet lekker :( hoop natuurlijk dat er gewoon een groei spurt is ofzo en niks ergs.

11. stephanietaal

stephanietaal Actief lid

16 okt 2012
    406
    0
    0
    juni 2014 mama's

uitgerekende datums:

18.

22.

24.

25.

26.

28.

29.

30.

0 meisjes
    0 jongens
    3 verrassing/geheim
    12 zwangeren

afspraken:

03-01 Jolien1982: echo
    03-01 Dreamer: controle
    20-01 Cathrien: controle vk
    29-01 Cathrien: 20 weken echo
    30-01 Ellin: controle vk

03-02 Ellin: 20 weken echo
    21-02 Stephanie: gyn

Vlindertjes:

εϊз cindy29
    εϊз elionorah
    εϊз Annaka

wil je in de lijst of iets aangevuld hebben? Zet je berichtje dan even in kleur en het wordt aangepast! Als het niet in kleur staat kan er overheen gelezen worden...

12. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Stephanie, hoe is het gisteren in ziekenhuis gegaan? En hoe voel je je nu?

13. Jolien1982

Jolien1982 Actief lid

21 sep 2013
    250
    0
    0
    Goedemorgen allemaal :)

De controle vrijdag was weer prima. Het was dit keer bij de gynaecoloog, dus we stonden zo weer buiten. Wel even naar het hartje geluisterd, kindje had de hik ;) en we konden op de echo mooi zien dat de ruggengraat inmiddels ook helemaal "af" is, echt gaaf.

Wat zwangerschapscursus betreft; ik ga zwangerschapsyoga doen. Ik heb in het verleden ook wel yoga gedaan en ik vind dat erg prettig om te doen. Vind het toch wel fijn om me op deze manier een beetje voor te bereiden op de rest van de zwangerschap en de bevalling. Er zit ook een partneravond bij, dus dat is voor mijn man ook wel interessant.

Tanja, wat fijn dat jij ook een zus hebt die bij kan springen met de baby straks. Mijn zus of de broer van mijn man zouden dat misschien ook best willen doen, maar die wonen allemaal te ver weg. Dat is dus zo vervelend, alle familie woont ver weg om ze voor een dagje op te komen laten passen. Alleen mijn schoonmoeder zou het wel heen en weer willen rijden, maar dat willen mijn man en ik niet. Dus ik denk dat het kinderopvang of een gastouder wordt.

Hoe staat het met jullie babykamers? Mijn moeder gaat gordijntjes, een sprei e.d. voor ons maken en we hebben een stofje gevonden waar we heel enthousiast over zijn. Een tijdje terug schreef ik al dat we iets met vosjes willen, ik ben benieuwd wat jullie van dit stofje vinden:
    Bedrukte stof Bos

Voor op de lijst:
    22 januari Pretecho
    3 februari Controle gynaecoloog
    Afspraak voor de 20 weken echo moet ik apart maken en daar kan ik volgende week pas voor bellen.

14. stephanietaal

stephanietaal Actief lid

16 okt 2012
    406
    0
    0
    juni 2014 mama's

uitgerekende datums:

18.

22.

24.

25.

26.

28.

29.

30.

0 meisjes
    0 jongens
    3 verrassing/geheim
    12 zwangeren

afspraken:

20-01 Cathrien: controle vk
    22-01 jolien1982: pretecho
    29-01 Cathrien: 20 weken echo
    30-01 Ellin: controle vk

03-02 Ellin: 20 weken echo
    03-02 Joelin1982: controle gyn
    21-02 Stephanie: controle gyn

Vlindertjes:

εϊз cindy29
    εϊз elionorah
    εϊз Annaka

wil je in de lijst of iets aangevuld hebben? Zet je berichtje dan even in kleur en het wordt aangepast! Als het niet in kleur staat kan er overheen gelezen worden...

15. stephanietaal

stephanietaal Actief lid

16 okt 2012
    406
    0
    0
    @ellin: voel me nog steeds heel erg beroerd en veel buikpijn maar het is gewoon bandenpijn.

hoe is het met de echos gegaan?
    hier weet nog niemand wat het word of wel ?

16. Knuffie85

Stephanie: hmm dahs minder meis.
    Het geslacht wil ik ook niet weten. 3 februari hebben we de 20 weken echo en dan weet mijn vriend wel het geslacht.

17. stephanietaal

stephanietaal Actief lid

16 okt 2012
    406
    0
    0
    tanja wat apart om te horen vind ik dat.
    ik zou dat echt niet kunnen hoor dat ik niks mocht vertellen haha.
    ik vond het al moeilijk om de naam voor ons te houden en had die al bijna verklapt haha.

18. Knuffie85

Ja weet je zoals ik in de app ookal een keer zei is dit hoogstwaarschijnlijk de enigste zwangerschap die ik mee maak. En dan wil ik wel mijn droom uit laten komen door het niet te weten. Ik kan mijn vriend niet verbieden dat hij hetniet mag weten dusja. En mij lijkt het erg speciaal als ze straks mijn kindje op mijn buik leggen en ze dan pas vertellen je hebt een zoon/dochter.
    Dusja vandaar de keuze. En mijn vriend wil het wel graag weten. Nou hij kan gelukkig goed zijn mond houden dus ik vind het prima. :)

19. stephanietaal

stephanietaal Actief lid

16 okt 2012
    406
    0
    0
    Hey dames, we willen een keer een meeting organiseren met de zwangere meiden.
    Wil je ook mee stuur me dan ff je mail adres. Datum wordt bepaald zodra we weten wie allemaal mee gaan.
    het wordt waarschijnlijk in utrecht in ieder geval.

En tanja blijft toch spannend vind ik. Mijn vriend zou zich echt voorbij praten haha.

20. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Balen Stephanie dat je beroerd bent. Merk je nu wel al wat verbetering of blijft het hetzelfde?

Grappig joh Tanja, jij het niet weten en hij wel. Ja dan moet je wel zeker weten dat hij echt zn mond kan houden haha, zou hier al niet goed gaan :)

@ Jolien, leuk stofje!! Voor de kamer van onze zoontje hebben we ook een superleuk behangetje met boomhut en beestjes gevonden. In de babykamer zou ik wel iets met vogelhuisje willen, hebben al een houtenboom gekocht met diertjes die op een geverfde wand komt. Gordijnen blijven de gordijnen die er nu hangen. Gaan eerst kamer van onze zoon afmaken, hem verhuizen en dan verder op de babykamer
    Mooi hè al die details op de echo, kan daarom nu al uitkijken naar 20wk echo, dan zie je ook alles zo goed, zo bijzonder!

Andere meiden, joehoe...!!! Zijn jullie er nog :) Tis zo stil! Of wordt er meer op de whatssapp gekletst?

Deel Deze Pagina