In ons schaduwrijke hoekje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Elionorah, 30 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Daniielle prachtige buik heb je en onwijs leuke foto van je shoot met die kuikens! Spannend morgen dan voor jou! Hoop dat ze je een datum kunnen geven. ;)

Ellin jij ook een mooi buikje!

Dreamer jeetje verwacht je gewoon controle, wordt je even extra gecontroleerd. Was je bloeddruk eerder hoog geweest? Wel fijn dat ze alles even hebben nagekeken. Hou je kleintje maar goed in de gaten kwa bewegingen en als je het niet vertrouwd gelijk aan de bel trekken!

Hier lkkr aan het schoonmaken geweest toen zoonlief op bed lag. Vannacht wel erg veel pijn gehad in mn heupen. Ik lig ook niet echt lekker met dat stomme bed zeiltje. Maar ik wil geen risico nemen dat straks ineens toch mn vliezen breken en mn bed nat is.

2. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.156
    33
    48
    Haha dat zou niet fijn zijn nee kiera..
    Hier met vlagen steeds krampen. Zal wel gewoon voorwerk zijn, maar hoop wel dat t voorwerk er voor zorgt dat mn bmm morgen helemaal verweekt is en er miss een cm extra bij is gekomen haha!

3. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Kiera, ik heb een badhanddoek over het zeiltje gelegd, dan zweet het wel iets minder!

Afgelopen dagen ook steeds meer 'last' van voorwerk, denk elke keer zou dit het begin zijn?? Maar al snel is het dan afgezwakt... Maar wat je zegt Dreamer, laat het dan maar goed zijn voor alsvast wat centimeters!!

4. Jolien1982

Jolien1982 Actief lid

21 sep 2013
    250
    0
    0
    Danielle, kan me goed voorstellen dat je er nu voor kiest om ingeleid te worden gezien je klachten. Je wilt straks toch fit genoeg zijn als de kleine er is en zoveel pijn hebben, slecht slapen en door je benen zakken breekt je natuurlijk op.

Dreamer, fijn dat je urine goed was! Ben benieuwd naar wat je morgen te horen krijgt.

Ik had ook zo'n zeiltje onder het hoeslaken gelegd, maar ik vond het helemaal niets, ik ging er zo op liggen zweten. Heb toen bij Action een waterdichte molton gekocht voor nog geen €10, dat gaat een stuk beter en blijft ook beter op z'n plaats liggen.

Jullie hebben het over "voorwerk", wat kan ik me daar bij voorstellen? Ik heb dit allemaal nog niet eerder meegemaakt en ben wel benieuwd :)

5. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Hier ook steeds meer harde buiken. Echt niet prettig doen ook zeer. En idd de kleine heeft minder ruimte waardoor er geregeld ledematen uit mijn lijf steken. Pff auw.
    Het vocht uit mijn voeten en handen wil helaas niet meer weg. Hopelijk is dat na de bevalling zo vertrokken. Morgen weer naar de verloskundige. Had zo gehoopt dat ons wondertje deze week zou komen maar helaas hij zit nog goed daarbinnen denk ik. Pech voor mij. Merk wel aan mezelf dat het toch zwaarder word. Ik slaap toch wel als een roos snachts maar word nog vermoeid wakker.

Dreamer oe dahs wel ff iets om in de gaten te houden dan. Spannend wat ze morgen gaan zeggen dan.

6. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.156
    33
    48
    Ohja uitstekende ledematen zijn herkenbaar haha! Voel soms echt een bolletje bij m'n zij uitsteken, zal wel een voetje ofzo zijn haha!

7. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Ook wel grappig vind ik die uitstekende ledematen, ondanks dat je soms denkt dat ze dwars door je vel heen prikken! Kan ook niet goed onderscheiden of het dan een voetje, knie of elleboog is!

Danielle, hoe was het in het ziekenhuis?

Vervelend Tanja van dat vocht... Herken wel wat je zegt over het slapen, ik slaap in principe wel goed, alleen het idee dat ik lichter slaap of krampachtig lig, want wordt vaak ook helemaal stijf wakker.

Iedereen trouwens helemaal uit de naam/namen!?!

Jolien, bij mn eerste zwangerschap ook niets gemerkt van voorweeen oid, maar afgelopen twee weken regelmatig krampen icm harde buiken, duurt soms maar 5 of 10 min en is (bij mij) niet pijnlijk.

8. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Ellin mijn zeiltje ligt al expres onder mn hoeslaken en molton, maar toch blijft irritant. Kan er nog een handdoek overheen leggen idd.
    Die voorweeën schijnen vooral voor te komen bij een 2e zwangerschap heb ik horen zeggen. Al heb ik ze nog niet gehad. Wel veel harde buiken maar doen ook niet pijn. Wel erg vervelend trekkend gevoel.

Jolien met voorwerk bedoelen ze harde buiken en oefenweeën. ;)

Tanja denk dat jij last hebt van oefenenweeën harde buiken doen namelijk geen pijn. Bij jou is het voorwerk denk op gang aan het komen. Minder fijn dat vocht, maar ze zeggen dat je het zo na de bevalling kwijt bent als ik de verhalen moet geloven. ;)

Dreamer nou spannend morgen, hopelijk is je bmm nog meer verstreken. :D

Hier waren we allang over de namen uit. Bij onze zoon hadden we 2 jongens namen en 1 meisjes naam. Dus er bleven na de bevalling van beide geslachten een naam over. Nog steeds zijn we er erg blij mee!

9. Knuffie85

Ellin: ja hier helemaal uit de naam. Meisjesnaam hadden we al lang en jingensnamen hadden we 2. We konden niet kiezen en als we de namen tegen onze hond tygo zeiden keek hij bij de ene naam me raar aan en bij de andere naam draaide zijn koppie naar links en rechts. Dit was niet eenmalig want hebben dit een paar dagen geprobeerd. Dus bij deze was de jongensnaam ook gekozen maar dan door onze hond. Haha

Koera: ik hoop het want voor mij mag het wel beginnnen. Maar we wachten af.
    Vocht is idd echt niet fijn. Maar helaas doe je er weinig aan.

10. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Hallo,

Even snel, doe later alles terug lezen.. hihi
    Gesprek ging goed in het ziekenhuis, moet zondag melden voor het inleiden! Dan doen ze het voorbereidende werk en maandag gaan ze dan verder. Nu enorm harde buiken door het inwendig onderzoek, pijnlijk! Ik had al 1 cm ontsluiting, dus dat was goed :)

11. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Spannend Danielle! Nu echt aftellen! En wie weet wat het gerommel vandaag al voor zondag te weeg brengt!!

Haha Tanja, de hond heeft de naam dus gekozen, erg grappig dat hij dus duidelijk een voorkeur had!!

Grappig Kiera de namen die wij bii se vorige zwangerschap ook als optie hadden maar het niet geworden waren, vonden we nu niet meer leuk!!!
    Hadden vrij snel een jongensnaam die we leuk vonden, maar rond 25 weken ofzo kwamen we ineens op een nog leukere! En die gaat het straks ook worden
    Mijn zeiltje idd ook onder badlaken, molton en hoeslaken!

12. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Wij zijn het ook al een tijdje eens over de namen, de jongensnaam vonden we het moeilijkste. Meisjesnaam was zo gekozen :)

Haha ja Ellin vind het nu ook best spannend worden, nog maar 4 dagen! Volgende week hebben we ons kleintje in onze armen, heel onwerkelijk :)

13. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Daniielle toppie!! Jij kan je dan een beetje naar een datum toewerken! Hopelijk brengt het onderzoek van vandaag wel het 1 en ander vanzelf aan de gang. ;)

Tanja wat leuk dat de hond de jongensnaam heeft uitgekozen hihi.

Ellin wel fijn dat jullie er weer uit zijn gekomen met een nieuwe naam. Hier hebben we de namen geregeld herhaald. Onze zoon is vernoemd en dat zal ons volgende kindje ook worden. ;)

Hier hoop ik dat ik niet al te lang hoef te wachten hoor. Over 6 dagen is de geboortetermijn van onze zoon. Lijkt me zo'n rare gewaarwording om daar over heen te gaan. Maar dit kindje heeft duidelijk nog een hoop ruimte net weer flink huisgehouden in mn buik. Erg pijnlijk af en toe.

14. Jolien1982

Jolien1982 Actief lid

21 sep 2013
    250
    0
    0
    Ellin, wij zijn er ook al uit wat betreft de naam, al heel lang eigenlijk. We hadden 1 jongensnaam die we allebei heel erg leuk vonden, dus het was erg makkelijk toen bleek dat we een jongetje krijgen :) Ik ben zo benieuwd hoe mensen in onze omgeving de naam vinden, iedereen brandt van nieuwsgierigheid maar we hebben het nog aan niemand verteld.

Wat voorwerk betreft; ik heb dat denk ik nog niet dan. De harde buiken zijn juist afgenomen sinds mijn verlof omdat ik echt duidelijk rustiger aan doe. En voorweeën... Geen idee hoe dat moet voelen, maar ik vermoed dat ik het wel herken als ik ze heb.

Tanja, wat leuk dat jullie hond heeft meegeholpen met kiezen van de naam :)

Spannend Danielle, zondag/maandag gaat het echt beginnen voor je!

Gisteren nog controle gehad bij de verloskundige. Mijn bloeddruk was t.o.v. vorige week gedaald, was nu weer heel netjes. Ik voel me ook beter.
    De verloskundige beaamde dat ons kindje lekker druk is, ze kon het goed merken toen ze even naar zijn hartje luisterde.
    Vorige week bij de controle was ook wel grappig; de verloskundige had gevoeld hoe de baby lag en pakte daarna het echo-apparaat. Toen ze dat apparaat op mijn buik zette, had de baby zich gauw omgedraaid ;)

15. Knuffie85

Wij vonden het ook best lollig en eigenlijk ook wel speciaal dat onze hond zo op die naam reageerde. Hihi. Voor ons was de keus toen niet meer moeilijk. Bij onze meisjesnaam reageert hij precies hetzelfde.
    Dus dat komt helemaal goed dalijk als ons wondertje er is. Hihi

Kiera: ik hoop ook niet lang meer te hoeven wachten. Liever gisteren nog dan vandaag. Maja daar hebbe we niks over te zeggen helaas.

Jolien: fijn dat je bloeddruk goed was. Die baby zal gedacht hebben ik zal ze us ff hebben. Haha wel lollig.

Ik mag zo ook weer naar de verloskundige. Hopelijk dit keer echt de laatste keer. Maar we wachten af.

16. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Ben vanochtend ook naar vk geweest en hopelijk idd de laatste keer! Alles was in orde, ze heeft met een echo nog even de hoeveelheid vruchtwater nagekeken en die was in orde. Ook het buikje gemeten en tot haar verbazing was die iets groter dan de termijn, aan de buitenkant te voelen dacht ze een klein kindje, maar ze ging nu toch twijfelen. Ze gokte zo'n 7 pond (weet alleen niet of ze nu bedoeld of bij geboorte). Verbaasde mij niets, bij zoontje ook kleine buik en groot kind, dus ik had zoiets van we zien wel wat het wordt!!

17. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Dreamer, hoe was het gister in het ziekenhuis? Al meer ontsluiting en duidelijkheid over evt inleiden?

18. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.156
    33
    48
    Ego post!

Na een stortbevalling van nog geen 2,5 uur is vanmiddag om 12:12 ons zoontje en broertje geboren!

Moest om half8 melden voor de inleiding, maar was zelf al te laat :p Liep ook uit in t zhuis dus om 8.45 ofzo pas een kamer.. Vervolgens nog ene uur op de arts gewacht..

Liep dus allemaal al erg uit vanmorgen.. Tegen 9.45 werden eindelijk de vliezen geprikt maar helaas weer geen krachtige weeën van mezelf.. Om iets na 10:00 is het infuus aangesloten en toen ging het snel.. twee keer opgehoogd geloof ik en na de laatste keer leek ik in 1 lange wee gezeten te hebben. Iets voor 12e moest ik plassen en terwijl ik zit voel ik enorme persdrang opkomen. Arts zou tegen 12:15 komen toucheren maar heb geschreeuwd dat ze nu moest komen (wilde pijnstilling haha :p ) Getoucheerd en 9 cm.. 1 wee heeft ze de laatste cm weggemasseerd en twee of drie persweeën en 7 min later had ik een klein jongetje op m'n buik liggen <3

19. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Wauw Dreamer!! Gefeliciteerd!! Wat snel gegaan allemaal! Zijn jullie weer thuis of nog een nachtje blijven? Geniet van elkaar!!

20. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Dreamer super!! Gefeliciteerd met je zoontje, geniet ervan meid!

Deel Deze Pagina