Tanja, in die ketting zit geen belletje. Er zit een balletje in van een soort (half)edelsteen, dus het is niet zo'n zwangerschapsketting. Vond het gewoon een mooie ketting, haha Dreamer, fijn dat je de kleine weer gevoeld hebt. Ik loop vooral aan tegen een soort schuldgevoel over dat ik geen borstvoeding mag geven. BV is toch "beter" dan FV en ik baal er gewoon erg van. Mijn man en ik zijn allebei ook nogal allergisch aangelegd, dus in dat geval zou BV ook beter zijn. Ik mag het niet geven vanwege medicijnen die ik gebruik, waar helaas ook geen alternatief voor is. Ik ben denk ik bang dat ons kindje nu een minder goede start heeft dan kinderen met BV. Verstandelijk weet ik wel dat ik me niet schuldig hoef te voelen, want het is nu eenmaal niet anders... maar toch knaagt het soms. Ellin, wat jammer dat je geen BV kon geven. Ik kan me goed voorstellen dat je over bent gestapt naar FV en dat je er nu meteen voor kiest gezien je eerdere ervaring. Heb jij ook last (gehad) van een soort schuldgevoel?
Mijn schoonzusje gaf in het begin wel borstvoeding, deed het kindje het totaal niet goed op. Nu met flesvoeding groeit het als kool! Borstvoeding is niet altijd beter, maar snap je gevoel wel. Tegenwoordig is de flesvoeding heel goed, dat scheelt wel weer
Jolien, je zeker niet schuldig voelen hoor! Mijn meisje is zodra ze naar de opvang ging wel veel ziek geweest, maar of dat er nu direct mee te maken heeft gehad? Denk wel dat je dan het beste met een voeding kan starten waar ook een hypo allergeen variant van is en die dan gelijk geven.. Eerst normale voeding en later HA schijnt geen nut te hebben Ik heb achteraf wel spijt gehad dat ik geen bv heb geprobeerd, maar ik heb dan ook geen reden om het niet te doen Vandaar nu mijn keuze om het eerst te proberen Maar in mijn ogen is flesvoeding zeker niet verkeerd of fout ofzo
Jolien: wil me er ook helemaal niet mee bemoeien. Hihi Flesvoeding is tegenwoordig ook goed. Denk dat het is welke keus jezelf maakt. En ik hoor zelfs vaker dat babys met flesvoeding eerder doorslapen.
Mijn meisje sliep inderdaad met een week of 6 geloof ik al voor het eerst door.. Was nog geen standaard ritueel hoor, maar met 12 weken (net voor ik weer aan t werk moest) sliep ze regelmatig door met soms een nachtvoedingsnacht er tussen Al zou dat voor mij niet de doorslag geven haha! Pff, blij dat ik vanochtend met de prenatal klantenservice heb gebeld.. Had een pakje besteld maar kon 8 werkdagen duren en zou mail krijgen van postNL als het bezorgd was.. Klantenservice zag dat het 2 april al verwerkt was.. En raadde aan de winkel te bellen waar ze het zouden bezorgen.. Bel ik net en ja hoor, pakketje is al geleverd.. Dus hopelijk wil vriend zo nog ff heen en weer rijden (A)
Dreamer: en heeft je vriend jet pakje nog opgehaald. Leuk leuk. Hier: alles rustig. Ons wondertje laat zich geregeld voelen. Vooral als mijn vriend en hondjes tegen mijn buik ligge, als ik net heb gegeten of als ik in bed lig en wil gaan slapen. Geniet er nig altijd van. Hihi Vrijdag komt het kamertje en moeten we weer naaar de verloskundige. Daarna kunnen we gaan beginnen met opzetten van het kamertje. Heb er echt zoveel zin in.
Gisteren weer naar de verloskundige geweest, alles was weer goed met de kleine! Ben iedere keer toch weer blij om dat te horen hihi... voor mijn vele pijnklachten ben ik doorgestuurd naar een osteopaat, gisteravond gelijk iemand gemaild dus hoop snel antwoord te krijgen. Kleine was al iets ingedaald zei ze en verder moest ik bloedprikken, bloeddruk meten en het hartje luisteren Over 3 weken (29april) weer een afspraak en daarna al 1x in de 2 weken een afspraak, het gaat nu toch wel snel hoor hihi!
Gefeliciteerd Cindy met de goede echo! Goh dames wat een prachtige buikjes heb ik langs zien komen!! Ik zal ook even binnenkort een foto maken en hier plaatsen. Af en toe kom ik echt tijd te kort.... Hier een drukke baby inmiddels. Er wordt af en toe flink huis gehouden in mn buik, waarbij echt mn buik weer alle kanten op gaat. Gaat nog wat worden dan... Er is een hoop bijgeschreven inmiddels. Ik doe me best met reageren, maar ja af en toe laat mn geheugen in de steek. Jolien over het geven van geen borstvoeding moet jij je absoluut niet schuldig om voelen! Je hebt nou eenmaal medicatie en al had je dat niet. Wie gaat voor jou bepalen dat je borstvoeding moet geven? Mijn zoontje heeft 8 maanden borstvoeding gehad. Daarna ben ik over gestapt op flesvoeding. Ik vond het ook zelf erg fijn om te geven en had ook niks wat me tegen kon houden. Ik zeg altijd zo je moet doen waar jij je goed bij voelt, al geldt dat niet voor jou op dit punt, omdat jij er niet voor kunt kiezen. Zoek naar voeding die je makkelijk kunt krijgen. Nog steeds halen namelijk Chinezen hier in de winkel de schappen leeg! En idd ook ik raad je aan om te beginnen met Hypo allergene voeding. Tanja leuk dat vrijdag het kamertje komt! Kunnen jullie je lekker uit gaan leven! Daniielle hoop dat de osteopaat je kan helpen. Vind het werk wat ze doen wel apart hihi. Maar wat ze doen werkt vaak heel goed! Hoop dat het ook bij jou helpt!!
Benieuwd Kiera naar jouw buik, vind dat zo grappig om te zien hoe het kan verschillen terwijl we toch allemaal ongeveer even ver zijn!! Jij een kleine druktemaker in je buik! Mn zoontje was wel drukker dan deze uk in mn buik, ben benieuwd of hij dan straks ook een ander karaktertje heeft, of dat dat helemaal niets zegt!! Danielle, hopelijk kan je gauw bij de osteopaat terrecht en kan hij je helpen! Ja bizar hè hoe snel het nu gaat, we kunnen nu bijna gaan aftellen, ik ben as zondag gewoon alweer 30 weken, dat betekent dat het dan nog maar 10 (of 9 of 11, haha) weken is tot de kleine geboren word... kan het soms niet geloven! Fijn dat alles goed was bij vk, en al braaf aan het indalen, heel goed!! Ik ben benieuwd hoe deze uk ligt. Ik vraag me soms af of hij uberhaupt wel met zn hoofdje naar beneden ligt, voel soms zo diep nog getrappel... maar ook zo lastig te onderscheiden wat je nou voelt aan de buitenkant: een kontje, een rug, hoofdje?? Geen idee, haha!! Tanja, hier de uk ook het meest actief wanneer ik rustig ben, dus met name 's avonds. Leuk morgen het kamertje!! Kan je lekker gaan rommelen daar komende weken! En Dreamer, het pakje binnen? En is het leuk? Jolien, zoals al eerder hier gezegd, je moet je niet schuldig voelen over dat je geen bv kan geven. Ik ben er van overtuigd dat het feitelijk niet heel veel uit zal maken. Zit aan allebei voor- en nadelen en misschien aan bv qua gezondheid iets meer voordelen volgens de studies, maar wat niet kan dat kan niet! Ik heb me in het begin toen ik stopte wel schuldig gevoeld dat ik geen bv meer gaf of niet meer doorgezet heb, maar ik wist ook wel dat de keuze uiteindelijk het beste was voor ons allebei: het gaf hem stress en mij, dat is voor allebei niet goed. Daarom ook besloten nu niet weer het hele circus te herhalen. En mn zoontje is hartstikke gezond en net zo vaak ziek als een gemiddeld kind Wij hebben ook hypoallergeen gegeven, ik heb allergieën en hooikoorts, dus ook nu weer. Mn zoontje werd vanmorgen pas om 8u wakker, wat een luxe (normaal gesproken rond 7u). Heerlijk "uitgeslapen" dus, was ik wel aan toe, was gisteren behoorlijk op! Krijg ook steeds sneller last van harde buiken en soms met name ook 's nachts na een drukke dag. Herkenbaar?
Haihai! Jaaa pakje dinsdagmiddag nog opgehaald Hangt nu in de kast te pronken Gister een uberactieve beeb.. Zelfs vriend viel het op haha! Net even een extra bloeddruk check laten doen.. Voel me al vanaf dinsdag niet zo tof.. Bloeddruk was in orde maar de assistente van de huisarts wilde wel dat ik nog even met t zhuis ging overleggen.. Heb vanmiddag dus een belafspraak gekregen want moet toch dinsdag al langs Duik nu ff snel op bed.. Hakt er weer lekker in dit ochtendje...
Kiera: ja ik kan nu echt niet meer wachten. Nog ff en dan komt het kamertje. Jeujj. Hihi Ellin: rommelen ga ik ook echt doen ja. Lekker uitgeslapen dus.ik kan niet eens meer uitslapen al zou ik het willen. Ben elke keer als ik uit kan slapen al vroeg wakker. Pff haha Dreamer: mooi mooi. Spannend wat ze zeggen in het ziekenhuis dan. Ik doe nu ook elke middag een dutje hoor. Anders hou ik het echt niet vol.
Vandaag opgenomen in het ziekenhuis. Vanochtend bloedverlies gehad en bruine afscheiding. Net ook nog wa bloedverlies gehad. Ctg en echo was goed. Nu 24u hier blijven en afwachten wat ze morgen zegge.
Dreamer: nee gelukkig geen weeen. Alleen bloedverlies. Afwachten wat ze vandaag gaan zeggen. Jolien: ja is het ook. Heb gisteren echt staan trillen. Pff. Nee heb niet veel pijn meer een irritant gevoel heel af en toe. Vooral als ik uit bed ga om naar toilet te gaan of als ik me beweeg komen die harde buiken. Vanacht ook maar ff een zuster hier gebeld. Heeft ook ff gevoeld asn mijn buik 1/2uur. Toen heb ik 1 harde buik gehad. Ons wondertje is ook erg druk dus kon daar vanaf komen. Nu afwachten wa ze vandaag gaan zeggen.
Gelukkig heb je geen pijn Tanja. Blijft even goed heel vervelend, want je hebt toch bloed verloren. Ben benieuwd wat je vandaag te horen krijgt, sterkte in ieder geval. Iedereen nog bedankt voor de lieve reacties op mijn bericht over BV/FV. Ik heb er elders op het forum ook een topic over geopend en zowel jullie reacties als de reacties daar hebben me wel geholpen omdat schuldgevoel wat los te laten. Het is uiteindelijk eigenlijk heel simpel; ik wil het beste voor ons kindje. In principe is dat BV, maar in mijn geval FV omdat ik anders waarschijnlijk niet meer voor mijn kindje zal kunnen zorgen omdat ik dan zou moeten stoppen met mijn medicijnen. Niet meer kunnen zorgen voor ons kindje zou echt schadelijk zijn, terwijl er inderdaad gewoon een goed alternatief is voor BV. Dus zo probeer ik er nu naar te kijken Wat ik me nu nog afvraag; de meesten raden aan om meteen te starten met hypoallergene voeding vanwege de aanleg/kans op allergieën. Is het juist niet beter om eerst gewone voeding te proberen? Misschien kan hij daar wel gewoon tegen en zou het geven van hypoallergene voeding dan juist er voor zorgen dat hij gevoeliger wordt ofzo? Of werkt dat niet zo? Dreamer: heb je een foto van dat pakje? Ben wel heel benieuwd nu Danielle: heb je inmiddels een afspraak met de osteopaat? Fijn hè, als op een controle alles goed blijkt te zijn. Ik heb dat ook nog steeds hoor, toch weer een opluchting. Hoewel de zorgen wel wat zijn afgenomen. Kiera: is deze beeb drukker dan je eerste kindje? Het verbaast mij echt af en toe hoe hard ze kunnen schoppen. Dan gaat mijn buik echt alle kanten op, hihi Ellin: vervelend dat je harde buiken hebt. Ik weet nog steeds niet zo goed hoe ik harde buiken kan herkennen, dus ik kan ook moeilijk zeggen of ik dat soms heb. Ik merk wel als ik fysiek druk ben, bv. met huishouden, hond uitlaten o.i.d. dat daarna mijn buik opgezet en hard wordt. Soms gaat het dan ook steken links van mijn navel. Als ik dan wat rust neem, zakt het wel. Ik weet niet of dat klinkt als harde buiken? Het doet niet echt heel erg pijn ofzo. Mijn buik blijft eigenlijk sowieso vaak aanvoelen als een blok beton. Volgens de VK hoort de buik juist zacht te zijn, maar dat is bij mij eigenlijk nooit zo.
Klinkt wel als een harde buik dan Jolien Hier voelt t echt aan als een bal die harder en harder wordt.. Wat dan helpt is zwaartekracht.. Je buik zoveel mogelijk laten hangen en via de buik ademhalen
Vanochtend weer een ctg gehad. Moet nu nog enkele dagen blijven ter observatie. Even kijken hoe het gaat verlopen met het bloedverlies en de harde buiken. Wel wat minder maja alles over voor ons wondertje. Jolien: idd klinkt wel als harde buiken. Even pas op de plaats op dat moment.
Jolien ik kan je helaas geen antwoord geven op je v te aag over die voeding, geen verstand van.. ik ben nog niet bij de osteopaat geweest. Had afgelopen vrijdag eigenlijk een afspraak maar die heb ik af moeten zeggen. 'S ochtends hadden ze eiwitten in mijn urine gevonden dus moest naar het ziekenhuis voor bloedprikken en nog een extra urine onderzoek. Gelukkig was er niks aan de hand. Tanja houd je het een beetje vol? Zijn lange dagen denk ik zo.. hopelijk mag je over een paar dagen wel maar huis! Hopen maar op goed nieuws..
Jolien, als je eerst met gewone fv start, heeft HA daarna geen nut meer.. Das iig wat mij toen verteld werd Heeft iets te maken met stoffen die ze dan al aangemaakt hebben door de gewone voeding.. Tanja, vervelend dat je nog een paar dagen moet blijven..Maar alles voor de beeb he!