In ons schaduwrijke hoekje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Elionorah, 30 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Hoihoi!

Opzich is een schatting niet zo lastig.. Hij is nu gemiddeld 200 gram pw aangekomen de laatste vier weken.. Gemiddeld de laatste zes weken gaan ze uit van 150-200 gram pw en dan kom je dus rond dat gewicht uit ;)

2. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Jolien: nog ff dan. Heerlijk daarna genieten.

Kiera: ja da is zeker heerlijk. Ja volgens mij is het toch overal anders he. Wel raar. De groeiecho kreeg ik alleen in het ziekenhuis toen ik daar lag anders had ik hem ook niet gehad denk ik.

3. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    De laatste loodjes met werken zijn dus voor alle dames in zicht, fijn! Succes deze week!

Ik ben wel heel erg blij met het heerlijke weer wat tegelijk met mn verlof begonnen is ;) Merk wel dat ik het sneller warm heb, minder tegen de warmte kan, maar onder de parasol is het prima uit te houden!! Gelukkig ook geen last van vocht oid. Wel sneller benauwd.
    Vandaag is mn zoontje gewoon bij mn ouders zoals elke maandag, hem nu alleen wat later gebracht, dus heb lekker een dagje voor mezelf om aan te rommelen.

4. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Ellin mooi buikje hoor! zag het vandaag pas hihi...

Dreamer dat is een mooi gewicht, ben benieuwd hoe ver ze in de buurt zitten!

Vind het toch wel jammer dat ik geen groei echo krijg, ben ook wel heel benieuwd naar wat ze het gewicht bij geboorte zouden schatten. Ach dan zien we het bij de geboorte wel he haha.

Jolien hier gaat het met de bekkeninstabiliteit best rot, ik kom steeds moeilijker overeind en binnenshuis lopen wordt ook al moeilijker. Heb nog maar 1x in de 2 weken fysiotherapie omdat ze niet echt iets voor me kan doen, alleen masseren. Dat masseren doet zo een verschrikkelijk zeer haha, dat ze dat nog masseren noemen..

ik ben vorige week bij de verloskundige geweest, daar vroegen ze ook hoe het ging. Het is best frustrerend dat ik bijna mijn bed niet meer uitkom en dat mijn man me snachts om moet draaien omdat ik dat niet kan. Gelukkig helpt hij in het huis ook heel veel en komt mijn moeder ook regelmatig helpen, anders zou het een grote zooi zijn ben ik bang voor.
    Nadat ik dat aangegeven had begon de verloskundige er zelf over om me misschien eerder in te leiden als ik dat zou willen. Daar ben ik alleen nog niet over uit. Van de ene kant wil ik zo snel mogelijk van de pijn af maar je gaat wel tegen de natuur in en ik weet niet of dat zo slim is.

Vandaag laatste weekje werken ingegaan, morgen ben ik standaard vrij. Dan woensdag en donderdag nog werken, daarna verlof.. HEerlijk!!! ben er echt aan toe haha..

Hoe is het verder met iedereen? Begint het al te kriebelen nu het einde nadert?

Verhaal is misschien een beetje lang geworden ben ik bang voor, sorry :)

5. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Dreamer oké nou ik ben benieuwd. ;)

Tanja ja ze zouden eigenlijk voor iedereen 1 lijn moeten trekken. Wees blij dat je hem hebt gehad. Mocht je even extra gluren. :D

Ellin idd het is heerlijk weer! Lekker ervan genieten. Gelijk heb je dat je je zoontje hebt weggebracht. Denk dat ik dat ook ga doen. Oma vind het toch alleen maar gezellig en ik kan dan extra dingen doen. Met zoonlief lukt dat alleen als hij op bed ligt.

Daniielle balen dat je zoveel pijn hebt. Het wordt tijd dat je met verlof mag. Kan je lekker rustig aan gaan doen. ;)

Hier gisteren bij de vk geweest. Kindje ligt echt helemaal goed vast en is helemaal goed ingedaald. Weer een pluspuntje mochten mijn vliezen breken hoef ik dus niet op de grond te gaan liggen. Ze heeft geprobeerd de baby te schatten. Ze zij dat het gewicht zo rond de 2600 gram lag. Het gaat dus richting de kant van zijn/haar grote broer op. Ze zegt ook ga er maar van uit dat deze net zo flink wordt. Broer is echter al met 38 weken geboren en was toen al 8 pond. Dus ik mag aangeven als ik het niet meer trek rond die periode. Ik moest er namelijk ook niet vanuit gaan dat deze eerder komt, aangezien mijn vliezen als eerste braken (dit gebeurt weinig). Ze zei dat dat het zetje gegeven om de bevalling op gang te laten komen. Voor nu dus alleen maar even afwachten. Over 2 weken mag ik alweer. :D

6. Knuffie85

Kiera: ja ben ik ook zeker blij mee. Was weer mooi om te zien. En weer een extra bevestiging dat het geslacht klopt. Hihi
    Hier ligt de baby ook helemaal ingedaald dus het is er klaar voor. Nog 2 weekjes wachten en dan mag het voor mij wel zover zijn. Maar we blijven afwachten.

Ellin: ik kan er nu ook slecht tegen tegen dat hete weer. Voeten vandaag erg dik door het vocht. Niet fijn. Nu met de voetjes omhoog.
    Heb je lekker thuis gerommelt?

7. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Wat een brave babietjes hebben wij, allemaal al keurig aan het indalen/ingedaald! ;)

Vond ik ook Tanja fijn om nogmaals bevestigd te zien bij de groei echo dat het toch echt een jongetjes is, haha, was geen twijfel over mogelijk!
    Je voeten kunnen vandaag weer een beetje slinken, althans, hier is het op het moment bewolkt en lekker afgekoeld, weet niet of het overal in Nederland zo is.

Maak je er zorgen over Kiera dat je kindje als het later komt nog groter zal zijn dan je zoontje? Of heb je zoiets van zie wel...! Ik ga nu ook om de 2 weken naar de vk (sinds 32 weken). Dus vorige keer braken jou vliezen als aankondiging van de bevalling?! Was je erg verrast toen? Ergens maar ook fijn dat het maar weinig voorkomt dat een bevalling begint met breken van de vliezen, zie me al staan bij de supermarkt oid... 'Nee ik heb niet in mn broek gepiest! Mn vliezen breken!' Hahaha! Bij mijn vorige bevalling zijn mn vliezen gebroken door vk bij 9 cm.

Frustrerend die pijn Danielle, dat je het werken ook nog volhoudt joh! Of kan je veel zittend doen (of is dat ook niet goed te doen met bekkeninstabiliteit? Geen idee!) Fijn dat je man en moeder een handje kunnen helpen, aftellen tot je verlof en lekker rustig aan doen dan! Wat betreft inleiden, kan me voorstellen dat het je aan het twijfelen maakt, maar denk dat de vk het niet zou voorstellen als zij het niet verantwoord zou vinden. Aan welke termijn dacht ze of heeft ze daar niets over gezegd. Enne... geen sorry voor een lang verhaal, ik kan het ook nooit kort houden, haha!!

Ik ben nu wel steeds meer met de bevalling bezig, benieuwd wanneer en ook hoe het zal verlopen: zelfde als bij de eerste of totaal anders. Bij mn zoontje was ik er van overtuigd in het ziekenhuis te bevallen, geen haar op mn hoofd dat ik thuis zou bevallen. Maar mn zoontje had haast en in 2 uur tijd ging ik van 2 cm naar ruim 8 cm ontsluiting en vond de vk het niet meer verantwoord naar het ziekenhuis te gaan om geboorte onderweg te voorkomen (toen ging ze er nog vanuit dat het een kleintje was en dat als mn vliezen zouden breken hij ineens geboren kon worden, nou die vliezen braken niet uit zichzelf en meneer was niet klein, haha!!)
    En ik was toen hééééél blij dat ik thuis mocht blijven, ik zag het allang niet meer zitten om ruim 20 min. in de auto te zitten/liggen.
    Nu ben ik er dus ook niet uit of ik thuis wil bevallen of in ziekenhuis. Thuis bevallen is me erg goed bevallen (letterlijk :D) vorige keer, lekker onder eigen douche en in eigen bed na afloop, maar ben wel bang voor complicaties tijdens of na bevalling en dan horrortocht van 20 min naar ziekenhuis in ambulance of auto... Met vk afgesproken dat ik op de dag van de bevalling beslis wat ik wil, ga maar op mn gevoel af dan denk ik. Mocht het net zo vlot gaan als bij mn zoontje, zal ik waarschijnlijk weer zeer snel overschakelen op de modus: ik ga nergens naar toe!! ;)

8. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Ellin; ik wil gewoon heel graag die 12 weken na de bevalling. Thuis heb ik ook pijn, dus kan ik net zo goed op het werk zitten. Heb een kantoorbaan dus op zich wel te doen, het zitten en opstaan is wel zwaar maar heb je thuis ook last van. Daarnaast heb ik hele lieve bazen die heel erg veel rekening met me houden.
    Morgen heerlijk mijn laatste dag, kijk heel erg uit naar mijn verlof maar ben er ook een beetje bang voor. Dan komt het ineens zoooo dichtbij en ben bang dat ik me enorm ga vervelen thuis.

Ik ga wel in het ziekenhuis bevallen, ofnouja in het geboortehuis. Misschien voor jou inderdaad wel een oplossing om op dat moment te beslissen, dan weet je ook hoe je je voelt. Als het begint heb je als het goed is nog genoeg tijd om te beslissen, tenzij het bij je tweede ineens nog sneller gaat haha...

9. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Tanja wel fijn idd dat het geslacht nog steeds klopt. ;)

Ellin ja ik maak me er wel een beetje zorgen over. De vk is daarvan op de hoogte. Mijn zoon heb ik er ook niet zelf uitgekregen, maar had als laatste redmiddel een knip gekregen, anders was ik op de OK beland voor een spoedkeizersnee.
    Hihi het is niet zo dat er ineens een plas vruchtwater komt hoor. Ik moest s'nachts naar de wc en voelde ineens een knap. Op dat moment stond ik net naast mn bed en voelde een beetje water lopen. Dacht eerst dat ik het in mn broek deed. Maar op de wc zag ik duidelijk witte roze vlokjes bij mijn urine zitten. En het stonk zoet en weeïg.
    Hier in verband met veel bloedverlies in het zh bevallen. Was blij dat ik er met mijn zoontje ook lag.

Daniielle ook ik wil het liefste 12 weken erna. Vandaar dat ik ook nog doorwerk. Vanwege de feestdagen volgende week ben ik eerder vrij. Die pakte ik nog leuk extra mee.

10. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Kiera ik snap wel dat je je daar dan mee bezig houdt. Hopelijk is deze iets kleiner en gaat alles goed hihi. Werd jij wel of niet ingeleid, sorry mijn geheugen is zo slecht!

Heerlijk he 12 weken erna, daarom heb ik het ook gedaan inderdaad. Morgen is mijn laatste dag, wel raar hoor. Lekker dat je volgende week de feestdagen nog meepakt, komt wel mooi uit! Werk je fulltime of parttime?

11. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Nee ik wordt niet standaard ingeleid. Ik kan er wel voor kiezen. Ze laten mij in ieder geval niet langer doorlopen dan 40 weken. Dat wil ik zelf ook niet.

Ik werk partime. Voordat ik mijn zoontje kreeg werkte ik wel fulltime. Toen heb ik het ook tot 36 weken volgehouden. Maar toen was ik het wel een beetje zat en was ik echt aan verlof toe. Nu merk ik er weinig van. Werk jij ook partime??

12. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Ik werk ook parttime ja, 24 uur per week.
    Sinds 2 weken mag ik van mijn bazen geen volle dagen meer werken en stop ik 1,5 uur eerder, is opzich wel lekker!
    Ik ben er eigenlijk wel aan toe, vind het erg zwaar maargoed heb het wel volgehouden.

Wel fijn dat ze je niet tot langer dan 40 weken laten lopen. Zou je ingeleid willen worden eerder of niet?
    Ik twijfel daar enorm over, de vk begon er zelf over omdat ik heel veel pijn en klachten heb..

13. Knuffie85

Ellin: ik vind het ook spannend wanneeer de kleine zich meld. Niet dat ik er bang voor ben.
    Hier was het gisteren ook koeler. Erg prettig moet ik zeggen. Hihi

Kiera: idd ja. Haha.

14. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    Hoi hoogzwangere dames!
    Wauw jullie zijn bijna bevalklaar :)
    Ik lees dat sommigen het lichamelijk al erg zwaar krijgen.
    Sterkte de laatste weken.

Ik wilde graag laten weten dat t goed gaat met me,
    En met de baby. We hebben een prachtige termijn echo gehad.
    En alles lijkt gezond en vitaal.
    Ik ben nu 12w2d. Dus uitgerekend 2december.

Ik wil jullie alle kracht toewensen en sterkte bij de bevalling.
    Het is een hele klus, je vergeet t nooit meer.
    En dan eindelijk na bijna een jaar: een kindje!!

Doeii!!

15. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Daniielle aan de ene kant hoop ik natuurlijk dat mijn lichaam het weer helemaal zelf doet. Maar aan de andere kant geeft het wel een geruststelling dat ze me ook niet door laten lopen. Ach het is gewoon even afwachten. Jij lekker vandaag voor het laatst gewerkt. Ik mag morgen nog een dagje. Dan kan ik heerlijk van 5 maanden verlof gaan genieten. :D

Elionorah wat leuk om weer wat van je te horen!
    Fijn dat deze zwangerschap goed verloopt en dat je over de 12 weken grens heen bent. Hopelijk heb je niet al te veel kwaaltjes.
    Ik wens je nog een hele fijne zwangerschap, dat er rond 2 december een prachtig gezonde baby in jouw armen mag liggen!!

16. Knuffie85

Elionorah: heel fijn omte lezen dat het goed gaat nu met de zwangerschap. 2 december komt er bij jullie een mooi wondertje bij. Geniet van je zwangerschap.

Hier: vandaag bij verloskundige geweest. Had afgelopen maandag de liggingsecho en daar hadden zeook even nar degroei gekeken. Nu blijkt dat ons wondertje toch aan de kleine kant is. Ligt net onder de onderstelijn, ook mijn buik is aan de kleine kant en heb minder vruchtwater. Moet nu morgen naar de gyneacoloog voor een nieuwe groeiecho en dan kijken wat ze daar zeggen. Of ik onder behandeling kkm van de gyneacoloog of gewoon bij de verloskundige. We wachten dus af hoe het morgen gaat.

17. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Oh dat is even ander nieuws Tanja.
    Heel veel succes morgen! Probeer je niet te druk te maken. ;)
    Dikke knuf!

18. Knuffie85

Kiera: ja idd. Ik doe mijn best om me niet druk te maken. Gelukkig is het morgen al. Ik laat morgen wat weten.
    Knuffel terug

19. Knuffie85

Even een update van mij
    Afgelopen maandag een liggingsecho gehad. Daarbij ook even naar de groei gekeken. Nou blijkt uit die scores dat ons wondertje aan de kleine kant was. Gisteren bij verloskundige geweest en werd vandaag door gestuurd naar de gynaecoloog.
    Vandaag bij de gynaecoloog geweest dus en kreeg een echo. Kindje deed het wel goed. Maar volgens de curve is het kindje niet gegroeid sinds ik de laatste echo heb gehad bij 32weken.
    Nu moet ik 3x per week naar het ziekenhuis voor een ctg en maandag 2juni terug voor een ctg dan groeiecho en dan naar de gynaecoloog om te kijken of het kindje is gegroeid en wat de plannen verder zijn. Het blijft afwachten dus?

20. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Oeii spannend tanja!

Elionorah, leuk wat van je te horen weer! En de 12 weken voorbij.. Super fijn! En wat fijn dat alles goed is!

Hier gister weer controle gehad en bij vpk geweest om over de bevalling te praten.. Bloeddruk was eerst te hoog maar eenmaal bij de arts binnen was ie prima :) Woensdag weer controle :)

Beleid is hier niet inleiden tot 40 wk tenzij het nodig is. Daarna heb je zelf de keus, of een week wachten of gelijk een afspraak maken om in te leiden mits je inleidbaar bent op dat moment geloof ik..

Deel Deze Pagina