In ons schaduwrijke hoekje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Elionorah, 30 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.156
    33
    48
    Hoihoi!
    Danielle, geef je bv? Dan zou het best een regeldag kunnen zijn ;)

Ellin ,heerlijk zo'n goede slaper!

Hier gaat het ook goed! Al vind ik de nachten best pittig met soms twee voedingen (om de drie uur vaak in de nacht). Vandaag bij het cb geweest.. Hij woog met geboorte 3256 gram bij 50 cm. Nu met drie weken en twee dagen (banners kloppen niet :S ) 3850 gram bij 52 cm. Verklaard misschien ook waarom hij steeds zo snel wil drinken, mocht direct de voeding ophogen haha! Ben benieuwd wat hij vannacht nu doet :p

2. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Nee ik geef geen bv dus dat kan het ook niet zijn. Heb het cb gemaild en die belden op dat ze woensdag langskomen om even te kijken hoe en wat.. zo sneu voor de kleine man..

Oh dreamer dat gaat goed!

3. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Hoi dames,

Al ff niet meer gereageerd. Beetje druk geweest. Hihi
    Hier gaat het allemaal zijn gangetje. Jazz doet het echt heel goed. Elke 3 uur voeden is best zwaar moet ik zeggen. Snachts breekt het wel op.probeer af en toe smiddags ook te slapen maar ben misschien wat eigenwijs en doe het niet elke dag.
    Ik ben alweer lekker in beweging en ga elke dag wandelen met jazz en de hondjes. Heerlijk en ook de hindjes doen dat goed.
    Ik wil eigenlijk een draagzak gaan halen dat is net wat makkelijker wandelen als ik alleen de hondjes uit moet laten lukt met de kinderwagen ook wel maar dat is wat onhandiger. Haha.

4. Jolien1982

Jolien1982 Actief lid

21 sep 2013
    250
    0
    0
    Leuk Tanja, een draagzak! Wij hebben er ook één, toevallig vandaag voor het eerst uitgeprobeerd. Ik vind het ideaal! En Thijmen vond het heerlijk, want hij zit lekker dicht tegen je aan.
    Wij hebben de Beco Soleil, dat is een ergonomische drager en die kun je heel makkelijk verstellen. Zo kan mijn man er ook makkelijk gebruik van maken.
    Misschien weet je dat al, maar je moet wel goed opletten wat voor draagzak je koopt, want er zijn er ook op de markt die niet goed zijn voor de heupjes van de baby.

5. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.156
    33
    48
    Sluit me aan bij Jolien..
    Kijk anders eens op facebook bij de draagdoekenmarkt (ook voor draagzakken, ook wel ssc genoemd daar) en draagpraat

6. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Ik krijg van mn schoonzus een draagdoek, die je moet knopen, merk is little frog. Ze is draagconsulent en heeft het zaterdag even laten zien hoe het moet. De doek die ik wilde moest ze bestellen en komt deze week binnen. Ben benieuwd hoe het bevalt, handig met twee kinderen om af en toe je handen vrij ten hebben!

Vervelend Danielle dat de kleine niet lekker in zn vel zit! Voor hem, maar ook voor jou. Hopelijk kan cb wat tips geven.
    Hier is het s avonds nog steeds veel huilen en hangen. Heel onrustig is hij dan en en soms ook moeilijk te troosteb. Laatste avonden kunnen we m pas wegleggen als hij op mn borst in slaap is gevallen.
    Noud heeft trouwens ook een hekel aan bloot zijn, als we m wassen of als het omkleden te lang duurt met insmeren of aankleden, maakt hij er een enorm drama van. En zodra hii zn romper aankrijgt stopt hij met krijsen en is het weer helemaal goed. Dramaqueen haha!!

7. Knuffie85

Dank jullie wel dames voor de tips. We hebben er 1 gezien van mini monckey.
    Maar zal eens even op die site kijken. Thnx.

8. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.156
    33
    48
    Mini monkey is niet ergonomisch Tanja.. Daar ligt je kindje in kommahouding in en dat kan nare gevolgen hebben met als ergste verstikking geloof ik :(

Zoals ik al zei, bij draagpraat en draagdoekenmarkt op facebook kan je een hoop info krijgen en dragen of doeken bekijken ;)

9. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Klopt idd wat jij zegt Dreamer, heb ik ook begrepen. Had bij de oudste een mini monkey te leen, maar vond het niet fijn dragen, hij verdween helemaal in de doek en ook doordat je het over één schouder draagt voor jezelf niet prettig.
    Ik heb Noud vanavond voor het eerst in de draagdoek gedaan, hij ligt helemaal relaxed en nu al een uur te slapen op mn borst. Ideaal dat ik gewoon op kan staan en dingen doen terwijl hij lekker bij me hangt!

10. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.156
    33
    48
    Hier gister ook voor t eerst geknoopt met hulp.. Heeerlijk dat kleine lijfje weer zo dicht bij je voelen.. Weer even totaal voor je zelf :) Vanochtend zelf nog ff weer geprobeerd maar hij zat niet mooi en kakte zn luier vol dus gelijk weer uit de doek haha! Wie weet vanmiddag ofzo weer ff want hij vond t heerlijk (en mama ook)

11. Jolien1982

Jolien1982 Actief lid

21 sep 2013
    250
    0
    0
    Leuk dat jullie draagdoeken gebruiken! Ik heb niet echt het geduld om zo'n doek om te knopen denk ik, maar het ziet er wel comfortabel uit voor de baby. Thijmen is nog steeds erg tevreden met de draagzak, als ik met de hond wandel ligt hij gewoon te pitten ;)

Afgelopen donderdag heb ik met Thijmen een newborn fotoshoot gehad. Het is nog even wachten op de foto's, maar ik had er wel 2 als voorproefje gekregen.
    Jammer genoeg had ons mannetje veel last van darmkrampjes en hebben we eerder moeten stoppen met de shoot. Anders had de fotografe nog wat foto's van hem alleen gemaakt.

Bijgevoegde bestanden:

12. Knuffie85

Wauw mooie foto's jolien.

Het volgende berichtje komt van caramelbaby. Ze vroeg of ik namens haar hier wat kon typen aangezien ze zelf niet meer op het forum kan type.

13. Knuffie85

Alle dames gefeliciteerd met jullie wolken van babies!
    Ik ben zondag 29 juni na 36 uur weeën d.m.v. een keizersnede bevallen van onze zoon Jaha (spreek uit als Djaha). Hij woog 3320 gram. De ontsluiting vorderde niet, weeënopwekkers waren erg heftig, ruggenprik werkte niet dus ik voelde elke wee keihard in buik en rug en raakte na vele uren toch best uitgeput. Jaha deed het op een gegeven moment ook niet meer zo goed, hij had het er moeilijk mee. Dus toen is besloten om in te grijpen en even later had ik het mooie ventje op mn borst liggen. Na 3 dagen ziekenhuis mochten we naar huis en inmiddels hebben we onze draai aardig gevonden. Jaha eet en groeit super goed, hij verandert met de dag en we genieten enorm! Ik moet het rustig aan doen maar word al wat mobieler. De wond geneest goed. Mijn ouders genieten volop van hun kleinzoon, ze komen hem geregeld even ophalen voor een wandelingetje zodat wij even kunnen rusten dus daar profiteren we van. Over iets meer dan 3 weken vliegen we al terug naar Zanzibar!
    Ik geef borstvoeding en dat gaat goed, Jaha komt nu 's nachts vaak om de 4 a 5 uur en overdag om de 3 a 4. Ik heb net een draagdoek gekregen en moet me even gaan verdiepen in het knopen ervan..kan niet wachten om zo lekker met mn ventje rond te wandelen.
    Elionorah, fijn dat jouw zwangerschap goed verloopt! Voor je het weet is het december!

14. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    wauw jolien! Prachtige foto's !!!

15. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Mooi zeg Jolien! Hopelijk hoef je niet al te lang op de rest vd foto's te wachten!

Leuk om wat van Caramelbaby te horen! En gelukkig ook met haar en de kleine alles goed.

Vandaag Noud wezen showen aan de kinderen van mn klas en even gezellig met collega's bijgekletst. Wel gek dat ik al bijna 9 weken niet geweest ben, maar het aanvoelde alsof ik er gisteren nog was!! En gelukkig duurt het nog lekker lang voordat ik er weer dagelijks moet zijn :-D

16. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    @caramelbaby, fijn dat alles (ondanks de heftige bevalling!) nu goed is met jou en Jaha! Gefeliciteerd meid. Genieten

Enn, Goed nieuws van hier!
    We hebben de echo gehad.
    Alles zag er goed en gezond uit, zo fijn!!
    Wat is een 20-weken echo dan toch bijzonder en gaaf.
    En jullie willen natuurlijk het geslacht weten he
    Ik kan het zelf nog niet helemaal bevatten dat ik t weet:
    we krijgen een jongetje!!
    Ik moest een traantje laten toen ik t hoorde.
    Twee zonen en een prachtige dochter, wat een rijkdom!
    Ik ben zo gelukkig!

Fijne dag prille moeders! En sterkte in de drukke momenten.

17. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Super Elionorah dat alles goed was! Zo'n 20wk echo is altijd spannend, maar idd als alles goed is ook zo mooi en gaaf! En nu lekker op je blauwe wolk de tweede helft van je zwangerschap in!!

Hoe is het met de andere dames? Kunnen jullie kleintjes een beetje omgaan met de warmte? Noud had gisteren wel een off day hoor! Of het de warmte was of krampjes of combinatie van beide weet ik niet, maar hij was jengelig, kon maar niet slapen s middags en s avonds en wilde alleen maar bij me hangen en plakken! Noud dronk gelukkig tussendoor ook water. De oudste had ook een lekker dwars humeurtje, dus was s avonds behoorlijk gesloopt! Manlief heeft me op tijd naar bed gestuurd en de laatste fles gedaan, zodat ik lekker kon gaan slapen, erg fijn! Noud werd ook pas om 6.15u weer wakker, die had blijkbaar ook wat slaap in te halen!

18. Knuffie85

Eleonorah: super dat er alles goed was. En een jongen. Kei leuk. Lekker genieten hoor

Ellin: ik herken precies wat je zegt. Had onze jazz gisteren ook. Best frustrerend maja.

Hier gaat verder alles goed. Ze doet het super goed is erg tevreden. Was bij de kinderarts en cb bureau geweest en mw is goedgekeurd :)
    Ze weegt nu 3340 gram.

19. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    hey Dames

Ik bedacht me net dat jullie allemaal bevallen zijn!

Gefeliciteerd!!!!

Het voelt raar om te denken dat ik nu eigenlijk ook al een kleintje zou hebben, maar mijn tijd komt in november :D

20. Knuffie85

Hey cindy,

Leuk om wat van je te horen. Gaat alles goed bij je?
    Ja we zijn allemaal bevallen.
    En zeker weten jou tijd komt in november. Dan kun jij ook lekker genieten van je kleintje.

Deel Deze Pagina