Tanja blijft allemaal spannend dus. Niet leuk! Hopelijk kan je nog wel van je zwangerschap blijven genieten. Probeer je niet al te druk te maken. Maar dat is denk makkelijker gezegd dan gedaan... Dikke knuf! Hier is vandaag mijn verlof aangebroken! Ik moet zeggen toch wel een heel lekker idee. Erg verwent door collega's met kado's! Mag nu 5 maanden heerlijk genieten van mijn gezin. Volgende week komen mn bedverhogers en moet ik naar de tandarts. Had een flink gaatje in mn kies ontdekt dus die wordt ff gemaakt. :S
Goedemorgen allemaal, Tanja, wat vervelend Fijn dat je nu goed in de gaten gehouden wordt, maar het is niet leuk allemaal. Ik hoop dat jullie kindje weer lekker gaat groeien. Wat betekent het dat je minder vruchtwater hebt? Danielle, wat naar dat je zo'n pijn hebt Ik begrijp wel dat je twijfelt over eerder inleiden, wat je schrijft; het gaat toch tegen de natuur in. Je wilt het liefst dat je het gewoon volhoudt tot het kindje zelf aangeeft dat het geboren wilt worden. Maar je verloskundige begint er niet zomaar over, je klachten zijn blijkbaar erg genoeg om eventueel eerder in te leiden en voor zover ik weet is het niet schadelijk voor het kindje als je al zo ver bent? Ik weet niet in hoeverre je pijnklachten nog toenemen, maar misschien helpt het je dan om te bedenken dat je misschien beter eerder kunt inleiden zodat je straks meer kracht en energie hebt als de beeb er is? Fijn Kiera dat je kindje al ingedaald is en er goed voor ligt En weer een flinkerd dus. Ellin, misschien inderdaad wel fijn om de beslissing waar je gaat bevallen te nemen op de dag zelf. Het is van te voren zo moeilijk in te schatten hoe het zal gaan. Jij woont ook best ver van het ziekenhuis, ik moet ook zo'n 20 à 25 minuten. Als je dan moet wachten op een ambulance ben je zo 40 minuten verder voor je eenmaal in het ziekenhuis bent! Wat dat betreft ben ik blij dat ik nu al weet dat ik het ziekenhuis ga (moet) bevallen. Wat leuk om weer even van je te lezen Elionorah! Fijn dat alles goed gaat met de zwangerschap, ik wens je een hele goede zwangerschap toe. Ik heb gisteren weer controle gehad bij de gynaecoloog. Ze complimenteerde mij met mijn buikje en noemde mijn buik "goedgevuld", geen idee wat dat betekent maar het klonk positief haha! Ik ben zelf ook wel trots op mijn buikje; groeit nog steeds mooi naar voren en ik ben zo'n 9 kilo aangekomen. Verloskundige vond de baby nog best hoog zitten en ik zelf ook, dus ze heeft even gevoeld hoe hij ligt maar meneer is toch al netjes ingedaald. Zijn hoofdje ligt al vast in mijn bekken, dus hij kan ook niet meer in een stuitligging komen. Wel een fijn idee! Het gaat allemaal wel goed dus, blijf alleen ondanks de steunkousen hele moeie, zware benen houden. De hond uitlaten is soms echt een opgave. Maar nog maar een paar weekjes! En nog 1 dagje werken en dan heb ik net als jullie verlof!
Spannend weer zo Tanja... niet leuk. Maak je je veel zorgen of kan je het redelijk los laten? Gelukkig houden ze het wel goed in de gaten, hopelijk blijkt over ruim een week dat jullie ukkie toch weer gegroeid is. Heerlijk Jolien, nog één dagje werken tot je verlof! En ook al zo'n braverd die in het bekken ligt, wel fijn idee hè! Vervelend van je benen. Hoe ging het de afgelopen warme dagen met je steunkousen? Was het erg warm voor je? En Kiera jij nu ook verlof, lekker vooruitzicht! (behalve die tandarts dan volgende week, iehhh... ook niet mijn hobby!) De bedverhogers al eventjes in huis hier, maar moeten er nog onder. Even een keer doen als mn vader of zwager hier is, kunnen die samen met mn man het bed optillen. Vorige keer tilde we eerst alleen het voeteneind en toen kraakte het hoofdboord Dus Dat doen we nu maar niet meer! En wat betreft het breken van de vliezen en verliezen van vruchtwater, blijkbaar teveel films gekeken hahaha Daar zie je ze altijd ineens in een plas water Maar gelukkig dan dat het in het echt niet zo hoeft te zijn En Elionorah, leuk weer wat van je te horen en vooral met goed nieuws! De spannendste termijn voorbij, yes! Wens je een hele fijne en goede zwangerschap toe en kom hier nog eens buurten als je zin hebt om te vertellen hoe het gaat!! Morgen 36 weken zwanger, wow, toch wel weer een mijlpaal! Aankomende week gaat mn man drie dagen (wo - za) weg met kamp van de clubs hier van het dorp, hij gaat wel met eigen vervoer, mocht er iets gebeuren, dat hij gelijk naar huis kan (uur rijden). Maar daar gaan we maar niet van uit!
Dreamer: het is ff afwachten he. Kiera: eerlijk gezegd maak ik me niet zo heel erg druk. Een klein beetje. Maar anders duurt het zolang totdat het volgende week maandag is. Ik laat mezelf er gewoon niet teveel aan denken. Geniet lekker van je verlof. Hmm jakkie naar de tandarts. Jolien: ik hoop ook dat ons wondertje nog ff mooi gaat groeien. In het echocentrum waar ik de echo eerst heb gehad zeiden ze dat het kindje te weinig vruchtwater had. Daardoor kan het kindje in moeilijkheden komen. Maar in het ziekenhuis zei die gyneacoloog weer dat het vruchtwater netjes was Ik weet het dus ook niet precies maar ga er vanuit dat als het echt heel ernstig is ze me echt niet naar huis hadden laten gaan. Oh mooi bij jullie ook al ingedaald. Nou schiet het echt op he. En een mooi buikje naar voren dan. Werk ze nog dat ene dagje en dan lekker van je verlof genieten. Heerlijk. Ellin: ik kan het redelijk los laten anders maak ik mezelf compleet gek denk ik. Ik wist vanaf dag 1 dat ik zwanger ben dat ik echt geen grote baby zou krijgen. Maar bij de 32 weken zag alles er nog prima uit dus dacht ik nou misschien heb ik geluk en wordt deze gewoon netjes in gewicht ( mijn zussen haar kindjes wogen allemaal wat minder) maja nou lijk ik die kant dus ook op te gaan. Maar het is en blijft toch afwachten op de groeiecho van 2 juni. En zolang ik ons wondertje nog elke dag goed voel is dat ok een hele geruststelling vind ik. Jij morgen ook alweer 36 weken. Het gaat nu echt hard. Ben benieuwd wie de eerste is die aan het bevallen gaat. Hihi
Jolien fijn dat jullie baby ook al is ingedaald! Tja naar buiten gaan wandelen is voor mij ook een hele opgave hoor. Fietsen gaat prima maar lopen pff. Jij nog 1 dagje werken zo te lezen. Nog eventjes succes! Dan ook lekker genieten! Steunkousen lijkt mij ook erg warm met dit weer of vind jij het juist meevallen? Ellin ach rond 36 weken hoef je pas je bed omhoog te doen. Ik vind het wel prettig kan ik er gewoon uit rollen. Hier wordt het hoofdbord afgekoppeld van de box. Anders kan hij niet omhoog. Tanja oké hier allemaal wat zwaardere baby's. Dus misschien volg jij de lijn in de familie op. Ja goede beweging van de baby geeft natuurlijk een hoop geruststelling. Nou hopelijk is jullie wondertje 2 juni weer gegroeid. Enne de tandarts bleggh. Ben 1,5 jaar geleden voor het laatst geweest. Reden uitstellen uitstellen uitstellen. Totdat ik last heb. Tja dan denk ik had ik maar eerder gegaan. Nou ja ff dinsdag tanden op elkaar.
Kiera: ctg van vanochtend was prima. Hihi. Da ken ik van de tandarts. Ik stel het ook zolang mogelijk uit. Maar ach daar heb je alleen jezelf mee eigenlijk. Hihi
Fijn Tanja dat de ctg goed was! En Kiera succes bij de tandarts...! Hopelijk valt het mee Ik heb het ook tot vorige maand anderhalf jaar uitgesteld, maar viel mee gelukkig, ze konden niets ontdekken. Wel moest er eigenlijk ook een röntgenfoto worden gemaakt (en dan zien ze altijd gaatjes bij mij!!) , maar ivm de zwangerschap kon dat nu niet en gebeurt het volgende controle (mij kennende weer over anderhalf jaar, hihi!!)
Tanja fijn dat de ctg goed was! Denk dat iedereen wel wat tegen de tandarts heeft. Controle was verder goed. Alles zag er goed uit op een beetje onstoken tandvlees na. Maar ja hoort bij de zwangerschap zei hij. Hij heeft er een verdoving ingejast. Omdat het toch wel een flink gat was. Hij zei ook de verdoving is minder schadelijk dan stress. Ben wel ff beroerd geworden van het op mn rug liggen. Hij heeft toen ff een korte pauze ingelast en gevraagd op ik op mn zij in de stoel kon liggen. Dat ging prima. Vorige week had hij ook al een hoog zwangere dame die door de rugligging beroerd werd. Ach we hebben het weer gehad!
Ellin: da heb ik nou ook altijd bij een foto die stomme gaatjes. Ik moet ook echt naar de tandarts maar ik wacht wel ff totdat de baby er is. Kiera: da geloof ik ja en denk ook de spanning (tenminste heb ik ook soms hihi) Je bent er weer klaar voor voor 1,5 jaar. Haha. Morgen weer naar ut ziekenhuis voor ctg.
Nou Kiera, daar ben je dan gelukkig weer vanaf! Kan me voorstellen dat het je niet helemaal lekker werd van hele tijd op je rug liggen, ik had het met de 30 wk echo ook, toen ging ik bijna van mn stokkie! Op mn zijn ging toen ook beter. Tanja, succes vandaag weer!
Tanja succes vandaag met de ctg! Idd ik ben e voorlopig weer even vanaf! Ga in januari denk wel weer. Heb liever dat het nu goed wordt bij gehouden. Ellin jij ook al last gehad tijdens de echo. Die moest je denk wel op je rug afmaken of niet?
Ctg was weer prima. Ons wondertje was goed beweeglijk. 20 minuten en toen mocht ik weer naar huis. Morgen weer naar ut ziekenhuis.
Nou Tanja, je dagen worden wel lekker gevuld zo met al die ziekenhuisbezoekjes! Maar gelukkig alles nog steeds goed! Kiera, ik mocht de echo op mn zij afmaken, ze moest nog maar een één meting. Vandaag zijn we 5 jaar getrouwd, alleen manlief is niet thuis, mee op kamp tm zaterdag. Mn ouders en zus en zwager kwamen een bakkie doen vanmorgen, hebben voordat ze naar huis gingen het bed op klossen gezet, mn moeder heeft gelijk heel de kamer gestofzuigd (want oeioeioei wat een stof verwarmd zich zo onder je bed!!) en het bed verschoond. Kon wel zeggen hoeft niet, maar was geen weigeren mogelijk, haha!! Wel lekker. Gelijk zo'n matrasbeschermer eronder gelegd, met badhanddoek erover! Anders zweet het helemaal zo!) Dus ben er klaar voor, nou ja, vanaf zondag dan, nog even wachten maar! Ben ook benieuwd wie hier de eerste straks is en hoelang dat nog duurt!
Tanja super dat het weer goed was! Succes morgen weer! Je blijft zo wel lekker bezig. Achja het is voor een goed doel he. Dreamer ik ben ook benieuwd!! Ellin dat is dan wel fijn dat je het op je zij mocht afmaken. Lekker dat je familie je bed omhoog heeft gezet. Hier ga ik het zo even met manlief doen. Stond hier vanmiddag op de planning. Manlief tilt de bedden op ik schuif de poten eronder.
Dreamer: ja idd ik ben ook benieuwd. Hihi Ellin: ja ze zijn behoorlijk gevuld. Maar ach hoef ik me ook niet te vervelen. Gefeliciteerd met je 5 jarig huwelijk. Kiera: ja tis zeker voor een goed doel. Hihi Morgen heb ik zwangerschapsshoot ben zo benieuwd hoe het gaat.
Fijn dat de CTG's allemaal goed zijn Tanja, lijkt me een hele geruststelling. Kan dat er op duiden dat de baby gewoon wat kleiner is en dat er verder niets aan de hand is? Wat leuk, een zwangerschapsshoot! Ben benieuwd hoe je het gevonden hebt. Ik heb een vriendin die goed kan fotograferen en die maakt ongeveer om de 4 weken een shoot, ben zo benieuwd om straks alle foto's achter elkaar te zien. Ellin, nog gefeliciteerd met jullie 5-jarig huwelijk! Ellin en Kiera, ja het was best warm met die steunkousen toen het wat warmer was. Het is wel te doen hoor, vind het vooral vervelend dat ik geen open schoenen kan dragen of slippers want dat ziet er echt niet uit. Hier gaat het verder wel goed. Merk wel dat mijn lichaam het zwaarder begint te krijgen. Als ik opsta na gelegen te hebben, moet ik echt even op gang komen en doet alles wel even zeer. Maar ja, wat wil je met 36 weken. Ik heb sinds dinsdag nu ook verlof, fijn hoor! Ben lekker in en om het huis aan het rommelen, lekker voorbereiden op de komst van het kleine mannetje. Alle kleertjes gewassen, zo'n gek idee om te bedenken dat ons zoontje dat straks draagt! Mijn man heeft ook een paar dagen vrij gehad en die heeft wat zwaardere huishoudelijke klussen op zich genomen, bv. nog een keer de houten vloer in de olie zetten, want daar komen we straks denk ik voorlopig niet meer aan toe. Ik ben ook zooooo benieuwd wie er straks als eerste gaat bevallen!
Jolien: ik weet niet of dat erop kan duiden dat de baby gewoon wat kleiner is. Morgen zullen we het ontdekken. Dan heb ik eerst ee ctg daarna groeiecho en controle van de nvelstreng en daarna door naar de gyneacoloog voor overleg. We wachten dus gewoon nog ff af. De fotoshoot vond ik echt super. Foto's uitgezocht en die krijgen we over ongeveer 10 dagen kan niet wachten ze waren echt super. Dahs ook wel fijn dat je vriendin het elke 4 weken doet. Zie je mooi net verschil dalijk. Fijn dat alles goed gaat. Jet zijn helaas de kleine ongemakken waar iedereen last van heeft. Hopelijk komen onze wondertjes snel en kunnen ook wij weer ons eigen lichaam zonder ongemakken terug krijgen haha
Tanja hopelijk is alles weer goed en is jullie kindje goed gegroeid. Leuk dat je een shoot hebt gedaan! Jolien fijn dat het nog wel goed te doen was met warmer weer! Tja met slippers is het idd niet zo'n leuk gezicht. Fijn dat jij ook lekker verlof hebt!! Ellin jij nog gefeliciteerd met je 5 jarig huwelijk! Ik had daar even overheen gelezen. Hier vandaag bij de vk geweest. Baby wordt nu geschat (doormiddel van voelen) op 3000 gram. Ben benieuwd of ze er goed bij zitten. Ze schrok even van een flinke trap hihi. Baby liet even weten dat het wakker was. Been ligt vooral in mn linkerzij soms heel vervelend en dat te bedenken dat mn placenta er ligt. Ik moest wel wat rustiger aan doen. IVM die vele harde buiken. Achja als ik het al rustig aan heb gedaan dan nog heb ik ze. Denk dat het gewoon komt omdat het kindje onwijs druk is. Daarbij heb ik een puberpeuter rond lopen dus kan niet altijd rustig blijven zitten. Bel protocol doorgenomen. Dus ben weer helemaal up to date. Vanaf volgende week mag de kleine van mij komen!