Ik vond voedingsbh's nu niet echt de meest ondersteunende bh's. Ik heb geen ervaring met zwangerschapsbh's. Die van mij zwellen helaas/gelukkig niet zo ver op dat ik in een andere cupmaat terecht kom (nou ja, misschien net, maar ik vind dat het past ). Daarna echter....
Over een uurtje ga ik lekker met VL pannenkoeken eten bij het pannenkoekenhuis hier verderop. water loopt in m'n mond als ik eraan denk @caramelbaby, lekker die hitte, ik heb het kkkkkoud. Bbrrrrr @cindy, succes met stoppen met roken, komt goed je weet waar je het voor doet Wat doen jullie voor de kost en hoeveel dagen werken jullie? Ik ben secretaresse en werk 4 dagen. Heerlijk bevalt mijn prima.
Caramelbaby: stuur ff wat meer warmte ik heb het ijskoud Wel super om daar te wonen lijkt me. Me nd: smakelijk eten. Ik moet nog ff wachten mijn vriend is pas om 18.30u afgewerkt maar denk dat we dn lekker frietjes eten. Ik werk trouwens als verzorgende ig. Werk in een verpleeghuis met dementerende bejaarden. Erg leuk werk. Ik werk 20/28u per week. Ik moet dus ook weekenden werken en met de feestdagen.maarben sinds mijn 16de niets anders gewend dusja.
Hier helaas sinds een maand geen werk meer En toen kwamen we er net achter dat ik zwanger was.... erg shit dus, maar komt wel weer goed! Straks mijn aller laatste sigaret roken hoop ik
Goedemorgen dames, Ah ik heb heerlijk geslapen zeg! M'n dochter was gisteren na haloween zo bangig dat ze niet alleen wilde slapen. En omdat ze zo veel draait in jaar slaap, heb ik haar lekker in mijn bed laten liggen naast m'n ML. En ik ben in haar bed gaan slapen. Ohhh dat sliep lekker rustig zeg! Haha @annaka, wow dus jij bent in Afrika blijven hangen na je vrijwilligerswerk. Bijzonder hoor. Ik heb 6 jaar geleden ook een soort vrijwilligerswerk/zendingswerk gedaan in Mozambique en Kenia met ML. Dat was een bijzondere tijd. Ik vind t dapper dat je het aandurft om daar te wonen en heb je een relatie met een man van een andere/Afrikaanse cultuur? Ook. Daar heb ik respect voor, ik ken een heel aantal mensen die van 2 verschillende culturen zijn en samen een relatie beginnen. Dat is niet altijd makkelijk. Doe je momenteel nog werk? Over werk gesproken Ik ben hbo verpleegkundige en werk in de thuiszorg. Echt zo'n toffe baan! We kunnen in de zorg echt veel betekenen voor de mensen he! Daarnaast heb ik een coachende rol in het team, wat ik ook heel erg leuk vind. Ik werk 3 dagen in de week. Helemaal prima, maar ik zou (later) ook wel 4 dagen willen gaan werken @pannenkoeken, oeh ja, lekker! Ik had bij m'n eerste zwangerschap veel laat van misselijkheid, en toen hielp het goed als ik crackers of pannenkoeken at. Ik ben blij dat ik nu nauwelijks last heb van misselijkheid! Thank God @meegroei bh. Geen ervaring mee. Ik denk dat ik van een B naar een C gegaan ben. Maar draag gewoon m'n normale bh's. Ik ga aankleden en de dag beginnen. Moet wel want m'n dochter vraagt aandacht
Ik herken dat. Ik durf ook niet goed. Bij de vorige zwschap deed t wat pijn en had ik iets bloedverlies erna. Ruim n week later kreeg ik weer bloedverlies en ging t daarna mis. Ik wéét dat t niet van sex mis kan gaan, maar toch zit t in mn hoofd. Vl begrijpt t gelukkig wel en dat vind ik erg fijn. @caramelbaby: ik heb n meegroei/voedingsbh. 2 in 1 eigenlijk. Hij is erg comfortabel, biedt steun, is stevig, zit heerlijk en er zitten dus van die 'flappen' aan om makkelijk te kunnen voeden. Ideaal vind ik 'm! Ik heb alleen geen hele grote borsten. Al vind ik zelf van wel omdat ik mn a-cup gewend ben en nu met n goeie c zit. Ik heb m in n winkel waar ze ook positiekleding verkopen gekocht. Het merk weet ik zo 1-2-3 ff niet meer. @me and: ik werk in Amsterdam bij n redelijk groot bedrijf. Zit op kantoor, de hele dag achter de pc, hele uitgebreide functie. Kan niet zeggen watvoor soort werk precies want dan weet je ook meteen welk bedrijf en wil liever (nog) niet dat iemand dan perongeluk ontdekt wie ik ben. Haha.. Ik werk 32 om 40 uur, dus 1 dag in de 2 weken vrij. Maar dat gaat volgend jaar wel n stukje minder worden is t plan. @Ellin en Stephanie: ben benieuwd naar jullie echo. Laten jullie iets weten? @hier: gisteravond nét voor ik mn bed in stapte ineens mega misselijk en moest rennen naar de wc. Zo mn kopje thee van eerder op de avond eruit. Misselijkheid meteen over. Erg gek. En vanochtend stap ik mn bed uit en kon weer meteen rennen. Lege maag natuurlijk, dus dat was pijnlijk voor mn maag. Jakkes! Nu ook n beetje misselijk. Mn avondeten wil niet meer zo soepel erin, en heb t gevoel dat t er wel graag uit wil. Bah! Verder merk ik dat als ik hoest of nies, dat ik onderin mn buik steekjes voel. Echt onderin mn buik, naast mn lies. Maar dat zal toch wel nix vreemds zijn? Voor op de lijst: 25 november intakegesprek vk
Net mijn laatste sigaret gerookt... vanaf nu gaat het avontuur beginnen! Zie er toch wel een beetje tegenop
Volhouden, sterk zijn. Als je in de verleiding dreigt te komen afleiding zoeken. En je weet waar je t voor doet. Het is gewoon erg ongezond voor de baby als je wel rookt. Zet 'm op! Je kan het!
@cathrien, met niezen heb ik ook dat ik m'n buikspieren eerst moet aanspannen ofzo. Ik weet niet precies wat ik doe, maar ongecontroleerd niezen doet bij mij ook zeer onder in m'n buik. @cindy, yay!!! Good for you! Ik wil ook echt stoppen met die laatste 3 hijsjes, maar t is net of dat keuze moment zo moeilijk is... Oké cindy, ik doe mee. Ik maak bij deze de keuze om NIET meer te roken! Het is ongezond voor mij, voor m'n baby en t is sowieso dom om te roken. Het siert me niet @echo Yes!! Ik heb vanmorgen gebeld met de artsenpraktijk en voor $400 mag ik een echo laten doen 7 november om 09.30 uur. Gelukkig vergoed m'n reisverzekering het. ML en ik zijn echt blij dat t kan! Ik ben dan ehm 7wk2dg ongeveer. Zin in en spannend. Ik ga ff een middag tukkie doen. Heerlijk!
Heb je de echo zelfs nog eerder... ik mag pas 12 nov Ga je ook echt stoppen ja? Wat goed van je!!! Ik heb het er nu ook al moeilijk mee ook al rookte Ik er nog maar 3 sinds ik weet dat ik zwanger ben Uit ervaring weet ik dat het iedere dag makkelijker word dus we kunnen het
Bij mij is de avond aangebroken. Het moment om te chillen met een peukje. Maar nu niet meer... Nu niet meer! Sjonge we hebben weer een avondvullend programma gehad vandaag Wat een druk bestaan, maar ook zo heerlijk.
@Cindy succes zet hem op meid!! Ook vanuit hier komt er steun jou kant op! @Elionorah jij ook succes met het stoppen! Super dat je al zo snel een echo krijgt. Hopelijk is die ook helemaal oke! Hier laat naar bed gegaan gisteren. Dus ik ben nog aardig brak. Als zoonlief naar bed gaat doe ik ook even een tukkie!
Ha dames!! Even afwezig geweest, was jullie even kwijt met al die verhuizingen en kwam er ook even niet van om achter de computer te kruipen om bij te lezen en schrijven. Allereerst, de echo afgelopen donderdag was goed!! Een prachtig tuinboontje met kloppend hartje gezien, pfieuw... Mag nu de 12e en 26e weer, erg fijn zo'n begripvolle vk die snapt dat het allemaal super spannend is! @ Cindy en Elionorah, succes met stoppen met roken! Zal ws. niet meevallen, maar erg belangrijk voor jullie kleine!! Vind het heel goed dat jullie er voor gaan, volhouden meiden!! @ Elionorah, jij mag nu ook gaan aftellen voor een echodatum, fijn dat het geregeld kon worden! @ Cathrien, bah, wat vervelend dat je nu zo misselijk bent. Hopelijk blijft het te doen en allemaal binnen! Ik merk zelf dat ik ook weinig trek heb gedurende de dag, normaal gesproken hou ik nogal van snoepen tussendoor, maar eet nu eigenlijk alleen maar 3 maaltijden, daartussen weinig trek. Die steekjes onder in mn buik en lies heb ik ook. Zal allemaal wel bij het rek en groeiproces horen ga ik maar vanuit! Mn darmen zijn ook flink aan het rommelen en schuiven, 's avonds een enorme plofbuik!! @ Caramelbaby, wat leuk dat je iedereen nu op de hoogte hebt kunnen stellen. Ik kan ook altijd slecht mn mond houden, benieuwd hoe lang we het nu volhouden, vorige keer met 10wk wereldkundig gemaakt!! Mijn bh's passen ook al niet meer, de eerste week na test al niet meer eigenlijk. Heb nu de bh's van vorige zwangerschap aan, heb toen twee voedingsbh's gekocht in een zwangerschapswinkel, merk ben ik even kwijt (mamalicious ofzo?), maar die ook nog beetje leuk er uit zien. Zitten erg prettig ook. Prijs viel wel mee. Weet alleen niet hoe het zit met grotere cupmaten, ik heb nu D (normaal C) @ Tanja, gelukkig gaat het weer iets beter!! Hopelijk blijft het zo!! @ Jolien, leuk een beetje inspiratie opdoen voor de babykamer!! Onze zoon gaat naar een nieuwe kamer, dus daar mogen we iets voor gaan bedenken en denk dat we in de babykamer (nu die van mn zoon) ook een nieuw behangetje gelijk doen. @ Kiera, klinkt herkenbaar, 's avonds koud. Heb ik ook. Maar volgens mij komt het bij mij ook van de vermoeidheid, die slaat 's avonds genadeloos toe. Al een paar avonden vroeg naar bed gegaan, saai voor manlief, maar is even niet anders!! Nou volgens mij weer aardig bijgeschreven, dat kreeg ik op mn mobiel niet voor elkaar
Hoi dames! Ellin, fijn van je goede echo! En zo snel alweer, heerlijk Elionorah, fijn dat het bij jou ook geregeld is! Nu aftellen! Wij mogen dinsdag voor de echo.. Begin nu al zenuwen te krijgen... En tis maar goed dat ik normaal drie dgn per week werk.. Ik vreet thuis alles wat los en vast zit De stand tot nu toe; vanochtend twee boterhammen met gesmolten kaas Een halve appel en een halve banaan Vanmiddag drie boterhammen met pindakaas en hagelslag en nu net een schaaltje chips.. En het is nog maar vroeg in de middag...
Cindy: wat goed meis. Succes het gaat je lukken Elionorah: jij ook heel veel succes ook jou gaar het lukken. En spannend 7 nov je echo. Wel fijn dat dat toch kan. Neemt wat onzekerheid weg. Cathrien: ik herken je misselijkheid alleen hoef ik nauwelijks over te geven. Toevallig vanochtend masr er kwam niets. Ook erg vervelend. Hoop voor je dat je er gauw vanaf bent. Ellin: super dat je eengoeie echo hebt gehad. Dreamer: meid ik ben jaloers zou wilen dat ik zo kon eten. Een droog broodje gaat er hier nauwelijks in. Maar ik dwing me want ik moet. @hier: vanacht erg slecht geslapen. Kon mijn draai niet vinden. Mijn buik voelde alsof er een grote opgeblazen ballon in zat. Drinken smaakt ook voor geen meter. Maar ik push mezelf om toch te eten en te drinken. Alles voor het wondertje in mijn buik.
De eerste twee weken dat ik het wist had ik nergens trek in, maar nu haha! Meiden even een raar intiem vraagje, maar hebben jullie nog gemeenschap gehad sinds jullie weten dat je zwanger bent? Ik durf niet meer zo goed, terwijl ik daar bij mn dochter eigenlijk geen last van had haha!
Zo, nu heb ik het zelfs koud op het strand in de wind! Dat zegt toch heel wat als je op een tropisch eiland zit Ook behoorlijk misselijk en moe vandaag... Rustig aan dus. Als ik lees over al jullie cravings mis ik NL toch wel een beetje... Er is hier eigenlijk maar heel basic voedsel aanwezig, ik kan dus niet ff een big mac halen...ajj wat krijg ik daar nu zin in haha! Nu met mn misselijkheid kan ik alleen maar pizza bedenken waar ik evt trek in heb en dan moeten we dus naar een restaurant.. Af en toe geven we er maar aan toe. Wij hebben nog wel gemeenschap gehad ja, maar een paar keer... Heb er minder zin in en alles is toch anders nu ik ook meer last heb van afscheiding etc, ik voel me er minder prettig bij. Maar tis niet omdat ik bang ben dat er iets met ons erwtje gebeurt hoor, ik weet dat daar niks mee kan gebeuren door gemeenschap te hebben. Fijne avond!
met trots kan ik zeggen dat sinds ik 29 ben niet meer gerookt heb... de hele dag dus Het valt echt niet mee hoor vooral na het eten of al er verveling heerst... maar ik ga het volhouden! Vreetbuien: pffff hou er maar over op, heb de hele dag honger! En sex: nee ik durf niet echt en mijn vriend ook niet... dus we wachten braaf even tot we de echo gehad hebben Lijkt net alsof we alle twee bang zijn dat er iets mis gaat, ook al weten we natuurlijk dat het daar niks mee te maken heeft
Sith, ik vermoedde inderdaad al dat het afgeraden wordt neusspray te gebruiken tijdens zwangerschap. Ik heb gisteren even de huisarts gebeld, want mijn neus zat zo verstopt dat ik de nacht ervoor nauwelijks geslapen heb. Volgens de assistente mag ik alleen een zoutoplossing en stomen... Ik heb zoutoplossing gehaald, maar dat doet helaas niet echt iets. Voel me sowieso nog steeds niet lekker, denk dat het toch een griepje is. Rustig aan doen maar, volgende week start mijn nieuwe baan ook dus dan moet ik wel fit zijn. Wat de borsten betreft... Die van mij zijn ook heel erg pijnlijk. Ze lijken gelukkig nog niet heel erg gegroeid. Ik heb sowieso al 70E, een lastige maat. Het is altijd al moeilijk om goede beha's te vinden, laat staan als ik een nog grotere cup nodig heb... Maar ik ga er uiteindelijk niet aan ontkomen denk ik Elionorah, ja, het is erg leuk om met de babykamer bezig te zijn! We hebben inmiddels een hele leuke serie met superschattige vosjes gevonden bij een Duitse webwinkel. Ze hebben er echt van alles van; dekbedovertrekje, slabbetje, commode kussen etc. etc. ML is er ook helemaal weg van, dus die gaan we alvast bestellen denk ik Onderwaterwereld klinkt ook erg leuk! Tanja, fijn dat je weer wat bent opgeknapt! CaramelBaby, wat gaaf dat je de stap hebt gezet om te emigreren Hoe bevalt het? Het lijkt me zo anders dan in Nederland. Me and, je vroeg nog wat voor werk iedereen doet. Ik heb dus een nieuwe baan, aankomende week start ik bij een FACT-team van een GGZ-instelling als ervaringsdeskundige. Ellin, gefeliciteerd met je goede echo! Hartstikke fijn om te zien dat alles goed is, lijkt me. Dreamer, mijn man en ik hebben sinds we weten dat ik zwanger ben ook geen gemeenschap meer gehad... We durven allebei denk ik niet zo goed, ondanks dat ook wij weten dat er niets mis kan gaan. Bij mij zit ergens ook in mijn hoofd; eerst maar de echo afwachten. Maar dat duurt nog bijna 3 weken Cindy, gefeliciteerd met je verjaardag! En wat goed dat je gestopt bent met roken, houd vol! Vandaag voor het eerst iets gekocht voor de kleine... Een tè schattig wit shirtje met een gehaakt vosje er op met de tekst "I love foxes". Die konden we gewoon echt niet laten hangen!