Danielle: ja ik heb geen andere keus he. Dus ik zal wel moeten. Sinds vandaag een vrouwke op de kamer dus kan nu wel wat buurten. Dreamer: ja idd alles voor de beeb. Da hebben we er wel voor over.
Jeetje Tanja das schrikken. Balen dat je in het ziekenhuis moet liggen, maar je bent wel in goede handen daar! Fijn dat je gezelschap hebt gekregen van een andere dame! Hier even een kort berichtje van mij. Drukke dag gehad, maar even een foto geschoten. Ik heb een vergelijkingsfoto gemaakt die ik even kom delen. Morgen kom ik even uitgebreid reageren. De 1e foto is van mijn 1e zwangerschap met 28 weken en 6 dagen. De 2e foto is van net precies 29 weken dus.
Kiera: ja idd best schrikken ja. Mijn roommate is gisteren alweer over geplaatst naar een 1 persoonskamer. Had al kleine weeen. Dus lag weer alleen. Maar is me vanacht opzich wel goed bevallen want heb goed geslapen. Mooie buik heb je en wat een verschil. Hier: sinds gisterenavond vrij weinig bloed gezien. Nu net wat oud bloed. Maar heb erg veel last van harde buiken. Zo gauw ik opsta komen ze. Net ff wa opgefrist en omgekleed en pff wa deed mijn buik zeer. Meteen terug in bed gaan liggen. Nu ff afwachten wat ze vandaag gaan doen of zeggen. Gaan zowiezo ff in overleg met alle dokters hier. In het weekend is da niet dus word vandaag voor het eerst besproken. Dus wachten we wel weer af he.
Zo, pfoe Tanja, dat zal even schrikken zijn geweest! Gelukkig geen bloedverlies meer en ook geen weeën te bekennen, maar wel vervelend, zeker met die harde buiken. Gelukkig word je nu goed in de gaten gehouden in het ziekenhuis en voel je die kleine ook nog goed leven maken! Kiera, mooi buikje hoor! Ben wel blij dat er hier nog meer dames zijn met een relatief kleine buik (en ook kleiner dan bij vorige zwangerschap volgens mij Kiera?) want ik trek me soms al die opmerkingen over die kleine buik best wel aan... Merk ook dat ik nauwelijks groei in kilo's vergeleken bij vorige zwangerschap. Geeft op zich niets en zal vast allemaal wel goed gaan, maar wordt het soms wel zat om 10x op een dag te horen dat ik zo'n bescheiden buikje heb Jolien, het wordt aangeraden als één of beide ouders allergieën hebben, direct met HA te starten. Het heeft te maken met de gevoeligheid voor een evt. koemelkallergie volgens mij. Allergieën zijn vaak erfelijk, ze hebben het wel of niet en daarom voor de zekerheid hypoallergeen geven. Misschien dat je op de site van Nutrilon wat wijzer wordt, weet dat ik toendertijd daar ook veel info heb gevonden. Wat je beschrijft klinkt idd als harde buiken, buik voelt als harde bal, kan ook als steken voelen, of heel zwaar of strak en met rust wordt het idd minder. En wat betreft dat een buik zacht aan 'hoort' te voelen, is denk maar net hoe dicht je baarmoeder onder je huid zit en welke termijn je bent. Hier ook lang niet altijd een zachte buik hoor! Tanja, sterkte, hopelijk mag je gauw weer naar huis en daar lekker rustig aan doen!!
Mocht gisteren uit bed. Ikke blij haha. Helaas van korte duur. Daarna weer bloedverlies. Dus hoppa mijn bed weer in. Nu weer ff afwachten wat ze zeggen. Want het bloed verlies is nu nog niet echt weg geweest. We blijven afwachten. Ga er vanuit da ik hier nog moet blijven dan kan het alleen maar meevallen.
Oh das balen Tanja, toch weer bloedverlies...? Ligt je placenta voor de ingang, zou dat de oorzaak kunnen zijn?
Ellin: ja helaas wel. Nee de placenta ligt er niet voor en laat ook niet los. Ze denken dT ik door de goede doorbloeding die je hebt als je zwanger bent. Nu een bloedingkje heb in mijn vagina of bij de baarmoederwand. Het is dus gewoon afwachten. Meer kunnen ze niet doen. Helaas.
Sorry dames pas nu weer tijd om te reageren. Manlief die heeft s'avonds de pc in gebruik voor zijn werk. En tja dat is eigenlijk vaak het enige moment dat ik ook lekker kan zitten. Tanja balen dat het blijft bloeden. Kunnen ze niet met een cameraatje of zo kijken waar het nou echt vandaan komt? Lijkt me helemaal niks om in het ziekenhuis te moeten liggen. Hoop voor je dat je snel naar huis mag! Ellin hier hetzelfde probleem! Ik irriteer me ook enorm aan de opmerkingen die ik naar mn hoofd krijg. Zo je begint eindelijk een buikje te krijgen. Wel een heel verschil met je vorige zwangerschap blablabla. Echt als ze niks zinnigs kunnen zeggen kunnen ze maar beter hun mond houden vind je niet? Hoeveel ben jij nu inmiddels aangekomen? Ik zit op 5 kilo nu. Bij mijn 1e zwangerschap zat ik nu rond de 10. Maandag maakte ik me een beetje zorgen. Had de kleine heel weinig gevoeld. Gelukkig sinds gisteren weer heel veel beweging en mn buik gaat op dit moment ook weer flink te keer door die kleine dus er is niks aan het handje. Gelukkig!!
Kiera irritant is dat he! Ik werk zelf in een winkel.. Heb tot nu toe vaak een vest aangehad omdat t best fris was.. Maar nu ist best warm dus de opmerkingen zijn niet van de lucht haha
hier ook ergernis aan de opmerkingen! Van sommige kan ik het wel hebben, maar van sommige ook echt niet! krijg 2x in de week van dezelfde persoon dezelfde opmerkingen; Wow jij groeit hard, Je krijgt kei dikke baby want je bent dik, Weet je al of het een meisje wordt, want het wordt zeker een meisje Hoeveel weken moet je nog? (na 2x in de week vragen kan je het onderhand ook zelf wel bijhouden pff) Net kwam er een vrouwtje en die zei vol overtuiging; ja ik heb jaren als verpleegkundige gewerkt en ik weet zeker dat je over maximaal 6 weken bevalt, dat zie ik aan je buik.. (zij was aardig dus dan kan ik het wel hebben ) En dan krijg ik ook nog de opmerking, weet je heeeeel zeker dat er geen 2 in zitten????!!! soms best vermoeiend, en maar vriendelijk antwoord geven hihi Kiera gelukkig voel je de kleine nu wel weer flink, is inderdaad toch een van de beste bevestigingen die je hebt he...
Hoe gaat het vandaag met je, Tanja? Mooi buikje hoor Kiera! Kan me voorstellen dat het soms best irritant wordt als iedereen commentaar levert op de grootte van je buik. Te groot, te klein... het lijkt wel nooit goed te zijn Ik moet zeggen dat ik eigenlijk alleen leuke opmerkingen krijg, bv. dat ik mooi zwanger ben. Ook heb ik al een aantal keer gehoord dat je van de achterkant niet eens ziet dat ik zwanger ben omdat ik erg naar voren draag. Gisteren kreeg ik alleen van een cliënt te horen dat ik ook "een vollere toet" had Dat vond ik toch wat minder leuk om te horen, maar ze bedoelde het wel aardig. Ik ben tot nu toe 7kg aangekomen, volgens mij is dat heel netjes en gemiddeld? Ik maak me toch wel vaak druk of het er straks ook allemaal wel weer afgaat, zeker omdat ik geen BV kan geven. Ben ook wel benieuwd hoeveel de anderen tot nu toe zijn aangekomen? Wat de voeding betreft, ik heb binnenkort nog een gesprek met de kraamzorg en daar zal ik het nog eens navragen. Maar ik denk dat we dan inderdaad maar gewoon meteen beginnen met hypoallergeen. Ik denk dat ik inderdaad last heb van harde buiken. Gisteren had ik een hele drukke dag op mijn werk en toen speelde het weer op. Echt een keiharde, gespannen buik en ik kreeg ook een soort druk op mijn borst, dus het is echt wel te linken aan drukte en spanning. Op mijn werk is het de komende week nog even druk; volgende week hebben we een audit en dan krijgen we te horen of we ons FACT-certificaat behaald hebben. Spannend dus! En daarna wordt het hopelijk weer wat rustiger op het werk.
Kiera: ja tegen mij zeggen ze van waar laat jij die baby je ziet niet eens dat je zwanger bent. Maar ach ik weet hoe het zit. Hihi Jolien: dan moet je wel ff rust nemen. Harde buiken zijn dan een teken dat je te druk bezig bent. Ff aan jezelf denken is dan erg belangrijk. Hier: vanochtend kwam de verloskundige binnen met echo apparaat. Kreeg ik ineens wel een onderzoek. Vreemd. Maar goed ben al lang blij dat ze wa gedaan hebben. Ze hebben naar mijn baarmoeder ond gekeken en die was nog even groot dan zaterdag dus dat was een goed teken. Ons wondertje ligt al helemaal ingedaalt, dit was niet erg maar gebeurt meestal pas vanaf de 34 weken. Ze heeft meteen een groei echo gedaan en daaruit bleek dat het buikje van ons wondertje wat aan de kleine kant is. Nu over 2 weken weer een groei echo om te kijken of het buikje dan meer is gegroeid. Ze willen dat in de gaten houden. Gelukkig heb ik sinds gisteravond 18,00u ongeveer geen bloed meer gehad. Mag nu dus ook lekker uit bed en stukjes lopen. Kheb al 3x rond gelopen vandaag. Heerlijk. Ik doe het wel rustig aan want wil het niet gaan forceren nu. Dus ff lopen dan weer 2uurtjes rust. Is beter denk ik. Haha. Tis dus nog afwachten hoe het nu de verdere dag gaat maar ben al blij dat ik tot nu toe geen bloed heb gezien.
Fijn dat t wat vooruit lijkt te gaan Tanja! Jolien, bij mijn dochter was ik iets van 9 kilo aangekomen.. Was er binnen een paar weken allemaal weer af, zonder bv te hebben gegeven dus zou me daar niet te druk om maken als ik jou was
Zo dames ik wilde even laten weten dat ik weer thuis ben. Het bloedde is gestopt gelukkig. Nu thuis rustig aan doen en me hier laten verwennen. Hopelijk blijft het zo gaan de komende weken. Volgende week op controle bij gyneacoloog en dan ff kijken wat ze zeggen. Dan hoor ik ook of ik onder controle blijf van de gyneacoloog of terug mag naar me eigen verloskundige. De week erop een groeiecho maken. Vanwege het buikje dat toch wat an de kleine kant is. Het blijft dus toch nog wel ff spannend.
Fijn Tanja dat je weer thuis bent! Lekker rustig aan doen en je laten verwennen. Nog wel even spannend met de groei echo in vooruitzicht, hoe zat de groei op de curve? Of hebben ze dat niet laten zien? Ik had namelijk vandaag mn groei echo en daarna liet ze grafiekjes zien met groeicurve van hoofd, buik en bovenbeen en alles groeide op de middellijn behalve hoofdje die zat op bovenste lijn. Mocht me van de vk ook niet meer druk meer maken om de opmerkingen over een kleine buik Weet ik ergens ook wel, maar zijn van die dsgen dat je het even niet kan hebben! En zo te lezen jullie daar ook last van en opmerkingen over een grote buik zijn idd ook irritant. Ik werd tijdens de echo ineens helemaal niet lekker, zweet brak me uit, misselijk, ze vroeg halverwege al of het goed ging, maar wilde me niet laten kennen. Stom hè! Maar hield het toch niet vol en gaf aan me niet goed te voelen. Ze me gelijk overeind gehesen, natte handdoek in mn gezicht en nek en rustig laten ademen. Toch maar even naar de wc gevlucht, was bang haar anders helemaal onder te spugen, haha! Daar zakte het gelukkig wel en na glaasje water weer beter. Rest vd echo op mn zij gelegen, dat was beter te doen gelukkig! Hb blijft ook aan de lage kant, gebruik al floradix, nu dubbele dosis en extra vitamine C en geen melkproducten bij het eten. Verder was alles goed, over twee weken weer controle en dan zou hb wel weer gestegen moeten zijn.
Oja, de kleine lag ook al vrij diep in het bekken. Ze kreeg het gezichtje ook niet meer in beeld bij de echo! En wat betreft aankomen, ben nu 7 kg aangekomen, volgens mij is dat ook monder dan vorige zwangerschap, maar dat moet ik nog eens terugzoeken :-D
Ellin: de verloskundige wilde de curve nog laten zien maar toen kwam de gyneacoloog met spoed had ze het echo apparaat nodig. Dus toen kon ik het niet meer zien. Maar ik vraag da over 2 weken wel. Jou baby ligt dus ook al vrij laag ben ik gelukkig niet de enige. Hihi
Hey dames, hoe is het met iedereen? Al flink aan het aftellen? Ik heb afgelopen vrijdag weer controle gehad bij de gynaecoloog. Alles was goed met de beeb. Hij is ook lekker druk, af en toe gaat mijn buik alle kanten op. Met mij gaat het ook wel goed, alleen heb ik een spatader op mijn rechterbovenbeen en op mijn linkeronderbeen zit er één in wording Vind het wel gek, het is namelijk ook niet zo dat ik nou schrikbarend veel ben aangekomen; nu 8 kg.Het zit niet bij ons in de familie en ik heb geen staand beroep... Maar blijkbaar is het een zwakke plek bij mij. Ik moet nu steunkousen gaan dragen, voel me net een bejaarde haha! Ik moet steunkousen vanaf mijn liezen tot aan mijn tenen gaan dragen, dus mijn tenen zijn net vrij maar niet mijn hele voeten. Leuk als ik straks een jurkje wil dragen als het warmer is... Maar liever nu steunkousen dan dat het nog erger wordt natuurlijk. Ik ga ook een bevallingsplan schrijven en over 2 weken bespreken met de verloskundige. Maken jullie er ook één of zijn er die er ervaring mee hebben?
Jolien: nee aftellen doe ik,nog niet maar ik merk wel dat ik het spannender begin te vinden naarmate het einde nadert. Oh wa erg dat je nu steunkousen moet dragen. Gelukkig is het nog niet zo heet buiten dat je nu rokjes kunt dragen. Ik schrijf geen bevallingsplan en heb er ook geen ervaring mee. Wel mooi dat je dat wel doet. Hier alles rustig. Mijn buik is een stuk gegroeit sinds ik rust hou. Donderdag bij de gyneacoloog geweest opna controle maar daar was alles goed. Heb vrijdag nog een groei echo en daarna weer ff naar de gyneacoloog. Die gaat dan bepalen of ik terug mag naar eigen verloskundige of in ut ziekenhuis moet blijven bij de gyneacoloog.