In ons schaduwrijke hoekje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Elionorah, 30 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Vandaag goed nieuws gehad. Hoogstwaarschijnlijk is er bij de vorige groeiecho in een ander echo centrum verkeerd gemeten. Baby weegt nu 2500 gram en lag weer netjes op de groeicurve.
    Gyneacoloog vond het medisch gezien niet nodig dat ik onder behandeling van het ziekenhuis blijf dus mag nu weer terug naar de verloskundige.
    Scheelt weer een hoop rijden. Nu is het dus gewoon afwachten net zoals ieder ander wanneer ons wondertje zich meld.
    Ik hoop gauw genoeg. Haha

2. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Tanja dat is super goed nieuws!! Heel fijn!!
    Lekker dat je weer bij je eigen vk onder begeleiding mag!! :D

3. Jolien1982

Jolien1982 Actief lid

21 sep 2013
    250
    0
    0
    Wat fijn Tanja, dat is goed nieuws!

4. Knuffie85

Thnx dames. Hihi. Nou wachten we geduldig af hoe het verder gaat en wanneer ons wondertje zich meld.

5. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Fijn zeg Tanja!! En idd ook fijn dat je nu weer gewoon naar je eigen vk mag!

6. Jolien1982

Jolien1982 Actief lid

21 sep 2013
    250
    0
    0
    Hey meiden,

Even een vraag. Ik ben bezig met geboorteversiering uit te zoeken en nu kom ik op verschillende websites ook bedankjes tegen die je aan je bezoek mee kunt geven. Net als huwelijksbedankjes. Ik ben niet zo heel vaak op kraambezoek geweest en heb dus geen idee of dat dit gebruikelijk is. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ben ook wel benieuwd of jullie een kraamfeest organiseren of gewoon kraambezoek doen?

7. Knuffie85

Jolien: ik heb dat 1x meegemaakt. Maar ik doe daar niet aan. Maar dat is voor iedereen anders.
    Ik hou geen kraamfeest en doe gewoon kraambezoek. Is wel drukker maar vind het wel persoonlijker.

8. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Geboortebedankjes zijn niet perse gebruikelijk, zijn mensen die het leuk vinden, mn schoonzusje heeft het ook gedaan, maar wij doen er ook niet aan.
    Bij eerste zwangerschap getwijfeld tussen kraamfeest of bezoek, maar toch gekozen voor gewoon bezoek. Het kwam toen ook redelijk gespreid en je moet ook zelf de agenda goed (laten) beheren, af en toe een dagje ook geen bezoek en dan vind ik het prima te doen. Is ook heel persoonlijk wat je wil, als je geen zin hebt in wekenlang mensen over de vloer is zo'n kraamfeest ideaal!

9. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Nog geen babies hier? :p

Geboortebedankjes doe ik niet aan hoor. Kost allemaal al genoeg (A)

Hier weer controle gehad. Beeb was ingedaald, woehoee :D Bloeddruk was nu weer netjes.. Nu maar weer afwachten...

10. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Ik had twee nachten geleden toen we naar bed gingen ineens harde buiken en buikpijn, dacht ojee, zou het gaan beginnen? Maar is met slapen weer afgezwakt. Gek genoeg vond ik het niet zo erg ook, ben wel nieuwsgierig naar de kleine, maar was er voor mn gevoel nog niet klaar voor, haha!
    En ook stom, zou echt niet meer weten hoe weeen voelen... (denk tot het moment dat ze echt komen, hihi)

Fijn Dreamer dat ook bij jou de baby al ingedaald is. Volgens mij bij iedereen hier toch?
    Dames die op de whatsapp zitten, horen jullie nog wel eens wat vd andere dames die hier niet meer actief meeschrijven?

11. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Haha maf is dat he ellin :p Ik denk ook steeds, straks herken ik het niet.. Ben bij de eerste ingeleid dus dan ist sowieso anders.. Nu ook steeds harde buiken en buikpijn..

12. Jolien1982

Jolien1982 Actief lid

21 sep 2013
    250
    0
    0
    Wij doen ook gewoon kraambezoek. Mijn man en ik zijn allebei niet zo van de "grote" feesten, onze bruiloft hebben we ook bewust klein gehouden, dan kun je tenminste een beetje persoonlijk contact hebben met je gasten :)

Fijn om jullie ervaringen te lezen met geboortebedankjes. Ik had er serieus nog nooit van gehoord, leef soms echt onder een steen denk ik :D
    Ik vond het ook een beetje onzin, maar als je dan al die schattige bedankjes ziet waar je de naam en geboortedatum op kunt laten drukken, vind ik het toch wel heel erg leuk. Dus misschien doen we het wel.

Ellin, bij mij is de beeb ook al ingedaald idd. Volgens mij bij iedereen hier.
    Ik zat eerst wel in het whatsapp-groepje, maar dat werd me te druk dus toen ben ik eruit gegaan. Ik ben ook wel heel erg benieuwd hoe het met hen allemaal gaat.

13. Knuffie85

Ja alle babys zijn netjes ingedaald. Hihi.
    Ik denk dat vandaag de eerste baby geboren gaat worden bij stephanie. Ze hebben vanochtend haar vliezen gebroken. Dus nu is het afwachten.
    Ik heb al enkele dagen last van harde buiken ook in rust en denk dat ik gisteren vruchtwater ben verloren. Zaten witte sliertjes in mijn urine (sorry voor detail) maar moet dalijk toch naar de verloskundige dus dan geef ik dat wel ff aan.

14. Jolien1982

Jolien1982 Actief lid

21 sep 2013
    250
    0
    0
    Oh wat spannend voor Stephanie!

Tanja, zou dat (een stukje van) de slijmprop kunnen zijn?

Ik heb een ochtend ziekenhuis er op zitten. Had vanochtend om 9:30 uur controle bij de verloskundige. Met de baby gaat alles goed. Hij is weer gemeten en houdt lekker zijn eigen curve aan die redelijk aan de ondergrens zit, maar wel netjes binnen de grafiek. Alleen zijn beentjes zijn nog steeds wat langer. Hij weegt nu ongeveer 2500 gram en de schatting van de verloskundige is dat hij met de geboorte ongeveer 7 pond zal zijn.
    Mijn bloeddruk was wat aan de hoge kant en ik heb al een paar dagen last van wat hoofdpijn en voel me gewoon niet fit. Gisteravond had ik ook last van harde buiken, wat ook doortrok naar mijn rug. Ik zocht er zelf niets achter, ik dacht dat het erbij hoorde als je 37 weken zwanger bent. Maar de verloskundige wilde toch dat ik bloed en urine zou laten onderzoeken en een CTG liet maken omdat dit ook klachten kunnen zijn die bij zwangerschapsvergiftiging horen. Het was overal spitsuur, dus ik heb steeds heel lang moeten wachten. Maar gelukkig was alles goed en mocht ik weer naar huis. Ik maakte me niet heel veel zorgen, maar je schrikt toch wel even.

15. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    hallo,

tijdje geleden voor mij alweer! de computer was gecrasht en op de telefoon is helaas niet zo handig.. Vooral omdat ik laatst de telefoon in de wc heb laten vallen, hij is dus niet meer optimaal (ja dom ik weet het hihi)

Jolien gelukkig mocht je weer naar huis, is wel een schrik even inderdaad.

Wij doen ook gewoon kraamvisite en geen feest, ik vind kraamvisite wat persoonlijker en dat vind ik fijner :) Geboortebedankjes doen wij niet aan.

Hier is de kleine ook al goed ingedaald!
    Vorige week ben ik naar het ziekenhuis geweest omdat het erop leek dat mijn vliezen gebroken waren, na onderzoek bleek dat toch niet en mocht ik wel naar huis. Heb toen wel aan ctg gelegen en ze zeiden dat ik wel weeenactiviteit had en dat het maar zo door kon zetten.
    Dat was de nacht van woensdag op donderdag, het weekend erna pijnlijke harde buiken om de 5 minuten (1,5 dag lang). Maar volgens de vk is het helemaal niks, was nog niet eens verweekt helaas! Die pijn voor niks haha, het was nog wel goed te houden maar toch wel pijnlijk.
    Nu zit ik (on)geduldig af te wachten wanneer het dan wel eindelijk ervan gaat komen... Zal nog wel even duren hihi

16. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Hier heb ik ook tijdens de eerste geen geboorte bedankjes gedaan.

Tanja als je vliezen zijn gebroken ruikt het zoetig. ;) Die stukjes kunnen van je slijmprop zijn. Ik heb ook al veel wit slijm verloren en nu het einde weer komt heb ik zelfs inlegkruisjes nodig bleghhhh :)
    Doet mij denken aan mijn eerste zwangerschap, toen duurde het ook niet lang meer.

Oei spannend voor Stephanie dan!! De eerste van onze groep. Jammer dat ze hier niet meer mee schrijft. Hoop voor haar dat alles goed mag gaan en dat ze nu haar baby al in haar armen heeft!! :D

Jolien fijn dat je geen zwangerschapsvergiftiging hebt!! Ook goed dat ze je wel zo goed in de gaten houden. Fijn dat de kleine weer is goed gekeurd!

Daniielle was vorige week spannend dan bij jou. Jammer dat het niet door heeft gezet. Het zal vast niet lang meer duren! :D

Hier op dit moment alles super!! Lopen gaat wel steeds moeizamer. Buik hangt inmiddels al heel laag!! Nog steeds redelijk veel harde buiken, maar heb ook een onwijs drukke baby die geregeld met zijn/haar beentjes naar buiten komt zetten. Denk zelf dat het niet zo heel lang meer zal duren hier. Ook mijn moeder zei het vandaag. Ach we wachten rustig af. Intussen zit ik tussendoor lekker veel te haken om de tijd te verdrijven. Ook het 1 en ander aan het schoonmaken.

Hieronder nog een foto net gemaakt van mijn buikje. :D

Bijgevoegde bestanden:

• 36,5.jpg
      36,5.jpg
      Bestandsgrootte:
      19 KB
      Weergaven:
      9
  17. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    mooi buikje kiera! Lekker om tussendoor te haken, heb je tenminste wat afleiding of niet.

Ik denk dat het hier voorlopig nog niet komt maargoed we zien het vanzelf! De vk had ook gezegd dat ze niet verwachtte dat ik eerder zou bevallen, maar mijn vk is niet zo heel goed (of laat ik het zo zeggen, wij zijn niet tevreden)..
    De harde buiken blijven hier ook, ook ik heb een kindje waar ik regelmatig een voetje voel uitsteken haha

18. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Wordt steeds spannender hier met allerlei signalen en tekenen die op het begin vd geboorte beginnen te lijken! Gelukkig gaat het bij iedereen nog goed!
    Hier ook veel en vaak harde buiken, hoort er helaas bij. En ik kan sinds een paar weken ook niet meer zonder inlegkruisjes helaas...

Mooi buikje Kiera!

Mhm... das balen Danielle als je wel weeënactiviteit hebt/voelt maar het geen zoden aan de dijk zet!

Gisteren bij vk geweest, mn favoriet is gelukkig weer terug van haar zwangerschapsverlof, zij heeft ook de geboorte van ons zoontje gedaan, dus hoop haar weer te treffen aan mn bed! Ze gokte dat de kleine niet heel groot was, nu zo'n 3 kg, maar herinnerde zich nog dat ze de vorige keer ook misgegokt had, dus hield een slag om de arm haha!!

Het warme weer valt hier erg mee, zonnetje als sinds een uur of 11 verdwenen, wel erg plakkerig en benauwd!

19. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Ellin, wat fijn dat ze weer terug is. Hopelijk heb je geluk en heb je haar bij de geboorte!
    Hier is het inderdaad ook niet echt zonnig maar vooral benauwd. Vind het wel warm, is niet voor mij weggelegd hihi

20. Knuffie85

Jolien: kheb geen idee haha
    Fijn dat alles wel goed was. Hopelijk blijft het zo.

Kiera: ik had het bij mijn urine zitten dusja dan ruik je het niet. Maar verloskundige zei dat het kwam omdat mijn baarmoedermond al wat aan het weken is en daar komt dat vandaan. Ik heb al langer inlegkruisjes in door de afscheiding. Jakkie. Hahs
    Hier is mijn buik ookal een stuk lager. Hopelijk komt ons wondertje gauw. Maja we wachten gewoon af he.

Ellin: fijn dat die vk terug is en hopelijk heb je haar ook straks. Hihi

Deel Deze Pagina