In ons schaduwrijke hoekje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Elionorah, 30 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaramelBaby82

24 okt 2013
    86
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja ik wil ook aan de draagdoek! Met een kinderwagen dor het mulle zand zie ik niet echt zitten...;)
    Dus als iemand tips heeft betreffende draagdoeken, die zijn welkom! Ik moet iets duns hebben ivm klimaat op zanzibar. En ik zou graag willen dat mn man (die een stukje dunner is dan ik;)) de doek ook kan gebruiken.
    Jolien, hoe was het bij de gyn? Zei die nog iets over de vermoeidheid? Ik heb ook weer een vermoeidheidsdip dus die energieke dagen waren tijdelijk;) Beeb stuitert alle kanten op, echt heerlijk om dagelijks te voelen dat er actie is:)
    Nog een weekje en dan mogen wij voor de echo!
    Groetjes

2. Jolien1982

Jolien1982 Actief lid

21 sep 2013
    250
    0
    0
    Controle bij de gynaecoloog was goed. Hele korte echo gehad, in ieder geval fijn om het hartje weer te zien kloppen :)
    Placenta ligt inderdaad aan de voorkant, dus daarom kan ik de baby nog niet voelen. Maar dat zal niet heel lang meer duren zei ze. Verder ligt de baby nu in een stuitligging, maar dat zal nog wel goed komen zei ze.
    Wat de vermoeidheid betreft ben ik niet veel wijzer geworden. Mijn HB was toen ze bloed afnamen 2 maanden geleden prima, dus ze vond het niet nodig dat weer te controleren. De één heeft nou eenmaal meer last van vermoeidheid dan de ander, was de conclusie...

Hahah, ja Caramelbaby met een kinderwagen in het zand is niet handig ;)
    Ik heb ook al wat zitten kijken voor draagdoeken, want die zijn er ook in allerlei soorten en maten, misschien heb je hier iets aan: Dragen en Voeden, Natuurlijk Ouderschap, Dragen en Borstvoeden
    Er zit ook een forum bij. Staan veel vermeldingen naar websites waar je draagdoeken kunt kopen en uitleg over de verschillende soorten. Ik vind het sowieso een fijne website, omdat het ook veel gaat over natuurlijk ouderschap/attachment parenting en dat vind ik wel interessant.

Voor op de lijst: 10 maart controle gynaecoloog

3. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Bekijk bijlage 375374
    image.jpg
    Hier de echo foto's van ons wondertje vandaag bij de 20 weken echo. Alles was goed. Ons wondertje liet zich niet zo goed zien dus moest flink schudden met mijn buik. Af en toe niet even prettig maar weet nu wel dat alles goed zit. Het geslacht wilde ik al niet weten maar mijn vriend wel. Helaas voor hem heeft ons wondertje zelf bedacht dat hij of zij het voor zichzelf wilde houden want het was niet te zien. Hij lag toen ze wilde kijken op zijn kop en ingedoken. Kon er niet bij. Misschien heeft mijn vriend meer geluk tijdens de 3d echo.

4. Knuffie85

image.jpg

Ik zat trouwens op 19 weken en 5 dagen volgens de meting. Was perfect zei ze. :)

5. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Jolien ik wil ook een draagdoek gaan gebruiken. Bij onze zoon niet gedaan, was toen helemaal niet op de hoogte van zo'n ding. Ben nu al een paar dagen aan het kijken. Maar ik vind het lastig. Ik had momenten met onze zoon dat ik bijvoorbeeld aan het koken was en hij altijd begon te huilen. Met zo'n doek zou ik gemakkelijk kunnen koken. Zonder dat zoonlief ook last gaat krijgen van een huilend broertje of zusje. Ik kan mijn kindje ook niet lang laten huilen. Dus voor mij ook gelijk wat makkelijker.
    Hopelijk komen bij jou ook snel de plopjes en schopjes!

Caramelbaby tja dat zou ik ook niet zien zitten hihi. Volgens mij dragen alle ouders hun kinderen in een draagdoek toch waar jij woont?

Tanja prachtige echofoto's!! :D
    Fijn dat alles goed was!! Jammer voor je vriend dat hij nog niet weet wat het is. Hopelijk komt dat voor hem dan nog bij de 3D echo. Wanneer gaan jullie die laten maken?

6. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Pff ik ben zoooo zenuwachtig voor donderdag.. Had m liever morgen al gehad haha!

7. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Dreamer ik heb donderdag ook 20 weken echo! Hoe laat heb je hem?

8. Knuffie85

Kiera: dank je wel. Dat weet ik nog niet. Moeten nog ff een afspraak maken. :)

Dreamer: snap ik. Wachten duurt altijd lang he.

9. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Heej meiden!!

Nou het wordt een echt jongetjesforum hier tot nu toe, want... wij krijgen ook een jongetje!! Vandaag de 20wk echo gehad en alles was helemaal in orde!! Kleine was in het begin heel druk en schoot alle kanten op, de echoscopiste moest goed haar best doen om alles goed in beeld te krijgen, maar toch gelukt, haha!!

Jolien, was geen extra echo, had vrijdag controle bij vk en de doet vaak ook even een echo om te spieken, vandaag was in ziekenhuis (omdat vk geen licentie heeft voor 20wk echo) echt voor de 20 wk echo.
    En je niet dom voelen als je iets niet weet, gewoon vragen! Ik wist ook niet alles hoor bij de eerste, zeker als je in je omgeving nog niet veel mensen hebt met baby's is alles in het begin zo abacadabra!

Super hoor Tanja, bij jou ook alles goed!! Haha en die kleine dacht daar komt niks van in, papa wel weten en mama niet, ik hou het geheim!! Erg grappig!

Zit ook wel over een draagdoek te denken, precies om de reden die jij beschrijft Kiera, toch handig om je handen vrij te hebben en de baby tevreden te stellen wanneer bijv. zoontje naar bed gebracht moet worden en ik alleen thuis ben of tijdens het wel bekende jengeluurtje met eten maken inderdaad!
    Bij mn zoontje wel wat geprobeerd, had toen een draagzak die je schuin om had, maar was niet zo prettig, alle belast op één kant. Ook wel geprobeerd zo'n doek te knopen, maar daar werd ik geen wijs uit, dus al vrij snel opgegeven.
    Mijn schoonzus heeft zich de afgelopen twee jaar helemaal op het verantwoord dragen verdiept en verkoopt doeken en geeft ook consulten hoe te dragen, dus zal me tzt eens door haar laten informeren. De website is www.jebabydichtbij.nl voor wie een kijkje wil nemen.

Nog even geduld Dreamer!! Nog twee daagjes! Je dagen lekker volplannen, vliegt hopelijk de tijd voor je!

10. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Jolien, jij schrijft tot nu toe drie jongetjes in de groep, wie zie ik dan even over het hoofd: jij, Stephanie en...?
    Of had je vooruitziende blik dat wij ook een jongetje verwachten ;)

11. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Ellin, superfijn!

danielle, ik mag gelukkig al redelijk vroeg, om 9.45 :)
    Daarna nog twee afspraken in t zhuis dus kan m'n lol op ;) Mag morgen "gelukkig" van 9 tot 14.45 werken, anders kruipt de tijd helemaal voorbij...

12. Cathrien

Cathrien Bekend lid

20 mei 2013
    704
    0
    0
    Gefeliciteerd met de goeie echo Ellin! En wat leuk; een zoon!

Mooi was de echo he? Elke keer als ik eraan terug denk krijg ik weer n smile van oor tot oor. Ik vond t zó bijzonder om alles te zien! Prachtig. Wat n wonder!

En ik heb ook t idee dat ik n zoon krijg maar wij zullen t pas over zo'n 19 weken zeker weten. Spannend! :D

13. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Dreamer veel plezier en succes morgen bij de 20 weken echo en natuurlijk ook bij je andere afspraken!

14. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    FF kort berichtje van mij! Morgen uitgebreider. ;)

Ellin gefeliciteerd, leuk hoor weer een zoon! :D

Dreamer en Daniielle heel veel succes morgen bij de echo!

15. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Dankjewel Kiera, zal (hopelijk) wel goed komen! :)

16. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Dreamer hoe was het?

bij ons was alles goed, ben helemaal in de wolken en stapelverliefd...!! Mijn man zat ook vol trots, zo mooi om te zien....

17. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Fijn Danielle!! Willen jullie weten wat het wordt (/is)?

18. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    nee, het was wel moeilijk omdat de kleine zo enorm beweeglijk was. De echoscopist zei ook al het is echt een trapper :)
    Het is op zich ook wel moeilijk om het niet te weten hoor, maar goed we houden het maar vol hihi..
    Heb 5 foto's mee gekregen, waarvan 2 heel mooi en duidelijk, 2 opzich wel duidelijk als je weet wat het is.. en 1 heel onduidelijke. Zouden 2 voetjes voorstellen maar de baby bewoog tijdens het maken van de foto.. Wat het nu is weet ik dus niet haha

19. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Hier ook een goede echo gehad!

20. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Daniielle fijn dat alles goed was!! Jij hebt veel foto's mee gekregen zeg! Leuk!! :D

Dreamer fijn dat je ook een goede echo hebt gehad! Klopte bij jou het geslacht of wil je dat nog steeds liever voor je houden?

Hier op dit moment stront verkouden bleghh! Zoutoplossing helpt niet. Dus maar de luuf van zoonlief gepikt hihi. Smeer ik straks op bij het naar bed gaan en natuurlijk ui bij het bed. Met mijn eigen spray heb ik de hele nacht lucht, maar ja er staan op internet zoveel verschillende berichten over, dat ik het gewoon voor de zekerheid niet wil gebruiken. Dan maar wat minder lucht.

Hier afgelopen dinsdag weer lekker gesport met de zwangere dames! Spierpijn dat ik in mijn benen had vandaag hihi. Ik merk echt dat ik veel te weinig getraind heb de afgelopen tijd. Het is maar goed. Dat ik nu weer lekker flink beweeg. :D

Deel Deze Pagina