Hey dames gisteren niets meer laten weten. Maar ik had een hele mooie echo. Hebben een mooi kloppend hartje gezien. We krijgen vanuit Gent nu een ontslagbrief en ik mg dan verder in mijn woonplaats bij de verloskundige. Die ik dalijk maar eens ff ga bellen. Het was echt een heel mooi moment. Hebben het gisteren al aan een hoop familie verteld en vandaag nog wat meer dan heb ik de belangrijkste gehad. Iedereen reageerde zo leuk. De opa van mijn vriend was helemaal trots, hij woont in een bejaardenhuis en zei het al meteen tegen iedereen die langs kwam dat hij overgrootopa werd. Echt super om zon man te zien stralen. Vandaag weer voor de eerste keer aan het werk gegaan. Viel me best tegen moet ik zeggen. Pff die luchtjes en natuurlijk kom ik overal uit waar die het meeste zijn haha. Gelukkig hele lieve collegas die het af en toe even van me over konden nemen. Voor de dames die ook ziek zwak en misselijk zijn is het misschien een tip om floradix te kopen dat is een ijzerdrankje waarvan je wat meer energie krijgt. En om bij een dokter Emesefane te vragen, helpt erg goed tegen de misselijkheid het is niet helemaal weg maar wel een heel stuk minder.
Iedereen proficiat met de goede echo's... echt super!!! Annaka wat knap dat je mee doet Ik heb wel momenten dat ik denk pff ik heb echt zin in een sigaret maar tot nu toe zijn die momenten ook snel weer weg... we weten waar het voor doen en een betere reden om te stoppen met roken is er toch niet?! vandaag nog precies een week dan hebben ook wij eindelijk de eerste echo! pfff wat kan dat de tijd langzaam gaan als je moet wachten, maar ik wacht al 3 weken in onzekerheid dus die laatste week zal ook ook nog wel volhouden
Pff die laatste uurtjes zijn het ergst Vraag me af waarom ze mensen het aandoen om pas laat in de middag of soms zelfs in de avond in te plannen haha
Dreamer: Ik begrijp je helemaal. Morgen om 19.45u heb ik de echo en merk dat de zenuwen langzaam beginnen te komen. Stephanietaal en Tanja: Wat fijn een goede echo. Geniet ervan. Hier de afgelopen dagen weer meer last van mijn buik. Denk dat het nog steeds mijn darmen zijn. Ook erg moe. 's avonds op tijd naar bed en 's ochtends nog moeite met op staan. Maar alles voor het goede doel. Stoppers met roken: Hou vol! Jullie doen het goed!
haha die laatste 2uurtjes hou je ook nog wel vol Ik mag volgende week pas om 19uur dus nog langer wachten haha
spannend dreamer heeft nu de echo!!!! wel laten weten hoe t ging he!!!! ben heel benieuwd op ons oude topic vraagt iemand of ze er nog bij mag. ik vind van wel wat vinden jullie ?
Tanja wat fijn dat je een goede echo had en een mooi kloppend hartje hebt gezien! Lekker ook dat je onder behandeling van een verloskundige mag! Stephanietaal mooie echo! Had jij nog hartactie gezien? Geheugen laat me even in de steek, jij was toch iets terug gezet? Mij maakt het niet zoveel uit als er een nieuw iemand bij komt. Ook al vind ik het wel prettig dat ik het nu goed bij kan houden. Cindy goed zo volhouden he! Dreamer hopelijk heb je een prachtige echo! Sith oei jij morgen spannend hoor! Hier nu echt last van lichte misselijkheid. Net als bij onze onze zoon vanaf 6 weken. Pfff ben alweer kleine beetjes aan het eten. Het werkt wel. Ik zie alleen nu op tegen het koken. Pff manlief mag straks in de keuken staan. De vorige keer kon ik ook niet tegen het vlees snijden. Als ik nu al denk aan eten blehhhh heb helemaal geen trek, maar ja het moet. Al is het maar een beetje. Ik moet mezelf ook dwingen met drinken merk ik. Hopelijk is deze fase weer snel voorbij!
nee snap maar 1tje vind ik nog wel kunnen en dan moeten we er gewoon een stop zetten denk ik! even nog van een paar andere aan horen en dan ga ik haar berichtje sturen waar wij kletsen ik was idd een weekje terug gezet en we hebben het hartje wel zien kloppen!!!
Hoi allemaal, Ik ben eventjes stil geweest omdat ik me de laatste dagen niet zo goed voel. Ik sta op met misselijkheid, begin al te kokhalzen nog voordat ik aan mn ontbijt denk. Zo pijnlijk, overgeven met n lege maag. Pffff... Daarna wil t ontbijt er niet echt in. Kleine hapjes, onderbroken door puffen en steunen en op m gegeven moment is t gewoon genoeg. Als ik dan verder eet komt t eruit en dat wil ik helemaal niet. Vervolgens haal ik t niet om te wachten tot n uur of 10 voor ik mn fruit of crackers eet. Ik krijg al voor 9uur honger en móet dan eten anders word ik weer zo misselijk en komt alsnog mn ontbijt eruit. De lunch moet n lichte maaltijd zijn, en ook dat gaat in n mega sloom tempo. Elke hap is echt n opgave. Blhhhh.. Ook smiddags moet ik echt regelmatig iets eten om niet misselijk te worden. Het avondeten smaakt me ook niet. Ook dat houdt op bij n paar kleine rustige hapjes. Voor ik ga slapen begin ik dan ook af en toe ineens met kokhalzen. Alsof t door t tandenpoetsen komt. Verder heb ik sinds n weekie echt last van n soort wagenziekte. Met de bus naar mn werk met horten en stoten... wat n drama! Elke bocht draait me maag om. Ik pak dus nu zelf de auto en ben vanwege file veel langer onderweg. Maar das beter dan kokhalzen in de bus. Maar ook in de auto is t af en toe geen pretje. Maar goed... Ik hou dus wel bijna alles binnen. Al zijn n kleinere porties. Hopelijk stopt deze misselijkheid met n week of 10 a 12. We gaan t zien. Verder gaat t goed. Afgezien van mn darmen, ben erg opgeblazen. Nog 1 weekje wachten, dan eindelijk de 2e echo! Zoooooo spannend!
Hey dames, Ik lees wel mee hoor, maar heb zelf weinig te vertellen Hier voorlopig nog geen echo, geen uitjes naar de Mac of een warenhuis vol babyspullen... Maar fantastisch om te lezen dat er weer een aantal een kloppend hartje te zien hebben gekregen! Wat een geluksmomentje moet dat zijn, of niet? Ik kijk daar enorm naar uit! Ik bedoel, ik voel me zwanger, ik heb het aan mensen verteld, maar je weet maar nooit of het wel allemaal goed zit daar binnen...spannend toch allemaal voor ons net-zwangeren hè?! Oh en ik vind het prima als er nog iemand mee komt kletsen hoor! Nog even wat betreft werk: in NL werkte ik in de kinderopvang, ik ben orthopedagoog maar daar heb ik eigenlijk nooit echt iets mee gedaan. Hier op Zanzibar doe ik nu niks, ja, genieten Vanaf januari gaan mijn vriend en ik hier een hotelletje met bar op het strand runnen, super spannend ook! Ego: steeds meer met vlagen misselijk, ik hoef niet over te geven, maar heb ook geen energie om ook maar iets te doen dan. Verder vooral moe en toch ook wel meer trek, op de momenten dat ik niet misselijk ben.
@cathrien wat vervelend dat je zo misselijk bent... ik lees het bijna bij iedereen en dan word ik toch weer een beetje onzeker... want ik heb echt helemaal nergens last van, ben alleen snel moe en slaap heel veel En ook ik vind het prima als er nog iemand in dit groepje komt
Vervelend Catherien dat je zo beroerd bent!! Sterkte daarmee, hopelijk over 2-3 weken beter! @ Cindy don't worry! Vermoeidheid is toch ook een symptoom?!?! Dames met mooie echo's: gefeliciteerd!!!
Meiden, dit topic was erg ver gezakt bij mijn lijst haha! De echo was goed, wel vier dagen terug gezet.. Nu 6w3dn en een mooi kloppend hartje gezien
Super dreamer... echt geweldig die kloppende hartjes! @ Ellin ik maak me ook niet echt zorgen... want ik heb geen krampen, geen bloedverlies en ook voor de rest niets waardoor ik zou moeten denken dat er iets niet klopt Pijnlijke Borst, meer plassen en heel vaak en sneller moe Het is mijn eerste zwangerschap dus ben gewoon heel onzeker, word gek van het wachten Dan lees je overal dingen over leeg vruchtzakje, miskraam en bbz en dan hoop je toch jij dat niet hoeft mee te maken dat .. durf nog niet blij te zijn (bescherm mezelf een beetje) Nog 1 weekje wachten en dan weten we het hoe gaat het met de mensen die gestopt zijn met roken????? Hier op zich wel goed, net weer hele erge zin in een sigaret dus nu even een cake bakken (afleiding) haha
Hoi dames, @tanja, dreamer en stephanie: yay!! Wow! Gaaf goede echo's!! Echt fijn zeg. @sith, succes nog met wachten op de echo! De tijd tikt hoe dan ook door. @cindy en annaka, goed dat jullie helemaal gestopt zijn met roken! Echt heel goed. Ik heb nog enkele hijsjes genomen. Maar geen eigen sigaretten. En alleen in de avond. Wel balen, want ML rookt, en dus is de drempel om mee te gaan roken veel lager. Ik ben na het roken toch wel weer bang, en dat maakt t zo stom. Ik wil het liefst niet roken. Dus daar ga ik voor. En wanneer ik terug ben van vakantie zal het wellicht makkelijker worden. Omdat ML vaak in de avond werkt. En ik dan dus zonder sigaretten en zonder rokers thuis ben @stephanie. Van mij mag er nog wel een dame mee kletsen hoor. Maar waar ligt dan de grens... Het is vooralsnog heel overzichtelijk op dot topic en niet alle dames zijn actief aan het schrijven he. Nodig haar maar uit met de credit van twee berichten per dag hihi (grapje) @cathrien, ach die misselijkheid herken ik wel. Dat had ik bij m'n vorige zwangerschap ook zo. Constant crackers eten en heel weinig. Ik viel een paar kilo af die eerste 3 maanden woog nog maar 56kg. Maar na de misselijkheidsfase kwam het er weer gewoon aan hoor. Ik vind t wel vreemd verrassend dat ik deze zwangerschap niet misselijk ben. Waar zou dat aan liggen?... (Hopelijk is alles wel oke met de hormonen en de zwangerschap)... Net als cindy dus, weinig symptoms... @caramelbaby, jij hebt niet veel te zeggen? Je begint een hotel met bar op het strand!! Vet gaaf en dapper joh!! @me: ik heb vanmiddag de hele middag in m'n eentje op t strand gelegen en lekker gezwommen. ML was met de kids thuis, alledrie slapen haha. Oh wat is alleen tijd soms lekker!! Ik moet gaan. Dochter roept me. (Nog 2 nachtjes slapen en dan heb ik de echo!!)
En weer is er een goede echo geweest. Hoera! Vanavond heb ik de echo, hopelijk is bij mij ook alles goed. Cindy, Ik snap je onzekerheid goed. Heb hier ook last van. Op dagen dat ik niets voel vraag ik me af of alles wel goed gaat. Heb ik dan een dag last van mijn buik, dan ben ik meteen weer bang dat het mis gaat. Het blijft een spannende tijd, zeker de eerste 12 weken. Maar bij de meeste gaat het goed, dus dit hou ik mijzelf ook voor. Elionorah: Klinkt super! Lekker liggen aan het strand. Ben toch wel een beetje jaloers. Caramelbaby: Super! Wat een avontuur. Ik weet niet of ik het zou kunnen om hier in Nederland alles achter te laten. Zo, ik ga nog even wat doen. Even wat afleiding zodat de dag niet te lang gaat duren. Doei
Bleh, ik heb ook echt even een mindere dag vandaag. Ik heb de laatste dagen 's ochtends ook last van misselijkheid, maar dat gaat gelukkig wel snel over als ik wat eet. Ik ben ook nog steeds niet helemaal fit na die verkoudheid, ik blijf hoesten en snotteren. Mijn hoofd voelt ook aan alsof het vol zit met watten, alles klinkt ook dof. Verder maak ik me wat zorgen. Ik had op het forum gelezen over "missed abortion" en ik was toch wel benieuwd wat dat precies inhield. Nu ben ik dus bang dat ik dat krijg/heb Als ik het goed begrijp kun je nog heel lang zwangerschapssymptomen houden, zoals gevoelige borsten, maar het vruchtje leeft dan misschien al helemaal niet meer. En ik moet nog tot 21 november wachten... Echt verschrikkelijk. Ik lees dan al die goede eerste echo's, wat ik echt geweldig vind natuurlijk, en dan denk ik; ja, maar het gaat ook wel eens mis. Het voelt dan alsof de kans nog groter is dat het dan bij mij mis zal zijn... Is dat raar?